Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Tanečník Karel Jech: Do gay komunity nezapadám

Když jsme před rokem a půl dělali rozhovor s Karlem Jechem (kareldancer), měl v té době za sebou čerstvý coming out. Dnešní dvacetiletý Karel Jech dospěl, odstěhoval se do Prahy, pracuje jako grafik a sám sebe považuje za tanečníka. Minulé roky mu také pomohly urovnat si myšlenky v oblasti kluků. Na nic nespěchá, vztahy neplánuje a veřejně navíc přiznal, že gay komunitu moc nemusí.

1. Co se ti už podařilo splnit v cestě za snem a co ještě zbývá?

Když to vezmu z té „kariérní“ stránky, tak tam patří určitě věci, jako vystupování na místech jako SaSaZu, na mém vlastním maturitním plese nebo třeba až v německém Essenu. Ale když to tak celkově shrnu, tak ten sen se splnil tím, že sám sebe konečně považuju za tanečníka.

Samozřejmě mám na čem pracovat a vždy budu mít, ale už jsem ve fázi, kdy si za svým tancem stojím a můžu o sobě říct, že jsem tanečník. Je důležité si věřit v tom, co člověk dělá, není to nic arogantního. Kdyby si člověk nevěřil, může to zabalit rovnou. Ale vše má samozřejmě své meze, takže se mezi nějaké opravdu dobré tanečníky zatím řadit nemohu. A ani nechci, vím, kde je moje místo.

2. Máš teď po maturitě, co plánuješ dál?

Jsem čerstvě přestěhovaný do Prahy, čímž se mi splnil další sen. Je to taková životní velká zkouška, postavit se na vlastní nohy. Zatím žiju z toho, že pracuju jako grafik na volné noze. Ale teď mám před sebou pohovor do jedné velké společnosti, tak uvidíme, jak se mi bude dařit a jestli tímto překonám další životní překážku.

Co se týká mých videí, tak určitě plánuji bořit určité hranice, ale tím myslím moje vlastní hranice. Uvědomil jsem si totiž, jaké byly moje začátky. Začal jsem tancovat na Pussycat Dolls, bylo to dost holčičí. Ale ten styl mi seděl, miloval jsem to.

A teď, když už si v tancování víc věřím, se nebojím do těchto začátků vrátit. Takže plánuju víc videí, kde budu tancovat přesně tak, jak chci a budu tím bořit moje hranice, nebo je spíš posouvat. Ty hranice jsem u sebe posunul například u posledního videa, kde jsem obul lodičky a tancoval v lodičkách. Zajímavá zkušenost. Hlavně, když tancujete v lodičkách, které vám jsou o dvě čísla menší.

3. Věnuješ se ještě kreslení?

Kreslení se už bohužel nevěnuji. A je pravda, že jakmile se tomu člověk nevěnuje pravidelně, tak vyjde ze cviku. Už tedy nejsem „vykreslený“, takže moje kreslící schopnosti už jsou na dost nízkém levelu a vždy si jen tak trochu v duchu povzdychnu, když zahlédnu moje školní práce.

4. Co se vše změnilo v tvém životě od posledního rozhovoru?

Změnil jsem se hlavně já. Hodně lidí si myslí, že když se člověk mění, tak je to špatně, ale je to nezastavitelný koloběh a v podstatě je to dobře. Člověk se mění, rozvíjí. A já se měnil, dospíval, rozvíjel.

Dřív jsem byl v podstatě hodně nesamostatný, teď už je většina věcí v mém životě hlavně na mně samotném a na mém postoji. Ale jsem za to rád a moje „dospívání“ tím samozřejmě nekončí.

Každopádně, největší radost z poslední doby mám z toho, že jsem se naučil vařit. Takže od polévek z pytlíku a mazání chleba jsem konečně přešel k plotně. A znáte chlapy v kuchyni – jak rádi si v tomto směru masírují ego. A já poslední dobou to svoje ego „vařením“ masíruji až až (smích).

5. Co kluci a vztahy?

Ohledně vztahů jsem také změnil postoj. Dřív jsem byl hodně naivní, hned po týdnu scházení se s někým, jsem to považoval za vztah, a vše si moc růžově maloval. Ale zkušenosti z poslední doby mě donutily určité moje názory změnit.

Například jsem vždy byl spíše na starší chlapy. Což tedy zůstalo stejné, ale už nejsou v mých očích tím, co bývali. Vize staršího chlapa pro mě znamenala někoho, kdo má život urovnaný, všechny hodnoty a příčky, kterých chce dosáhnout. Stručně řečeno – že má v životě pořádek.

Ale po mojí poslední zkušenosti jsem zjistil, že ne vždy to tak může být. Na jednu stranu je to dobře, protože mi to ukázalo, že já ve svých dvaceti umím brát „vztah“, nebo snažení se o něj, trochu s větší perspektivou a nadhledem a ten starší nemusí být vždy ten, který by v tomhle směru měl dominovat.

Nechci být moc konkrétní, ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že není zrovna dobré s někým denně něco plánovat, dávat naděje pro společnou budoucnost a pak se jednoho dne vzbudit a říct tomu druhému, že je to konec a ať jde domů. Ale jak se říká – každá zkušenost nás udělá silnějšími a hlavně nás i mění. Mě to změnilo možná i k lepšímu.

Teď už jsou moje růžové brýle dole a naučil jsem se jednu věc – na nic nespěchat, dát věcem čas a prostor pro rozvíjení se a hlavně nikdy si nemalovat budoucnost a neočekávat úžasné věci. Protože tyto bláhové představy se mohou jednoho rána ve vteřině změnit. Přesně tak, jako se změnily mně.

6. Máš více kamarádů mezi gayi nebo heterosexuály?

Upřímně, nemám gay komunitu moc rád. Zní to asi zvláštně, ale já si s gayi ve směru kamarádství moc nerozumím. Vždy jsem se bavil spíše s holkami. S kluky (heteráky) si nemám tolik o čem povídat. Což ale neznamená, že se bavím výhradně o hadrech apod.

Valnou část naší komunity totiž tvoří lidé, kteří mají v povaze se projevovat zápornými vlastnosti, které do přátelství dle mého nepatří. Takže když to tak shrnu, tak mám jen jediného gay kamaráda, známe se už několik let a v podstatě ho beru za staršího bratra.

A je super, že na to, že jsme oba gayové, není tam žádné napětí, u kterého by hrozilo, že to z kamarádství přeskočí na něco jiného. Každopádně, kamarádů jako takových, těch opravdu blízkých, mám cca tolik, kolik mám prstů na jedné ruce a tak mi to i vyhovuje. Nepotřebuju hromady „známých a přátel“, stačí mi hrstka těch nejbližších, co ve mně umí číst a jsou tu pro mě, když potřebuji.

7. Jací kluci se ti líbí?

Líbí se mi hlavně tmavší typy. Nikdy jsem nebyl moc na Čechy, asi je to i kvůli jejich povaze, nebo že si namlouvám, že nejsou tak temperamentní, ale je to tak.

Líbí se mi tmavší typy, cizinci. A líbí se mi nejenom pro jejich zevnějšek, ale i pro tu jejich odlišnost v povaze, kultuře. Baví mě takové lidi zkoumat, objevovat a poznávat.

Upřímně, nikdy jsem nebyl do blonďáků s modrýma očima. Tato kombinace na mě nikdy nefungovala a asi nikdy nebude. A možná mám i tak výhodu, že právě tyto tmavší typy většinou přitahují ty světlé typy, jako jsem já, takže... beru to jako potenciální jackpot (smích).

8. Co je ta nejvíc gay věc, kterou jsi udělal?

Udělal jsem hodně zvláštních věcí, tak se spíš zamýšlím, jak takovou „gay“ věc definovat. Ale nejvíc gay věc teda asi bude to, když jsem na základce mamku přemluvil, ať mi koupí takové ty džinové „zvonáče“ s potisky motýlů, co v té době byly velkým hitem.

Druhý den jsem si to kráčel do školy jako páv, ale chvíli na to mi díky reakcím všech okolo došlo, že to asi nebude úplně to pravé do mojí skříně (smích).

9. Jakou nejvíc gay věc jsi kdy dostal?

Mám to štěstí, že i když si s mými přáteli děláme věčně srandu z toho, že jsem obrovská „buzna“, tak jsem nikdy vyloženě „gay věc“ nedostal.

10. Jak vnímáš internetové seznamování?

Vnímám to asi jako jedinou schůdnou cestu pro mě na seznámení. Nejsem typ, co by chodil do „buzinců“ a seznamoval se tam. Věřím v to, že v klubu se prostě neseznámíte s tím, že z toho bude něco víc, než pár „zásunů“ na záchodě.

Takže seznamování na internetu beru jako super příležitost poznávat lidi. V podstatě všechny mé ex jsem poznal na seznamce. Akorát nejsem tedy typ, co by si po pozdravu v chatovém okénku hned řekl, že jdeme na pivo.

Potřebuju víc času, nevadí mi vypisování si. Potrpím si na to, abych si s tím člověkem nějakou dobu psal a navázal nejdřív tu „chemii“ přes klávesnici. Asi je to divné, ale potřebuju mít jistotu, že si s tím člověkem mám co říct. Asi těžce nesu nepovedená rande (smích).

11. Souhlasíš s registrovaným partnerstvím/sňatky a adopcí dětí?

Souhlasím. Ale upřímně nejsem ten typ gaye, co by pochodoval někde za možnost tyto věci mít i v naší komunitě, nepřijde mi to životně důležité. Jsou samozřejmě lidé, co si třeba děti přejí mít, nebo potřebují mít prsten na ruce, aby se ve vztahu cítili kompletní a završili ten vztah, ale já to prostě jako důležité věci pro nás neberu.

Je to hezký bonus, a mít možnost toho využít, proč ne, je to fajn. Ale že by se mi nad tím protáčely mozkové závity, to ne.

12. Zaujal tě Prague Pride?

Byl jsem na Prague Pride pouze minulý rok a byla to příjemná akce. Bylo zajímavé se do té atmosféry ponořit a vnímat ji naplno. Takže to vnímám pozitivně a nepřijde mi to jako nic špatného, nevidím v tom žádný špatný vliv na okolní lidi.

A pokud jde o jejich názory, každý má právo na svůj názor a v dnešní době je už tolik oslav a pochodů pro různé věci, takže proč ne, je to určitě dobré.

Prague Pride 2012: Fotoreport očima Pavla Dvořáka

Přiznám se, že jsem k této věci byl nejdříve skeptický. Jsou i věci, co se mi zrovna během pochodu nelíbily – něco mi přišlo už tak trochu „try hard“. Nepřišlo mi tak podstatné tlačit v některých směrech na pilu a dělat ze slova „gay“ něco, co to slovo neznamená. Ale sečteno podtrženo, akce to byla hezká, užil jsem si ji.

13. Jak berou tvoji homosexualitu kamarádi a spolužáci/kolegové?

Dřív jsem měl ve svém okolí lidi, co mojí orientaci těžce přijímali. Vím, jaké to je jít domů ze školy s pomlácenou hlavou od kamenů s pěti týpky za zády, vím, jaké to je jít po ulici a slyšet volání „Buzna!“.

Ale to všechno byly věci, co mě jen posílily a vím, že jsem typ člověka, kterému nedělá problém se bavit s kýmkoliv a udělat si sám ze sebe v tomto směru srandu, ale nemám rád, když ke mně někdo nemá respekt.

Chceš se mnou vycházet v pohodě? Tak mi dej respekt. Já budu respektovat tebe a ty mě. Jinak to nepůjde. A tímto jsem se naučil po těch všech negativních zkušenostech řídit a už několik let nemám problém s lidmi v mém okolí.

Nemohu si stěžovat na to, že by mě někdo utlačoval nebo ponižoval. Člověk si musí u ostatních nastolit určitý respekt, neboli cestu, kterou ten respekt od nich vůči sobě získá. Nikdy se pro nikoho neměňte. A lidé se to po čase naučí tak vnímat a nebudete nikdy mít problém s tím, aby vás (ať už vaši orientaci nebo cokoliv) brali úplně v pohodě. 

14. Dal bys klukovi pusu na tramvajové zastávce plné lidí?

Dal bych mu pusu. Nedělá mi to problém, ale dost mi záleží na tom, aby to problém nedělalo ani tomu klukovi, pokud bych věděl nebo cítil, že je mu to nepříjemné nebo je to něco, co nechce na veřejnosti dělat, neudělal bych to a respektoval bych to.

Ale pokud je s tím on v pohodě, tak i já a nezáleželo by mi na názorech ostatních. Samozřejmě bych se nevykusoval např. před partou opilců, člověk nikdy neví, jakého tupce provokuje.

Ale zase na druhou stranu mi vadí i u heterosexuálních párů, když po sobě lezou na veřejnosti až moc. Není příjemné stát na zastávce vedle páru, co si dělá jazykový průzkum krku. Takže všechno má své meze. To znamená, že pusa na zastávce před lidmi pro mě není problém.

15. Jaké chyby jsi v posledních letech udělal?

Během dospívání, které u mě poslední dobou nabralo na obrátkách, jsem si uvědomil hlavně věci ohledně mého charakteru a to právě ty negativní. Člověk je jen tak nezmění, je to něco, co dělá člověka člověkem, ale může na tom pracovat.

Zjistil jsem, že například umím dát lidem sliby, ale jakmile se objeví příležitost ten slib porušit a já v tom nevidím velké zlo, slib poruším a pak toho zpětně lituji, když tím tomu dotyčnému ublížím.

Také bývám takový, že se pro něco nehorázně nadchnu, jsem plný nápadů, ale když na to přijde, tak se k té věci ve výsledku vůbec nemám a jsem jedna velká líná huba. To jsou asi hlavní věci, co mě teď na mně v té negativní cestě napadají. Takže teď na tom pracuji.

Také jsem si dřív vytrvale hrál na to, jak bych se pro druhé rozkrájel, ale někdy to tak úplně nebylo a já sám z toho nebyl šťastný a tak jsem si uvědomil, že se musím v první řadě umět rozkrájet pro sebe. Musím se věnovat hlavně sám sobě, pracovat na sobě, dělat si radost, mít se rád.

Co pak ze sebe člověk může dát těm druhým, pokud myslí jenom na ně a ne hlavně sám na sebe? Člověk musí v první řadě myslet na sebe a nějak se obohacovat a někam směřovat a růst, aby mohl ze sebe těm druhým něco dávat a obohacovat i je.

Karlův profil: kareldancer

Tanečník Karel Jech: Cesta za snem a veřejný coming out

Onload

18 názorů ke článku

13. 07. 2013 v 05:58Off-line Dell  (21/183/61)
Chm .. Projel jsem obrázky a rozhodl jsem se, že je to zbytečné číst.
Člověk, který je zajímavý uvnitř, nemá určitě potřebu se tak lacině prezentovat.

Ale jinak hodně štěstí do života.. :)
13. 07. 2013 v 07:13On-line Richard33  (37/185/93)
Dell: Tak zase jako tanečník je na tenhle způsob prezentace těla (a pocitů) co vidíš na fotkách zvyklej :-D.

Pořád je to lepší než série fotek: Já v hospě, já v jiný hospě s pivem, v hospě s pivem a cígem.... z toho se zase otevírá rybička v kapse mě :-D

kareldancer: taky přeju hodně štěstí, pěknej rozhovor :-)
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 17  Nahlásit
13. 07. 2013 v 13:30Off-line Chrisss  (22/182/65)
nemá rád gay komunitu mi taky vadí a musím ho tu vidět každý týden s novým "povedeným" videem tak ať se tu necpe
13. 07. 2013 v 14:23Off-line Artemian  (25/183/69)
Věta "Upřímně, nikdy jsem nebyl do blonďáků s modrými oči." mě skutečně dostala :D
Když už se tedy vystaví někam článek, tak by se měl také podrobit nějaké té korektuře a ne že tam budou hrubky hodné I. stupně ZŠ!
Souhlasím - 11   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
13. 07. 2013 v 14:31Off-line NaKluky.cz  
Artemian: Sypeme si popel na hlavu, opraveno. Díky moc a omlouváme se!
Souhlasím - 10   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
13. 07. 2013 v 14:57Off-line kolousek1  (22/184/72)
Dělá tu jak dospěl, přitom to tak vůbec není. Osamostatnil se a odstěhoval do Prahy? Bydlí u kamarádky, které na ten nájem ani nepřispívá :D
13. 07. 2013 v 15:49Off-line Bery  (23/-/-)
Richard33: Tanečníci vyjadřují pocity tím, že se vysvlíknou? Kdes na takovou blbost přišel?
13. 07. 2013 v 16:35Off-line DaweStar  (27/-/-)
Můžu se zeptat proč jste tak zlí? není to jeho věc, jak se fotí, jak se chová, nebo co si tam napíše? I kdyby si to uplně celé vymyslel, tak je mi to uplně jedno, protože jej osobně neznám. Jen on sám sobě může být soudcem a né banda buzíků přez internet.... Hlavní je, že dělá co chce a věří si. To je podlě mě uplně hlavní. Fandím mu
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 11  Nahlásit
13. 07. 2013 v 16:56Off-line Shelm  (21/181/67)
Chcete se všem okolo zhnusit a hlavně na portalu nakluky.cz ?
Není problém :D Jděte a napište o sobě něco do redakce :D pak každej uvidí jací ste a pude to ráz na ráz ...
Lituju karla že sem vůbec píše a spolupracuje s tímto portálem ... ale asi mu to dělá radost ... a někdo řekne no co muže mít lidi v p**i ... Muže no ale do života by se měl na učit že na názoru o někom dost zaleží ... a první dojem dělá HODNĚ ... Když sem karla viděl na Iboys .. řek sem si OOOOO to je krasnej chlap ! Ted ? je mi jasné že je to jen další kreatura jako celá gay Komunita ... Takže ikdyž ji nemá rád ... je v ní až po uši ... at už fotkama a nebo TANCEM ..... Tancovat v podpatkách a silonkách už dokonce hraničí s gay komunitou zaměřenou na transsexualitu ...
Ale jinak hodně štěstí ....
Souhlasím - 15   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
13. 07. 2013 v 18:15Off-line cool.my  (26/187/76)
Na mě trošku excentrický, ale ten rozhovor mi příde o level vejš než před tim rokem a půl, až na tu gramatiku teda. Hlavně že si kluci z nakluky.cz sypou popel na hlavu :D Tři odstavce mam pocit, že psal spíš ňákej ukrajinec, a např. lidi sem bral vždycky za životný :D
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
14. 07. 2013 v 01:53Off-line jamajka044  (23/-/-)
tohle že je tanec? no fuj, styď se!!
15. 07. 2013 v 13:48Off-line adam.dubsik  (29/200/100)
Báječný, typické pro dnešní dobu.
Kluk sotva dvacet dělá, jak je vyspělý, jak je "dokonalý"...
Jak psal někdo výš, projel jsem asi tak prvních pět fotek a rozhodl jsem se, že ani číst to nebudu.
17. 07. 2013 v 12:11Off-line ztracen  (33/180/70)
DaweStar: Upřímě nelíbilo se mi, co dělá, jak dělá, ale dával jsem mu šanci. Pak jsem měl možnost jej poznat blíž a je to ještě horší než jeho taneční projev. Tvrdí, jak vyspěl, ale je to nafoukaný spratek s arogantním vystupováním. Odmítá přirozenou zpětnou vazbu a reaguje velmi negativně. Jsem zvědav, jestli jeho moresy budou někde v médiálce tolerovat. Přeci jen grafik je dnes každý, takže konkurence je težká. Každý člověk to má na začátku těžké.

Přeju mu hodně stěstí a těším se na rozhovor třeba za 10 let, až skutečně pochopí, že tudy cesta nevede.

PS: Osamostatnit se ve skutečnosti zmanená mít vlastní nezávislost a ne bydlet u někoho :-/
23. 07. 2013 v 09:02Off-line colombo  (95/192/90)
Tak jen sem vlezu a zase Jech, Jech, Jech... Už je profláklej jako Bartošová :-)
25. 07. 2013 v 11:31Off-line Betonica  (32/-/-)
Ja bych teda rekl, ze do gay sablony zapadas skvele! Nevim, jak povahou, ale image a zevnejsek strcis mnoho gayu hrave do kapsy... :)
15. 09. 2013 v 09:26Off-line tondapraha  (63/-/-)
Jejda,Karel Jech je zpět.Už jsem myslel že se na něj,zapomělo.Upřímě,vubec mi nechyběl.
31. 12. 2014 v 15:53Off-line Stianski  (48/175/85)
Richard33> Co je to „hospě“?
29. 03. 2015 v 08:19Off-line dsiv  (18/176/73)
"Do gay komunity moc nezapadam" hahaha, ten ani nebyl vtipnej
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload