Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Co byste měli vědět: V čem je homosexualita jiná než pedofilie nebo travestismus?

Homosexualita je partnerský  a/nebo  sexuální vztah dvou lidí, kteří se pro něj dobrovolně, svobodně a vědomě rozhodnou, zatímco vztah dospělého k dítěti, zvířeti či mrtvému tělu je vztah nerovný, kde jeden má mocensky navrch.

U dětí se do 15 let nepředpokládá schopnost plně domyslet všechny své kroky a svá rozhodnutí, proto jsou naší společností chráněny. U mrtvoly je schopnost souhlasit se vztahem/sexem nulová, zvíře je také zpravidla ve výrazném závislostním vztahu.

Abychom ovšem nestigmatizovali pedofilní lidi a nestrašili jimi, je zde nutné podotknout, že většinu sexuálně motivovaných trestných činů na dětech páchají NEpedofilní jedinci, zpravidla heterosexuální muži (tedy ne homosexuální, jak se často předpokládá), kteří jsou nějakým způsobem frustrovaní a zneužití dítěte používají zpravidla jako kompenzaci této frustrace a k získání pocitu nabytí moci.

Travesti (show) a transvestitismus mají s transsexualitou společný moment převlékání, jsou však od ní odlišné. Převlékání např. během dětství nemusí být žádným způsobem spojeno s budoucí homosexualitou. Stejně tak převlékání do oblečení opačného pohlaví se často vyskytuje jako forma zábavy, parodie, např. na maškarních plesech a karnevalech.

Foto: © Depositphotos.com/photomak

Transvestitismus je uspokojení z dočasného převzetí atributů opačného pohlaví (často jen v soukromí).

Travesti (show) je pak převlékání za opačné pohlaví za účelem pobavení ostatních/diváků. Často je spojené s uměleckým sebevyjádřením, parodií atp. Zpravidla nesouvisí s převlékáním v každodenním životě. S homosexualitou je travesti spojené jen tak, že velká část účinkujících jsou homosexuální a historicky se travesti z této subkultury vyvinulo. Neznamená to ale, že by většina homosexuálů měla chuť či potřebu se převlékat do šatů opačného pohlaví.

Zdroj: Metodická příručka „Rozmanitostí proti šikaně“ (zdarma ke stažení)
Autor: Zdeněk Sloboda © 2010 Praha a Olomouc
Spolulektoři a recenzenti: Olga Pechová, Marek Christ, Kristýna Ciprová
Vedoucí projektu: Martina Štěpánková
Vydavatel: Poradna pro občanství, občanská a lidská práva

Titulní foto: © Depositphotos.com/fxquadro

Mgr. Zdeněk Sloboda / další články autora ›
Autor článku je jednatelem Platformy pro rovnoprávnost, uznání a diverzitu PROUD, sociolog a autorem metodické příručky „Rozmanitostí proti šikaně“.
Onload

17 názorů ke článku

20. 10. 2014 v 09:27Off-line ThomPrag  (45/180/76)
Jako pro vysvětlení fajn, jen mi to na tomhle webu přijde tak trochu jako nošení dříví do lesa.
20. 10. 2014 v 10:59Off-line Vlado2  (61/180/80)
Nošení dříví do lesa? Ano, určitě. Ale jen pro ty vzdělanější a schopnější, co jsou ochotni si sami příslušné informace vyhledat. Podle úrovně dotazů v "poradně" bych většinu uživatelů tohoto webu raději moc nepřeceňoval. Nedělám si proto ani iluze o tom, že právě ona kopyta tento magazín příliš sledují.
K použitelnosti metod**ké příručky Mgr. Slobody v praxi mám značné výhrady. Domnívám se ale, že stručný výcuc z jejího obsahu na těchto stránkách je daleko užitečnější, než bláboly jiných autorů, kterými nás redakce pravidelně obšťastňuje.
20. 10. 2014 v 11:40Off-line Inteligentni_lvicek  (33/175/75)
Homosexualita je sexuální orientace, ne partnerský vtah. Je to vlastnost jednotlivce, říká, jaké osoby daného člověka eroticky přitahují. Pochybuji, že by autor všude definoval homosexualitu jako v tomto výňatku. Používat jeden termín ve více významech je matení.

Oceňuji snahu nestigmatizovat pedofily, ovšem pokud jsou zmíněni jen v souvislosti se sexuálním zneužíváním, tak to stigmatizující je. Navíc značná část stigmatizace pedofilů plyne z neschopnosti lidí rozlišovat mezi sexuálními orientacemi, sexuálními vztahy a sexuálními činy.

Bylo by vhodné tedy místo o tom, jaký je rozdíl mezi homosexualitou a pedofilií mluvit o tom, jaký je rozdíl mezi partnerkými/sexuálními vztahy osob osob stejného pohlaví a vztahy mezi dospělými a dětmi.

Každopádně téma pedofilie a jiných sexuálních odchylek v sexuální výchově velmi chybí. V něčem jsou tyto odchylky specifické, ale v mnohém by bylo možno výuku o nich propojit s LGBT tématy. Například i pedofilové procházejí coming outem.
20. 10. 2014 v 12:32Off-line Betonica  (39/191/93)
Dovolim si to jeste malicko zamotat. Podle WHO (Svetova zdravotnicka organizace):

"Sexuality is an enduring pattern of romantic, emotional or sexual attachment to a person of the opposite, same, both or non sex."

Tedy uz vime, ze sexualita je trvaly vzorec chovani. A homosexualita je pak trvalym vzorcem chovani k osobam stejneho pohlavi. A pozor, nemusi se jednat jen o chovani sexualni. Tato definice je natolik siroka, ze v jejim pripade bohate postaci, kdyz chlapec obdivuje sportovce :)

Existuje pak jeste oznaceni pro muze, ktery vyhledava chlapce mladsiho veku. Pederast je tedy pedofil muzskeho pohlavi inklinujici k homosexualnim stykum.

Ve firme jsem krome svoji prace i LGBT leader, co tak udelat na serveru online workshop? :) Materialu mam tunu.
20. 10. 2014 v 12:57Off-line Titan24  (30/168/56)
Nj, ale pokud někdo z vás viděl film Billy Elliot, tak tam se jeden kluk (Billyho kamarád) taky převléká do ženských šatů (potajmu) a je homosexuál. Docela zajímavé, že by tvůrci filmu trpěli předsudky, nebo to je výjimka? :D
20. 10. 2014 v 13:05Off-line Inteligentni_lvicek  (33/175/75)
No, další věc, která mi vadí (a teď to myslím obecně, ne k tomu článku), je používání slova sexualita, ve významu sexuální orientace. Sexualita je daleko širší pojem, sexuální orientace je jen jeden (i když velmi důležitý) aspekt sexuality.

Ta definice podle WHO je tak široká, že je k ničemu, no.

S tou pederastií je to problematické. Třeba na anglické Wikipedii je definována jako vztah. Hodně je to užíváno pro konkrétní chování. Navíc v antice to myslím bylo používáno dost ve vztahu k dospívajícím chlapců. I pojem pedofilie být užíván pro označení činu, ale tam je aspoň nějaká sexuologická definice, která to definuje v podstatě jako sexuální orientaci (a mimochodem, ta definice je už docela stará). Termínu pederastie bych se raději vyhýbal. Pro sexuální orientaci radši použiji termín homosexuální pedofilie, případně pro zaměření na dospívající chlapce efebofilie. (No, pro zpestření a zmatení v anglicky mluvících zemích ephebophilia znamená zaměření na pozdně pubertální a adolescentní jedince bez ohledu na pohlaví, takže tam by bylo na místě spíš použít homosexual hebephilia, přičemž hebefilie v české terminologii označuje zaměření na dospívající dívky.)
20. 10. 2014 v 14:23Off-line Lerry  (52/-/-)
Slušnej článek.Vzhledem k zaměření webu si myslím,že na úvod dostačující.Zarážející jsou ty komenty pod ním.Nová vlna se odráží i tady.Když nám holt anglofilové nadiktují do písmenka,že v posteli děláme při orgasmu stojku,tak se v Čechách najdou 4 milióny lidí,který to potvrdí.
22. 10. 2014 v 22:49Off-line 18xxx20  (35/177/69)
"většinu sexuálně motivovaných trestných činů na dětech páchají NEpedofilní jedinci, zpravidla heterosexuální muži"
Zdroj? Policejní statistika? Bez toho jde o blábol...
22. 10. 2014 v 22:58Off-line Inteligentni_lvicek  (33/175/75)
18xxx20: No, říká to třeba Weiss. Který se odvolává na svou praxi soudního znalce. Tvrdí, že až 90 % takových pachatelů nejsou pedofilové. Viděl jsem tedy i jiná čísla, nějací kanadští sexuologové říkali před parlamentní komisí že 20 % pachatelů jsou pedofilové, Seto a lidi kolem německého Dunkenfeldu uvádí kolem 50 %. Což je velký rozdíl, otázkou je, jestli to třeba není dáno tím, z jakého vzorku se vychází. Jestli to jsou třeba jakákoli pohlavní zneužití podle zákona (tzn. u nás 14 let a mladší) nebo jestli je to omezené jen na děti mladší puberty.
22. 10. 2014 v 23:00Off-line Inteligentni_lvicek  (33/175/75)
Policejní statistika takové věci asi neřekne, není prací policie tohle zkoumat.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
23. 10. 2014 v 03:47Off-line Lerry  (52/-/-)
zdá se,že je to ožehavé téma,do odborných polemik bych se nepouštěl,nicméně chybu opravit musím,v České republice je stále podle zákona hranice 15 let,pokud nepíše inteligentni_lvicek z Německa
23. 10. 2014 v 16:08Off-line Inteligentni_lvicek  (33/175/75)
Lerry: Sex s 15letým je už legální, to znamená nelegální je s osobou ve věku 14 let a méně. V tom nejsme v rozporu. ;)
24. 10. 2014 v 00:09Off-line Lerry  (52/-/-)
inteligentni_lvicek akorát v tom děláš bordel a je to zavádějící,takže rozpor trvá,i když ti rozumím jak to myslíš :D
27. 10. 2014 v 17:12Off-line Stianski  (56/175/85)
Nechci zasahovat mezi inteligentního lvíčka a td, ale zavádějící je asi jen to, že L. má problém s pojmy, je v rozporu, i když „ví, jak to lvíček myslí“… :))
26. 12. 2014 v 14:25Off-line Klasik76  (41/174/-)
ta úvodní fotka je velmi cukroušská
06. 01. 2018 v 10:45Off-line Wolfi  (34/174/-)
Úvodní věta tvrdí,dokud dokud nemám kluka, nejsem homosexuál. Autor článku by měl přemýšlet co píše.
04. 05. 2021 v 17:46Off-line Mishima  (70/178/78)
Jen krátce k pedofilii: pokud má někdo pedofilní sklony a musí je celoživotně potlačovat, je to pro něho jistě velmi obtížné. Záleží na tom, jak silný má člověk sexuální temperament. Myslím si, že mnoho pedofilů svému nutkání alespoň jednou v životě podlehne . Ne vždy totiž vejde takový skutek ve známost. Někdy trvá dost dlouhou dobu, než se podobná věc provalí, někdy to zůstane zcela utajené.
Přihlas se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload