Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Věděli jste, že trocha oříšků je jako půl kila hovězího steaku?

Mysleli jste si, že když si dáte na hlad jen trochu oříšků, několik plátků smažených chipsů nebo tabulku čokolády, tak vlastně se nic neděje? Tyto na pohled zanedbatelné potraviny jsou ale na stejné kalorické úrovni, jako běžná plnohodnotná jídla.

„Nahrazovat plnohodnotnou stravu nezdravými většími či menšími jídly se rozhodně nevyplatí. Na pohled malá čokoládová sójová tyčinka v sobě má stejně kalorií, jako kdybyste si dopřáli porci boloňských špaget. Navíc sladké nebo smažené pokrmy nezaženou hlad na dlouhý čas, po chvilce opět přijde pocit chuti na další jídlo,“ říká RNDr. Lucie Svobodová odbornice na výživu a zdravý životní styl.

Srovnání některých potravin

Pojďme se na srovnání zdravých a nezdravých potravin podívat konkrétněji: 

  • Chipsy (smažené, 160 g) = 4 velké kuřecí řízky
  • Oříšky (např. arašídy, 100 g) = 0,5 kg hovězího steaku
  • Pizza (sýrová, celá) = 800 g kuřecích prsou
  • Čokoláda (mléčná, 100 g) = pečené kuřecí stehno, nádivka, 4 bramborové knedlíky
  • Sušené banány v polevě (100 g) = 2 tyčinky (čokoláda, karamel) nebo 2 tatranky
  • Sojová tyčinka s čokoládovou polevou (100 g) = 1 porce boloňských špaget
  • Kolový nápoj (250 ml) = 7 kostek cukru
  • Zmrzlina (120 ml nanuk s čokoládou) = 4 kremrole
  • Tvrdý alkohol (5 cl) = 1 žloutkový věneček
  • Hamburger, hranolky, kolový nápoj = 7,5 ks velkých konzerv tuňáka (ve vlastní šťávě) 

Hlídáte se v jídle, nebo sníte všechno, na co máte chuť?

Jak zhubnout? 11 rad přímo od výživového specialisty

Zhubněte do plavek: 12 tipů jak bezbolestně zhubnout

Titulní foto: © Depositphotos.com/olinchuk, zdroj: TZ

RNDr. Lucie Svobodová / další články autora ›
Autorka článku je specialistka na výživu a zdravý životní styl ve svém Centru zdraví na svoboda-hubnuti.cz.
Onload

4 názory ke článku

27. 08. 2014 v 16:43Off-line xklucina  (29/-/-)
Arašídy nejsou ořechy autore :-) Ořechy jsou velice zdravé a v ledasčem mohou být lepší, než celý steak .-)
27. 08. 2014 v 18:11Off-line somerone  (28/180/69)
K čemu je tenhle výzkum dobrý? Se podívám na zadní stranu a mám tam napsanou energetickou hodnotu. Proč srovnávat oříšky s masem?!
27. 08. 2014 v 19:44Off-line Hoito  (23/-/-)
Pokud byl záměr srovnávat vždy "zdravé" a "nezdravé" pokrmy se stejnou kalorickou hodnotou, pak nechápu, kde autor vidí prospěšnost např. tyčinek s karamelem a čokoládou oproti banánům v čokoládě O_o
28. 08. 2014 v 21:10Off-line Maser_ciko  (43/181/76)
článek jak z nedělního slaboduchýho bulváru...
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload