Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

5 největších mýtů o hubnutí, kterým už nikdy nevěřte!

Věčné téma hubnutí provází celá řada omylů a falešných domněnek, které často bývají tou největší překážkou v cestě za štíhlejším tělem. Dieta rovná se hladovění. Nemůžu shodit přebytečná kila, protože mám kypré tvary v genech. Když vynechám večeře, kila půjdou dolů sama. To je jen pár absurdních tvrzení, které se tradují.

Daleko horší je, že řada lidí jim nejen věří, ba dokonce se podle nich řídí, což přispívá k jejich dalšímu rozšiřování. Jsou příčinou, proč se nám nedaří dosáhnout trvale uspokojivých výsledků a proč bojujeme s jo-jo efekty. Váhové výkyvy přímo ohrožují zdraví, proto se vyplatí zapojit selský rozum a bezhlavě nepropadat všemu, co se říká.

1. Každá dieta je o hladovění

Redukce váhy není o tom, trápit se hlady a radikálně omezit přísun kalorií, ale naučit se jíst pestře a vyváženě. Metabolismus k tomu, aby správně fungoval, potřebuje spoustu energie. Tělu ji dodáte kvalitními a správnými zdravými potravinami – ovocem, zeleninou, celozrnnými výrobky, masem, sýry. Kromě toho, co jíme, je také podstatné, jak často a pravidelně tělo zásobujeme. Nepravidelná strava nebo v běhu zhltnuté svačiny jsou nešvarem, jehož je třeba se zbavit.

2. Tloušťka je věc genetiky

Mnoho lidí se za tento faktor alibisticky schovává a používá ho jako výmluvu. Genetických faktorů je více, patří mezi ně ukládání tuků, spalování kalorií, bazální metabolismus a jeho poruchy a chuť k jídlu. V tomto případě pomohou speciální genetické testy, jež mohou spolehlivě určit míru, do jaké se vrozené dispozice do nynějšího stavu promítají. I přes rodovou zátěž tu je velké procento, kde máte volné pole působnosti a kde je možné zavedené návyky měnit vhodnou životosprávou.

3. Hubnutí je jen o jídle

Vytoužených, a především trvalých výsledků můžete dosáhnout pouze kombinací vhodného jídelníčku a pohybu. Nejdůležitější je neztratit motivaci a mít v něčem vydatnou podporu. V tomto vám může být nápomocná zdravotní pojišťovna. Tyto instituce tu už dávno nejsou jen od toho, aby vybíraly povinné pojištění. Již 5 let funguje při Zdravotní pojišťovně ministerstva vnitra ČR jedinečný projekt Zdraví jako vášeň na podporu zdravého životního stylu se spoustou zajímavých informací, rad, soutěží, motivačních programů a tréninkových plánů. Zjistěte si nabídku vaší pojišťovny a vyhodnoťte její servis. Díky změně zákona se můžete přehlásit ještě v průběhu celého září tak, abyste byli od 1. ledna 2016 nově pojištěni jinde (u jiné zdravotní pojišťovny).

4. Je nutné obětovat přílohy a večeře

Chyba. Každý hlavní chod by měl být komplexní a co do složení pestrý, z toho důvodu na přílohy nezapomínejte. Spíše se vyplatí zamyslet se nad druhem přílohy a zohlednit, o jaké jídlo dne se jedná. Přílohy ve večerním čase raději nahraďte zeleninou, v době oběda si na talíři udělejte místo klidně i pro brambory, rýži či těstoviny. Ohledně večeří se říká, že po páté odpolední se už nemá nic konzumovat. Spíše než univerzální rady zohledněte vlastní biorytmus – pokud uleháte ke spánku již v 8 hodin večer, je poslední jídlo v 5 hodin přijatelné na to, aby ho tělo v klidu zpracovalo. Ovšem takhle brzy chodí spát málokdo, raději se tedy řiďte pravidlem, že nebudete jíst nic dvě až tři hodiny předtím, než půjdete spát.

5. Podceňování psychiky

Chcete-li shodit nadbytečná kila, pak vězte, že tento cíl nebude záležitostí pouze vašeho těla. Roli hraje i psychika, a to nejen na úrovni pevné vůle a motivace. Celkové nastavení organismu je neméně podstatné, stejně jako řada dalších faktorů životního stylu, jako je stres, spánkový režim a psychohygiena. Toto jsou důležité proměnné, které zásadním způsobem ovlivňují to, zda ručička na váze půjde směrem nahoru, anebo dolů.

Chcete zhubnout? Vyhněte se alkoholu!

Zhubněte do plavek: 12 tipů jak bezbolestně zhubnout

Hubněte s rozumem

PODÍVEJTE SE: Hubněte s rozumem

Titulní foto: © Depositphotos.com/tadija, zdroj: TZ

Onload

6 názorů ke článku

29. 09. 2015 v 07:07On-line Spider.27  (30/185/71)
naprostej souhlas. sladký pití jsem omezil v podstatě jen na vodu. začal jsem jíst pravidelněji a zdravěji, sladký pití jsem omezil v podstatě jen na vodu. a ejhle během 2 měsíců 10,5 kilo zmizelo. Do toho ještě začít cvičit a máte na vysněnou postavu zaděláno ;-)
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
29. 09. 2015 v 08:43Off-line Lukino_Luk  (28/185/72)
A to já raději budu tlustej než pít čistou vodu. :-P
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
29. 09. 2015 v 09:12On-line Spider.27  (30/185/71)
Taky ji nechlastam nonstop :-D:-D ale treba kofolu apod vynecham
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
29. 09. 2015 v 15:15Off-line kubo8238  (19/175/57)
Spider.27 to je len tvoj prípad .... ja som za mesiac schudol 10 kíl a to som vynecal normálne večere a ale zas napchával som sa počas dňa a neobmedzil som sa v sladkom pití a ani v sladkostiach ako čokoláda a tak ... ked som začal zasa normálne jesť pribral som 2 kilá a už 3 roky od vtedy ubehli a stále vážim v rozmedzí od 57 do 58 kíl ... a nauózaj jem skoro všetko napchávam sa a nepriberám ... a je mozné že to bude aj z genetikou niečo .. pretože môj dedko bol tiež celý život chudý a aj polka našej rodiny .. a ak chcete niekto schudnúť tak serte na to blbe obmedzovanie .. jezdte ak tak po menej pomalšie ale viac často ... ale ked budete len tak sedieť za PC tak vera že neschudnete .... musíte sa ale aj začať hýbať ...
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
29. 09. 2015 v 15:20Off-line kubo8238  (19/175/57)
Ale ľudia najlepšia rada akú vám môžem dať je že ... Neverte všetkému čo je na internete .. všetci sme odlišný .. a všetci máme iný organizmus .. na niekoho platí jedno a na niekoho niečo iné ... začnite sa hlavne hýbyť a dobre jesť ... a váha sa spraví sama
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
30. 09. 2015 v 08:19Off-line david.danik  (42/186/98)
Souhlas nejen sladký všeho druhu ale i celozrné pečivo dále ryby a zeleninu s ovocem mimo toho sladkého(hrozny,meloun...)a pokud nevíte tak je tu výživivý poradce ten s vámi jídelníček sepíše a samozřejmě pohyb tedy běhání nebo fitko či na kole in line brusle pravidelně pokud možno a vyvážený mix zmíněného vede k týženému cíli bez jojo efektu.
Ostatně výživová poradkyně nebo poradce vám toto potvrdí,samozřejmě jsou tu ještě Dietologové doktoří který to samé vám mohou naservírovat také.samozřejmě je ideální pevná vaše vůle nepodlehnou vábení a vydržet jíst zdravě s pohybem,ostatně ženy to znají =)
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload