Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Literatura - další absurdní předmět

05. 06. 2015 v 07:35Off-line Anonym (Pavěda)
Nikdy jsem nepochopil význam předmětu Literatura, kde se učí nazpaměť. který jouda co napsal. To je tak nebetyčná pitomost, aby se žáci, studenti museli nazpaměť učit seznamy, názvy knížek, které nečetl ani ten učitel, ani ti žáci. A proč zrovna tyto knihy, a ne jiné. Kdo rozhodl, že zrovna tato beletrie by měla vejít ve známost? Místo toho by mě zajímal žebříček nejprodávanějších knih současnosti a minulosti. Ano informovat o tom, co je světově známé, to by se mohlo. Ale vypisovat nekonečné seznamy literárních děl a učit se je nazpaměť - to je taková pí.ovina jako učit se nazpaměť telefonní seznamy. Stejně se ti z hlavy v*****í záhy, páč v reálném životě se tímto skoro nikdo nezabývá. Možná se to hodí do nějaké křížovky, kvízu, televizní soutěže, ale jinak je to ztráta času...

Představujeme naše rádce…

Poradna je tu pro vás - můžete se zde ptát na své problémy, zvídavé dotazy nebo jen necíleně diskutovat či radit druhým.

Radek Řadu let se věnuje problémům ve vztazích a milostném životě.
05. 06. 2015 v 09:32On-line Vlado2  (54/180/80)
Plně souhlasím. Stejným způsobem můžeme označit i ostatní předměty a výrazně zkrátit školní docházku. Úplně stačí se naučit znát tiskací písmenka, klofat do klávesnice, trošičku počítat a najít Google. Obsluhovat lopatu, krumpáč a hrábě se naučíš sám metodou pokusu a omylu. Formulář na pracáku a na sociálce pak za tebe vyplní příslušný úředník.
Souhlasím - 18   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:36Off-line Sonicboom  (53/173/-)
Ano, to me take vadilo, idealni by bylo precist aspon knihu od autora a pote v testu na knihu odpovidat..Uceni nazpamet, co kdo je hovadina..Vyjimkou je zakladni prehled o autorovi a smeru..Vlado je asi siblej nebo ucitel :D
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 8  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:45Off-line vegantronic  (30/186/77)
Znát základní díla literatury je základ... Pak by si někdo mohl myslet, že Ordinace v růžové zahradě je vrchol české filmografie a Bravíčko vrchol české literatury. :-) Pokud se člověk seznámí s opravdovými díly, které stojí za to, zjistí jaký se teď píše balast...
Souhlasím - 15   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:46On-line rosju  (44/170/72)
Ty sám ses ztrata času ty pavedo
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:47Off-line Stefja  (25/187/78)
Jistě, já sem pro - na téměř nulovém přehledu současných žáků (nejen) v literatuře to už stejně nic nezmění. Gramatiku bych taky vypustil, když už má Word automatickou korekturu chyb, sloh nepotřebují, protože životopis si zvládnou opsat z kdejakého formuláře na netu, tím jejich iniciativa ve tvorbě autorského textu víceméně končí. Suma sumárum, tak budu se studenty v hodinách sedět, mít nohy na katedře a chroupat bonbony. Určitě to ocení :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:50Off-line Anonym (Pavěda)
Vlado2: To se pleteš. Informace pro život jako např. jak funguje lidské tělo (biologie) nebo informace o přírodě, ať už živé nebo neživé, tedy přírodopis, chemie, fyzika - to ti slouží k praktickému životu. Je fajn poznávat reálný svět, který tě obklopuje a vědět např. že když nedoleješ do motoru olej, tak se ti zadře, páč vznikne velké tření kovu o kov. Nebo zeměpis - je dobré znát aspoň ta největší města, hory apod. v rámci ČR i světa. Ostatně tam všude se můžeš podívat. Nějak to využít pro svůj život. Ale beletrie, literatura smyšlená by měla být jen pro fajnšmekry. To nijak nesouvisí s denním životem.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 5  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:54Off-line vegantronic  (30/186/77)
Jak literatura nesouvisí s běžným životem? Kvalitní literatura má popisovat příběhy co se stali nebo se můžou stát. Můžeš se díky nim poučit, obohatit o nové postoje atd.. To je přesně rozdíl mezi literaturou a balastem co třeba ti cpou v televizi. Literatura obohacuje, balast je ztráta času. Omg.
Souhlasím - 7   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:55Off-line vegantronic  (30/186/77)
Nakonec se od Anonyma dozvíme, že je zbytečná i matematika, když máme kalkulačku, cizí jazyky když máme slovníky atd..
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 09:57Off-line Anonym (Pavěda)
Stefja: Nikde nepíšu nic o tom, že by se měla rušit čeština! Naopak výuku gramatiky, větné skladby a slohu bych posílil! Umět správně česky je nezbytnost! Taky by měli žáci číst! Ale vždycky je lepší když budou číst literaturu faktu než beletrii nebo poezii. V případě studia literatury faktu se nejen učí česky, ale současně se dozvídají fakta. Fakta, která se jim mohou hodit. V případě četby beletrie, nebo učení se jmenného seznamu literárních děl je to na hranici ztráty času. Respektive něco ti to může dát, ale rozhodně by to neměl být samostatný předmět ve škole. To by měl být jen zájmový koníček nebo nepovinný předmět.
05. 06. 2015 v 10:01Off-line vegantronic  (30/186/77)
Jo jasně. Takže taková Válka s mloky, Bílá nemoc... od Karla Čapka je nedůležitá, protože to je beletrie. To, že se dílo snažilo varovat před chystající se válkou je jen taková maličkost.
05. 06. 2015 v 10:03Off-line Anonym (Pavěda)
Vegantronic: Nelži! Matematika je důležitá, protože prokazatelně formuje logické myšlení. Učí syntéze, analýze. Matematika tě uschopňuje pochopit základní pojmy jako je množina, průnik, sjednocení. Symetrie, inverze apod. Výuka matematiky způsobí na mozku nevratné kvalitativní změny k lepšímu! Ovšem učení se jmenného seznamu nějakých děl a jejich papouškování u tabule je jen procvičování paměti. A když už papuškuješ něco nazpaměť, tak aspoň něco, co má cenu! Místo papouškování beletrie v tom případě raději nechť žáci papouškují jména nositelů nobelových cen. Držitelé nobelovy ceny měli pro lidstvo větší přínos než nějaký pofidérní básník z Horní Dolní, co se oddával svým fantaziím...
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
05. 06. 2015 v 10:03Off-line Stefja  (25/187/78)
Naopak - ta beletrie nebo poezie je z pohledu studenta hodně důležitá! Je super, když někomu v lavici vysvětlím syntaktickou stavbu věty, on si naškrábe pár příkladových vět a během dvou měsíců neví, o čem to je - vidí vzorec, ale netuší, jak ho aplikovat. Takhle se popadne kniha a on hned vidí - "Aha, tak takhle to vypadá v praxi! Tenhle autor psal tak, jiný zase jinak" . Česká literatura je navíc velmi bohatá, některé umělecké směry jsou pro její vývoj specifické a pokud to učitel dobře podá, tak to není žádná nuda. A o tom, že četba a seznamování se s literární tvorbou výrazně rozšiřuje společenský přehled, doplňuje slovní zásobu a zlepšuje komunikační schopnosti se snad ani zmiňovat nemusím :-)
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 10:38Off-line lapompe  (21/176/70)
Já chápu, že jsi patrně ten antihumanitní typ, to tě ale neopravňuje k tomu, abys zpochybnoval vše, co se ti nelíbí. Mě nikdy nebavila matematika, fyzika, ani chemie, ale přesto nezpochybňuji jejich důležitost. Je jasné, že si patrně zvolíš svou cestu k uchopení světa, to z té druhé ještě nedělá nesmyslnost.

V tom, co říkáš, se ukazuje jisté zmatení mezi: "vadí mi, jak se to učí ve škole" a "celé je to nesmyslné". Jak jsem naznačil už včera, základní a střední škola prostě jen podává nějaký základní přehled. To se naučíš buď můžeš brát jako nějaké podněty pro vlastní život, nebo se o to zajímat při studiu na vysoké škole. Abych uvedl příklad: ve škole se naučíš, že Hus byl náboženský reformátor a vymyslel nabodeníčko. Při studiu politologie/sociologie/filosofie/historie pak zjištíš, že Hus byl vlastně jedním z prvních náboženských reformátorů, kteří ovlivnili vývoj protestanství, a že nějaký Weber o pár století později označil protestantskou morálku za jeden ze základních principů, na kterém je postavena kapitalistická společnost. Pokud budeš studovat český jazyk, zase se dozvíš o tom, že ta nabodeníčka také nespadla z nebe, že to souvisí s historickým vývojem českého jazyka atd. - Ano, může ti to připadat jako bludy, ale bludy to nejsou. Je to legitimní vědecká práce, kterou můžeš zkritizovat. Budeš na to ale potřebovat přesně ty základy, které se dozvíš na střední, ne-li mnohem víc.

Pokud jde o to, co jsi včera říkal o Alexandru Velikém: je úplně jedno, jestli je pravda, že obcoval s muži i s ženami. Historik k tomu přistoupí jako ke zprávě, která nějakým způsobem reflektuje recepci té historické osobnosti, nikdo to nepovažuje za nevyvratitelný fakt. Napadá mě ještě ten známý příběh, co se povídá o Tháletovi v x variacích: spadl do studny při pozorování hvězd a zachránila ho děvečka. Je jedno, jestli je to pravda, nebo ne. Žádný filosof tomu nevěří. Ukazuje se v tom ale rozpor mezi praktickým a zdánlivě nepraktickým přístupem k životu. A to je to zajímavé a taky důvod výsostné důležitosti literatury.

Thomas Mann někde napsal, že knihy jsou nádobami ducha. V literatuře se zrcadlí veškeré možné lidské přístupy ke všemu. To literatuře dodává historickou hodnotu, zároveň je v ní ale skryta možnost, abys k vyprávěným příběhům, sdělovaným myšlenkám sám aktivně přistoupil, třeba i na základě toho změnil svůj život. Literatura je prostě zásobou duchovního materiálu, kteří umožňuje intelektuální růst, prohloubení vlastních životních zkušeností.

To, že se ve škole učíte seznamy, je možná d***lní, ale nemělo by ti to dávat důvod k tomu, abys kopal do všech humanitních výdobytků. Je čistě tvá věc, že jsi přírodovědně zaměřený, ale nech ty, co takoví nejsou. Střední škola (ještě více pochopitelně gymnázium) podává přehled o všem možném. Dává mladému člověku možnost rozhlédnout se po všech různých možnostech. To znamená, že se zabrousí jak k halogenům, tak k Dostojevskému. Z jednoho studenta později bude chemik, z druhého literární historik. Aťsi!
05. 06. 2015 v 10:42Off-line jj217  (22/188/90)
Jedna věc je ale rozhodně pravda - je docela blbost učit se nazpaměť jen ty "telefonní seznamy", jak tomu u nás říkali na gymplu, ve stylu "ten a ten napsal těchhle dvacet děl". Jednak si z toho odnese něco málokdo, jednak jsou v těch učebnicích ty výběry autorů někdy docela překvapivé, je sice hezké, že jsme se třeba ve čtvrťáku u americké literatury učili seznam a díla asi 40 amerických autorů, ale mnohem hezčí by mi přišlo, kdyby mezi nimi byl třeba Wallace Stevens jako jeden z nejvýznamnějších amerických básníků 20. století, Eugene O'Neill, nejvýznamnější americký dramatik, stejně tak bych třeba ocenil, kdyby někdy během těch čtyř let na gymplu byla zmíněna jména jako Herman Melville, Robert Frost a další - a to je jen příklad americké literatury. Chci tím říct to, že mnohem přínosnější než seznamy, které jsou někdy dost podivně vybrané, je ten styl výuky, kdy se postihne nějaký obecnější kontext, uvedou se nejdůležitější autoři a pak se spíš věnuje pozornost individuálním dílům (v ideálním světě takovým, která četl i učitel, aby potom studenty neučil totální bláboly, co si kde přečetl, s čímž jsem se taky bohužel setkal).
05. 06. 2015 v 11:03Off-line Anonym (Pavěda)
Lapompe: Nejsem výhradně přírodovědně zaměřený. To se pleteš. Jsem proti papouškování seznamů, formálnímu učení. Přezkušování u tabule, kdy učitel řekne jméno spisovatele a student vychrlí seznam knih, co ten spisovatel napsal - to je stupidita...
05. 06. 2015 v 11:11On-line colombo  (95/192/90)
Nezbývá než doufat a přát si, aby názory podobné anonymu moc lidí nemělo, abychom nemuseli Česko přejmenovat na Neandrtálsko.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 11:14Off-line lapompe  (21/176/70)
Anonym: Dobře, v tom případě ale nevím, proč říkáš, že jsou dějepis a literatura "pavědy". Kdybys pouze kritizoval fungování školství, tak se k tobě přidám.

(A já sám jsem nikdy chrlení seznamů knih nezažil. U nás šlo o to, aby student dokázal v nějakém úplném obrysu uchopit autorův myšlenkový kosmos, na základě toho, co ví o tom, co napsal, a to celé potom zařadit do kontextu nějakého literárně-historického období. Na tom tedy vůbec nic špatného nevidím.)
05. 06. 2015 v 11:14Off-line Anonym (Pavěda)
Colombo: Ale ale, k čemu taková hysterická reakce...
05. 06. 2015 v 11:18Off-line Anonym (Pavěda)
Lapompe: To jsi měl štěstí.
05. 06. 2015 v 11:29On-line colombo  (95/192/90)
Anonym: Jde o vzdělanost národa a každý podobný názor tvému mě zvedne ze židle. Ale myslím, že Vlado ti to napsal zcela výstižně. A pokud jde o tvé (ne)vzdělání, je to naštěstí tvůj boj.
05. 06. 2015 v 11:33Off-line Anonym (Pavěda)
Colombo: Proč se to snažíš stočit k mé osobě? Já ty autory literárních děl znám nazpaměť. Mě to donutili se naučit. Beztak je znám lépe než ty! Ale tato znalost je mi na hovno.
05. 06. 2015 v 11:41Off-line Stefja  (25/187/78)
Pokud mi student u tabule při vyslovení jména autora odpapouškuje knihy, tak ani nemusí chodit do školy. Literatura není o tom, že se někdo naučí nazpaměť pár stránek ve stylu "Autor + dílo" a pokud to tak někdo dělá, tak ochuzuje především sám sebe - a tím hůř, pokud to tak bere i pedagogický pracovník: "Láďa ví, že Bezruč napsal Slezské písně, tak šup s ním do dalšího pololetí". Literatura je vždy zařazená do kontextu dalších vlivů - filozofie, historie, nejrůznějších uměleckých směrů...a jde především o komplexní pohled na to, jak se vyvíjela a proč. Ony ty tolik nenáviděné "seznamy" nejsou jen nějaká formální záležitost, kterou je třeba nutně rvát po zbytek života do hlavy - pokud tam tu informaci člověk mít nechce, stejně ji později vyhodí ven a nahradí jinou :-). Spíš naopak, student prostě dostane díky studijním oporám stručný pohled na autory a díla, přičemž stěžejní je přístup k četbě jako takové - a ty tolik omílané seznamy prostě vedou k dílům, které je třeba v rámci studia přečíst. Ne se je bezmyšlenkovitě naučit s tím, jak je celá literatura špatná...
05. 06. 2015 v 12:05Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Milý anonyme, pokud jsi nepochopil význam oborů společenských věd, tak se zkus zamyslet znova.

Já sám jsem přírodovědec, maturoval jsem z chemie, biologie a fyziky, nicméně humanitní vědy nehaním. Lidi jako ty nám svou omezeností dělají ostudu. ;)

Místo anonymního vylívání své zlosti na internetu si zkus něco z toho přečíst. Třeba Malého Prince nebo Farmu zvířat. Možná budeš mít i pocit lépe využitého odpoledne. ;)
05. 06. 2015 v 12:27Off-line Pippin  (22/189/60)
Kdybychom se o těch knihách neučili, tak je rovnou můžeme vzít a spálit. Nevím teda jak ty, ale my jsme se učili jenom o autorech a dílech, které nějak významně ovlivnili tamní dobu, nebo pro ni byly typickými.
Pak jsou všichni v hajzlu z toho, že neví, že Iškariotský byl Jidáš, a že poprsí Pallady jsou prsa Athény, protože čtou jenom statusy na facebooku nebo knížky, které vyšly maximálně před 10 lety -_-
05. 06. 2015 v 13:21Off-line BussterX  (95/130/150)
Víš co anonyme, vyser se na školu a jdi kutálet popelnice, tam nebudeš muset řešit předměty školní...
05. 06. 2015 v 13:38On-line Vlado2  (54/180/80)
Pokud se kantor ve výuce a při zkoušení omezí pouze na faktografii typu NARODIL SE, UMŘEL, NAPSAL, pak takové vzdělání není moc přínosné. Ale pouze o tom snad (proboha) předmět „literatura“ není a ani být nesmí!
Protože se zjevně bavíme o středoškolském vzdělávání a z některých příspěvků leckdy čiší otázka, zda nejsme vzděláváni nadbytečně, dovolím si nenápadně připomenout, jak vypadala zkouška z dospělosti (dnešním termínem maturita) z všeobecně vzdělávacích předmětů od roku 1849, s malými obměnami do roku 1948, kdy se vyznačovala opravdu vysokou obtížností:
Na gymnáziu se skládala z částí písemné a ústní. Písemně museli uchazeči napsat slohovou práci v mateřském jazyce, přeložit latinsky a řecky psaný text, přeložit text do latiny, absolvovat písemnou práci z matematiky a konečně napsat písemnou práci v dalším živém jazyce. U ústní následovalo zkoušení z literatury mateřského jazyka, literatury a gramatiky řecké i latinské, z dějepisu i zeměpisu, matematiky, přírodních věd či fyziky a také gramatika dalšího živého jazyka.
Zkouška na reálkách sice neobsahovala latinu a řečtinu, zato byla podstatně náročnější v přírodních vědách.
To bylo maso!!!
05. 06. 2015 v 13:45Off-line buttch  (21/-/-)
Z literatury sem teď nedávno maturoval na výbornou, baví mě to, přijde mi to zajímavý a leckdy poučný. třeba povídka Před zákonem (Kafka), mě motivovala změnit život.
i tak ale souhlasim s lidma, který řikaj, že je to uplně o hov*ě a nikdy to nepoužijou. Na základce nám řikali, že když nebudeme znát některý věci, jakože třeba když někdo něco přirovná ke Godotovi a my nebudem chápat o co jde, tak budeme za nekulturní barbary, ale to je dneska uplně jinak. Spíš se na mě lidi koukaj jak na idiota, protože sem neviděl Matrix, Pána prstenů, všechny Harry Pottery apod. Asi by sme neměli bejt takový konzervy a měli by sme od toho upustit a udělat předmět kinematografie.
05. 06. 2015 v 13:54Off-line BussterX  (95/130/150)
Buttchi co tě odlišuje od kopáče kanálu? to že víš kdo to byl Kafka a něco jsi od něj četl, ne to že máš maturitu....
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 13:56Off-line jj217  (22/188/90)
Vlado2: No, pointa bude asi v tom, že úrovni té zkoušky dospělosti pravděpodobně taky odpovídala úroveň výuky na té které škole. A jelikož jsme jen krok od starého dobrého "naše stará generace je mnohem chytřejší než dnešní děcka", připomeňme si slova Henryho Davida Thoreaua: "Some are dinning in our ears that we Americans, and moderns generally, are intellectual dwarfs compared with the ancients, or even the Elizabethan men. But what is that to the purpose? A living dog is better than a dead lion."
05. 06. 2015 v 13:59Off-line jj217  (22/188/90)
BussterX: To je blbost, i kopáč kanálu může znát Kafku - a pak se často odlišuje právě jen tím, že nemá maturitu. Znám několik lidí s výučním listem, se kterými jsem se mohl o literatuře nebo kultuře vůbec pobavit mnohem víc než s 90 % spolužáků z gymplu.
05. 06. 2015 v 14:01Off-line BussterX  (95/130/150)
Jj my ti věříme že umíš americky jak když bitchem mrská :*
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
05. 06. 2015 v 14:04Off-line jj217  (22/188/90)
No, asi by bylo trošku zvláštní, kdybych neuměl, když mám za sebou mimo jiné i dva roky studia anglistiky-amerikanistiky ;)
05. 06. 2015 v 14:04Off-line BussterX  (95/130/150)
Jj jo to máš pravdu samozřejmě, zejména když ti maturanti mají k literatuře a vzdělání obecně takový vztah jako zakladatel této debaty : ))) ale byl to z mé strany jen takový obraz, chápeš.... něco jsem tím chtěl sdělit, a totiž přesně to, že není důležitá maturita což je jen papír ale obsah hlavy.... bez papíru o vzdělání je ovšem obsah hlavy na houby, to je jasný
05. 06. 2015 v 14:05Off-line Lukino_Luk  (28/185/72)
I skladník ve šroubárně si může umět přečísti Vergilia v originále. :-P
05. 06. 2015 v 14:06Off-line BussterX  (95/130/150)
Lol.... a Hliník se odstěhoval do Humpolce : ))
05. 06. 2015 v 14:07Off-line BussterX  (95/130/150)
Ten film už patří dneska taky ke klasice české filmové tvorby : )
05. 06. 2015 v 16:55Off-line hipster  (17/-/-)
S dejepisom to nevyšlo a väčšina ťa zjebala tak skúšaš literatúru? :D
05. 06. 2015 v 16:58Off-line BussterX  (95/130/150)
No, a příště zkusí poplivat tělocvik a osnovy tohoto předmětu včetně cvičebního úboru : ))
05. 06. 2015 v 17:02Off-line hipster  (17/-/-)
Asi má komplex z malého k***ta a ešte menšieho mozgu tak z toho obviňuje Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu a všeobecne školstvo :D
05. 06. 2015 v 17:03Off-line hipster  (17/-/-)
Ale neuvedomuje si že keby tam nechodil tak by bol d***l (čo je stále) ale ešte by dokonca nevedel ani písať ani čítať :D
05. 06. 2015 v 20:55Off-line JarodShadowsong  (15/-/-)
Buttch: Tak doufám, že jsi Pána Prstenů alespoň četl. :) Je to žánr heroická fantasy, anglická literatura první poloviny 20. století. Je to naprosto seriózní dílo. Nevidím rád, že se Pán Prstenů bere jako něco mainstreamového, i když ono to tak asi trochu je. Ale kdo k tomu dílu nemá vztah většinou ani nerozumí příběhu ani postavám filmu. Tolkien do tohoto díla promítl spoustu svých myšlenek. A zrovna film Pán Prstenů je skvěle zpracovaný. I když to nešlo zcela, Peter Jackson je velmi věrný knižní předloze a její vážnosti.
05. 06. 2015 v 20:56Off-line BussterX  (95/130/150)
Hm... von totiž pan Tolkien nebyl žádná truPka ale profesor kterej do pána prstenů zašifroval ledacos...
05. 06. 2015 v 21:26Off-line mimko0912  (20/190/-)
V knihach su skryte tie najkrajšie myšlienky a do života da viac ako cela telka, internet, facebook , tato stranka a neviem čo ešte, po každej knihe si pripadam ako novy človek, moj život sa vdaka nim meni, existuje vela autorov a každy by si našiel svojho, len ked je niekto lenivy a nevie pohnuť myslou a skor si kukne blby americky film jeho vec, ...
06. 06. 2015 v 21:28Off-line Anonym (Pavěda)
JarodShadowsong: ty vůbec nechápeš, že nemám nic proti tomu, aby lidi četli knihy. Naopak. Je fajn, když vůbec něco čtou. Já jen kroutím hlavou nad tím pamětným učením spisovatel - dílo. Přičemž bezpečně vím, že jsme se ve škole takto učili nazpaměť názvy knih a autory, které nečetli ani studenti, ani ten učitel. Takové učení zpaměti je prostě blbost a všichni to vědí samozřejmě moc dobře. Proč se tomu tak děje? Protože někteří učitelé si zjednodušují práci.
06. 06. 2015 v 22:03Off-line jj217  (22/188/90)
Ale tak to prostě holt v českém školství funguje, my se takhle museli učit na gymplu třeba kvanta blbostí do dějepisu (a když říkám blbosti, nemyslím tím "děti, byla druhá světová válka a mnoho lidí umřelo v koncentračních táborech, takže si o tom budeme povídat, abychom neopakovali dějiny", myslím tím to, že jsme se třeba u první světové museli učit nazpaměť třeba i seznam "významných" československých bojovníků a čísla pluků, ke kterým patřili), takže si člověk sem tam zapamatoval naprosto zbytečný detail, ale některé základní věci, který by si z toho měl odnést, si bohužel neodnesl. Naše biologie a chemie koneckonců vypadaly velice podobně, ale to je něco, co tady protestováním nezměníš, to je problém českého školství obecně a toho, že většina těch středoškolských takzvaných "profesorů" jsou lidi, kteří vylezli z pedagogické fakulty a celou svou učitelskou kariéru stráví tím, že před tabulí předčítají svoje poznámky - naše chemikářka šla dokonce tak daleko, že když mě ještě chemie bavila, dával jsem pozor a sem tam se jí na něco zeptal, začala listovat papíry, a když zjistila, že to tam asi nevyčte, radši řekla něco jako "to v testu nebude". To ovšem v žádném případě neznamená, že chemie je zbytečný a hloupý předmět, znamená to jen to, že mnozí učitelé jsou bohužel zbyteční a hloupí.
06. 06. 2015 v 22:26Off-line mulit  (25/178/75)
Ano, chytrý učitel učí studenty přemýšlet. Hloupý učitel sám nemyslí, proto vyvíjí náhradní aktivitu - memorování.
06. 06. 2015 v 22:30Off-line Petr2798  (18/185/72)
Hele chápu, že ti co si vybrali gympl se tohle učit budou, ale já jsem na chemické škole a zdá se mi, že mít stejný počet hodin chemie a češtiny je blbost. A povinná maturita z češtiny... jako bych neměl dost věcí, které potřebuju umět, ale ještě k tomu se musím učit nazpaměť autory a díla. Neříkám, že by každý neměl mít základní povědomí o stylech literatury, ale to že bereme stejné věci jako gympl mi příjde trapné
06. 06. 2015 v 22:32Off-line jj217  (22/188/90)
Tak zase ta povinná státní maturita z češtiny úplně žádné memorování se autorů a seznamů jejich děl nevyžaduje. A můžu Tě ujistit, že stejné věci jako gympl asi úplně neberete, pokud se učíte jen ty seznamy, my se sice ty seznamy šprtat museli, ale to byl vždycky jen úvod :D
07. 06. 2015 v 00:34Off-line buttch  (21/-/-)
Povinná maturita z češtiny je fajn a to že si na chemárně neznamená, že by si jí neměl mít, přeci jen je to všeobecnej přehled. Bohužel sestavení tý zkoušky (ústní) je uplně o ničem. "MUSÍŠ" si nutně přečíst knížku a u zkoušky to pak vůbec nevyužiješ. Já sám sem si vytáhl knížku, kterou sem zrovna nečetl a mám plnej počet. Osobně věřim tomu, že bych celou maturu z ČJ dal i jako deváťák, což je celkem smutný.
Přihlaš se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload