Matika-Rovnice
16. 04. 2013 v 21:51 Anonym
Ahoj prosím ve škole jsem na to chyběl a potřebuju to na příjmačky. Když mám třeba rovnice 2/x+1=3/x+4 / je zlomková čára.No tak vím že se to má pak převíst a vydělit ale nevím čím to mám roznásobit abych se zbavil zlomku.Prosím o radu jak zjistim číslo kterým to roznásobím je to jako společný násobek ??
A nejde to náhodou jednodušeji roznásobit tu rovnici přes společného jmenovatele (x)?... to by znamenalo 2+x = 3+4x...
-3x = 1
x = -1/3
Dělám to z hlavy, tak jestli to mám blbě, laskavě mi usekněte hlavu :-D
-3x = 1
x = -1/3
Dělám to z hlavy, tak jestli to mám blbě, laskavě mi usekněte hlavu :-D
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
/ krát X
vyjde Ti 2 + x = 3 + 4x / -4x; -2
-3x = 1 / : (-3)
x = -1/3
Nezaručuju, že je to dobře.. :D
vyjde Ti 2 + x = 3 + 4x / -4x; -2
-3x = 1 / : (-3)
x = -1/3
Nezaručuju, že je to dobře.. :D
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
A já zapomněl na podmínky!!! (/=\ se nesmí rovnat)
x /=\ 0 přece :-D
x /=\ 0 přece :-D
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
A jo :-D proboha... zdání klame
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akio to má dobře. Zbytek špatně :P
Jestli zadání je: 2/(x+1)=3/(x+4)
postup: vynásobíš obě strany (x+1)(x+4) čímž se zbavíš zlomku, dostaneš:
2(x+4) = 3(x+1), roznásobíš
2x+8 = 3x+3, neznámou dáš na jednu stranu a čísla na druhou, třeba:
8-3 = 3x-2x, nemůže následovat nic jiného, než:
x = 5
Jestli zadání je: 2/(x+1)=3/(x+4)
postup: vynásobíš obě strany (x+1)(x+4) čímž se zbavíš zlomku, dostaneš:
2(x+4) = 3(x+1), roznásobíš
2x+8 = 3x+3, neznámou dáš na jednu stranu a čísla na druhou, třeba:
8-3 = 3x-2x, nemůže následovat nic jiného, než:
x = 5
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:18 Anonym
Pod zlomkovou čárou je jen to x
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Takže to máme správně my :3
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Uff... málem bych přišel o hlavu :-D
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Mno, mně vždycky udělá radost vidět, že mladší lidi nejsou takoví hlupáci, jak se někdy může zdát. Sice toto není nic těžkého, ale stejně... ;)
Ano, rovnice s neznámou ve jmenovateli, takže...:
2/x+1=3/x+4 celé vynásobíme x, tím se zbavíme zlomku
2+x=3+4x již zbavené zlomku
x-4x=3-2 na jednu stranu neznámou a na druhou to co známe
přesunuli jsme z pravé strany 4x a z levé 2
-3x=1 podělíme třemi
x= -(1/3)
2/x+1=3/x+4 celé vynásobíme x, tím se zbavíme zlomku
2+x=3+4x již zbavené zlomku
x-4x=3-2 na jednu stranu neznámou a na druhou to co známe
přesunuli jsme z pravé strany 4x a z levé 2
-3x=1 podělíme třemi
x= -(1/3)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Hmm, já jsem z matiky nematuroval a taky jsem byl nesmírně šťastný, že se s ní už NIKDY nepotkám. Byl jsem velmi rychle vyveden z omylu. Při studiu přírodních věd se s matikou člověk prostě konfrontovat musí... :(
Jarod: to jsme dva... větší fór je že jsem dyskalkulik a bůhví jaktože jsem prolezl z matiky na průmce, sice se čtyřkami ale prošel...
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Jsem snad jediný, kdo tu neopomněl podmínku řešitelnosti? Za to se taky strhávají body v příkladech, pokud to není u rovnice napsané... ;-) tak bacha na to! :-)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Speed: no a proto můžeš mít v zadání abys provedl zkoušku... L=xxx, P=xxx, L=P :)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
16. 04. 2013 v 22:41 Anonym
Jo kluci díky už jsem to pochopil :)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Stejne tyhle pocty jsou leda pro kocku a psa.
Souhlasím • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Pro danou chvíli se hodí ;-) s tím nic nenaděláme...
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím
Nahlásit
Cash02: četls to pořádně? co je ve jmenovateli?
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Nikdy v zivote som si eura v penazenke rovnicami nepocital :) vyucba matematiky na tejto urovni je podla mna uplne zbytocna pre 99 percent ludi. dobre mozno tak pre aplikujucich fyzikov a astronomov...
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Ač ji nemusím zrovna zbožňovat (a ukázala se mi v mnohem hrůzostrašnějších podobách), respektuji jeji roli. Dává jistotu. Pevnou jistotu, zvlášť když se potřebujete o něco opřít. Použít ji musíte, když se chcete vyvarovat situace, kdy se vás snaží někdo oblbnout. Třeba ne zrovna vhodnými bankovními produkty, nebo vlastním výkladem statistiky, popř. procent.
S matematikou velmi úzce souvisí logika i způsob myšlení. Ta dává základ jak se neučit věci zbytečně nazpaměť, ale přicházet k nim postupně.
A nedostatek této logiky se mnohdy vycpává emocemi. V současnosti je to sice spíš o tom jak dovedete řvát (a povrchnosti), ale asi to nebude trvat věčně. Matematika vám umožní jít do hloubky a k podstatě (i když je někdy nutné prezentovat navenek něco jiného).
Dává vám šanci přežít i bez internetu a v mizerných podmínkách. Za každého režimu. Ukáže vám, kde je nahoře a kde dole a pomůže ochránit před vymytím mozků už z principu.
Principy známé stovky a tisíce let jsou základní součástí naší civilizace. Opravdu základ všeho, byť skrytý. Není to žádný novodobý výmysl, ani výstřelek. Na školách se učí tuny zbytečnějších věcí.
S matematikou velmi úzce souvisí logika i způsob myšlení. Ta dává základ jak se neučit věci zbytečně nazpaměť, ale přicházet k nim postupně.
A nedostatek této logiky se mnohdy vycpává emocemi. V současnosti je to sice spíš o tom jak dovedete řvát (a povrchnosti), ale asi to nebude trvat věčně. Matematika vám umožní jít do hloubky a k podstatě (i když je někdy nutné prezentovat navenek něco jiného).
Dává vám šanci přežít i bez internetu a v mizerných podmínkách. Za každého režimu. Ukáže vám, kde je nahoře a kde dole a pomůže ochránit před vymytím mozků už z principu.
Principy známé stovky a tisíce let jsou základní součástí naší civilizace. Opravdu základ všeho, byť skrytý. Není to žádný novodobý výmysl, ani výstřelek. Na školách se učí tuny zbytečnějších věcí.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Asi vyústění nějaké dlouhodobější deprese, nebo tak něco...
cash02, kdybych měl mluvit jak ty, tak bych řekl, že sis solidně nasral do huby, ale jelikož nemluvím jak ty, tak říkám, že si protiřečíš.
Já jsem z tvého textu pochopil, že chceš být CHEMIK a ne historik :-O Tak na co dějepis?
Očividně jsi nepochopil k čemu slouží vzdělání a vzdělávání.
cash02, kdybych měl mluvit jak ty, tak bych řekl, že sis solidně nasral do huby, ale jelikož nemluvím jak ty, tak říkám, že si protiřečíš.
Já jsem z tvého textu pochopil, že chceš být CHEMIK a ne historik :-O Tak na co dějepis?
Očividně jsi nepochopil k čemu slouží vzdělání a vzdělávání.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
17. 04. 2013 v 20:47 Anonym
To víš, né všichni jsou takový borci jako ty ;)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Doteď si pamatuju, jak mě při přijímacím pohovoru páni inženýři dali k vyřešení soustavu dvou rovnic o dvou neznámých, kterou jsem vyřešil tzv. adiční (čti: sčítací) metodou :)
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.