Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Trump byl vyzván k ochraně LGBT zaměstnanců

Nezávislý vládní výbor vyzval amerického prezidenta Donalda Trumpa k přijetí zákonné ochrany LGBT pracovníků. Jedná se zřejmě o reakci na snahy o zákaz translidí sloužit v armádě, oklešťování práv transdětí a omezování financování HIV/AIDS preventivních programů.

Za kontroverzní je rovněž považováno jmenování otevřeně anti-LGBT osoby soudcem Nevyššího soudu. I přesto Donald Trump vylučuje, že by mohlo dojít k pokusům o prolomení rozhodnutí Nejvyššího soudu v případu Obergefell vs. Hodges, které vedlo k legalizaci manželství párů stejného pohlaví ve všech 50 amerických státech.

Gay a lesbické páry tomuto slibu však 100% nevěřily a po zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem výrazně narostl počet uzavřených homosexuálních sňatků pro případ, že by došlo k jejich zrušení.

V současnosti vyzývá americký výbor pro občanská práva federální vládu a Kongres k větší ochraně občanských práv, včetně ochrany práv LGBT zaměstnanců.

Zpráva výboru zabývající se inkluzí byla publikována dne 29. listopadu 2017 a vyžaduje větší zájem o diskriminaci gayů, leseb, bisexuálů a translidí na pracovišti, a to jak na federální úrovni, tak i na úrovni jednotlivých států a v soukromém sektoru.

Studie je adresována prezidentovi Donaldu Trumpovi, viceprezidentovi Miku Pencovi, mluvčímu, předsedovi Sněmovny reprezentantů a senátorovi Mitchi McConnellovi.

Přelomová zpráva: Americký Nejvyšší soud potvrdil ústavní právo na sňatky gayů

Bude Donald Trump chránit LGBT občany, tak jak slíbil?

Ivanka Trumpová vyjádřila podporu gayům. „To pošlete svému otci,“ vysmáli se jí na Twitteru

Po nástupu Trumpa: Bílý dům odstranil ze svého webu stránku o podpoře gayů

Titulní foto: Archiv

Autor článku je gay aktivista, jenž se věnuje zkoumání právního a politického postavení LGBT komunity nejen u nás, ale i v celém světě.
Onload

18 názorů ke článku

30. 11. 2017 v 12:11Off-line JohnyAMS  (30/-/-)
Trochu mi to připomíná ten aktivismus ukřičené občany na sociálce. "Jaj, mama, tata mame vosm dzeci pany, dejte pržydafki čajé!" a pokud není podle jejich, vytahuje se diskriminace, rasismus atp. Problém je v tom, že všichni máme možnost žít zcela běžný život. Na ten je nalinkováno všechno. Ale bohužel, vždy se najdou skupiny lidí, kterým je to málo. Je třeba poukazovat na svou odlišnost a stovky let normálnosti utlačovat. Neměli by mít tedy heterosexuálové právo na svou odlišnost od gayů? Neměli by protestovat vůči gayům, kterým není normálnost po chuti? Není to diskriminace heterosexuálů LGBTI komunitou? Zajímalo by mě, až bude schváleno co jen jde a nebude už nic nového, s jakou diskriminací komunita opět přileze. Vlhčené ubrousky v restauracích na hajzlech, aby si toliko nedřeli gayové p***lky? Že je to diskriminace, protože přes p***l se š**á, narozdíl od heteráků, kteří ji mají převážně jen k sraní?
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 7  Nahlásit
30. 11. 2017 v 12:48Off-line igy  (32/173/79)
Stovky let bylo také normální křesťanství, víra v boha, popravy za rouhání, monarchie, ...
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
30. 11. 2017 v 12:53Off-line JohnyAMS  (30/-/-)
Stovky let je normální pracovat a snášet občas blbou náladu vedení. Nebo jakou chtějí ochranu? Na hajzlech automat na šprcky? V kantýně kroužek pod zadek, aby se nezapařila díra? Nechtějí zvedat těžké věci? Pracovní dobu hodinu a půl a zbytek směny přestávku? To, že na ně někdo bude řvát je všude. A je jedno, jestli šéf řekne někomu, že je buzerant. Mohl by říci, že je neschopné hovado, ču*ák apod. Navíc, existuje stále jedna svobodná možnost... změnit zaměstnání.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
30. 11. 2017 v 12:59Off-line Fermin  (23/176/63)
JohnyAMS - Myslím, že si svým slovníkem ukázkově vystihl, jak by se zaměstnavatel chovat neměl - jako HULVÁT.
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
30. 11. 2017 v 13:03Off-line JohnyAMS  (30/-/-)
Já se k lidem ve spolupráci chovám slušně. Jen jsem se snažil vystihnout, jak to chodí jinde. Zase nebuďme vztahovační ano? Spolupracovali jsme někdy? Víš, jak se starám o pracovní partnery? Mám dojem, že ani trochu. Takže zkus něco jiného, co by mě mohlo urazit či naštvat. :D
30. 11. 2017 v 13:08Off-line igy  (32/173/79)
Gayové v práci nechtějí změnit to, co je normální. Chtějí ochranu předtím, co není normální a není to postižitelné. Třeba když je někdo vyhodí z práce proto, že prostě nemá rád gaye. Stejně jako snad není normální, když ti někdo nadává do buzerantů, hovad a čů*uků - postižitelné by mělo být všechno.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
30. 11. 2017 v 13:12Off-line Fermin  (23/176/63)
JohnyAMS - Já jsem Tě neurazil, ba naopak pochválil za to, že jsi svým způsobem odpověděl za mě. Takže kdo je tady vztahovačný? ;)
30. 11. 2017 v 13:15Off-line JohnyAMS  (30/-/-)
A otázka vyvstává tedy, jak zaměstnavatel může znát orientaci? To má vážně každý potřebu do celého světa blít duhovým nápisem "Ja jsem gay!"
To je věc, kterou nepochopím. Člověk, pokud chce být dospělý, by se měl naučit co komu a jak říkat. Problém gayů, kterým to nedochází. Jeden příklad... Je gay v práci, má homofobního šéfa, nikomu neřekne, že je na chlapy a pracuje v pohodě a šéf ho i pochválí, přidá mu, nebo gay, co má za šéfa homofoba, hned první den všude vyhlásí, že je teplej a nesmí se divit. Je takový problém si hlídat jazyk za zuby? Chodí heteráci mezi sebou v práci a říkají si "hele, nevím, jestli to o mě víš, ale... já... jsem hetero!"
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
30. 11. 2017 v 13:22Off-line Fermin  (23/176/63)
JohnyAMS - Stačí třeba, aby ho šéf potkal ve městě, jak jde se svým chlapem za ruku. Nebo třeba stačí, aby přišel na nějaký podnikový ples v mužském doprovodu. Stačí třeba, aby se mezi kolegy zmínil, že byl s manželem na dovolené. Tohle se týká samozřejmě i leseb. Anebo heteráci zapírají, že mají doma manželku a třeba i děti? Neřeknou nikdy, že by potřebují volno na svatbu, na pohřeb,...? Proč by jedni měli držet jazyk za zuby a druzí ne? Právě od toho tu ty anti-diskriminační zákony jsou?
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
30. 11. 2017 v 13:22Off-line Lukino_Luk  (29/185/72)
"Gay a lesbické páry tomuto slibu však 100% nevěřily a po zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem výrazně narostl počet uzavřených homosexuálních sňatků pro případ, že by došlo k jejich zrušení."

No, já se obávám, že kdyby Trump zrušil sňaťky homosexuálů a leseb, že by posléze byly logicky zneplatněny i ty sňatky, které se již uzavřely. :-P
30. 11. 2017 v 13:23Off-line Fermin  (23/176/63)
Ten otazník na konci je překlep.
30. 11. 2017 v 13:26Off-line igy  (32/173/79)
JohnyAMS - takže možnosti "zarytě tají" a "vykládá to na podkání" jsou podle tebe jediné dvě možnosti, které existují?
Co tak, když šéf přijde s "Zítra máme večírek, tak přijďte a vezměte svou ženu, rád ji poznám."? Může v tomto případě popravdě odpovědět, že nemá manželku ale přítele? Nebo má vymyslet nějakou výmluvu, proč manželka nepřišla? Má lhát, že nikoho nemá? Co když ho pak šéf bude chtít seznámit se svou dcerou?
Když se mě v bývalé práci zeptali, s kým bydlím, řekl jsem po pravdě s přítelem a to byl můj coming out. Když právě přítele pozvali na firemní akci, tak si tam přivedl jako partnera mě a nikdo to neřešil. Nyní spolu pracujeme, nikomu nic neříkáme, ale ani se netajíme, takže noví kolegové prostě odpozorují, že jsme partneři. To všechno mi přijde v moderní společnosti naprosto normální a přijatelné. Tobě ne?
30. 11. 2017 v 13:28Off-line JohnyAMS  (30/-/-)
A to už je věc druhá. Jen mi řekni, jaké procento možnosti je, že ho potkáš třeba ve večerce, než v práci. Upřímně ta možnost tam je, ale mizivá. To už mi připadá hako největší problém ta potřeba, nutnost a egocentrická touha po pozornosti okolí běžnější. V práci máme dohromady pět gayů. Čtyři z nich to na sebe proflákli hned v prvním týdnu. Nikdo to sice neřeší, každému je to jedno. Ale o mě to neví nikdo. Nemám potřebu se tím vychloubat.
30. 11. 2017 v 13:35Off-line JohnyAMS  (30/-/-)
A taky lze říci, že není čas na večírek. Nebo například já nejsem typ na podobné akce. Mám rád svůj klid. Takže i z toho důvodu bych tam nešel. Maximálně jako hostitel. Nebo se jen ukázat a zase jít. Raději si sednu ke krbu s knížkou. Berme ale v potaz to, že ne každému zaměstnavateli to dělá problém. To, že ty máš v práci klid je jedna věc a druhá věc je ta, že takové věci jsou v USA trestné, kdyby na základě takového zjištění byla na tvém stole výpověď. Tady jde hlavně o ten fakt, že tě vyhodí hned, nebo t4eba nevezmou. Ono když tam pracuješ delší dobu a poté, co vedení nějak zjistí, že jsi gay a vyrazí tě, tak je to soudně vymahatelné.
30. 11. 2017 v 13:39Off-line Fermin  (23/176/63)
Lukino_Luk - Zpětně by rušeny pravděpodobně nebyly. To mám potvrzené od právníků. Nicméně i tak je v USA pravděpodobnost zrušení sňatků téměř mizivá, protože by tím Nejvyšší soud ztratil věrohodnost. Navíc Američany toto téma už prakticky nezajímá.
30. 11. 2017 v 13:43Off-line matshep76  (40/178/78)
Stačí se kouknout na ten pražský pride. Polovina těch lidí by si zasloužila pozavírat do kletek nabo do blázince. Takovým hle bych žádné práva nepřiznal. Normální homosexuálové se za ne můžou jen stydet.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
30. 11. 2017 v 13:47Off-line Lukino_Luk  (29/185/72)
No ale pak by to byl docela divný stav. Kdyby tam existovalo manželství mezi gayi, které by přitom v té zemi oficiálně neexistovalo. Čili i kdyby jim sňatky zůstaly, tak pochybuji, že by tam na ně bral někdo zřetel.


Jak je to vlastně tady? Když sem přijedou z cizí země gayové, kteří v té zemi uzavřeli manželství, tak jak na ně pohlíží naše legislativa? Jako na manžele?
30. 11. 2017 v 20:23Off-line Fermin  (23/176/63)
Lukino Luk - Pohlíželo by se na ně jako na manžele podle staré právní úpravy. Zrušení takového zákona by určitě nebylo retroaktivní. Pokud uzavřeš manželství v cizině, tak ti ho zatím české úřady neuznají, a podle mě musíš uzavřít s partnerem registrované partnerství. Nevím, jestli se tady zahraniční manželství uznává jako registrované partnerství. Jinak gay aktivista Czeslaw Walek se dlouhodobě soudí s ČR kvůli uznání jeho manželství s Holanďanem, které uzavře podle nizozemského právního řádu.
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2017 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload