Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Kteří čeští politici chtějí povolit adopci dětí homosexuálními páry?

Možnost adoptovat dítě je pro homosexuály vážné téma, kterému by měl každý z nás věnovat chvíli pozornosti – může nám to také dopomoci při rozhodování, komu dáme svůj volební hlas. Sestavili jsme proto odpovědi několika volebních kandidátů, kteří odpovídali na otázky Viktora Vereše pro server OutsiderMedia.cz.

Ze jména každého kandidáta směřuje odkaz na celý originální rozhovor, takže si v případě zájmu můžete přečíst, co si politici myslí o anonymních akciích, Evropské unii, víru v Boha, interrupci a dalších otázkách „na tělo“.

Kandidáti jsou rozděleni dle krajů, což usnadňuje rozhodování v případě, že se rozhodnete kandidáty „kroužkovat“.

Otázka: Měly by mít homosexuální páry možnost adopce?

Praha

Pavel Ambrož (KSČM)

ANO, každý dospělý člověk schopný vychovávat dítě měl by mít možnost adopce.

Táňa Fischerová (Změna)

Nevím.

Jiří Koubek (TOP09)

Ne.

Středočeský kraj

Jana Bobošíková (Hlavu vzhůru)

Ne.

Jihočeský kraj

František Vácha (TOP09)

V této otázce jsem velmi nerozhodný. Je pravda, že mám kamarády a kamarádky, kterým bych to přál, ale stejně tak si dokáži představit páry, kde by to bylo krajně nevhodné.

Jan Mládek (ČSSD)

Ne.

Karel Kratochvíle (ČSSD)

Ne.

Jaroslav Zvěřina (ODS)

Možnost jistě, avšak žádnou spásu od toho nečekám.

Plzeňský kraj

Václav Votava (ČSSD)

Ne, možná s výjimkou vlastního potomka jednoho z páru.

David Klíma (TOP09)

Ne.

Vítězslav Blažek (TOP09)

Nevím. Nemám na to vyhraněný názor

Jiří Valenta (KSČM)

Ne.

Petr Neumann (TOP09)

ANO. Moc rád bych své „ano“ odůvodnil, ale to by nebylo v rozsahu pár řádků. Tomuto tématu jsem se opravdu velmi věnoval a mé rozhodnutí je tak podloženo nejen vlastním úsudkem, ale též empirickými průzkumy.

Karlovarský kraj

Karel Jakobec (ODS)

ANO.

Jakub Tichý (TOP09)

Toleruji to, avšak nejsem s tím ztotožněn.

Miroslav Stropek (TOP09)

ANO.

Rudolf Chlad (TOP09)

ANO.

Ústecký kraj

Josef Šenfeld (KSČM)

Jsem proti možnosti adopce homosexuálními páry.

Liberecký kraj 

Mgr. Václav Horáček (TOP09)

Je to jedno z témat, u kterého nejsem dosud plně rozhodnut a tedy zatím nemám vyhraněný názor. Rozhodně je to otázka dalších diskusí.

Vladimír Vojáček (ODS)

Námět k diskusi. Svět se posunuje a podíval bych se po okolí. Určitě k tomu spějeme.

Petr Sadílek (ODS)

Já osobně bych nechtěl mít dva tatínky nebo dvě maminky, ale nejsem schopen posoudit jaké dopady tento stav může mít pro život adoptovaného potomka. Je samozřejmě otázka co je lepší, jestli dětský domov nebo takováto rodina.

Lukáš Čížek (KSČM)

Nevím, asi ano.

František Chot (KSČM)

Ne.

Jan Korytář (ZMĚNA, volební lídr)

Spíše ne.

Jan Marušiak (TOP09)

Ne.

Královéhradecký kraj 

Tomáš Kopecký (Změna)

Ne.

Pardubický kraj

Petr Máca (ODS)

ANO, příliš nerozumím dokonce ani tomu, proč tak není možné již dnes. Nebo proč nemůže dítě adoptovat stabilní „singl“.

Jan Němec (TOP09)

Ne.

Pavel Kubů (KSČM)

ANO, nemám s tím problém.

Kraj Vysočina

Helena Vrzalová (KSČM)

ANO.

Jihomoravský kraj

Jaromír Hýbner (Změna)

ANO. Preferuji umístění dítěte v rámci adopce do "klasické" rodiny. Není-li toto možné, pak bych souhlasil s možností adopce homosexuálním párem. Myslím si, že láskyplné prostředí pro výchovu dítěte dokáží vytvořit oba tytpy párů. A láskyplné prostředí je to, co děti potřebují především.

Daniela Ottová (ČSSD)

ANO.

Ivan Ohlídal (ČSSD)

ANO, za určitých okolností. A to v případě, když bude zřejmé, že pro adoptované dítě bude jeho adopce přínosem.

František Havíř (ODS)

Ne. Respektuji jejich partnerství, ale děti mají vyrůstat v rodinách (třeba i náhradních).

Olomoucký kraj

Jana Němečková (TOP09 - STAN)

ANO, po prověření poměrů v rodině.

Moravskoslezský kraj

Eva Poštová (ODS)

ANO.

Tomáš Mrázek (TOP09)

Ne.

Lubomír Zaorálek (ČSSD, volební lídr)

Veďme o tom diskusi.

Zlínský kraj

Vladimír Místecký (KSČM)

ANO.

Ing. Esma Opravilová (KSČM)

Jde o dosti složitou a choulostivou otázku, ale podle mého názoru by děti měly vyrůstat ve standardním modelu rodiny, a i z tohoto důvodu budu plně podporovat umístění dětí do úplných rodin.

A. Antonín Mach (ODS)

ANO, jsou to lidé a mají právo na rodinu.

A další kandidáti...

Tomio Okamura (Úsvit přímé demokracie) je spíše proti, říká: „Adopci dětí homosexuály bych povolil jen v krajním případě“.

Tomio Okamura: Adopci dětí homosexuály bych povolil jen v krajním případě

Naopak pozitivně se k adopci staví Jiří Dienstbier (ČSSD) a Ondřej Liška (Strana zelených), který v rámci předvolební kampaně natočil videoklip:

Ondřej Liška ze Strany zelených chce, abychom mohli svobodně koukat po klucích

Zdroj: OutsiderMedia.cz, autor: Viktor Vereš

Titulní foto: 9511824@N05, Flickr, Creative Commons

Onload

11 názorů ke článku

24. 10. 2013 v 09:42Off-line ThomPrag  (45/180/76)
Informačně přínosné a spravedlivé by to bylo, kdyby odpovídali zástupci všech stran a ne jen těch, které byly dosud v Parlamentu a normálně uvažující člověk je už volit nemůže.
24. 10. 2013 v 14:01Off-line Whims  (29/183/66)
Jen mě rozesmíva 'NE' od Jany Bobošíkové a vedle toho ta reklama na Hlavu vzhůru, ještě s ksichtem Kikiny.. :D Vim, že potřebujete prachy, ale tohle by myslim mohlo být proti přesvědčení nás všech.
Souhlasím - 16   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
24. 10. 2013 v 14:22Off-line Lukino15  (25/174/-)
Souhlasím se všemi názory "Ne".
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 35  Nahlásit
24. 10. 2013 v 14:36Off-line Adam.dubsik  (36/200/100)
Je divné, že zákon o registrovaném partnerství je diskriminační. A to v tomto: Já jako jedinec (zde se sexuální roientace neřeší - takže můžu být gay) si dítě adoptovat můžu. Ovšem jakmile uzavřu registrované partnertsví, toto právo mi je okamžitě uřknuto.
Nechápu, jak je to možné. Buď ať nemohou gayové vůbec adoptovat a nebo ať mohou adoptovat kdykoliv. Samozřejmě též chápu i obavy, že ne každý pár by adoptoval a nebo je vhodný. Ale to už pak ať posoudí sociální pracovníci.
Souhlasím - 14   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
24. 10. 2013 v 18:15Off-line Poklad  (29/177/69)
Však on zákon o registrovaném partnerství je protiústavní... Bohužel nikdo nemá ty nervy to k soudu dát...
Souhlasím - 9   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
25. 10. 2013 v 00:33Off-line Adam.dubsik  (36/200/100)
Podle čeho soudíš?
25. 10. 2013 v 09:10Off-line Poklad  (29/177/69)
Já nesoudim... Já jen čtu tisk... Tohle bylo už několikrát probíráno v řadě médií s řadou právníků... Z hlediska Ústavy (resp. Listiny) není možné, abych jako svobodný měl právo adoptovat, a uzavřením registrovaného partnerství o toto právo přišel...
Souhlasím - 7   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
29. 10. 2013 v 13:04Off-line Blazinek1994  (30/180/87)
Souhlasím s některými lidmi z politických stran - dítě potřebuje předevšým láskyplné zázemí. Někteří lidé si pořád myslí že když dítě budou vychovyvát homosexuální páry,tak že bude jako oni - není tomu tak,homosexualita je vrozená....a dle mého názoru to nemá vliv na orientaci dítěte ( pokud je adoptováno homosexuálním párem ) :)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
25. 07. 2018 v 22:34Off-line VojtaKut  (21/175/58)
A cenu za nejpříznivější kraj vyhrává: Ústecký!
09. 08. 2018 v 13:18Off-line Mateses  (31/184/68)
Obecne, kto vklada svou duveru do parlamentni 'demokracie' neprimo rika,
'at rozhodujou o mne jiny' synonymum nesvujpravnosti, zbabelosti, neschopnosti, nevyspelosti resp.zaostalosti...kto voli strany prosazujici primou demokracii, rika
mam dost komancu a diktatoru, a chcu mit jako obcan moc ve svych rukou menit veci a taky nest odpovednost.

Bohuzel, tabu, propaganda a stygma v spolecnosti sou nasledky hluboce zakoreneny v myslich lidi diky predeslim rezimum... diky kterim, jeste hodne velka cast populace zastava nazor, ze dite vyrustajici v detskym domove, z ktereho vetsina de rovnou do kriminalu, je lepsi, resp. mensi zlo nez vychova a laska ze strany dvou homosexualu.

Konec koncu, zakon je zakon, zakon je na to aby se obchazel, zakon plati pro slabe a chude, zakon o nas bez nas, proti nam. Kto ma vubec chut volit nekoho s tech darmozaracu v parlamentu ?

Kolik verejne znamych osob v CR, homosexualne orientovanych vychovava deti ? I pres to, ze to zakon primo nedovoluje ?
Priklad: 2 homosexualove, 2 lesbicky , se dohodnou...na papiru svatba, pak bud vlastni deti anebo adopce, a zazrak...deti vychovavaji 2 homosexualni pari.

Jaky ma tedy vyznam zakon zakazujici adopce ??? Bascnicka otazka...

Preju hezky den vsem.
05. 01. 2023 v 14:44Off-line Mikaela  (49/176/60)
Stačí se optat myslíte si že smrt malého dítěte jen díky pomstě partnerovy nezahýbe celou soplečností? Jen se o tomhle začít bavit a srovnat to co připouští politici a co nabýzíme my jen chcem neutrální zakony
Přihlas se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload

Podívej se na další – KSČM:

Podívej se na další – TOP 09:

Podívej se na další – ČSSD:

Podívej se na další – ODS:

Podívej se na další – Politika:

Podívej se na další – Adopce dětí homosexuály:

Podívej se na další – Gay manželství a registrované partnerství:

Podívej se na další – KDU-ČSL:

Podívej se na další – Zelení:

Mohlo by tě zajímat:

Nejnovější články:

OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload