Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Tomáš: Programování mě baví, proto jsem založil IT firmu

Tomášovi (bennett) je 25 let, žije v Praze a na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy vystudoval informatiku. Založil firmu, která mu umožnila spojit příjemné s užitečným. Coming outem prochází ještě teď. Takže jak sám přiznává, tento rozhovor je jedna z nejvíc gay věcí, které v životě udělal, což nás samozřejmě těší.

1. Jak jsi začínal?

Narodil jsem se v Třebíči, kde jsem vystudoval tamější gymnázium. Asi před šesti lety jsem se přestěhoval do Prahy, kde jsem vystudoval bakaláře na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy na oboru Informatika.

Magisterské studium jsem po pár měsících zapíchnul, protože jsem viděl, že polovina věcí, co nás učili, je úplně odtržená od reality a v praxi je úplně k ničemu, a ten zbytek jsem už uměl. A vzhledem k tomu, že jsem se do školy nikdy moc neučil, má vysoká spíš vypadala tak, že jsem půl roku nechodil na přednášky a pak jen zatnul zuby a strávil pár dní učením se na zkoušky. Naštěstí to byla hlavně matematika a tam věci obvykle dávají smysl, takže jsem to celkem snadno pochopil a nebylo to tak těžké.

2. Co tě baví?

Největší zálibou, která je zároveň i mou prací, jsou počítače a programování. Fascinovaly mě už na základce – ve druhé třídě jsem se přihlásil do kroužku počítačů, a zatímco ostatní nejvíc zajímaly hry, já už jsem louskal učebnici, opisoval kousky zdrojového kódu a učil se základní příkazy.

Skoro veškerý volný čas na základce a na střední jsem pak strávil u počítače, studiem odborných knih, vyvíjením vlastních aplikací, pak jsem se začal účastnit soutěží, jezdit po konferencích a ve druháku jsem už při škole pracoval pro pár firem.

3. Hraješ na klavír, jak ses k němu dostal?

Kromě počítačů mě rodiče donutili v pěti letech hrát na klavír, do kterého jsem poctivě 13 let chodil a tak trochu ho nenáviděl – nikdy jsem se pořádně nenaučil číst noty. Sice je nakonec přelouskám, ale hrozně dlouho mi to trvá. Všechno jsem hrál podle sluchu a vymýšlel jsem si prstoklad, takže jsme ze sebe občas s paní učitelkou tak trochu šíleli.

Dnes na to koukám spíš s úsměvem a začal jsem mít klavír rád - jakmile jsem mohl hrát, co jsem chtěl a co se mi líbilo, tak bylo hnedle po problémech. Po přestěhování do Prahy jsem to dlouho nevydržel a pořídil jsem si aspoň elektronický klavír, abych měl na čem hrát. Hraju nejraději jazzové skladby, na klasiku a šprtání not mě moc neužije.

Ukázky:

4. Sportuješ?

Rád hraji golf. Jsem sice takový ten věčný začátečník, ale baví mě to a je to zároveň takový kurz sebeovládání, protože podle golfové etikety se na hřišti nesmí nadávat a házet holemi, a to já bych občas strašně rád, jenže nesmím.

5. Proč jsi založil firmu?

Hned poté, co jsem zmizel ze školy, jsem dostal několik nabídek práce, ale s mou povahou bych nebyl dobrý zaměstnanec a určitě by mě hned vyhodili. Neumím vycházet s nadřízenými, říkám nahlas, co si myslím, všechno si dělám po svém, nebojím se kritizovat, jsem tvrdohlavý a nesnáším ranní vstávání, takže bych chodil pořád pozdě.

Protože jsem už během školy měl dost práce a zakázek, rozhodl jsem se, že si založím vlastní softwarovou firmu a najmu pár lidí. Nyní to už jsou 3 roky a baví mě to stejně jako na začátku. Kromě toho, že polovinu času stále trávím programováním, mám i spoustu jiné práce, schůzky se zákazníky, což mě sice občas štve, ale na druhou stranu nemám rád monotónnost a sedět a pracovat 8 hodin denně bych asi dlouho nevydržel.

6. Takže ostatním radíš, aby začali podnikat?

Oproti zaměstnaneckému poměru má podnikání i spoustu nevýhod a asi by to nemohl dělat každý – jsou sice dny, kdy mi stačí pracovat jenom 2 hodiny, ale pak přijde třeba týden, kde pracuju 14 hodin denně, prostě od nevidím do nevidím, protože to prostě musí být hotové a zákazník nepočká.

7. Jaké máš plány do budoucna?

Rád bych ještě chvíli svou firmu budoval a rozvíjel, aby se časem obešla i beze mě a já se mohl vrhnout na něco dalšího, možná se podívám někam do světa. Cestuju rád, byl jsem několikrát ve Státech a rozhodně se tam chci vrátit a zůstat tam delší dobu. Ale zatím nikam nespěchám, mám tady vlastně všechno, co potřebuju, a to, co dělám, mě baví.

8. Kdy sis uvědomil, že jsi na kluky?

První podezření jsem pojal až v 18 letech, do té doby mě holky ani kluci nijak moc nezajímali, věčně jsem seděl u počítače a podobné věci vůbec neřešil. Asi to bylo tím, že jsem na střední i na základce byl takový ten třídní exot a otloukánek, skoro nikdo se se mnou nebavil a nekamarádil, protože jsem byl prostě ten „divnej“ šprt. Počítače byly takový můj vlastní svět, ze kterého jsem radši moc nevycházel.

Pak jsem se poměrně dlouhou dobu snažil sám sebe přesvědčit, že to není pravda a že si někdy najdu nějakou holku. Byl jsem z toho zklamaný, pořád takové ty myšlenky „proč zrovna já“ a „co jsem komu udělal“. Teprve někdy před rokem jsem se se svou orientací jakž takž smířil a dnes už vím, že se s tím nedá nic dělat, a že člověk musí jít dál a přizpůsobit se.

9. Komu jsi to poprvé řekl?

Bývalému spolužákovi z vysoké. Teda on mi to vlastně řekl o sobě první a asi se trochu bál, co mu na to řeknu. Myslím, že odpověď „no vidíš, já asi taky“ tak nějak nečekal, a dodnes je to jeden z mých nejlepších přátel. Ale kdyby mi to neřekl on sám, tak já bych mu to neřekl dodnes, a ani bych to na něm nepoznal.

10. Jak reagoval?

Oba jsme se začali smát a vzájemně se ujistili, že by to jeden do druhého neřekl

11. Kdo to o tobě ještě ví?

Já jsem to vlastně ještě nikomu neříkal. Ví to o mě jen dva kluci, ten spolužák a ještě jeden kluk, se kterým jsme spolu chvíli chodili. Rodiče bydlí daleko a vídám je jednou za měsíc, nikdy se mě na mou sexuální orientaci neptali, takže zatím nebyl důvod jim to říkat.

Zatím nic. Až se mě někdo z rodiny nebo z přátel zeptá, nebo až si někoho najdu, řeknu jim to, jak to je. Ale aktivně tu pravdu zatím do světa nevykřikuji, nemám k tomu důvod.

12. Jakou od rodičů očekáváš reakci?

Jsem si jistý, že to vezmou v pohodě – vždycky mě měli rádi a respektovali to, co dělám, i když se jim to tak úplně nelíbilo. Když přežili to, že jsem nedokončil vysokou, přežijí i tohle. Jsou to jediná dvě „zklamání“, která ode mě můžou čekat.

13. Jak by vzali tvoji homosexualitu kamarádi a kolegové?

Moc kamarádů nemám, spíš bych řekl, že to jsou povětšinou profesní kolegové, se kterými občas jezdím na konference nebo chodím do hospody, a ti se na takové věci neptají. Kdyby se zeptali a já jim to řekl, žádné problémy s netolerancí neočekávám.

14. Setkal ses s problémy po coming outu?

Zatím ne.

15. V čem tě tvoje orientace omezuje?

Máme menší množství potenciálních partnerů, je tedy mnohem těžší potkat toho pravého.

16. Přináší ti tvoje orientace nějaké výhody?

O žádných nevím, ale rád se nechám poučit.

17. Dal bys klukovi pusu na tramvajové zastávce plné lidí?

Určitě. Já málokdy věnuju pozornost tomu, co si o mně myslí lidé, které ani neznám. Dělám věci po svém a ono to nějak vychází.

18. Koho považuješ za gay ikonu?

Popravdě řečeno nevím, já současné hvězdy a jejich orientaci moc nesleduju.

19. Co bys vzkázal lidem, kteří nemají rádi gaye?

Každý má právo na svůj názor, já zase nemám rád hloupé a netolerantní lidi, kterých je pohříchu dost.

20. Jací kluci se ti líbí?

Co se týče vzhledu, nemám nijak přísná kritéria – stačí, aby nevypadal výrazně hůř než já. Pro mě jsou důležité jiné vlastnosti – chci někoho inteligentního a zábavného. Ale za Conversky nebo podobné boty je 10 bodů navíc.

21. Co je ta nejvíc gay věc, kterou jsi udělal?

Tenhle rozhovor. Jednoznačně.

22. Jakou nejvíc gay věc by sis přál?

Gay věc nechci. Gay kluka chci.

23. Jak vnímáš internetové seznamování?

Je to fajn. Zde na webu jsem během chvilky potkal několik zajímavých lidí, což by se mi jinde asi nepovedlo. Kdybych měl pocit, že to k ničemu není, tak bych zde nebyl. Určitě je to pro mě lepší varianta než vymetat gay kluby, kde nevydržím jednak kvůli hudbě a navíc tam jde většině lidí o sex na jednu noc. Čest výjimkám.

24. Jaký je tvůj životní sen?

Já už jsem to vlastně skoro dokázal. Vždycky jsem chtěl strávit život tak, abych mohl dělat hlavně věci, co mě baví. Mám úžasnou práci, která mě naplňuje, a i když občas na některé zákazníky nebo projekty nadávám, tak ke spokojenosti mi chybí už jenom partner a pár přátel.

25. Kdo je tvůj vzor a inspirace?

Z velké části mě ovlivnili rodiče, kteří mi, aniž by si to kdy uvědomili, ukázali, že je důležité, aby člověka práce bavila. Bez toho ji nejde dělat dobře a nestojí to za nic. Vždy mě ve všem podporovali a pomáhali mi, a vzhledem k tomu, že asi nikdy nebudu mít děti, snažím se ve stejném duchu chovat k ostatním – pokud to jde, snažím se pomoct, poradit, posunout vpřed.

Ze slavných osobností mám jako vzor Tonyho Bennetta – je to můj nejoblíbenější jazzový zpěvák, jehož kariéra začala už v padesátých letech, ale dodnes zpívá a vydává CD, a přestože je mu 87 let, stále je plný energie. Taky bych chtěl mít tolik energie a neustálou chuť něco tvořit až do poslední chvíle svého života.

26. Jak relaxuješ?

Spaním, koukáním na nějaký seriál nebo film, občas se jedu jen tak někam zbůhdarma projet autem. A hlavně posloucháním hudby – miluju jazz, klasickou hudbu a operu.

27. Souhlasíš s registrovaným partnerstvím/sňatky a adopcí dětí?

Určitě, jedno i druhé. Nemám rád téměř jakoukoliv samoúčelnou regulaci a omezení ze strany státu. Stát nám má zajistit základní služby a chránit naše práva. Rozhodně by nám neměl zakazovat něco, co nikomu jinému neškodí.

28. Byl jsi na Prague Pride?

Ani na jednom jsem nebyl, lítal jsem v tu dobu zrovna někde po světě.

Podle mě jsou největším problémem této akce média, protože vyfotí a natočí vždycky 10 největších exotů a prezentují to jako obrázek typického homosexuála, čímž předsudky homofobů spíš ještě posilují.

29. Jaký používáš mobilní telefon?

Můj aktuální telefon je Nokia Lumia 920. Je celkem velký (zlí jazykové tvrdí, že to není telefon, ale tablet), líbí se mi uživatelské rozhraní metro, nejsou to totiž žádné omalovánky plné 3D efektů, zakulacených rohů, odlesků a stínování.

Je to přehledné, díky vysokému kontrastu černé a bílé je to perfektně vidět i venku na slunci, reakce telefonu jsou bleskové a celý systém je překvapivě stabilní. Můj předchozí telefon byl také Windows Phone a za celé ty 2 roky jsem neviděl ani jedno zaseknutí nebo spadnutí systému. Celkově jsem spokojen.

30. Windows, Linux nebo Mac?

Jednoznačně Windows – částečně proto, že mě práce na nich živí a na jiné platformě bych ji dělat nemohl, ale hlavně ten systém mi vždycky fungoval a nikdy jsem s ním neměl žádné významnější problémy. Nainstaluju systém, programy a funguje to. Přeinstalovávám v zásadě jen, když vyjde nová verze.

Linux je dobrý možná tak pro běžného uživatele, kterému stačí webový prohlížeč a přehrávač hudby nebo filmů. Nástroje, které potřebuju, pro Linux vůbec nejsou, kvalitních aplikací je málo a pokud už je nějaká, tak má úchylné ovládání (Gimp, Blender atd.). Celá ta platforma je hrozně fragmentovaná a nekonzistentní – to platí i o Androidu, psát pro to aplikace je porod, když existují stovky různých zařízení s různými rozlišeními obrazovky atd.

Navíc nemám čas řešit nějaké problémy s konfigurací systému a trávit čas řešením problémů typu knihovna A ve verzi 5.6.7 potřebuje ještě knihovnu B verze 3.2, která není kompatibilní s verzí jádra, které zrovna používám. A co se týče mýtů o bezpečnosti, taky to není tak žhavé, i ten open source kód je děravý a potíž je v tom, že do něj zasahuje každý a nemá to žádnou koncepci.

S produkty Apple nejsem moc kompatibilní, nelíbí se mi designově a mám problém se orientovat v jejich ovládání. To, co všem přijde děsně cool a intuitivní, já mám problém pochopit. Pamatuju si, že když jsem v ruce držel první verzi iPhonu a tuším, že jsem chtěl vytočit číslo nebo něco takového, tak jsem nevěděl, co s tím, až jsem asi po 5 minutách zjistil, že se musí kliknout na fotku toho člověka. Já jsem tam pořád hledal nějaké tlačítko volat nebo tak něco.

31. V jakém jazyku programuješ?

Už asi 10 let programuju v C#, je to dnes asi nejvyspělejší a nejpohodlnější platforma pro vývoj aplikací. C++ je moc nízkoúrovňové, to by se hodilo, kdybych psal software pro nějaká speciální zařízení, a v Javě se toho za posledních 5 let moc nezměnilo, oproti C# je hodně pozadu.

32. Dáš tipy na pár zajímavých webů o programování?

Pravidelně sleduju vybrané autory na codeproject.com a pak nějaké blogy, většinu informací hledám na Googlu.

33. Co je pro tebe při práci na počítači důležité?

Mít na to klid. Nejhorší je pracovat přes den, to mi pořád někdo volá, pořád po mě někdo něco chce, a člověka to vytrhne uprostřed myšlenky a je těžké navázat zase zpátky. Takže se mi občas stane, že pracuju třeba od devíti večer do čtyř do rána, protože potřebuju mít klid. A pak mám samozřejmě ráno až v poledne.

34. Jakou hudbu posloucháš při programování?

Poslouchám jazz nebo operu, při tom se dokážu soustředit a mám pocit, že mi to i myslí rychleji. Z jazzu například Tonyho Bennetta a z opery mám asi nejraději Kouzelnou flétnu.

35. Kdybys teď mohl změnit tři věci, které by to byly?

Vyházet celou naši slavnou politickou scénu (týden po přípravě tohoto rozhovoru bývalý premiér Nečas podal demisi – pozn. red.) a stávající karikatury nahradit schopnými lidmi, kteří někdy něco dokázali a uspěli v komerční sféře, např. úspěšně řídili nějakou firmu, něco vybudovali atd.

To jsou totiž lidé, kteří by náš stát možná dovedli dostat z problémů, ve kterých je – zejména by snížili daně, zrušili zbytečné úřady, zákony a regulace a vystoupili z EU.

Další dvě přání zanechám nevyužitá.

Tomášův profil: bennett

Onload

22 názorů ke článku

11. 08. 2013 v 07:11Off-line power  (35/176/64)
Conversky nemám :)
11. 08. 2013 v 09:45Off-line Sonicboom  (53/173/-)
Konecne rozhovor o zajimavym cloveku.
Souhlasím - 16   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
11. 08. 2013 v 13:00Off-line alamotx  (29/-/-)
No prosím! Rozhovorů s takovými lidmi jen víc a víc.
11. 08. 2013 v 14:41Off-line M.Crybich  (18/-/-)
Ackoliv bych si s takovym clovekem nemel nejak extra co rict, protoze do pocitacu nejak nedelam, tak i presto jsem rad, ze je tu nekdo dalsi takovy, ktery se da povazovat za vyznamneho, nebot je to gay, co neco umi, a ma velkou sanci, dokazat svetu tez neco velkeho... Dalsi dobry priklad, ze gayove jsou tez velmi prinosny pro svet :]]
11. 08. 2013 v 21:28Off-line bennett  (28/183/85)
M.Crybich: Tak se mnou se dá bavit i o jiných tématech než o počítačích. :-)
12. 08. 2013 v 06:49On-line Richard33  (37/185/93)
Hezké, ale já si rejpnu... :-D. Windows (když už teda přijdou s nějakou novinkou) mají celkem pravidelně nedotaženou implementaci.

Příklady: Podpora UTF-8, multitasking je nějakej divnej (když něco padne, tak mě systém nepustí k ovládání a když už se dostanu k ukončení úlohy, tak se mě 3x zeptá, že program neodpovídá, jestli ho chci opravdu ukončit a pak teprve ho killne - resp. se povede poslat programu kill signál). Kapitola sama pro sebe jsou programy... IE - dnes a denně problémy s implementací (v 6 to chodí, v 7 ne, v 8 napůl a v 9 to zase chodí, v 10 to chodí, ale nesmí se to použít na prvek select s víc jak 30 položkami). Excel má převodní funkci BIN do HEX, ale omexenou na 6 míst atd... atd... :-D

Linux - zkoušel jsem a celkem souhlasím. I když u mě to bylo o něčem trochu jiném. Instalací ovladače nebo jen hraním se systémem jsem si sejmul Gnome, no a co s příkazovým řádkem, když nevím, co to GUI kde změnilo :-D. Nicméně s ním pravidelně experimentuji dál a situace je už jinde než když jsem se na něj pokoušel přejít naposled.

Takže jsem místo na Windows Vista přešel na OSX (už kvůli dost mechanicky odolnému notebookovému HW a ucelenému řešení). Líbí se mi tam třeba už takové drobnosti, že když si dám flasku do jiného USB kde nikdy nebyla, tak to pro ni opět neinstaluje ovladače, že jsem přestal řešit údržbu systému, protože se nezanáší a nezpomaluje.... Ale je toho daleko, daleko víc....

Nicméně je mi jasný, že kdyby mě živilo programování v NETu, tak prostě Windows, jakákoli jiné volba je velký kompromis :-)
12. 08. 2013 v 09:51Off-line Hagal  (25/180/90)
No ne, že bych zrovna patřil mezi zastánce linuxového jádra OS ale až jednoho krásného dne skončí podpora Win7, tak přechod na debian/ubuntu/něco s podobným GUI bude pro mně jasnou volbou... ty omalovánky dělané pro smartphony (čti Win8) mi nic neříkají.
12. 08. 2013 v 10:47On-line Richard33  (37/185/93)
Hagal: Win8 přepínají prostředí a mě to prostě tahá oči a myšlenky. Udělám to 3x a nevím co jsem vlastně v tom Metru chtěl.
12. 08. 2013 v 13:52Off-line bennett  (28/183/85)
Richard33: Rejpeš sice hezky, ale o 10 let pozdě. :-) UTF nefunguje jen ve starých Delphi aplikacích, aplikace napsané v čemkoliv rozumném Unicode podporují, .NET nevyjímaje. Multitasking je ve Win stejný jako kdekoliv jinde, akorát je v task manageru rozdíl mezi tlačítkem End task, které se chová jak píšeš (de facto procesu pošle procesu zdvořilou žádost o ukončení, ale pokud aplikace zatuhne, tak si tu zprávu ani nepřečte), a tlačítkem End process, které proces normálně killne.
IE6 má dnes na méně než 1% počítačů a IE7 taky nemá skoro nikdo. Osmička už se chová normálně a 9 a 10 jsou naprosto v pohodě - potíže s kompatibilitou jsou dnes řádově menší než před třeba 3 lety. Paradoxně se dnes spíš vztekám s Firefoxem, který je zabugovaný. Poslední IE a Chrome jsou naprosto v pohodě a chovají se stejně.
A drivery pro každé USB zvlášť taky instalovaly pokud vím naposledy Windows XP SP2. Novější to nedělají. Údržba systému pro mě znamená pouze strávit den přeinstalací, když vyjde nová verze.
Co se týče Windows 8, nevím, co proti nim všichni mají. Po startu akorát zmáčknu Esc a metro rozhraní, které je pro tablety, do příštího restartu nepotkám. Je to kompromis, aby mohl být stejný systém jako na tabletech.
Neříkám, že Win jsou dokonalé, ale jediné, co se jom dnes dá vytknout, je absence balíčkovacího systému, takže si každá aplikace řeší instalace a aktualizace sama. Osmičky už ale tohle částečně řeší.
12. 08. 2013 v 14:22On-line Richard33  (37/185/93)
MSSQL a podpora UTF8 třeba v collation = není, musíš dělat workarroud přes UTF16

IE6 neřeším ani já, začínám od IE8. Problémy nastávají zvláště, když chci použít AJAX, CSS3....

AJAX: IE umí AJAX zajistit jak přes ActiveX, tak i přes XMLHTTPRequest, jen je problém, že když se na ActiveX objekt zeptáš dřív a použiješ ho, tak to začne neuvěřitelně blbnout (trvalo mi to zhruba půl dne zjistit, proč občas ano a občas ne)....

CSS3: Zaoblené rohy, blbnutí blokových prvků, dobře, je to "novinka", ale že občas nerespektuje z-index nebo dědění vlastností parent-child se kterým se tu perou kolegové....

Mimochodem, zahesluj si XLSX soubor (nebo spíš makra v něm) a potom se do toho archivu podívej. XML formát prakticky zmizí a přibalí se tam "starý excel" :-D. Prasárna? Ano :-D

....

O drbání kolem celý hlavy bych mohl vyprávět opravdu dlouho :-)
12. 08. 2013 v 19:40Off-line bennett  (28/183/85)
Richard33: SQL server UTF8 neřeší pokud vím z výkonnostních důvodů, především kvůli tomu, že má variabilní délku znaku, nepoužívá se ani UTF16, ale UCS2, které má délku znaku pevnou. Ukládat data do databáze v UTF8 mi přijde nepraktické a v pohodě se bez toho obejdu.
AJAX je dnes snad vyřešený problém, psát si to ručně nedává smysl a knihovny jako jQuery to mají pořešené.
CSS3 bylo v době IE8 ještě v plenkách a myslím, že kulaté rohy nefungují vůbec a ani další vlastnosti nejsou imlementované. Box model tam snad ale byl už správně a žádné problémy s ním si nevybavuju. Jediné, co mě štve, je, že na XP není možné nainstalovat IE9. Ale myslím, že za rok nebo dva bude možné v klidu zapomenout i na IE8.
Že jsou makra v XLSX zprasená, o tom není pochyb, standard OpenXML je neřeší a MS si je tam dolepil. Ideální to není, na druhou stranu funguje to a když si uvědomím, kolik firem makra používá (viděl jsem i vodní elektrárnu, kde se v excelu nastavily parametry a makrem se přes COM odeslala konfigurace do hardwaru obsluhujícího ventily), tak v tom kvůli kompatibilitě nemůžou dělat žádné změny a měnit formát uložení maker nemusí být dobrý nápad, hrozilo by, že tam vzniknou nové chyby.
To je právě MS - spousta věcí není ideální nebo je na první pohled nelogická, ale má své opodstatnění a kvůli zpětné kompatibilitě je není možné měnit. Něco jiného je vyvíjet systém pro geeky nebo pro lidi, kteří systému prominou všechno, hlavně když je od Applu (to možná není tvůj případ, ale 90% uživatelů Apple produktů takových je), a něco jiného je vyvíjet systém pro miliony lidí a hlavně firmy s desítkami tisíc PC, kde všechno musí aspoň nějak fungovat.
12. 08. 2013 v 19:54On-line Richard33  (37/185/93)
Já jsem kritický i k Apple (např. iWorks a kompatibilita s Microsoft Office balíkem - ačkoli prohlašují, jak je to maňjána, tak není a nemusí to být extra složitý dokument), ale aktuálně mi vyhovuje nejvíc.

Lidi, kteří prosadí do firmy lidský API (že to tam někdo nacvaká v excelu aby to následně jen importoval do libovolného jiného programu) bych střílel :-D

Stejně tak managery, kteří mají program ušitý na míru (včerně analýzy dat), ale chtějí, aby to hlavně hodně mailovalo (proč pracovat přímo s programem, když se můžu utopit ve stovkách mailů) a umělo to export do excelu (protože mě s tím někdo někdy naučil).
13. 08. 2013 v 13:56Off-line bennett  (28/183/85)
Richard33: Jo, tak s tím se dá v zásadě souhlasit, i když už jsem narazil na pár aplikací, kde byl Excel celkem vhodný a bylo jednodušší udělat tam import a export do Excelu, než vymýšlet nějakou administraci a grid, ve kterém by zákazník udělal totéž co v Excelu, akorát s menším pohodlím. Takže záleží případ od případu. :-)
13. 08. 2013 v 21:27On-line Richard33  (37/185/93)
Ještě dodatek (taková perlička)... přepisování nečeho do excelu se v našem týmu vžil termín "indický API".

Slyšeli jsme totiž historku, že existuje API na captcha, který se zavolá, dá se mu obrázek, v indii sedí v kanclu člověk, ten ho přepíše a API vrátí programu tuhle přepsanou hodnotu. Prej maj v kanclu nonstop lidi a celkem slušnou přesnost v luštění (a je to prý efektivnější než vymejšlet luštící alegoritmus) :-D
14. 08. 2013 v 01:52Off-line Kocour  (18/177/-)
Souboj nerdů... :D Takto jsem se dlouho nepobavil :D a Víte jaký je můj počítač? Černý muhaaha -_-
14. 08. 2013 v 06:35On-line Richard33  (37/185/93)
Kocour: Taky mám černý, jmenuje se Didaktik Gamma, budeme spolu chodit? :-D :-D :-D
14. 08. 2013 v 09:24Off-line bennett  (28/183/85)
Richard33: To s těmi Indy je celkem běžné, rozluštění 1000 captch stojí asi 5 dolarů. Ono to není efektivnějšil než rozpoznávací algoritmus, ono to je hlavně levnější. :-)
15. 08. 2013 v 22:34Off-line dragonFire  (27/184/95)
Vždy som si myslel, že sa vyznám do počítačov celkom obstojne, nakoľko aj ja programujem, no len ako tu čítam tie komentáre, tak sa akosi strácam a zisťujem, že informačný obsah okolo počítačov je u mňa zanedbateľný... :(
16. 08. 2013 v 06:25On-line Richard33  (37/185/93)
dragonFire: Já počítačům taky nerozumím, dodnes mi není jasný, jak to ten procesor dělá, že zpracuje instrukci :D
17. 08. 2013 v 00:36Off-line Kocour  (18/177/-)
Richard33: já musím mít mladší modely :D nejlíp ještě nerozbalený :D
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 04. 2016 v 12:17Off-line StanWener  (28/-/-)
Zkuste zajít sem: http://albafos.wbs.cz :-)
28. 05. 2016 v 16:00Off-line FrancoXPERIA  (29/171/75)
No jo Tomík..dělal jsem s ním autoškolu, určitě si mě už nepamatuje :-D
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload