Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Každý druhý gay uvažuje o sebevraždě kvůli šikaně

Nedávno jsme vám přinesli hudební videoklip „Gay Goth Scene“, ve kterém mladý gay spáchá sebevraždu, neboť nemohl snášet šikanu od svých spolužáků. Sebevraždy mezi dospívajícími gayi stále rostou. Britské sdružení Stonewall dělalo minulý rok průzkum mezi dospívající LGBT komunitou a zjistilo, že 96 % mladých LGBT lidí slýchává ve škole urážky jako je „teplouš“ či „buzerant“ a 55 % zažilo homofobní šikanu.

U tří z pěti šikanovaných gayů, kteří se svěřili učitelům, nikdy učitelé nezasáhli. Průzkum také zjistil, že 57 % homosexuálních a bisexuálních dospívajících kluků uvažovalo o sebevraždě, z toho 16 % se skutečně o sebevraždu pokusilo či nějak sebepoškozovalo. Zatímco dle statistik z The Lesbian & Gay Foundation se alespoň 1 z 5 leseb pokusila spáchat sebevraždu.

Tyto údaje ukazují, že počet sebevražd je dvakrát až třikrát vyšší, než v kterékoliv jiné mládežnické skupině a také nám ukazují, jak velký pokrok stále ještě potřebujeme v boji proti homofobii a gay šikaně.

A právě i tato čísla přivedla skupinu The Hidden Cameras k natočení klipu „Gay Goth Scene“ k zdůraznění závažnosti problému a také v neposlední řadě vtáhnout ostatní hudebníky i do této problematiky a vzít si přiklad z umělců jako je Madonna či Lada Gaga, jejichž texty a videa podporují přijetí gayů a odsuzují diskriminaci.

Šikana mladého gaye! Videoklip Gay Goth Scene od The Hidden Cameras

Jsi gay? Tak musíš vidět videoklip Girl Gone Wild od Madonny

Tito gayové zpívají, aby zastavili šikanu a násilí proti gayům

Pink si od fanoušků vzala duhovou vlajku a mávala s ní na pódiu

Co je homofobie? Zastavme homofobní chování!

Titulní foto: a-mon, Flickr, Creative Commons, Zdroj: stonewall.org.uklgf.org.uk

Onload

59 názorů ke článku

03. 11. 2013 v 14:40Off-line Frankie19  (19/185/72)
Pořádnou demonstraci! Ovšem bez zženštilých gayů, protože to podle mýho názoru lidi akorát nasere :)
Souhlasím - 29   •  Nesouhlasím - 7  Nahlásit
03. 11. 2013 v 14:54Off-line syTOM  (18/-/60)
koukám že patřím mezi ty co se chtějí zabít......
Souhlasím - 13   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
03. 11. 2013 v 18:45On-line Richard33  (37/185/93)
Šikanu jsem si taky užil, ale tohle řešení mě tak nějak ani nenapadlo. A to mě čekala ještě vojna :-D
03. 11. 2013 v 19:46Off-line Titan24  (21/170/-)
No,taky jsem míval deprese, kdy jsem pomýšlel i na sebevraždu (šikana kvůli vzhledu), ale naštěstí jsem měl dobré kamarády na ZŠ, kteří mně pomáhali překonat tyto stavy. :)
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
03. 11. 2013 v 21:15Off-line sir.patrick  (19/173/68)
podle mě, je nesmysl se zabíjet, když se Vám smějí, berou Vám věci a dělají naschvály spolužáci ve škole.. jo, je to hnusný, ale na světě jsou i horší věci.. sám jsem to zažil, měl deprese, ale nikdy jsem se nechtěl zabít.. prostě jsem se přes to přenesl a přešel třeba na jinou školu, což mi taky hodně pomohlo..
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
03. 11. 2013 v 21:36Off-line Prcek1994  (22/175/69)
Já čas od času uvažuju o sebevraždě, a to jsem nepřiznaný neheterák ...
03. 11. 2013 v 21:43Off-line Sempiternal  (20/182/-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
03. 11. 2013 v 22:22Off-line forever.single  (17/170/55)
...a proto taky co?--- si s coming-outem radeji ješte peknou řadku let počkam! nechci tohle zažit!
04. 11. 2013 v 06:44Off-line FRANTA48  (51/-/-)
Asi jsem měl štěstí na lidi protože od 15 kdy jsem to o sobě řekl jsem se nesetkal s ničím negativním spíš naopak a řešit něco sebevraždou tak to se na mě nezlobte,ale je to velká zbabělost Franta
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2013 v 17:50Off-line colombo  (95/192/90)
Pokud to je pravda, tak to tady zůstane jen polovina (psychicky odolných) gayů... :-)
04. 11. 2013 v 19:54Off-line Kex  (19/175/57)
Také jsem si prošel dosti šikanou, ale o smrti jsem nikdy nepřemýšlel ... Podle mě je to pitomost něco takového provést a nechat všechny za sebou ! :)
04. 11. 2013 v 20:18Off-line BORJAGAY  (25/-/-)
Také mám za sebou šikanu, ale o sebevraždě jsem kvůli tomuhle nikdy neuvažoval, ale každý jsme jiný, pravda. :)
04. 11. 2013 v 21:17Off-line LostHere  (29/180/65)
"...U tří z pěti šikanovaných gayů, kteří se svěřili učitelům, nikdy učitelé nezasáhli. Průzkum také zjistil, že 57 % homosexuálních a bisexuálních dospívajících kluků uvažovalo o sebevraždě, z toho 16 % se skutečně o sebevraždu pokusilo či nějak sebepoškozovalo. Zatímco dle statistik z The Lesbian & Gay Foundation se alespoň 1 z 5 leseb pokusila spáchat sebevraždu.

Tyto údaje ukazují, že počet sebevražd je dvakrát až třikrát vyšší, než v kterékoliv jiné mládežnické skupině a také nám ukazují, jak velký pokrok stále ještě potřebujeme v boji proti homofobii a gay šikaně. ..."

Kde im zrazu vypadol boj proti bifóbii a bifóbnej šikane?
04. 11. 2013 v 21:23Off-line FRANTA48  (51/-/-)
Jenže když to vše pozoruji viděli jste někdy nějaké pochody a zviditělnování se heterosexuálu žijme si svůj život ale nikomu ho nevnucujme potkávám mnoho kluků kteří doslova křičí jsem gay co pak dodat asi nic možná mne ted mnoho z Vás nebude mít rád ale to je skoro jedno
05. 11. 2013 v 20:19Off-line ThomPrag  (38/180/76)
Mě hlavně zaráží ten přístup učitelů. To je dost překvapující v dnešní době. Jinak to, že je tolik gayů, kteří pomýšlí na sebevraždu, mě ani moc nepřekvapuje. Volná výchova způsobuje to, že z dětí vyrůstají extrémy - buď bezmozci se svalama nebo ňuňánci sice s mozkem, ale psychicky téměř bezbranní. K tomu si přidáme čím dál častější lhostejnost a problém je na světě. Základ je ale určitě výchova. A tady asi všichni víme, jak to dneska chodí. Nedávno jsem na obdobné téma viděl skvělý film - Lepší svět (Hævnen), doporučuju.
06. 11. 2013 v 16:48Off-line peto1617  (20/180/75)
nerad sa priznavam ale nieco taketo preživam aj ja
a aj ja som sa nie raz pokúsil o ...
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 5  Nahlásit
19. 11. 2013 v 17:09Off-line jup10  (18/173/51)
asi tak ...
22. 11. 2013 v 17:47Off-line Siedzei  (24/180/58)
Taky jsem nad tím uvažoval... Byl jsem kvůli své orientaci jak fyzicky tak psychicky šikanován na ZŠ tak i na SOU..... Ale potom jsem si řekl proč si brát svůj život kvůli některým idiotům co neumí nic jiného než se zabývat tím zda jsem či nejsem Gay. A po čase se zjistilo že ten co mi tak ubližoval ze všech nejvíce byl skrytý gay a kompenzoval si svou sexualitu na druhých aby si mysleli že je to těžký heterosexuál .
22. 11. 2013 v 18:58Off-line Siedzei  (24/180/58)
Ano je to pravda.... Ale je to i díky novinářům kteří nás napomínají že jsme nejvýcero přenášečů HIV ale přitom to tak neni nemusí to chitit od gayů měli by se bát spíše toho na co sahají venku všude samý feťáci a bezdomovci to jim nevadí ..... toho by se měli bát ty jsou životu nebezpeční ale mi nikdy nikomu jsme neublížili
22. 11. 2013 v 19:12Off-line Siedzei  (24/180/58)
Mě vykat nemusíš :)) ....... No právě, stejnak nás neposlechnou a budou mít svou hlavu..... Já když mě někdo uráží ve stylu zkur¨¨¨ buzerant odpovím mu že ho lituji protože nemá nic jiného na práci než řešit hovadiny kdo jaký je......
22. 11. 2013 v 19:32Off-line Siedzei  (24/180/58)
jooo já mám také své oblíbené..... když mi někdo řekne buzno......... odpovím sorry zajíčky nezaučuji a nejsi můj typ....... atd ... :D
22. 11. 2013 v 19:52Off-line Siedzei  (24/180/58)
To mě je jedno kdo to o mě ví a kdo ne...... Já jsem pyšný na to že jsem Gay.
22. 11. 2013 v 20:03Off-line Siedzei  (24/180/58)
proč myslíš ? Tak žiješ svůj život a to jak si se narodil že jsi na tom jinak ze sexuální orientací za to nemůžeš
22. 11. 2013 v 20:07Off-line Siedzei  (24/180/58)
jooo to moc dobře znám..... Ale tak až budeš starší bude to jiné
24. 11. 2013 v 01:50Off-line forever.single  (17/170/55)
Sebevražda neni řešení....
30. 11. 2013 v 13:02Off-line Siedzei  (24/180/58)
To není no máš pravdu
03. 12. 2013 v 22:26Off-line kouki  (23/-/-)
Když někdo prodělává coming-out, měl by být připravený na to, že veřejnost se bude tvářit jakkoliv. Nikdo z nás nemůže čekat, že naše přiznání budou všichni vítat s vlaječkama a blahopřát nám. To je prostě riziko, s kterým se musí počítat. Bohužel je to tak.Časem stejně dotyčný zjistí, že s těmi odpůrci do konce života žít nebude, a časem tahle věc bude každému ukradená.
03. 12. 2013 v 22:27Off-line kouki  (23/-/-)
sice jsem trochu odbočil od tématu, ale souvisí to s diskuzí.
08. 02. 2014 v 14:00On-line fogacer  (48/172/62)
O šikaně nikdo nechce mluvit neboť je to vždy drama. Zvláště když si uvědomíte,že i tu jsou kluci kolem 15-ti let a ti jsou zranitelnější neboť nemají vlastní sociální a ekonomické zázemí.nechci se vás kluci dotknout,ale ne každý je v tom věku natolik sebevědomý aby šikaně odolal. Bohužel viz i zde zmiňovaný smutný příklad synovce známé tv moderátorky jež díky šikaně v necelých 15-ti letech spáchal sebevraždu. Např.na VŠ je to jednodušší,některé fakulty mají i zájmové skupiny a kluby a tam se tolik homosexualita neřeší.Ovšem už gympl nebo základka je opak. Populace díky technologiím má dost informací o různých formách coming outů či poraden a zájmových webovkách pro g/l. Ovšem stejně se najde dost těch co to nezvládnou. Bohužel často se později ukáže ,že i ti co šikanovali se později projeví jako gayové a o to je to hrůznější. Hold na škole je lepší v napjaté situaci nedávat najevo svou orientaci pokud hrozí možná šikana.Ovšem nikdo ještě nenašel způsob jak jí zabránit. A to je smutné. Náctiletí (a je vás tu šíleně dost) neblbněte.partnera i svůj comming out prožijete,ale chce to čas a nejednat ukvapeně.
30. 03. 2014 v 21:18Off-line romca1752  (31/-/-)
Tohle ji sice smutný ale na druhou stranu když nechceme šikanu ve škole (a všeobecně kdekoliv) tak je nutné pro to taky něco udělat. Nedivím se když někdo šikanuje kluka kterej příde do školy s řasenkou, make-upem, v legínách a v každý větě řekne ''božíšku''. Takovýhle exempláře prostě žádnou toleranci čekat nemůžou. Ano...jsou lidi kteří vás nesnáší jen proto že jste teplouš ikdyby jste se chovali jakkoliv, ale většinou, si myslím stačí chovat normálně a nadávky typu ''buzerante'' uslyšíte málokdy...
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
31. 03. 2014 v 06:19On-line fogacer  (48/172/62)
Souhlasím , že kluci jež jsou zženštilí jsou více "na ráně" a vhodnými adepty pro šikanu, ale není to vždy jejich chyba.Je to dáno i geneticky.Jsou kluci,jež se tak chovat nechtějí, ale neumí se chovat jako normální gayové.Až tedy na extrémní případy. Pochybuji,že do základních škol či gymplu chodí běžně gay kluci s řasenkou a make-upem. Po čase se vyprofilují třeba na transexuální jedince a nebo gaye, jež ač se brání, své zženštilosti nejsou schopni utéct. Normální gay se naopak snaží nedávat najevo svou orientaci ale jisté znaky neukryje ani on. Např.pohledy, srovnávání kluků apod. takže i ti jsou adepty na šikanu. Ještě jsem neslyšel, že by procento šikanovaných gay kluků na školách byli ve větší míře feminní typy? Osobně zženštilost také nemám rád, ale je rozdíl zda je to zženštilost daná psychikou a geneticky a nebo prostě jen proto, že na sebe chtějí upozorňovat (to jsou ty extrémní typy). Nikdo doposud nedokázal prokázat, zda šikaně podléhají kluci zženštilí či normálně vyhlížející, ale díky svému slabému sebevědomí normální gay kluci. každý máme svůj práh odolnosti a ten se vyvýjí i v rámci společnosti ve které vyrůstáme. Je tu i sociologický faktor. Pokud by řešení bylo tak jednoduché,jistě by jej školy ve spolupráci s rodiči uplatnili. Mimochodem šikana na škole je i z jiných důvodů a taktéž ji nikdo nedokáže eliminovat. Bránit se šikaně lze pouze tak, že se o ní bude mluvit častěji v rámci vyuky a bude se poukazovat na následky vyníků. Ale vzhledem k nízkému věku je to neproveditelné (např.zabránit tomu jež šikanuje nástup na gympl či vyšší školu). Šikana tu byla a bude. Ovšem procento jejího růstu je poslední roky na vzestupu. Je ale fakt, že pokud někdo bude se chovat extrémně zžeňštile ač k tomu nemá předpoklady, musí očekávat následky. Ovšem nezájem ostatních spolužáků jež o šikaně vědí ale nenahlásí ji, je důvodem proč to většinou viníkum projde. Prostě je nutné se postavit šikaně jako takové a ne ji ještě škatulkovat. Dříve se říkalo, že kdo má v uchu naušnici, je "bukvice" a také to nebyla pravda a dnes nosí piercing kde kdo.
31. 03. 2014 v 16:47Off-line romca1752  (31/-/-)
No, to bylo vyčerpávající. Pochybovat o tom že někteří kluci chodí do školy s řasenkou a make-upem můžeš, ale promiň, ty jsi už nějaký čas ze školy. Já osobně znam minimálně 5 kluků kteří takhle chodí. Dál to nějak vysvětlovat asi nemá smysl...
31. 03. 2014 v 16:52Off-line colombo  (95/192/90)
Hold nová doba, neznáme "mapu"..... :-) :-)
31. 03. 2014 v 16:56Off-line Prcek1994  (22/175/69)
Na spolužákovi je jeho orientace vidět na první pohled a to ani zženštilý není. Já se snažím být co neméně nápadný a splynout s davem.
14. 04. 2014 v 22:24Off-line petronius  (21/187/118)
Ano splynutí s davem je určitě velmi dobré nebot se ve škole podle mě nehodí říkat svá orintace nebot dáte důvot agresorům kteří vás budou šikanovat. Ač jsem si neprošel škianou kvůli své orintaci mám dost často sebevražedné sklony které se však zkouším odhánět svými koníčky :D
07. 05. 2014 v 21:07Off-line sabine  (22/160/-)
jsem teda jakože holka na holky, a nijak extra oficiální CO mezi přáteli či rodinou jsem nedělala (ačkoliv rodiče to vědí a máma stále těžce skousává :D), a upřímně ani bych nechtěla, ale měla sem a občas i mívám chvíle, kdy ybch chtěla umřít kvůli tomu jaká jsem a to se mi ani nikdo neposmívá, jen prostě je to těžké i pro mne to skousnout ... :)
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
01. 01. 2015 v 12:48Off-line Betonica  (32/-/-)
Přemýšlí vůbec někdo o článku, než ho napíše? Nejsem teda žádnej matematik, ale kdyby každý druhý gay přemýšlel o sebevraždě, tak je ohrožena na životě polovina gay populace. A takové množství antidepresiv a antipsychotik není reálně k dispozici.

Navíc, každý druhý třeba někdy o sebevraždě uvažoval, to asi patří k dospívání, nejen gay člověka, ale generalizovat letmou myšlenku na život ohrožující stav zavání hoax zprávou...

Skoro to vypadá na chybu v překladu originálu nebo cílenou mystifkaci, případně kombinaci obého.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 02. 2015 v 12:40Off-line mpetr  (33/175/55)
Šikana na ŽS, SOU, aji potom co jsem začal pracovat, ať šlo o spolužáky, nebo homofobní okolí. Vlastní rodina co se s tím neumí smířit, že jsem gay Tetičky co dělají samé naschvály, problémy a pár žen co jsou matky hrající na okokamarádky a za zády dělají pykle i "kamarádi" z řad gay komunity co se vyžívá doposud v šikaně? Nejednou díky celému okolí nad tím stále uvažuji. Aji proč mám deprese, jsem bez kamarádů a pár hetero i zde se mě snaží vydírat, ubližovat. Česko na toto nemyslí, ani nechce řešit. Hledám tak už pomoc doslova z posledních sil někde v zahraničí, když nikdo neumí pomoci při řešení celého okolí co se chová, jako největší dobytek.
O tomto je ten člávek a statistika, jak já si to sám prožívám od dětství.
18. 02. 2015 v 12:52Off-line mpetr  (33/175/55)
Díky šikaně, psychice a tomu, jaké je okolí jsem tak sám přes 8 let a snaha o něco nikdy nevyjde, jako mít kamarády, práci, cokoliv .. To je daň být gay a okolí ve věku 60+, nábožensky orientované a ještě navíc laksní přístup státu, když se říká o pomoc .. Někdy ne každý to sám zvládne, že skončí potom ten život co tu moře lidí nikdy nepochopí co udělá.
18. 02. 2015 v 13:01Off-line colombo  (95/192/90)
Nedělejte ze sebe stále ušlápnuté chudinky, bodejť by si z vás okolí nedělalo srandu když se chováte jako tetky a ne jako chlapi (kluci). Co byste dělali třeba na vojně, tam byste si asi první týden prostřelili hlavu... Mě, ani mé přátele a známé nikdo nešikanoval, proč asi ? Pravda, nikdo mezi mými přáteli nejsou tety. Vás, ušlápnutých a ukřivděných je naštěstí jen hrstka. Budete těžko hledat i partnera, vždyť asi nikdo nechce ubrečenou tetu. Začněte u sebe a uvidíte, bude líp.
18. 02. 2015 v 13:05Off-line mpetr  (33/175/55)
Colomco - naprosto nesouhlasím. To je dobou a ne tím, jaký kdo je. Nebere to tak podle sebe, soudím tebe co děláš ..
18. 02. 2015 v 13:09Off-line colombo  (95/192/90)
mpetr: Nevymlouvej se na dobu. Výmluvy, výmluvy, výmluvy, to je ono, je to hold jednodušší, než začít na sobě pracovat.
18. 02. 2015 v 13:14Off-line mpetr  (33/175/55)
Nežil si ani minutu můj život a soudíš mě podle sebe .. Až si něco o mě přečteš a budeš žít aspoň hodinu můj život, pak se ozývej. Jinak buď potichu .. A toto si důkladně přečti. Bylo napsáno pro takové lidi, jako budeš ty sám co něco zesměšňuje. http://mpetr.blogspot.cz/…j-zivot.html
18. 02. 2015 v 13:24Off-line colombo  (95/192/90)
mpetr: Lidi jako ty, dokáží napsat velice věrohodné a srdceryvné životní příběhy, to znám. Ne, život si žiješ takový, jaký sám chceš, tak si ho žij a nepředávej tady negativní postoje a nálady ostatním. Tvůj život jsem skutečně nežil ani minutu a ani bych nechtěl. Tvá slova dokazují tvoji slabost a neschopnost se svým životem něco kloudného udělat. Silný i průměrný jedinec se nad tvými slovy pousměje, slaboch možná rozpláče. :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 02. 2015 v 13:39Off-line mpetr  (33/175/55)
To je jenom tvůj úhel pohledu a je vidět, že ani nevíš o čem všem je řeč, proč tak urážíš ty lidi co zažívají šikanu doposud od školy. Obyčejně takové lidi zesměšňuješ, ponižuješ a urážíš. Nechceš se postavit tomu, co je tvrdá realita, díky pár lidem.
19. 02. 2015 v 08:22Off-line Betonica  (32/-/-)
Ja vam nevim... Proc se stale dokola pise o sikane a nasili v dospivani? Taky jsem jsem chodil na zakladni skolu, na stredni i na vysokou. Nikdy jsem se se sikanou nesetkal, nikdy jsem nic takoveho nevidel. Ano, rvali jsme se, pokrikovali jsme na sebe, delali si schvalnosti. Nikdo ale nebyl na praskach, nikdo se nerezal, nikdo se nehroutil.

Nechci nijak zlehcovat tema nasili a sikany, vubec ne. A zaroven se ptam, jestli obeti sikany nejsou tak trochu i jejim puvodcem. Nechce se mi zdat, ze by bylo tolik lidi dusevne posunutych do nasilne roviny. Ze by bylo tolik lidi s touhou ublizovat a nicit. Mne se spis zda, ze slabsi jedinci, kteri se neumeji postarat sami o sebe (o pricinach muzu napsat clanek) nehledaji chybu u sebe a silu v sobe, ale jednoduse se oznaci za obet, cimz svali vlastni neschopnost na druhe. A tento model chovani je pak provazi cely zivot. To zas vidim ted ja. Treba v praci mam kolem sebe hodne lidi, kteri neustali narikaji, knuci a fnukaji, jak je zivot tezkej a nespravedlivej a jak jsou oni chudaci.

Vite, je to tak, ze chudak je ten, kdo se nemuze vysr*t. My ostatni nejsme chudacci ani obeti. Jen nekteri z nas nemaji dost kuraze a odvahy pripustit, ze neco podelali a nezvladli. A namisto toho, aby zacali znovu a lepe, uchyluji se k chovani, kteremu se naucili prave na ZS, SS... A to se mi z duse protivi a hnusi!

Znovu ale rikam, ze si vubec netroufam tvrdit, ze sikana neexistuje nebo ze neni dulezite se ji zabyvat. Jen rikam, ze je potreba odlisit sikanu a podle zbavovani se odpovednosti za svoje ciny.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
22. 02. 2015 v 11:02Off-line mpetr  (33/175/55)
To o čem píšete je neschopnost vašich kolegů se prosadit a dělají ze sebe chudinky. Něco jiného je, když je to psychická a fyzická šikana ze strany jednotlivce, nebo skupiny vůči konkrétní osobě a trvale. Či léčení svých mindráků, nebo dokazování si něco, co někom, kdo pak tím moc trpí. V některých případech skončí sebevraždou, sebepoškozováním, či psychickými problémy do konce života. Bohužel ten, kdo to nezažije, to ani nikdy nepochopí a nebo ani nechce pochopit, jak vnitřně moc trpí ten co to zažil. Má následně i problémy si někoho najít k sobě ..
16. 08. 2015 v 00:07Off-line Mr.Hood  (33/183/107)
Je pravdou, že rozum je v současné době velice nedostatkové zboží, které se nahrazuje dobrou image ve zvolené společnosti ... rozumnost a moudrost je vskutku postrádaná všude ...
16. 08. 2015 v 19:29Off-line Betonica  (32/-/-)
@Mr.Hood: Nač tak příkře? Rozumu je jistě dost, určitě ne méně než kdykoli předtím. Rozdíl je v jeho interpretaci. Zatímco dříve bylo složité domoci se informací, zcela neznámých proudů, dnes stačí otevřít internetový prohlížeč. A s touto lavinou informací se úměrně projevila i lidská hloupost, respektive se exponují i lidé, kteří by předtím nebyli slyšeni.

Bez obalu: b***i byli, jsou a budou. Jejich podíl ve společnosti byl, je a bude přibližně stejný. A je jen na těch druhých, nakolik budou věnovat svoji pozornost hloupostem tak, aby hloupí lidé chtěli dál prezentovat svoji hloupost.
16. 08. 2015 v 19:47Off-line Mr.Hood  (33/183/107)
@Betonica: omlouvám se ale ... asi jsem nepobral úvod tvojeho přízpěvku.
Chápání slova rozum (sice blízké ale významen ne zcela totožné slovu rozumnost), chitrost a moudrost se v posledních desetiletích poněkud zůžila do sjednocení definice. Ve skutečností jde ale o 3 zcela růžná slova se třemi zcela různými významy (ač téměř identickým základem - mysl). :-) Když si pročítám tvůj přízpěvek podrobněhi, pak zjišťuji, že vlastně máme asi velice odobné chápání. Ve svém comentáři jsem se spíše držel běznému chápání. Tedy doufal jsem, že se trefím slovem rozzum - rozumný. Mášlí jiné slovo, pak prosím doporuč. :-)
Více méně s tebou souhlasím. Zjednodušováním života lidský mozek degeneruje. Soulasím s tím, že lidi začínají zůžovat svoje záměry na sebe, rychlé ukojení svých potřeb a sebe sama. Víc je nezajímá a platí to tak téměř ve všem. :-) Ti hošani, co napadli ty kluky .... co si potřebovali dokázat? Že maj správně nasazený varlata? :D Mmm, když tak nad tím přemýšlím ... prostě si potřebovali asi dokázat, sami sebe. :-) Plně s tebou souhlasím. :-)
16. 08. 2015 v 20:03Off-line Betonica  (32/-/-)
@Mr.Hood: Promiň, ale musím, prostě musím Ti opravit Tvůj příspěvek :( "přízpěvěk" je krásné nové slovo, kdyby existovalo, znamenalo by něco ve smyslu zpěvu, když třeba přizpíváš ve vaně sousedům nějakou hezkou melodii, ve smyslu přidat svůj názor píšeme "příspěvek" :) "chitrost" - to snad ne! CH je tvrdá souhláska, tedy píšeme "chytrost". "comentář" je krásné propojení češtiny a angličtiny, nicméně píšeme "komentář". "zůžila" také není dobře, neb "z" je v tomto slově předpona před slovem úžit, tedy píšeme "zúžit". "mášlí", opět se píše "máš-li". Je tam toho nedobře víc, ale toto mě praštilo do očí nejvíc.

Jinak obsahově s Tebou souhlasím. Mozek funguje na principu nervových zápojů, které se vytváří myšlením, zkušenostmi, atd. A v důsledku všech možných zjednodušení nemusíme tolik myslet, proto se nám tvoří daleko méně zápojů a proto hloupneme. Na druhou stranu chápu, že člověk jako ostatní tvorové se snaží svoje životy žít přímočaře bez komplikací, proto když máme tuny udělátek, raději než myslet, používáme je.
16. 08. 2015 v 21:08Off-line Mr.Hood  (33/183/107)
@Betonica: Hojc, omlouvám se. Před 4 lety mne sejmulo na přechodu auto a ztratil jsem dlouhodobou paměť a získal problémy s krátkodobou. :-) Taakže moje psaní textů nyní odpovídá psaní druháka na základce s průměrem 4 - 5 z češtiny. :D
Každopádně díky za souhlas. :-) Je pěkné, že jsou zde rozumní a stále správně chápající lidé. :-)
16. 08. 2015 v 21:17Off-line Betonica  (32/-/-)
@Mr.Hood: Když se víc soustředíš, píšeš bez chybičky a opět velmi moudře! Bravo!
16. 08. 2015 v 21:19Off-line Mr.Hood  (33/183/107)
Mno .. průšvih je spíš v něčem jiným. Nemůžu psát všechny svoje myšlenky v kuse. :D Můj damaged brian je pretty tired after some time :D
16. 08. 2015 v 23:22Off-line Tycz  (37/180/72)
Malá úprava = od M.T.

O šikaně nikdo nechce mluvit, neboť je to vždy drama. Zvláště když si uvědomíte, že i tu jsou kluci kolem 15-ti let, a ti jsou zranitelnější, neboť ještě nemají to svoje soběstačné sociální a ekonomické zázemí. Nechci se vás kluci dotknout, ale ne každý je v tomto věku natolik sebejistý, aby šikaně odolal. Bohužel, viz i zde zmiňovaný smutný příklad synovce známé tv moderátorky, tedy chlapce, jenž (díky šikaně???) v necelých 15-ti letech spáchal sebevraždu.

Např. na VŠ je to jednodušší, některé fakulty mají nejrůznější zájmové skupiny a kluby, tam se tolik homosexualita neřeší. Ovšem už základka nebo střední je opak.
Současná populace, díky komunikačním technologiím, má dost informací o různých formách coming outů, o poradnách a zájmových webovkách pro G/L.

Stejně se najde dost těch, co to nezvládnou. Bohužel často se pak ukáže, že i ti, co šikanovali, se později projeví jako gayové, a o to je to hrůznější. Hold na škole je lepší v napjaté situaci nedávat najevo svou orientaci, pokud hrozí možná šikana. Jenže nikdo ještě nenašel způsob, jak jí zabránit. A to je smutné.
Náctiletí, a je vás tu šíleně dost, neblbněte!! Partnera i svůj coming out si prožijete, ale chce to čas a nejednat ukvapeně.
Komentář od >fogacera
17. 08. 2015 v 00:03Off-line Tycz  (37/180/72)
Malá úprava = od M.T.

Souhlasím, že kluci, jež jsou zženštilí, jsou více "na ráně" a vhodnými adepty pro šikanu, ale není to vždy jejich chyba. Je to dáno i geneticky. Jsou kluci, jež se tak chovat nechtějí, ale neumí se chovat jako normální gayové. Až tedy na extrémní případy. Pochybuji, že do základních škol či na střední chodí běžně gay kluci s řasenkou a make-upem. Počase se vyprofilují třeba na transsexuální jedince anebo na gaye, jež ač se brání, své zženštilosti nejsou schopni utéct.
Normální gay se naopak snaží nedávat najevo svou orientaci, ale jisté znaky neukryje ani on. Např. pohledy, srovnávání kluků apod. Takže i ti jsou adepty na šikanu. Ještě jsem neslyšel, žeby procenta šikanovaných gay kluků na školách byly ve větší míře feminní typy.
Osobně zženštilost také nemám rád, ale je rozdíl, zda je to zženštilost daná mentálně a geneticky, anebo prostě jen proto, že na sebe chtějí někteří gayové upozorňovat (to jsou ty extrémní typy).

Nikomu se doposud nepodařilo prokázat, zda šikaně více podléhají kluci zženštilí či i normálně vyhlížející, nebo díky své nízké sebejistotě i normální gay kluci. Každý máme svůj práh odolnosti, a ten se vyvíjí i v rámci společnosti, ve které vyrůstáme. Jsou tu i sociální faktory.

Pokud by řešení bylo tak jednoduché, jistě by je školy ve spolupráci s rodiči uplatnili. Mimochodem šikana na škole je i z jiných důvodů, a taktéž ji nikdo nedokáže zcela eliminovat. Bránit se šikaně lze pouze tak, že se o ní bude mluvit častěji v rámci vyuky a bude se poukazovat na následky způsobené viníky. Ale vzhledem k nízkému věku provinilců je exemplární potrestání nesnadno proveditelné /např. zabránit tomu, kdo šikanuje, nástup na střední či vyšší školu/.

Šikana tu byla a bude. Ovšem procento jejího růstu je poslední roky na vzestupu. Je ale fakt, že pokud se někdo bude chovat extrémně zžeňštile, ač k tomu nebude mít vrozené předpoklady, musí se prát pak i s důsledky. Ovšem nezájem či obavy ostatních spolužáků, jež o šikaně vědí, ale nenahlásí ji, je důvodem, proč to většinou viníkům projde.

Prostě je nutné se postavit šikaně jako takové, a ne ji ještě škatulkovat. Dříve se říkalo, že kdo má v uchu náušnici, je "bukvice", a také to nebyla pravda, a dnes nosí piercing kdekdo...
Komentář od >foracera
17. 08. 2015 v 00:04Off-line Tycz  (37/180/72)
Omluva: od >fogacera!!
17. 08. 2015 v 01:45Off-line Betonica  (32/-/-)
@Tycz: "Normální gay se naopak snaží nedávat najevo svou orientaci..." Nemyslím si, že by gay, která dává svoji orientaci najevo, nebyl normální. Kupříkladu já, jakkoli nemám na čele napsáno, že jsem gay, svoji orientaci najevo dávám v práci, doma i jinde. Nikoli prvoplánově okatě, avšak třeba mluvím o partnerovi stejně jako ostatní o partnerkách... A normální zcela jistě jsem, to jsem si jistý.
08. 11. 2015 v 16:02Off-line dsiv  (18/176/73)
Patří mezi 4% menšinu ve 4% menšině. Chci nálepku gay co se neche zabit plzzzz
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload