Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Dejte si pozor na vlčí hlad. Donutí vás všechno sníst a kila půjdou nahoru

Že dobře znáte tzv. rychlý hlad, který vás nutí ve vteřině spořádat doslova cokoliv ze zásob vaší ledničky? Tento stav rozhodně nepřispívá k dobrému zažívání nebo vaší váze.

„Vlčímu hladu bychom měli hlavně předcházet, a to pravidelností ve stravě a dostatkem kvalitního a zejména méně kalorického jídla. Pokud nás hlad i přesto dostihne, je nutné dodat tělu potřebnou energii. Ovšem nikoliv tím, že sníme opravdu doslova cokoliv. Potraviny na zahnání rychlého hladu je třeba pečlivě volit,“ říká RNDr. Lucie Svobodová, specialistka na výživu a zdravý životní styl.

Co dělat, když vás dostihne vlčí hlad?

Zastavte se

Pokud jsme ve stresu, například po návratu z práce, kdy nás čeká ještě jedna „směna“ v rámci naší domácnosti, jsme schopni sníst mnohem více jídla a kalorií, aniž bychom to postřehli.

Jídlo si naservírujte na talíř

Jestliže máte ve zvyku jídlo jen tak uzobávat, nebo jíst z lednice či přímo z hrnce, absolutně ztrácíte kontrolu a přehled nad tím, kolik jste toho vlastně doopravdy zkonzumovali.

Napijte se

Zkuste si uvařit váš oblíbený čaj. Právě jeho chuť totiž dokáže zahnat náhlý hlad.

Nejezte potraviny obsahující koncentrované cukry nebo tuky

Do této skupiny potravin patří pečivo, uzeniny, tučné sýry, sušenky, čokolády, slané krekry, ale také rýžové chleby. Těmto jídlům se vyhněte.

Čím zahnat vlčí hlad?

Vhodnou variantou – co sníst, než si připravíte další plnohodnotné jídlo (svačinu, oběd nebo večeři) – je například:

Mimo domov

Pokud nás hlad zastihne mimo domov (na ulici, v autobuse, na kole), ideální je mít vždy v batohu nějakou „záchranu“. Třeba pytlíček mrazem sušeného (lyofilizovaného) ovoce, tyčinku z jablečné dřeně či neslazenou müsli tyčinky bez polevy. Pro větší hlad je vhodná kvalitní proteinová tyčinka, která může plnohodnotně vynahradit třeba i oběd.

Přejídání, které je následkem vlčího hladu, vzniká ponejvíce ze špatného denního režimu, kdy celý den nejíme, nebo jíme nevhodné potraviny, které nás nezasytí, ale naopak podpoří chuť na další jídlo. Spouštěčem však může být také stres, deprese nebo neustálé pokusy o držení diety. Plátek sýra, mandle nebo čaj sice rychlý hlad zaženou, ale rozhodně je třeba pracovat na tom, aby se tyto stavy našemu tělu nestávaly častými. 

Zhubněte do plavek: 12 tipů jak bezbolestně zhubnout

Jak zhubnout? 11 rad přímo od výživového specialisty

Věděli jste, že trocha oříšků je jako půl kila hovězího steaku?

Titulní foto: © Depositphotos.com/feedough

RNDr. Lucie Svobodová / další články autora ›
Autorka článku je specialistka na výživu a zdravý životní styl ve svém Centru zdraví na svoboda-hubnuti.cz.
Onload

9 názorů ke článku

18. 12. 2014 v 11:54Off-line Ernesto  (19/175/60)
Žeru všechno kdykoliv chcu a váhu mám už rok na 60 a nahoru ani dolu nejde :D sem rád že se nemusím trápit čtením takových článků
Souhlasím - 7   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
18. 12. 2014 v 13:59Off-line Pippin  (22/189/60)
Můžu dostat klidně vlkodlačí hlad, ale nepřiberu ani gram :D
18. 12. 2014 v 17:12Off-line lich  (25/194/74)
Jím prakticky neustále a mám už rok 71. Doufám, že mě to nepřejde.
18. 12. 2014 v 17:30Off-line Armpit  (20/178/50)
Já jím od rána do večera a z 52 jsem se od svých 14ti nehnul :D
18. 12. 2014 v 18:03Off-line igy  (31/173/79)
On opravdu jí ten hnus Eidam 20%? :sO Na ten bych nedostal hlad ani při vlčím hladu. Stejně jako bych nedostal chuť na zeleninu, ořechy, slunečnici, ... To spíš tak na sežrání celé vánočky s marmeládou :D
18. 12. 2014 v 21:57Off-line vegantronic  (30/186/77)
Pro ty co píší, že nemůžou přibrat...Dejte se na veganství. V mém případě během dvou let z 65kg najednou 78kg. :D Jo a ořechy maj látky, které jiné nemají včetně mršin.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 12. 2014 v 23:30Off-line Lollo  (21/-/-)
Pokiaľ je človek mladý, má pohyb a funguje dobre metabolizmus tak je skutočne ťažké pribrať. No nie je to úloha nemožná... stačí len zvyšovať porcie, večerať 3x za večer, mať pol chleba na desiatu, na 2 obedy, veľa spánku... ojoj. O rok neprejdeš cez dvere... ;)
19. 12. 2014 v 00:58Off-line vegantronic  (30/186/77)
Je těžké přibrat ale mít zas 50kg k 185, to ať mi nikdo netvrdí, že ten člověk jí jak má. Pokud jo tak šup do nemocnice.
19. 12. 2014 v 11:27Off-line Betonica  (32/-/-)
Bože na nebi! Další ze série vymývacích polopravd! Tato se ovšem od těch ostatních liší svojí PR podstatou. Jak jinak mám rozumět webu, který je uveden u jména autorky. Na něm jsou "balíčky" služeb, již od 1.500,- pro ty, kteří nejsou tlustí, ale "necítí se dobře".

Hlad je ve svojí podstatě odpověď mozku na pokles živin v krvi a tkáních. Příslušné receptory signalizují mozku, že v krvi ubývá těchto látek a mozek spustí celou řadu procesů, na jejichž konci je pocit hladu. Zkuste si schválně při pocitu hladu nechat na jazyku rozpustit kousek čokolády. Cukr v ní se dostane do krve, mozek obdrží informaci, že je v krvi cukru víc a tím pocit hladu utlumí...

V článku rovněž není zmíněno, že shodit lze i bez dietního omezení. Stačí omezit alkohol, slazené nápoje, přebytek soli a zbytečných kalorií. Pijte vodu z kohoutku, namísto šesti piv si dejte bílé suché víno, chipsy a arašídy nahraďte nesolenými ořechy, čokoládu ovocem, slanou chuť, atd...

Nevěřte, že za vás někdo zhubne. Není to tak. Myslete na to, co jíte. Jezte to, co máte rádi. Jídlo je potešení a zážitek a ne mučírna. A budete-li o jídle přemýšlet stejně racionálně jako třeba o penězích, nemůžete udělat chybu.
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload