Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Začínáte běhat? 6 nejčastějších chyb, kterých se musíte vyvarovat

Jarní počasí přímo svádí k tomu, abychom na nějakou dobu opustili prostředí posiloven a vyrazili sportovat do přírody. Jedním z nejúčinnějších kondičních, ale i kardio cvičení je běh. Jak se při našich prvních pokusech nezranit?

1. Zvolte vhodnou obuv

Běžecké boty jsou naprostým základem vaší výbavy. V obyčejných keckách budete cítit každý kamínek či nerovnost a navíc nebudete mít nohy pořádně zafixované. V takovém případě se pak nemůžete divit vyvrknutým kotníkům a podobně.

2. Naučte se správně dýchat

Správné dýchání je důležité, a to nejen při běhu, ale při spoustě každodenních činnostech. Pokud dýcháte špatně, běh často doprovází nepříjemné píchání v boku, které vám již po pár metrech může řádně zpomalit či zastavit tempo. Ideální stav je nádech na dva kroky nosem a výdech na další dva kroky pusou. Pokud běžíte pomaleji, poměr nádechů a výdechů může být i 3:3.

Dýchat navíc musíte tak, abyste dokázali využít maximum kapacity. Tzn., že vaše nádechy by měly mířit do břicha. Pokud se vám při hlubokém dýchání nadzvedává hlavně hrudník, je to špatně.

Foto: © Depositphotos.com/Maridav

3. Neběhejte na lačno ani hned po jídle

Nejideálnější je vyběhnout cca dvě hodiny po jídle. Pokud patříte mezi milovníky ranního běhu, ani zde nezapomínejte dostat do sebe malou dávku cukru. Tělo je po několika hodinách bez jídla unavené a bez cukru nepodáte takový výkon.

4. Dodržujte pitný režim

Vhodná je neperlivá voda či neslazené bylinkové čaje po celý den.

5. Protáhněte se

Protažení je tolik důležité a přesto opomíjené. Běžci jsou často v časovém presu nebo jednoduše zapomenou. Řádné protažení je ovšem zcela zásadní nejen, abyste předešli úrazům spojeným s natrhnutými svaly, ale také mobilizuje klouby. Pokud například s vyšším věkem trpíte artrózou, nezoufejte. Ani u vás není běhání naprosto vyloučené, přestože to spoustu lidí tvrdí. Zkuste například volně dostupný lék Wobenzym, který pomáhá k ústupu zánětu a hlavně snížení bolestivosti.

6. Nepřeceňujte své možnosti

Nestanovujte si pro začátek nesplnitelné cíle. Obzvláště, pokud jste v běhání úplní nováčci. Na počátku je zcela běžné, že neuběhnete ani takové vzdálenosti, které se vám normálně zdají směšné. Případný neúspěch vás totiž může lehce demotivovat či si akorát přivodíte zranění. Pokud je to potřeba, klidně běh střídejte s rychlou chůzí. Po několika pokusech si tělo začne zvykat a uvidíte, že budete mít daleko větší výdrž.

Nepanikařte, pokud z počátku nebudete podávat přímo skvostné výkony. Vše je o tréninku a po čase sami uvidíte, že si běhání zamilujete.

Jak často chodíváte běhat?

Průzkum: Mezi nejoblíbenější sporty Čechů patří fitness!

Video: Dvanáct krásných gay kluků ve fitness

Instagram: Fitness trenér Sam Bird na šesti sexy fotografiích

Titulní foto: © Depositphotos.com/chaoss

Onload

7 názorů ke článku

17. 04. 2015 v 10:39Off-line Petey  (23/177/72)
Na lačno sice člověk nepodá maximální výkon, ale má v těle minimum cukru, takže si tělo energii bere přímo z tuků :)
Souhlasím - 21   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
17. 04. 2015 v 12:06Off-line kodaon15  (20/-/-)
hned první bod je nesmysl. takže dál to číst nebudu
všichni doktoři Vám řeknou, že pro nohu je nejzdravější běhat v minimalistické obuvi, kde se noha pohybuje nejpřirozeněji
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 13  Nahlásit
17. 04. 2015 v 13:34Off-line arthas  (66/-/-)
A hlavně to nevzdávat hned. Trvá asi 6 týdnů než si člověk vytvoří návyk něco dělat. Tak vytrvej v tom utrpení a brzy se z toho stane láska :)
17. 04. 2015 v 21:03Off-line zvedavy.heterak  (41/-/-)
"Kterým se musíte VYHNOUT", "KterýCH se musíte vyvarovat".
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
17. 04. 2015 v 22:11Off-line Morrigan_Ni_Boii  (32/153/40)
kodaon15: Věř tomu, že nejlépe je běhat bos... Správně by's měl našlapovat na špičky.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 04. 2015 v 00:14Off-line kodaon15  (20/-/-)
Morrigan - šak přesně tak :-). Říkali mi to dva špičkoví ortopedici. Jeden normální v Praze na Františku a druhý, který se stará o špičkové sportovce. Přecijenom ale pro základní ochranu jsou ty minimalistické boty dobré.
18. 04. 2015 v 13:11Off-line arthas  (66/-/-)
@cash02 to záleží.. Když tělu dojde veškerý cukr na spalování, tak se přepne z glukózy na ketózu a začne (spalovat) tuk přeměňovat na energii. Akorát je to trochu náročné a uprostřed běhu to může způsobit velkou slabost. Ale potom tělo funguje normálně dál. Takže to jde i bez jídla. Ale je to extrémní a doma to nezkoušejte (pro záznam, že nenesu žádnou zodpovědnost :D)
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload