Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Vážná hudba

03. 06. 2014 v 21:07On-line Mirek.H  (24/175/62)
Zdravím, je tu někdo další se stejným zájmem v klasické hudbě, kdo se věnuje kompozici, či by rád podiskutoval? :) Nebo je to tu samý posluchač moderní "hudby".

Představujeme naše rádce…

Poradna je tu pro vás - můžete se zde ptát na své problémy, zvídavé dotazy nebo jen necíleně diskutovat či radit druhým.

Radek Řadu let se věnuje problémům ve vztazích a milostném životě.
03. 06. 2014 v 21:13Off-line allonyx  (29/175/75)
"Vážná" hudba je báječná. Ale s atonální modernou na mě nechoď...
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
03. 06. 2014 v 21:17On-line Mirek.H  (24/175/62)
Tak to souhlasím, to co se dnes hraje, no, asi bych to všechno za hudbu nepovažoval :) Ale vystihl jsi to dobrým výrazem :)
03. 06. 2014 v 21:20On-line numberfour  (19/187/-)
No já raspektuju většinu stylů a mm rád di vážnou hudbu a prostě klavíč violončelo housle, to jsou nástroj enaprosto úžasné. Viz TPG třeaba,..Ti jsou naprosto úžasní.
03. 06. 2014 v 21:27Off-line physikus1210  (18/183/61)
Vážná hudba je skvělá :3 ale člověk na ni musí mít náladu

a "numberfour", která je podle tebe nejlepší od PianoGuys? :P
https://www.youtube.com/watch?…
03. 06. 2014 v 21:31On-line onlip  (53/182/72)
Mirek.H: Lutoslawski, Penderecki, to už je moc?
03. 06. 2014 v 21:33On-line Mirek.H  (24/175/62)
Ono, je trochu rozdíl mezi vážnou hudbou a moderní. To že se nějaká "skladba" hraje na nástroj jako violoncello, klavír či jiný, ještě neznamená, že je to vážná hudba :)
03. 06. 2014 v 21:34On-line Mirek.H  (24/175/62)
Onlip: Omlouvám se, ta jména mi, bohužel, nic neříkají.
03. 06. 2014 v 23:07Off-line Ligerisek  (28/172/70)
Není mi 12 :-D to sem měl rád vážnou hudbu a vůbec moje myšlenky byly dost prudérní, hl. ohledně hudby :-D
03. 06. 2014 v 23:11Off-line Ligerisek  (28/172/70)
Tohle je to nejlepší (nejmíň prudérní a mám to rád dodnes), co sem tehdá poslochal http://www.youtube.com/watch?…
03. 06. 2014 v 23:47On-line onlip  (53/182/72)
Mirek.H: tak to jsem nejspíš úplně mimo. Považuji jejich hudbu za obdobu zlatého věku české literatury, stejně jako polskou literaturu té doby, i pozdější. Autoři jsou ve věku mého dědy, dávno mrtvého. Nedokážu domyslet, jakými pochody k takové hudbě došli. V každém případě ji mám rád.
Pro ilustraci pro jiné, pokud jim to dosud nestálo za vygúglení: https://www.youtube.com/watch?…
04. 06. 2014 v 00:14Off-line Ligerisek  (28/172/70)
Onlip: tak zkus trávu, když sám sebe správně nastavíš, tak ti pomáhá se soustředit natolik, že si dokážeš předtavit, jak se druhej asi cítí a jak vnímá :-))
04. 06. 2014 v 04:07On-line Mirek.H  (24/175/62)
Ligerisek: Když už nic jiného, tak výraz "prudérní" mi přijde trochu neuctivý vůči hudbě, díky které by moderní směry nemohly ani vzniknout.
Trochu mě mrzí, že dnes ji téměř všichni mladí považují za něco "nemoderního" a "staromódního", co už nemá ve společnosti místo. A je to velká chyba.

S tou trávou jsi to tak trochu vystihl, respektive co se závažnosti a hlavně "soustředění" týče. Je fakt, že vážná hudba VYŽADUJE dostatečnou míru soustředěnosti pro pochopení hlavní myšlenky, nebo jejího významu. Obzvláště posloucháme-li například pana Beethovena, či Schuberta. Tento aspekt většina soudobé hudby téměř postrádá, je natolik bezmyšlenkovitá, že nevyžaduje po posluchači žádné úsilí, je mnohem "prostší" a "jednodušší". Nezná hudebních forem natož pak přísné harmonie. V tomto ohledu bych naopak pochopil, kdyby mi 12 kluk řekl, že neposlouchá vážnou hudbu, protože je na něj náročná. Ale jak už jsem řekl výše, od 26 kluka bych už očekávala trochu respektu a úcty.
Já sám vážnou hudbu píši (či se alespoň snažím), protože si myslím, že by neměla upadnou v zapomnění a zároveň chci i já přispět svým dílem.

Abych se už moc nerozepisoval, tak závěr bych řekl, že pojem "prudérní" je v kontextu s vážnou hudbou naprosto nekorektní, neuctivý a urážlivý.
04. 06. 2014 v 04:08On-line Mirek.H  (24/175/62)
Onlip: Děkuji za ukázku, trochu jsem poslouchal. Musím se přiznat, že je to na mě už příliš moderní a i celkem dost impresionistické, mohu-li to říci :) Ale rozhodně to má své kouzlo.
04. 06. 2014 v 06:42On-line Joseph  (21/195/94)
Musím podotknout, že označení vážná hudba neodpovídá kontextu skladeb. Mnoho z nich jsou veselé. Např. Mozartovo Requiem je o oslavě života. Nic smutného na tom není a přesto se používá výraz "vážná". I když je to převážně jen český pojem. Na světové hudební scéně je používán výraz klasická hudba. To je tím, že lidé pojmenovávájí věci o kterých nic neví.
04. 06. 2014 v 06:47Off-line ent  (43/-/-)
Klasická vážná hudba rozhodně ano. To je balzám pro uši a taktéž pro duši.Třeba Antonio Vivaldi,Johann Sebastian Bach,Ludwig van Beethoven,Nikolaj Rimski-Korsakov,Pyotr Ilyich Tchaikovsky,Franz Schubert, Igora Stravinského-Slavík... a i naši třeba Smetana a jeho Vltava, Dvořákovi písně Biblické ... Kam se na to hrabe ten dnešní chaotický hluk nazývaný hudbou.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
04. 06. 2014 v 11:47Off-line Jacob14  (19/174/64)
Miluju vážnou hudbu, hlavně z romantismu (Rachmaninov, Chopin, Liszt) :))
04. 06. 2014 v 12:53On-line Mirek.H  (24/175/62)
Joseph: Přes to je pojem "vážná hudba" vžitím označením, které se používá i na vysokých školách, tak že nevidím žádný velký důvod upřednostňovat označení "klasická hudba", ač je třeba obecnější.
Jinak k tomu requiem od Mozarta, jeho d-moll zádušní mše mi moc nepřijde jako oslava života, ale možná jsi myslel jeho mši C-dur, to pak ano.
04. 06. 2014 v 13:46Off-line bennett  (28/183/85)
Z vážné hudby mám nejraději Verdiho a Mozarta, především opery.
Jen bych si dovolil nesouhlasit s nářky, že to, co vzniká dnes, není hudba, ale hluk. Ono to není o tom, jak je ta hudba stará - v každém období vzniká hudba kvalitní a nekvalitní a i dnes najdete interprety, kteří dělají skutečnou hudbu a nevylučuje se to ani s komerční úspěšností.
04. 06. 2014 v 14:49Off-line dmk  (18/180/76)
Já mám z klasiky rád opery a programní symphonie
Ale spíše upřednostňuji moderní hudbu(symphonický metal)
ALw poku je u nás nějaký hezký koncert/opera tak vždy kdyyž můžu tak jdu
04. 06. 2014 v 19:07Off-line gymnopedie  (37/180/68)
Naprosto nesnáším označení "vážná hudba". Je to muzika jako každá jiná a nevyžaduje přílišné vážnosti, kterou do ní stejně jenom vnašejí lidé a dělají z ní něco extra. Přitom ona není. Jde jí jen o jedno - dělat lidem dobře, vzbuzovat v nich nějaké pocity, vykreslovat nálady, dojmy, domněnky a situace, které se honily autorovi hlavou. Proč se musí proboha hrát Beethovena, Händela, Debussyho nebo Praetoriuse vždy s kamenou tváří? V době svého vzniku to byl přece tehdejší populár, chceme-li "popina" a lidé se třeba u toho bavili a ne jako dneska - divadlo plné nafoukaných lidí, kteří se tváří, že jsou něco extra, protože přece přišli na Pucciniho Toscu. Nechci tím říci, že by tam museli dělat bordel, ale tvářit se u toho jako mistr světa taky netřeba. Prostě uvolněně, když se mi nějaká pasáž líbí pousmát se, zajásat (v klidu) a rozveselit se. Netřeba do klasiky vnášet příliš vědecký přístup, který stejně jenom zavedli lidé, aby se snažili nějakým způsobem (označme ho jako třeba matematický) popsat čím se jednotlivé slohy liší a tím ho přiblížit i těm, jak říká ve Formanově Amadeovi Salieri "průměrným". Dle mého názoru,není nutné příliš bádat nad velkými myšlenkami hudby Beethovena aj.. Buďto se nám jejich tvorba libí a cítíme něco z ní a nebo ne. Buďto nám při poslechu jejich děl běhá mráz po zádech a máme z toho nějaké pocity nebo ne. Nikdo z nás neví, co se honilo v hlavě autorům, když tvořili svá díla. Někteří z nich svá díla vytvořili za strašně krátkou dobu, protože ji tvořili tak nějak ze svého nitra a pocitů a zkrátka jen dali na papír to co cítí stejně tak jako sochař do kamene a malíř na plátno. A třeba ani příliš nekalkulovali s tím jak dávají dohromady harmonii, ale prostě hráli a psali jen to co jim dali pocity - samozřejmě asi nejspíše vycházeli z nějakých harmonických postupů, ale ti velcí autoři snažili se také je nějakým způsobem měnit, experimentovat, jít proti proudu doby. Naprosto nesouhlasím s tím, že většina soudobé hudby postrádá myšlenku. Vezmu-li např. symfonickou filmovou muziku, tak ji považuji za pokračovatele hudby romantické a impresionistické, neboť se snaží popsat či vykreslit situace, dojmy, nálady apod. Nemluvě třeba o muzikálu (např. Bernsteinova West Side story), nebo baletní hudba (např. úžasný Prokofjev a jeho Romeo a Julie). Nemám jednoznačně pocit, že soudobá písňová tvorba 20. stol - např. jazz, rock, pop není bez myšlenky. Naopak někdy nám tato hudba ukazuje, že v jednoduchosti je krása. A to si uvědomovali i velikáni klasické hudby (např. Ravel a jeho fantastické Bolero). No...a už dost...
04. 06. 2014 v 20:33Off-line Ligerisek  (28/172/70)
Mirek.H: Dobře, možná, když to bereš takhle, tak za prudérní bych označil dechovku, kterou poslouchají otrodoxní důchodci. Beru to tak, protože vážnou, přesněji klasickou hudbu poslouchaj spíš konzervativní lidi a tak se tak jeví... Rockovou písničku s vážným textem si asi neposlechnou...
Když chceme mluvit o vážný hudbě podle vážnosti obsahu a poselství, tak pak je vážná hudba i tohle http://www.youtube.com/watch?… nebo http://www.youtube.com/watch?…
04. 06. 2014 v 20:50Off-line dmk  (18/180/76)
Souhlasím sím s tím, že rockovou(popř. metalovou, ta je mi bližší) málo kdo označí jako vážnou hudbu, ačkoliv mnohé kapely se skutečně zaměřují na umění, poseltví, pestrost nástrojů, netradiční skladbu(porušují systém "sloky a refrén") popřípadě dělají dokonce dlouho písně přirovnatelné k symfonií,
04. 06. 2014 v 21:06Off-line Ligerisek  (28/172/70)
04. 06. 2014 v 21:22Off-line dmk  (18/180/76)
To lygerisek
Třeba :) hodně typický příklad úspěšné hodně dlouhé písně je consign to oblivion od Epicy http://www.youtube.com/watch?…

Ale mnohem "vážnější" a propracovanější jsou písně z Requeiem for Indifferent (velku pozitvní ohlas u kritiky) http://www.youtube.com/watch?…


Problém těchto kapel je, že pořád jsou závislé na masách diváků "pařících" na koncertech a proto musejí dávat pozor
Epica se právě po Requiem for Indifferent vydala hodně populární cestou
protože mnoho fanoušků bylo Requeimem dost naštvaná


Stejně tak ji výše zmínění nightish, album Imaginaerum, podle mnohých nejlepší ale masy říkají, že to je nejhorší
(a přiznám se, že když jsme jej slyšel poprv tak sjem byl taky zděšen, tenkrát jsem se v hubě ještě tolik neorientoval) až když se jej lépe poznal tak se stalo mým nejoblíbenějším
05. 06. 2014 v 00:21Off-line DarkRaven  (22/192/74)
Já se při vážné hudbě učím a na každý předmět mám jiného skladatele :D A když si pustím "špatnou skladbu" tak se nedokážu soustředit.

A je škoda, že lidé vážnou hudbu odsuzují :)
05. 06. 2014 v 04:18On-line Mirek.H  (24/175/62)
Gymnopedie: Naprosto s tebou souhlasím :) Většina lidí, co chodí na koncerty vážné hudby, tak tam chodí jen z jakého si "společenského" návyku. Viděl jsem to mnohokrát, sotva skladba skončí tak už se mnozí ženou k východu, někdo ani nezatleská a pochybuji, že si všichni užili tak, jak by měli. A máš i pravdu i s tím, že by si to lidi měli víc užít. Vezmi si třeba premiéru Beethovenovi deváté symfonie, při Scherzu museli přestat hrát, protože lidi byli tak nadšení že začali tleskat a provolávat chválu. Něco takového se už snad ani nevidí.
05. 06. 2014 v 12:47On-line Mirek.H  (24/175/62)
Dmk: Zdravím :) Myslím si, že není moc přesné něco takového srovnávat se symfonií, bavíme-li se o symfonii klasické (respektive Klasicistní), která se skládá z pravidla ze čtyř vět (v prvních symfoniích W. A. Mozarta jsou však původní věty pouze tři). 1. věta bývá zpravidla rychlá (Allegro, Allegretto,...) a povětšinou v sonátové formě, 2. věta by měla být pomalá (Andante, lento, largo,...), 3. věta (tedy v pozdějších symfoniích) je buď Menuet, nebo jeho variabilnější forma Scherzo vždy v lichém taktu, poslední 4. věta bývá opět rychlá a v případě W. A. Mozarta v Rondové popřípadě sonátové formě.

Symfonie z pozdějších období (Romantismu a výše) jsou už volnějšího charakteru s větším důrazem na obsah než formu a strukturu. (což už by bylo možná blíže tvému přirovnání :) )

Proto je velký rozdíl mezi klasickou symfonii (neboli symfonickou básní) a moderními skladbami pro orchestr.
05. 06. 2014 v 15:33Off-line dmk  (18/180/76)
To Mirek.H.
uznávám že přirovnat to k něčemu konkrétnímu(symfonii) bylo trochu nešikovné.
Nicméně myslím si,že to jinak mé sdělení nezhazuje.
Otázka je zda-li je i tohle (to o čem mluvím já) vážná hudba.
A trofám si říct, že v mnoha případech ano.
05. 06. 2014 v 19:32On-line Mirek.H  (24/175/62)
Dmk:
Trochu odvážné tvrzení :) Ale řekněme že nějakou hlavní myšlenkou ano, to nikomu neberu :) Ale určitě je mezi nimi rozdíl co se kvality týče. Tak bych to asi řekl :)
05. 06. 2014 v 20:17Off-line dmk  (18/180/76)
To Mirek.H.
Rozdíl v kvalitě
ani si nemyslím. KAždý ve spojistosti s vážnou hudbou mluví o Beethovenově Osudové, mozartovu Requeiem, Vivaldiho Jaru, Dvořákově symphonie z nových světů, Smetanově Vltavě

Ano skutečně těmot seumělecký metal nemůže rovnat ani jednou ze svých písní. Stejně tak Kouzelná flétna, Don Giovanni, Riggoleta apod. s přehldem předčí i nejlepší díla Arjena Luccasena

Nicméně tohle je výběr toho nejlepšího z asi 300-400 letého období.
Kdežto symphonický metal existuje mně než 20let.
Myslím si, že "běžným" klasickým dílům se můžou nadprůměrná díla rovnat.
A časem dopřeje-li tomu smýšlení veřejnosti(bohužel jak jsme již psal, metalisti jsou pořád závislí na masách na koncertech, takže musí vkládat sílu i do vyloženě populárních písní)
05. 06. 2014 v 20:19Off-line dmk  (18/180/76)
Pokračování
Tak dopřeje-li smýlšení posluchačů tak mohou i v dymphonickém metalu vznikat velká, zapamatování hodná díla.
Naopak budou mít velkou výhodu toho, že jsou nástrojově bohatší,mohou pracovat i s textem, umělými zvuky, špatně reprodukovatelnýmii zvuky.
05. 06. 2014 v 20:31On-line Mirek.H  (24/175/62)
Dobrá, beru ještě to, že jsi vzal v potaz delší časové období. Ale zase je tu jeden velice důležitý aspekt. Musíš vzít v potaz to, že v té době, myslím začátky (zejména renesanci a baroko), neexistovali nějaké učebnice nebo příručky ve kterých by sis přečetl co a jak napsat, nebo jaké formy existují. Nic z toho nebylo, veškerá hudba se musela vyvinout a spousta věcí objevit. Nemluvě o vývoji hudebních nástrojů. Kdežto moderní hudba nestojí na ničem jiném, než na základech klasické hudby. A pokud jde o nástroje, tak svým způsobem jsou to nástroje původní s tím rozdílem, že jsou zdokonalené elektronicky, či jinak. Což je jejich nevýhoda. Na housle můžeš hrát i když nejde proud nebo ti chybí zesilovač. Klasická hudba je zkrátka soběstačná. a co se zvuků týče, tak orchestr, nebo třeba jen smyčcový kvartet má základní sluchový rejstřík a jejich tóny jsou "srozumitelné" a lidskému uchu "známé a pochopitelné". A pokud jde o text, která metalová zpěvačka se může rovnat Královně noci, nebo Leonoře? A který zpěvák uzpívá sóla v Beethovenově deváté, nebo Florestanovi árie?
05. 06. 2014 v 20:50Off-line dmk  (18/180/76)
Nmeám moc času, takže jen krátce ke konci tvého sdělení, na které je jednodušší odpoědět
A který zpěvák uzpívá sóla v Beethovenově deváté, nebo Florestanovi árie?
V současnosti je čím dál tím běžnější, že jsou zpěváci/zpěvačky "verbování" přímo z oper, tedy stane se zpěvačkou někdo, kdo už Královnu noci zpíval
05. 06. 2014 v 20:53On-line Mirek.H  (24/175/62)
Přesně tak, což dělá z klasické hudby něco "speciálního", takové texty si těžko zazpíváš doma ve sprše a podobně, jestli chápeš, co tím myslím.
05. 06. 2014 v 20:57Off-line Mychajlo90  (26/185/67)
Proč ne. Sice nejsem odborník, ale proti klasické hudbě nic nemám. Nepouslouchám jí (ostatně jako jakoukoliv hudbu) systematicky, ale když narazím na něco dobrého, tak si to s chutí poslechnu. Vedle mnoha zajímavých autorů tady nepadl jeden fantastický - Dmitrij Šostakovič. Naprosto geniální je třeba jeho symfonie "Babij jar" https://www.youtube.com/watch?…
05. 06. 2014 v 21:10Off-line dmk  (18/180/76)
To mirek H.
Ale právě ani ty metalový si nezazpíváš ve sprše(pokud neovládáš soprán a growling a neumíš napodobovat sbor a dlouhý instrumentální části)
Stejně tak i tančení na tuto hudbu není moc možné(myslím tím, takové to jednodnoduché tančení, nikoliv scénický tanec )
05. 06. 2014 v 21:14On-line Mirek.H  (24/175/62)
Na vážnou hudbu není třeba tančit, když se budeš soustředit na tanec, nedokážeš plně ocenit hudbu kterou slyšíš, nebo postřehnout nějakou důležitou myšlenku. Ale samozřejmě je spousta tanečních forem, například typická Suita, Menuet, a další užívané hlavně ve starších dobách před vznikem novějších tanců.
05. 06. 2014 v 21:15Off-line dmk  (18/180/76)
To, že klasická hudba je soběstačná protože nepotřebuje elektriku není dobrý argument
jednak kytary se dají v krajním případě nahradit (sborem-Van Canto, Celly-Apocalyptyca) a hlavně :
ono i sehnat orchestr nenní nic těžkého

A třeba nightwish album Imaginaerum vydali i v čistě orchastrální verzi(jen klasické nástroje a dětské sbory)
05. 06. 2014 v 21:16Off-line dmk  (18/180/76)
A právě tím, že na obojí se nedá moc tančit, obojí si nemlže člověk pobrukovat, právě tím si jsou podobné
05. 06. 2014 v 21:21On-line Mirek.H  (24/175/62)
To je pravda, nahradit se dají. Ale potom jde o použití nástrojů. Violoncellisté, řekněme v Mozartově době, by těžko hrály takovou divočinu a ještě se u toho předváděli jako již jmenovaná skupina. Ale samozřejmě proti nim nic nemám, sami si vybrali takovou dráhu hudebního stylu.
05. 06. 2014 v 21:22On-line Mirek.H  (24/175/62)
Ale dobrá, ještě beru toto, pokud mají tolik úsilí napsat si vlastní skladby, tak ano. Ale pokud nemůžu někoho vystát, pak jsou to skupiny jako například Vivaldiano, je-li to tak.
05. 06. 2014 v 21:31Off-line dmk  (18/180/76)
Uznávám, že se mi moc nelíbí to jejich(apocalyptica) předvádění na koncertech, to že přibrali bubeníka...
Přebírat písničky, to mi přímo nevadí,ale musí to afkt mít smysl, skupina musí skutečně přinést změnu
05. 06. 2014 v 21:39On-line Mirek.H  (24/175/62)
Víš, přebírat někomu jeho skladby, to už není jen neúcta, ale vyloženě zločin. Někteří skladatelé na svých dílech pracovali týdne až měsíce a pak někdo přijde a zničí celou jejich práci. Třeba pan Beethoven, ten přemýšlel snad téměř nad každou notou, akordem, dával si záležet na tom co píše a moc dobře věděl za jakým účelem. Podle mě by v tomto ohledu měl být mnohem přísnější zákon týkající se autorských práv a rozhodně by autorská práva neměl vypršet po určité době. To je to samo, jako kdyby za nějakých sto let po mé smrti někdo přišel a naprosto zničil nějakou mojí skladbu moderním stylem.
05. 06. 2014 v 21:46Off-line dmk  (18/180/76)
Téměř plně souhlasím.
Nicméně třeba moderní zpracování umí dát hudbě nový "vzhled"
Napříkad Epica udělala covery některých významných skladeb(adagio, Dies ires, ombra mai fu)
a mému kamarádovi, který poslouchá klasiku se to velmi líbilo
takže si myslím, že v tomhle to není zločin(navíc je to jen část(asi třetina) jednoho jejich koncertu, nemají na tom založenou celou kariéru)
06. 06. 2014 v 00:59Off-line vanner  (20/174/56)
Mám takovou zkušenost, že klasickou hudbu odsuzují hlavně takoví ti zakomplexovaní, omezení a stereotypycký lidé, kteří se bojí, že kdyby si náhodou jednou za čas poslechli Patetickou od Beethovena, že by je hodila společnost do krabičky s názvem-trapný, teplý, sto let za opicema...
...naopak lidé, kteří se dokáží přenést sami nad sebe, dokážou ocenit kvalitní hudbu ať už to je Chopin nebo Brahms....prostě si jí poslechnou, protože se jim líbí...a nevadí jim, že to není zrovna IN...
06. 06. 2014 v 10:14On-line onlip  (53/182/72)
Nejsem z oboru, poslouchám podle toho, jak mě vede život, nebo jak vedu já jej. Dnes od rána při práci poslouchám Arvo Pärta. Netuším, jestli je to pro někoho kýčařina (asi nejspíš), moderna, klasika, jednoduše mi přináší to, co od hudby čekám. O autorovi něco vím, takže i muziku vnímám ve vztahu k němu. Obrázky - kromě jeho fotky - mě nezajímají.
https://www.youtube.com/watch?…
07. 06. 2014 v 15:23Off-line Betonica  (32/-/-)
Ja si vubec nemyslim, ze soucasna hudba neni hudbou. A dokonce si nemyslim, ze by byla atonalni.

V minulosti bylo hodne autoru, kteri predbehli nejen svoji ale i nasi dobu. Doted nejsou pochopeni a jejich hudba se prilis neprosadila.

Navic, i soucasna hudba stavi na zakladech hudby vazne, coz je samo o sobe paradoxni, protoze tzv. vazna hudba ve sve dobe vubec vazna nebyla. Byla urcena k prime konzumaci stejne jako ta dnesni.

Abych odpovedel na Tvoji otazku. Taky mam rad klasiku. Nejradeji mam varhanni skladby a impresionismus.
Přihlaš se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload