Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Matika-Rovnice

16. 04. 2013 v 21:51Off-line Anonym (Zoufálek)
Ahoj prosím ve škole jsem na to chyběl a potřebuju to na příjmačky. Když mám třeba rovnice 2/x+1=3/x+4 / je zlomková čára.No tak vím že se to má pak převíst a vydělit ale nevím čím to mám roznásobit abych se zbavil zlomku.Prosím o radu jak zjistim číslo kterým to roznásobím je to jako společný násobek ??

Představujeme naše rádce…

Poradna je tu pro vás - můžete se zde ptát na své problémy, zvídavé dotazy nebo jen necíleně diskutovat či radit druhým.

Radek Řadu let se věnuje problémům ve vztazích a milostném životě.
16. 04. 2013 v 22:02Off-line SpeedLimit  (21/173/52)
A nejde to náhodou jednodušeji roznásobit tu rovnici přes společného jmenovatele (x)?... to by znamenalo 2+x = 3+4x...
-3x = 1
x = -1/3
Dělám to z hlavy, tak jestli to mám blbě, laskavě mi usekněte hlavu :-D
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:04Off-line Peteron  (95/-/-)
/ krát X
vyjde Ti 2 + x = 3 + 4x / -4x; -2
-3x = 1 / : (-3)
x = -1/3

Nezaručuju, že je to dobře.. :D
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:13Off-line SpeedLimit  (21/173/52)
A já zapomněl na podmínky!!! (/=\ se nesmí rovnat)
x /=\ 0 přece :-D
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:17Off-line SpeedLimit  (21/173/52)
A jo :-D proboha... zdání klame
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:17Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Akio to má dobře. Zbytek špatně :P
Jestli zadání je: 2/(x+1)=3/(x+4)
postup: vynásobíš obě strany (x+1)(x+4) čímž se zbavíš zlomku, dostaneš:
2(x+4) = 3(x+1), roznásobíš
2x+8 = 3x+3, neznámou dáš na jednu stranu a čísla na druhou, třeba:
8-3 = 3x-2x, nemůže následovat nic jiného, než:
x = 5
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:18Off-line Anonym (Zoufálek)
Pod zlomkovou čárou je jen to x
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:19Off-line Peteron  (95/-/-)
Takže to máme správně my :3
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:19Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Ok, tak se někam dostáváme :D
16. 04. 2013 v 22:21Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Jop, máte to dobře vy :D
16. 04. 2013 v 22:24Off-line SpeedLimit  (21/173/52)
Uff... málem bych přišel o hlavu :-D
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:26Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Mno, mně vždycky udělá radost vidět, že mladší lidi nejsou takoví hlupáci, jak se někdy může zdát. Sice toto není nic těžkého, ale stejně... ;)
16. 04. 2013 v 22:29Off-line tomicek93  (23/167/49)
Ano, rovnice s neznámou ve jmenovateli, takže...:
2/x+1=3/x+4 celé vynásobíme x, tím se zbavíme zlomku
2+x=3+4x již zbavené zlomku
x-4x=3-2 na jednu stranu neznámou a na druhou to co známe
přesunuli jsme z pravé strany 4x a z levé 2
-3x=1 podělíme třemi
x= -(1/3)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:34Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Hmm, já jsem z matiky nematuroval a taky jsem byl nesmírně šťastný, že se s ní už NIKDY nepotkám. Byl jsem velmi rychle vyveden z omylu. Při studiu přírodních věd se s matikou člověk prostě konfrontovat musí... :(
16. 04. 2013 v 22:35Off-line tomicek93  (23/167/49)
Jarod: to jsme dva... větší fór je že jsem dyskalkulik a bůhví jaktože jsem prolezl z matiky na průmce, sice se čtyřkami ale prošel...
16. 04. 2013 v 22:36Off-line SpeedLimit  (21/173/52)
Jsem snad jediný, kdo tu neopomněl podmínku řešitelnosti? Za to se taky strhávají body v příkladech, pokud to není u rovnice napsané... ;-) tak bacha na to! :-)
16. 04. 2013 v 22:39Off-line tomicek93  (23/167/49)
Speed: no a proto můžeš mít v zadání abys provedl zkoušku... L=xxx, P=xxx, L=P :)
16. 04. 2013 v 22:41Off-line Anonym (Zoufálek)
Jo kluci díky už jsem to pochopil :)
16. 04. 2013 v 23:01Off-line pawelll  (37/175/70)
Stejne tyhle pocty jsou leda pro kocku a psa.
17. 04. 2013 v 00:19Off-line SpeedLimit  (21/173/52)
Pro danou chvíli se hodí ;-) s tím nic nenaděláme...
17. 04. 2013 v 09:58Off-line SpeedLimit  (21/173/52)
Cash02: četls to pořádně? co je ve jmenovateli?
17. 04. 2013 v 12:05Off-line Tien213  (34/-/-)
Nikdy v zivote som si eura v penazenke rovnicami nepocital :) vyucba matematiky na tejto urovni je podla mna uplne zbytocna pre 99 percent ludi. dobre mozno tak pre aplikujucich fyzikov a astronomov...
17. 04. 2013 v 13:03Off-line Rover  (30/187/69)
Kvůli matice jsem šel na humanitní obor a hle, v práci práci rýsuju a převádím jednotky.
17. 04. 2013 v 13:13Off-line lvq  (31/-/-)
Ač ji nemusím zrovna zbožňovat (a ukázala se mi v mnohem hrůzostrašnějších podobách), respektuji jeji roli. Dává jistotu. Pevnou jistotu, zvlášť když se potřebujete o něco opřít. Použít ji musíte, když se chcete vyvarovat situace, kdy se vás snaží někdo oblbnout. Třeba ne zrovna vhodnými bankovními produkty, nebo vlastním výkladem statistiky, popř. procent.

S matematikou velmi úzce souvisí logika i způsob myšlení. Ta dává základ jak se neučit věci zbytečně nazpaměť, ale přicházet k nim postupně.
A nedostatek této logiky se mnohdy vycpává emocemi. V současnosti je to sice spíš o tom jak dovedete řvát (a povrchnosti), ale asi to nebude trvat věčně. Matematika vám umožní jít do hloubky a k podstatě (i když je někdy nutné prezentovat navenek něco jiného).

Dává vám šanci přežít i bez internetu a v mizerných podmínkách. Za každého režimu. Ukáže vám, kde je nahoře a kde dole a pomůže ochránit před vymytím mozků už z principu.

Principy známé stovky a tisíce let jsou základní součástí naší civilizace. Opravdu základ všeho, byť skrytý. Není to žádný novodobý výmysl, ani výstřelek. Na školách se učí tuny zbytečnějších věcí.
17. 04. 2013 v 14:43Off-line Rover  (30/187/69)
Ban (?)
17. 04. 2013 v 15:47Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Asi vyústění nějaké dlouhodobější deprese, nebo tak něco...

cash02, kdybych měl mluvit jak ty, tak bych řekl, že sis solidně nasral do huby, ale jelikož nemluvím jak ty, tak říkám, že si protiřečíš.

Já jsem z tvého textu pochopil, že chceš být CHEMIK a ne historik :-O Tak na co dějepis?

Očividně jsi nepochopil k čemu slouží vzdělání a vzdělávání.
17. 04. 2013 v 20:47Off-line Anonym (Zoufálek)
To víš, né všichni jsou takový borci jako ty ;)
17. 04. 2013 v 21:05Off-line tomicek93  (23/167/49)
Doteď si pamatuju, jak mě při přijímacím pohovoru páni inženýři dali k vyřešení soustavu dvou rovnic o dvou neznámých, kterou jsem vyřešil tzv. adiční (čti: sčítací) metodou :)
Přihlaš se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload