Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Petrohrad odstranil pomník Steva Jobse, protože šéf Applu je gay

Ruská rozhlasová stanica BFM včera oznámila, že veľký dvojmetrový pomník v tvare iPhonu, venovaný pamiatke Steva Jobsa, bol z nádvoria Petrohradskej vedeckovýskumnej univerzity odstránený. Pomník nechala postaviť ruská investičná spoločnosť ZEFS v roku 2011 po smrti Steva Jobsa.

Šéf tejto firmy, Maxim Dolgopolov, vydal príkaz na jeho odstránenie, pričom ZEFS k tomu vydala aj oficiálne stanovisko: „V Rusku je propagácia homosexuality a iných sexuálnych perverzností medzi menšinami zákonom zakázaná.“

Ďalej sa v ňom píše, že: „...pomník stál v priestoroch s priamym prístupom študentov a žiakov.“ A ZEFS dokonca  neváhala vo svojom stanovisku menovať aj priamo Tima Cooka: „Potom, čo sa CEO firmy Apple, Tim Cook, verejne dožaduje sodomie, pomník bol odstránený  kvôli rešpektovaniu ruského federálneho zákona, ktorý chráni deti pred informovaním o podpore popierania tradičných rodinných hodnôt.“

Je to aj práve Petrohrad, odkiaľ pochádza zákon o zákaze homosexuálnej propagácie medzi nezletilými a radnica mesta ho prijala ako prvá ešte vo februári  predminulého roka, teda viac ako rok predtým, než ho v júny minulého roku podpísal Vladimír Putina má federálnu platnosť. V Petrohrade ho presadil Vitalij Milonov, v tom čase predseda Výboru pre legislatívu.

Známy je aj tým, že v roku 2013 povedal, že zahraniční olympionici v Sochi by mohli byť zatknutí, ak budú propagovať homosexualitu medzi deťmi a 30. Októbra tohto roku dokonca prehovoril aj o Timovi Cookovi, o ktorom povedal: „Čo by nám mohol priniesť? Ebolu, AIDS, kavapavku? Majú medzi sebou nevhodné vzťahy. Doživotne im zakázať vstup do Ruska!“ Bussiness Insinder, ktorému sa Tim Cook vyoutoval, tento výrok označil ako oficiálny ruský homofóbny komentár k priznaniu Tima Cooka. Vitalij Milonov, ktorý je dnes členom zákonodarného zboru v Petrohrade bol obvinený napríklad aj z antisemitských výrokov.

Maxim Dolgopolov však dodal, že toto nebol jediný dôvod, prečo pomník odstránili. Ďalším dôvodom boli zistenia, ktoré prenikli na verejnosť vďaka Edwardovi Snowdenovi, bývalému spolupracovníkovi NSA a neskôr aj CIA, ktorý dostal v Rusku azyl. Z dokumentov vyplýva, že spoločnosť Apple predávala dôverné informácie o svojich klientoch americkej vláde. 

Šéf Applu Tim Cook poprvé veřejně prohlásil: Jsem gay!

Gayové a velký byznys: John Browne, Tim Cook a Antonio Simoes

Titulní foto: © Depositphotos.com/mvb2002

Onload

15 názorů ke článku

04. 11. 2014 v 04:21Off-line THX1188  (33/183/90)
Milý Clasi, autore a kritiku…není nic trapnějšího v „žurnalistice“ než plagiátorství. S klidem a výsměchem bych ti doporučoval více originality, méně ostrých slov na jiné a zrcadlo před sebou. A pokud jsi jen čirou náhodou napsal tento článek taky ty, pak věz, že duplicita vydání je snad ještě trapnější….

http://www.colourplanet.cz/…te-nastupce/
04. 11. 2014 v 06:48Off-line Clas  (22/194/64)
Nevím, zda jseš Karel Spěšný, Matěj Nový, nebo co jsi zač, ale pokuď máš pocit, že tenhle článek http://www.colourplanet.cz/…te-nastupce/ obsahuje tolik informací jako ten můj, tak potom to sedčí o tom, že si prvotriedny hlupák alebo nezrelý 31 ročný tínedžer, ktorý musí za každú cenu vrátiť kritiku, tedy opět hlupák, nebo nevím.
Čerpal jsem z těhle članků:
http://hn.hnonline.sk/…e-gay-634720
http://zpravy.idnes.cz/…ranicni.aspx?…
http://www.businessinsider.com/…-gay-2014-11
http://www.ibtimes.co.uk/…tion-1472912
http://en.wikipedia.org/…taly_Milonov
http://sk.wikipedia.org/…ward_Snowden
A trvalo mi asi hodinu, než som našiel všetko, čo som chcel, preložil, napísal to a zoštylizoval. Môj text má 325 slov, o ten na Colourplanet, ktorý má 203 slov a nenapísal ani stanovisko ZEFS, som ani nezavadil.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 07:05Off-line Clas  (22/194/64)
Ešte som zabudol dodať tieto zdroje: http://nymag.com/…ook-gay.html http://echo24.cz/…aids-a-ebolu
Ne to bylo napsáno slušne, to bylo napsáno velice arogantně a ja som nikde žiadny vulgarizmus nepoužil.
A pokiaľ je syntéza v tvých očích pochybná, tak mi napíš, že jak to mám tedy udělať? Mám zadarmo, počas výuky ve škole pracovať stějne jako profesionálni novinári nebo co jako? Tak napíš co v tvých očích není pochybné.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 07:13Off-line Sebik  (20/178/55)
Souhlasím s autorem článku, o to víc, že ukázal zdroje ze kterých čerpal. Jako vulgaritu považuji spíše reakci THX1188, než věcnou a předmětnou obranu autora. "S klidem a výsměchem" bych kritikovi doporučoval více pokory, už jen z toho důvodu, že napsat "v mých očích je tvojte syntéza jiných autorů pochybná" po pouhých dvou minutách od zveřejnění komentáře je více než odvážné, protože to značí pouze snahu o to vyvolat konflikt, neboť za 2 minuty (minus čas strávený psaním samotného komentáře) není možné si všechny články přečíst a posoudit, zda je opravdu jejich "syntéza pochybná".
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 07:18Off-line Clas  (22/194/64)
Nech tu je kritika. Přeci nebudu příšte dělat na něčem minimálne hodinu, aby se to pak lidem nelíbilo. Ale tohle není kritika, že ja napíšu článek a někdo mi řekne, že to je plagiát článku, od kterého je ten môj o polovicu väčší.
A ptám se ješte jednou. Pokud je pochybné dát do hromady více článků, co není pochybné? Co není potom pochybné pokud ja ten článek píšu jako úplný amatér, zadarmo, ve svém volném čase?
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 07:19Off-line Sebik  (20/178/55)
Myslím si že objektivní kritika je v každém případě přínosná a nezbytná. Bohužel arogantní kritika přináší negativní názor na jejího autora a pak se není čemu divit, že ve vás někdo vidí nepřítele. a ztrácí tím i na váze kritika, která po přečtení není brána vážně.
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 07:22Off-line Sebik  (20/178/55)
THX1188: Ne, zato mě napadlo, že to budeš tvrdit :) ale pak bys jistě v prvním komentáři neuváděl jen jeden z nich, že? :)
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 07:23Off-line THX1188  (33/183/90)
Clasi, já nevím co ti na to mám napsat...nedělej to? To je snadné. Napíši -dělej to! Protože umíš napsat neotřelý článek se svěžím pohledem. Tento to, dle, mě není.
04. 11. 2014 v 07:23Off-line Clas  (22/194/64)
Ale jak vidím, je to prostě jenom o tom kritizovat mně, protože od THX1188 som už pred 7 hodinami dostal i "minus". To ešte ten článok ani nebyl zveřejněn.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 07:27Off-line Clas  (22/194/64)
"Clasi, já nevím co ti na to mám napsat...nedělej to?" Takže nevieš, že čo nie je pochybné. Ja som sa pýtal, že čo mám urobiť, aby môj prístup nebol pochybný. A ty nevíš co mi máš na to napsat, leda, že nemám psát nic.
A ten prvý článok bol myslíš vycucaný z prsta, nebo že jsem dělal interview priamo s Lordem Johnem Brownem? Byla to taky synteze zahraničných článkov, asi 6 bylo nosných a spolu som čerpal zo 17 článkov. Nebo jak myslíš, že som ho dělal, když ne syntézou?
Ještě jednou. Když je syntéza více článků pochybná, co není pochybné? To je problém napsat? Když víš, čo je pochybné, tak musíš vedieť taky, že co nie je pochybné.
04. 11. 2014 v 07:32Off-line Clas  (22/194/64)
Vlastně ani nevím, jak chceš, aby článek, ktorý je o jednej aktualite zo světa, byl neotřelý se svěžím pohledem.
04. 11. 2014 v 07:35Off-line Clas  (22/194/64)
Ale napíšeš, že jaký přístup je pochybný, ale že jaký není pochybný, to nevíš. Ako som napísal v prvej reakcii. Prvotriedny hlupák. Ja vôbec nechápem, ako niekto môže byť takto hlúpy, neuveriteľné.
04. 11. 2014 v 07:40Off-line THX1188  (33/183/90)
Myslím, že číst umíš...ale přesto ti mnohé uniká a to byl primární důvod moji kritiky. Bereš to osobně a jako nepřátelský akt :) To už je ovšem tvůj boj...ne můj. Jsem tedy hloupý, podle tebe...beru tvůj názor :) Přečti si to za pár dní, třeba tě trkne, co tím chtěl básník říci.
04. 11. 2014 v 07:49Off-line Clas  (22/194/64)
Ne, ja to neberu jako nepřátelský akt. O takového chudáčka a nepřátelský akt? To ne. Mně rozčiluje ta hloupost, že napíšeš, co je pochybné a když chci vědět, co není pochybné, tak řekneš, že co na to říct, a že ak nedělám nic. Mně to rozčiluje vždy, i když poslouchám tŕeba politiku, tam to nemám proč brát osobně. A v politice bys fakt zapadl. Myslíš si, že umím číst. Tak kde napsal, co není pochybné, na co se ptám?
A jo, ne po pár dnes, ale už teď se mi nelíbí, že pod článkem, kterému jsem, když jsem asi o osmé večer konečne došel ze školy, je takováhle diskuse.


Kdyby tak šlo všechno zmazat.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 11. 2014 v 17:26Off-line dmk  (18/180/76)
Ačkoliv bych tento článek rozhodně nevystavoval jako ukázku originality, tak
a)není to jen plagiát, byť ano, mnoho z informací bylo i v článku na colourplanet
b)přijde mi dost ubohé, jak tu všichni kafrají o tom jak se tu střídají "ubohé články podněcující k sexu a po nich pak děsivé zprávy o tom jak připadá HIV" a přitom, když přijde někdo, kdo přinese něco jiného, tak si stejně stěžujete.
c)Navíc pořád kromě otázky originality je tu i otázka zpracování. Autor se může snažit zaujmout kvalitou článků a proto může být čtenáři upřednostňován před rychlejším ale méně kvalitním médiem.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload