Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Kyjevské kino začalo hořet ve chvíli, kdy se promítaly LGBT filmy

V Kyjevě se ocitlo nejstarší kino v plamenech. Plameny zachvátily budovu v době, kdy se promítaly LGBT filmy. Do kina byl také vhozen kouřový granát přímo do publika. Požár vypukl ve 21.41 hod místního času a hasičům trvalo přes pět hodin jej uhasit. Nikomu ze 100 diváků se zázrakem nic nestalo, ale kino bylo silně poškozeno.

„Film hrál 20 minut,“ řekl koordinátor festivalu Alex Chaschin. Lidé začali utíkat, ale nouzové východy nefungovaly a obsluha neuměla zacházet s hasicími přístroji. Starosta Kyjevu slibuje, že kino nechá zrekonstruovat.

Titulní foto: © Depositphotos.com/SergeyNivens, zdroj: gaystarnews.com

Tomáš Ouředník / další články autora ›
Autor článku je citlivý flegmatik, který vše dělá, až když mu teče do bot. Ovšem, když se do něčeho pustí, tak to stojí za to.
Onload

18 názorů ke článku

06. 11. 2014 v 08:41Off-line Mychajlo90  (34/185/70)
Ještě by se slušilo říct B. Ukrajina není Rusko a jednalo se o čin jednotlivce, který ale neměl v cílu kino podpálit a tenhle čin se dečkal docela tvrdého odsouzení z oficiálních míst. Vitalij Kličko toho času primátor Kyjeva skutečně slíbil rekonstrukci kina a naprosto jednoznačně se vyjádřil i ministr vnitra A**en Avakov. Sám to kino znám (stejně jako celkově velmi dobře znám Kyjev) a zaslouží si to i vzhledem k tomu, že tam narozdíl od nás není takové množství kin - v centru města fungují prakticky jenom menší kina, žádná gigantická multikina (což je mi sympatické).

Jinak situace LGBT komunity na Ukrajině sice není ideální, ale rozhodně není zoufalá. Ukrajina není narozdíl od Ruska auto***ativní stát, takže aktivní represe na Ukrajině nikdy neprobíhaly a loni v Kyjevě dokonce proběhl víceméně v klidu první pokus o pride parade. Jestli má komunita někde nezáviděníhodnou situaci, pak je to na Krymu, kde mimo jiné fungovalo středisko (Simeiz), které bylo už od dob SSSR známé tím, že se tam sjížděla Ruská/Ukrajinská LGBT komunita, což teď jaksi nejde.

Jinak pro zajímavost, jednalo se o promítání tohoto filmu: http://www.molodist.com/…ogue2014/134

Konkrétní zprávy (v ukrajinštině) zde:
http://www.pravda.com.ua/…/29/7042656/
http://www.pravda.com.ua/…/31/7042808/
http://kiev.unian.ua/…vchinok.html
Souhlasím - 12   •  Nesouhlasím - 12  Nahlásit
06. 11. 2014 v 08:54Off-line Mychajlo90  (34/185/70)
Jinak už jen to, že se tento film (a nikoliv filmy, jak se píše v textu) mohl promítat o něčem svědčí, v Rusku by to kvůli "propagaci netradičních sexuálních vztahů" nešlo.
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
06. 11. 2014 v 20:52Off-line Buttch  (28/-/-)
aspoň k něčemu to bylo dobrý,třeba jim postaví palace cinemas. :D
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
06. 11. 2014 v 21:42Off-line Comrade  (39/195/102)
Se divím, že tam vůbec něco takového uspořádali teď, když jsou banderovci na koni.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
07. 11. 2014 v 03:07Off-line Mychajlo90  (34/185/70)
Běžte do háje s tímhle ruským klišé o "Banderovcích". Rozhodně se jedná o mnohem složitější fenomén, než jak nám překládala komunistická propaganda. Primárním cílem tzv. Banderovců (fakticky OUN-B respektive UPA pod vedením generála Romana Šucheviče) byl vznik nezávislé Ukrajiny a upřímně řečeno jakékoliv fungování mezi Hitlerem a Stalinem nutně vždy bude kontroverzní, z dnešního pohledu je to naprosto nepředstavitelná situace. Mimochodem sám Stepan Bander strávil většinu druhé světové války v nacistickém koncentračním táboře Sachsenhausen.
07. 11. 2014 v 19:51Off-line Comrade  (39/195/102)
Bandera se mohl Hitlerovi a Stalinovi rovnat, všichni dělali to samé, ale navzájem se rádi neměli.

A dnes dělají na Ukrajině to samé, po boku agresora vraždí své vlastní lidi.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
08. 11. 2014 v 02:23Off-line Mychajlo90  (34/185/70)
Tak o tom se tady nebudeme hádat. Pochopitelně plácáš nesmysly, kterými nás zásobuje ruská propaganda. To co se děje na Donbasu rozhodně není žádné autentické místní hnutí, ale konflikt, který by bez přímé podpory Ruska nikdy nevznikl.

Jinak doporučuju si k tématu něco přečíst, aby člověk nevypadal hloupě, když něco vypouští z úst - třeba nedávno vyšla vynikající kniha T. Snydera "Krvavé země". Jak jsem psal - Stepan Bandera je sice kontroverzní osobnost, ale v kontextu cílů a doby pochopitelná. Do Hitlera se Stalinem má opravdu hooooodně daleko. Což samozřejmě neznamená, že schvaluji třeba Volyňskou řež. Ale tu přímo neinicioval a neúčastnil se jí sám Bandera (viz výše - byl v té době v koncentračním táboře Sachsenhausen).

A jak už jsem také psal - situace LGBT komunity na Ukrajině je nesrovnatelně lepší než v Rusku, takže vytahovat fráze z ruské dílny je obzvláště tady velmi hloupé.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
08. 11. 2014 v 08:30Off-line Lerry  (52/-/-)
Článek udělal ťuk a je tu diskuze o nezávislosti Ukrajiny.Stálo by to za samostatnej článek,diskuze pod ním by byla zajímavá.Hnutí LGBT jak na Ukrajině,tak v Rusku držím palce,protože je před nima hodně dlouhá cesta k toleranci,na které se jistě setkají se zjevným násilím.
08. 11. 2014 v 09:11Off-line Comrade  (39/195/102)
Ale ono to nezačalo na Donbasu, ale už na majdanu začali střílet do lidí a nebyli to Rusáci, ale ti samí, co teď táhnou na Donbas. Rusko by nikdy nezabralo Krym, kdyby nedošlo v Kyjevě k puči. Nemohli si dovolit, aby jim kolem základny pochodovali nějací dacani s flintama.
A samozřejmě, že tam nebojují jenom Ukrajinci, ale i Češi a Slováci a i ti Rusi. A věřím, že je jich tam dost i na přímý rozkaz, ale je to dobře, že tam jsou, jinak by už dávno hromadu těch místních bylo zastřelených, upálených, rozpáraných .....
To, že se tam neděje nic demokratického od prvopočátku, je jasné. Máme všelijakých organizací NATO, OSN a kdoví co ještě, ale neudělali vůbec nic, jenom mají všecí blbé kydy a na Ukrajině umírají lidi. Kdyby se dohodli s Rusákama a poslali tam všichni svoje vojáky, aby to tam hlídali než se země stabilizuje, nebyl by žádný problém.

Historii, jak jistě víš, píší vítězové a určitě toho spoustu ani nebylo napsáno. Uznáš, že někdo jako já, nemůže uznávat nějakého amerického historika.

Jenom aby ses s tou komunitou nespletl. V nestabilní zemi, kde si může každý dělat, co chce, není žádná komunita v bezpečí.
08. 11. 2014 v 09:23Off-line Mychajlo90  (34/185/70)
"Ale ono to nezačalo na Donbasu, ale už na majdanu začali střílet do lidí a nebyli to Rusáci, ale ti samí, co teď táhnou na Donbas."

Prosím? To jaksi logicky nedává smysl. Ukrajinská armáda, v jejíchž řadách je teď mnoho dobrovolníků z Majdanu střílela do demonstrantů v Kyjevě. Jasně...

Ten "nějaký" americký historik je jednou z nejuznávanějších kapacit, která se zabývá dějinami východní Evropy.

Lerry: Ano to téma je jistě zajímavé a jak už jsem psal, přišlo by se na to, že Ukrajina je v porovnání s Ruskem pro LGBT lidi rájem. Totéž třeba Polsko (přítel je z Polska, takže o tom něco málo vím). Ale bohužel se pořád spousta lidí řídí jednoduchými emocemi a ani ty země nezná. Ale nebrání mu to vypouštět ven nesmysly, které jsou naprosto odtržené od reality.

Mimochodem kdyby byl někdo schopen si přečíst ty zprávy, na které výše odkazuji tak by přišel na to, že náměstek ministra vnitra mimo jiné k tématu na facebooku napsal, že "Podle ukrajinské ústavy u nás nejsou homosexuální vztahy zakázány. Je každého věcí s kým žije. Jestli chceme směřovat do Evropy, tak musíme podporovat rasovou, náboženskou a sexuální (myšleno lidí s odlišnou sex. orientací) toleranci jedněch občanů Ukrajiny vůči druhým."

Dovedeš si představit, že by tohle někde veřejně napsal nějaký vládní představitel v Rusku?
08. 11. 2014 v 09:58Off-line Comrade  (39/195/102)
Já bych to spíš napsal naopak Banderovci a fašisti, kteří se potom stali dobrovolníky ukrajinské armády, stříleli do lidí. A krátkodobý smysl to samozřejmě dává, když chceš zvýšit nenávist k někomu proti komu protestují, tak jich pár zpozarohu postřílíš. Dlouhodobě to logické samozřejmě není, protože až udělají svoji práci, tak je mocipáni odstraní. Ale to u nich není nic neobvyklého, tak jako stáli bok po boku s Hitlerem.
08. 11. 2014 v 14:20Off-line TaK_ECS  (29/176/85)
Taky jsem o něčem takovým přemýšlel, při návštěvě mezipater, ale tam panuje většinou skvělá atmosféra! :)
08. 11. 2014 v 18:45Off-line Comrade  (39/195/102)
To příde.
01. 04. 2019 v 23:22Off-line Telen  (24/195/77)
To asi bylo žhavé... Nebo až moc teplé.
22. 04. 2020 v 03:36Off-line Toy  (100/178/70)
Ukrajina teď má bohužel (kromě K-19) daleko závažnější problémy. Mám tu zemi moc rád a celkem ji znám. Přeji téhle zemi jen to nejlepší. Moc by to potřebovala.
03. 05. 2022 v 16:38On-line PesFilipes  (102/183/71)
A ted hoří znova a mlčite! Vy dezinformatori ;))
03. 05. 2022 v 17:14Off-line Toy  (100/178/70)
26. 03. 2023 v 17:13Off-line Kvakos  (20/178/60)
To se snad dalo čekat...
Přihlas se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload