Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Mladí gayové se ptají: Budeme zase znovu chodit na vojnu? Ne!

Médii v posledních dnech proběhla dost zavádějící zpráva o tom, že česká vláda zamýšlí na konci roku předložit parlamentu zákon o zavedení povinné základní vojenské služby – tedy chození na vojnu po osmnáctém roku života, jako tomu bylo dříve. Je to nesmysl, něco takového vůbec není v plánu. Gayové jsou bezesporu jedna ze skupin, kterým se na vojnu nechce, cítíme proto potřebu celou problematiku uvést na pravou míru.

Zrušení základní vojenské služby

Tehdejší ministr obrany Jaroslav Tvrdík předložil vládě záměr zrušit základní vojenskou službu k 31. 12 2004, což se tak stalo a čímž se zrušila povinná základní vojenská služba – která se vracet ani nebude.

Od 1. 1. 2005 máme českou armádu plně profesionální a hlavně složenou z lidí, kteří ve službě vlasti skutečně chtějí být (a ne jen z donucení, jako tehdejší „záklaďáci“).

Branná povinnost – už v případě indicie nebezpečí

Profesionální armáda ale nic nemění na skutečnosti, že každý způsobilý občan (muži i ženy) ve věku 18-60 let má brannou povinnost, tj. plnit úkoly ozbrojených sil České republiky. Branci by se museli dostavit k odvodnímu řízení až ve chvíli, kdy vláda vyhlásí stav ohrožení státu – a to chce vláda změnit.

Hlavní úprava spočívá v tom, že nařízení k odvodnímu řízení bude možné ještě před vyhlášením stavu ohrožení státu, stačila by pouze indicie o reálném nebezpeční.

V praxi to znamená, že vláda nemusí čekat, až sem vtrhnou zahraniční vojska či teroristické skupiny, ale může povolat brance na obranu státu už ve chvíli, kdy bude mít indicie od bezpečnostních složek. 

Foto: © Depositphotos.com/coolfonk

Tříměsíční výcvik

Po odvodu je každý branec vycvičen – manipulace se zbraněmi, krytí atd. Celý výcvik trvá tři měsíce, až po této době je branec k dispozici – což je v případě reálné hrozby dlouhá doba, proto to nečekání na stav ohrožení.

A co branci budou dělat? Nikdo nečeká, že půjdou bojovat v první linii. Příkladem budiž hlídání zdrojů pitné vody. Uhlídat naší dvacetitísícovou profesionální armádou všechny české vodní toky není reálné, takže to by mohl být jeden z důvodů, proč brance povolat. Samozřejmě ve chvíli reálného ohrožení.

Titulní foto: © Depositphotos.com/bloodua

Onload

32 názorů ke článku

17. 06. 2014 v 07:57Off-line Pawelll  (44/175/70)
kluci šup na vojnu
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 41  Nahlásit
17. 06. 2014 v 10:11Off-line Sonicboom  (61/173/-)
Zkreslene zpravy, na ty jsem si jiz zvykl, ale nechapu tu vlnu prispevku na internetu, kde lide, zejmena ti, kterych by se nedotko, hulakaji cosi o tom, ze vojna je dobra pro obranu svobody, statu..aniz by si dali 2 a 2 dohromady..a to jsem pominul prispevky typu- Dobre tak tem dnesnim holkam, aspon se neco naucej ty dnesni Bieberove atd..
Souhlasím - 12   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
17. 06. 2014 v 10:53Off-line Roman90  (32/185/72)
a nikdo jiny nez gayove se nepta?...zas jeden mistrovský nadpis , jako vzdy tu ....
Souhlasím - 7   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
17. 06. 2014 v 11:18Off-line NaKluky.cz  
Roman90: Nadpis ale přece nevylučuje ptaní ostatních :)
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
17. 06. 2014 v 13:14Off-line THX1188  (40/183/90)
Jé, já nevím co se tu čílíte, na vojnu nepůjdete, od toho tu je profi armáda a pokud by nedej bože došlo k povolání v důsledků ohrožení země, tak ač jsem pacifista, tak půjdu bránit svojí zemi i bez toho, aby mi to někdo nakazoval...já to tu mám rád!
Souhlasím - 7   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
17. 06. 2014 v 14:45Off-line 123456789987654321  (27/197/75)
Nojo,,na vojně se nenosí řůžová kabelka,zařízlé džíny,spodky za tisíce,a ani není čas jít do buzince.A na hlavě není co gelovat.
Souhlasím - 11   •  Nesouhlasím - 8  Nahlásit
17. 06. 2014 v 14:48Off-line Rey  (26/-/-)
Nechápu, proč by vůbec někdo měl bojovat za stát, kde se narodil, i přesto, že nechce. Věc, kterou absolutně nedokážu pochopit.
Souhlasím - 12   •  Nesouhlasím - 7  Nahlásit
17. 06. 2014 v 15:13Off-line Colombo  (103/192/90)
Mentalita, vyzrálost a celková "připravenost" dnešních náctiletých je žalostná, ne, vojnu určitě ne, dopadlo by to tragicky.
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
17. 06. 2014 v 15:20Off-line THX1188  (40/183/90)
Rey: tak se fofrem odstěhuj do liberálnější země, kde nebudeš muset dělat nic...nikdo tě tu nedrží. Ovšem vlastenectví jaksi patří k charakteru dospělých lidí.
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 10  Nahlásit
17. 06. 2014 v 15:25Off-line Colombo  (103/192/90)
Naprosto souhlasím s THX1188 ! Vlastenectví, čest a smysl pro spravedlnost jsou, bohužel, mnohým cizí. Vnímám to nejenom jako řadový smrtelník, ale i jako sensei, který tyto vlastnosti dlouhá léta uznával, uznává a uznávat bude.
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
17. 06. 2014 v 15:50Off-line Rey  (26/-/-)
Co to je vlastenectví? Od narození být otrokem nějakého státu? Očíslují si vás, chodíte do školy, kde vás polovina věcí nezajímá a nechcete je dělat, ale stejně musíte. Máte matu***u (a potom titul) a pak můžete dělat práci, která vás nebaví, abyste vůbec mohli přežít.

Věř mi, že bych se hned a s radostí odstěhoval někam, kde bych mohl žít svobodně a nebyl občanem žádný země. Ano, vlastenectví mi je cizí a ZVYSOKA na něj seru. Jsem asi nějaký zmetek v továrně na vlastence.
Souhlasím - 14   •  Nesouhlasím - 8  Nahlásit
17. 06. 2014 v 15:52Off-line Ligerisek  (36/172/62)
Pointu mýho názoru na to šílenství si snad domyslíte sami, co to s člověkem udělá... http://www.youtube.com/watch?…
17. 06. 2014 v 15:52Off-line Colombo  (103/192/90)
Rey: Je mi tě líto, upřímně. Jsi člověk, pro kterého již dále nechci ztratit slovo, nestojíš za to, jsi odpad.
Souhlasím - 10   •  Nesouhlasím - 12  Nahlásit
17. 06. 2014 v 15:54Off-line THX1188  (40/183/90)
No sorry, ale tenhle postoj nechápu a tohle není o zemi, ale světě, já vystudoval bor, kterej mě baví, dělám práci, která mě naplňuje, cestuju po celém světě, když to jde a žiju život, kterej jsem si vybral...možná, že stačí jen chtít jít za svým snem a hledat svůj "Osobní příběh" a naslouchat sobě i světu.
Souhlasím - 7   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
17. 06. 2014 v 16:06Off-line Rey  (26/-/-)
THX1188: S tim naprosto souhlasim. Je naivní doufat, že se systém změní a prostě v něm žít musim, tak se snažim udělat si život co nejlepší.

colombo: Nechápu, čeho chceš urážením docílit, ale posluž si.

Jinak mluvim o státu a ne o obyvatelích státu, životy lidí mi nejsou vůbec lhostejný.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
17. 06. 2014 v 16:25Off-line Colombo  (103/192/90)
nakluky.cz: Milá redakce, to je super, že tu gayům slibujete, že vojna nehrozí. Ale téma se vám povedlo, většina gayů se skutečně vojny bojí jako čert kříže. :-) :-) P.S.: příště třeba napište "jistotu", že v gay podnicích bude vše gratis... Bude to mít stejnou váhu.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
17. 06. 2014 v 17:09Off-line Cislo5  (37/186/86)
Vojna nevojna, polovinu by nevzali pro fyzickou neschopnost, druhá by zůstala v kanceláři díky vzdělání,... Ty množiny se různě prolínají a mnohdy vylučují,...

Reálná nebezpečí existují pořád, jelikož lidé ještě stále nechávají fanatiky z nevzdělaných zemí ovládat masy, a ve vyspělých státech myslí jen na sebe a doufají, že novodobý barbar nenapadne novodobou nejúžasnější říši Římskou,... A jiné paralely,... Jde jen o to, aby se lidé ptali, jak reálně pomoci druhým a ne aby hledaly jen rozdíly. Všichni jsme jedni a Ti samí. Takže barbar je mnohdy méně nebezpečný nežli hi-tech-demokratický systém....

Největší nepřítel je v nás, náš strach, který pseudo nepřítel vycítí a promění ve výhodu při útoku...

Mezi řečí, představa gay armád proti sobě je celkem zábavná, čím by to asi nakonec skončilo jiným, než,...

Svět ovládají tři pilíře uspokojení: Peníze, Moc, Sex,...

Každý útok je motivován právě jedním z těchto pilířů....

A nebo se úplně a rád pletu ;-)

FAREWELL
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 06. 2014 v 17:42Off-line Klucinek  (33/176/75)
Nadpis spíš měl bejt "Mladí gejové jsou k smrti vyděšení z toho, že by mohli jít na vojnu, jelikož by tam umřeli na zlomení nehtu" ....
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 06. 2014 v 18:43Off-line NaKluky.cz  
colombo: My ale neslibujeme, že vojna nikdy v budoucnu nebude. Jen uvádíme na pravou míru tvrzení, která poslední dny zaplavila internet ohledně předkládaného zákona :)
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
18. 06. 2014 v 00:46Off-line Pawelll  (44/175/70)
vojna pro dnešni dobu supr napad aspon by byla veči moralka
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 06. 2014 v 01:37Off-line GverGraen  (33/-/-)
"A bezdůvodné utoky nedovoli OSN atd...." - je vidět že ti nedochází jak se tyto různé úmluvy prolínají. OSN zřídka kdy vydá jednotkám pod svým velením mandát opravňující je k použití zbraní, bez toho nedokážou nic. Jediná vojenská síla schopná adekvátně reagovat je NATO, nicméně pokud bude některý ze členských států napadne, jsme povinni reagovat, kvůli jeho obraně - tedy se dostáváme do války a pro zajištění bezpečnosti státu je třeba navýšit stavy ozbrojených sil. Bránit budeš jen to co máš rád... Takže by jsi byl ochotný nasadit život ve válce za HM a Kenvelo? Vlast která ti dala vzdělání, historii a obecně místo k životu už ti na to není dost dobrá? ;)
18. 06. 2014 v 01:37Off-line GverGraen  (33/-/-)
Jednalo se o reakci na Sebika.
18. 06. 2014 v 08:31Off-line Umbaros  (33/180/75)
Starosti mladých gayů fakt chci :D
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
18. 06. 2014 v 09:25Off-line GverGraen  (33/-/-)
Pravil starý kmet.
18. 06. 2014 v 18:01Off-line T-jiand  (27/-/-)
Šel bych.
19. 06. 2014 v 10:45Off-line Bery  (30/-/-)
Těžce mě dostávají ti "starší a zkušení", jak si pořád myslí, že mladší můžou peskovat a shazovat. :')
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
19. 06. 2014 v 11:25Off-line Mordsec.hadry  (41/181/60)
Já se na to dneska, ve 32, dívám jinak než když mi bylo 20. Problém je v tom, že armáda u nás nemá absolutně žádnou prestiž narozdíl od jiných zemí a lidi si neuvědomují její smysl. Proto byla vojenská služba vnímána jako zbytečné zlo a ztráta času.

Například v Polsku (ale i jinde!) se armáda těší velké úctě, ale tam je možné být z vojenské služby osvobozen na základě přesvědčení. To v mnohem liberálnějším Česku možné nebylo.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 06. 2014 v 15:15Off-line Titan24  (30/168/56)
Já se stejně divím těm buznám, že tam nechtějí. Konečně by si tam mohli zdarma s někým za*ukat a nebo se nechat o*ukat, protože tam budou samý chlapi, společný sprchy....to by bylo nměco pro ně :DDDDDD
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
20. 06. 2014 v 14:02Off-line BlackSwan  (26/183/-)
šel bych tam jen za podmínky kdyby tam šel i ten kluk z fotky :D
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
20. 06. 2014 v 16:48Off-line Titan24  (30/168/56)
Zvláštní, to píše někdo, kdo hraje válečné hry, kde se střílí :D :D :D
Takové bych na vojnu posílal povinně, aby poznali, jaké to je ve skutečnosti :) I airsofťákům a paintballistům bych to vřele doporučil tu základní vojenskou službu :)
23. 06. 2014 v 00:29Off-line GverGraen  (33/-/-)
Johnabc_WOT: Hraní na vojáčky ano ale skutečnost ti nevoní? Jsi pokrytec ;)
27. 06. 2014 v 17:28Off-line GverGraen  (33/-/-)
BoG: Pak také vojna naučila lidi samostatnosti, stát si za svým ale také je naučila jak pomoci druhým. Vojna je o tom připravit vojáky k obraně státu a to jak v případě vnějšího nebezpečí, tak i pro případ přírodních katastrof. To že tam byla nějaká šikana... v jaké prostředí, kde je kumulováno větší množství jedinců ta šikana není? Jsi chlap a jsi svéprávný a plnoletý. Máš-li problém tak se mu postav, neutíkej před ním.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
Přihlas se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload