Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Pirát Kopřiva chce manželství pro všechny! Česká společnost má dluh

Poslanec František Kopřiva (na fotografii vlevo) za Českou pirátskou stranu je společně s Dominikem Ferim z TOP 09 nejmladším zvoleným poslancem.

Vzhledem k tomu, že Piráti jako jediná politická strana zastoupená v parlamentu mají respekt k LGBT+ lidským právům přímo v programu, bylo by divné, kdyby odmítal myšlenku manželství pro gaye a lesby. On ho však nejen podporuje, nýbrž i aktivně prosazuje.

Náš redaktor a LGBT+ aktivista Jan Fiala s ním proto udělal na toto téma rozhovor. Fiala se sešel s poslancem Kopřivou minulou středu v Poslanecké sněmovně a kladl mu různé otázky na téma manželské rovnosti a lidských práv LGBT+ menšiny.

1. Co Vás vedlo k tomu, že aktivně prosazujete manželství pro gaye a lesby?

Jsem liberál. Podle mého názoru má česká společnost vůči gayům a lesbám dluh, který spočívá pouze v tom, že jim budou dány rovné příležitosti. Je nutné také připomenout, že na rozdíl od jiných věcí toto nikomu neškodí.

2. Proč název manželství? Hodně lidí se mě ptalo na to, proč nejít po obsahu.

Chápu, že z praktického hlediska je to jedno. Já se na to však dívám hodnotově. Mám ve svém okolí spoustu homosexuálních přátel a nevidím žádný legitimní důvod, proč je symbolicky oddělovat od většiny populace. Nějaký historický argument typu, že manželství bylo odjakživa mezi mužem a ženou, na mě neplatí. Právo má být podle mého názoru srozumitelné. Dualismus, tedy existence dvou právních institutů mi přijde zbytečná.

3. Co Vás motivovalo ke vstupu do Pirátské strany?

Začínal jsem jako komunální aktivista. Mými zájmy byly a jsou i nadále evropské záležitosti, mládež a zahraniční politika. Pirátská strana mi byla nejvíc sympatická. Žádný konkrétní důvod, proč jsem do ní vstoupil, mě nenapadá.

Kandidoval jsem na třetím místě kandidátky a ani ve snu by mě nenapadlo, že budu zvolen poslancem. Předvolební průzkumy nám připisovaly nižší volební výsledek.

4. Myslíte si, že manželství gayů a leseb bude v dohledné době právní realitou?

82 poslanců projevilo alespoň ochotu o tomto tématu diskutovat, přičemž přibývají další a další. Někteří konzervativní poslanci by neměli problém odejít při hlasování o příslušné novele občanského zákoníku ze Sněmovny.

Pozn. redakce: Čím menší počet poslanců, tím nižší potřebný počet hlasů pro přijetí návrhu zákona. K tomu, aby byla Poslanecká sněmovna usnášeníschopná, je zapotřebí přítomnost alespoň jedné třetiny poslanců.

Aby zákon o manželství gayů a leseb prošel legislativním procesem, je zapotřebí podpora Hnutí ANO. Šance je podle mě velká.

Pozn. redakce: Český premiér v demisi Andrej Babiš několikrát za sebou slíbil, že jeho vláda prosadí zákon, který umožní gayům a lesbám uzavřít manželství. V minulé Sněmovně zvedla velká část poslanců Hnutí ANO ruku pro novelu zákona o registrovaném partnerství, která by umožnila adopci dítěte partnera.

František Kopřiva z Pirátské strany: „Je načase začít řešit zrovnoprávnění manželství pro všechny bez rozdílu“

Piráti chtějí v parlamentu prosadit plnohodnotné gay sňatky

Titulní foto: Archiv

Autor článku je gay aktivista, jenž se věnuje zkoumání právního a politického postavení LGBT komunity nejen u nás, ale i v celém světě.
Onload

17 názorů ke článku

14. 02. 2018 v 10:25Off-line sweetly  (27/179/72)
Ano česká společnost má dluh. Dost nasírací titulek. Zase menšina proti většině, nespravedlivě. Neuvědomujete si zastánci, že právě většina vám umožnila mluvit do společenských zvyků.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
14. 02. 2018 v 11:52Off-line valine  (35/-/-)
Pokud většina je pro rovná práva... odpůrci rovných manželství jsou menšina.
Svět není založen na jakýchsi většinách... to by lgbt lidé neexistovali a češi už vůbec ne.
Mě neumožňuje mluvit většina to už je úplný nesmysl takový komentář. A měnit svět mi umožňuje moje vůle a tu mi žádnej starej konzervativní dědek nedal.
14. 02. 2018 v 12:11Off-line sweetly  (27/179/72)
Bože můj. Tobě umožňuje demokracie mluvit, jako za práva gayů, lesbiček... v minulém režimu nebylo něco takového možné. Většina obyvatel je ve skutečnosti tolerantnější než se nám tihle redaktůrci snaží namluvit. Protože přeci být gay je lepší než být člověkem! :D
14. 02. 2018 v 12:33Off-line valine  (35/-/-)
Demokracie je jako nabídka, je to potenciál...
Redaktoři mají téma... třeba respekt, to je těžký téma, na tom si spousta blogerů vylámala zuby. Já z toho necítím že jsme oběti, nebo že to vyjadřuje míru lásky k lgbt. Ostatně nemusíme mít všechny za kamarády.
15. 02. 2018 v 16:24Off-line ald12  (23/181/60)
Hezký rozhovor, nicméně nejsem za aktuální situace zastáncem prosazování manželství pro LGBT, a to čistě z pragmatického hlediska. Mnohem jednoduší(legislativně i šancí na prosazení) by bylo změnit registrované manželství tak, že bude na úrovni manželství.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
15. 02. 2018 v 20:22Off-line Fermin  (23/176/63)
ad12 - To si nemyslím. Minulý týden jsme jednali s poslaneckým klubem ANO a až na jednu výjimku byla velká část nesmírně vstřícná. A s ANO a Piráty + nějaká další podpora to máme v kapse. :) :)
15. 02. 2018 v 21:21On-line chesney.hawkes  (97/-/-)
Zajímavé, že jenom vidím fotku a už vím, že to je sluníčkář, volič Drahouše, vlezdobruselista, atd.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
15. 02. 2018 v 23:16On-line Mychajlo90  (27/185/67)
Fermin: Pokud je to takhle, tak je to super. Plošně proti asi půjde jenom KDU a SPD, ve zbytku stran by se měla najít alespoň část, která to podpoří.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 02. 2018 v 10:24Off-line Fermin  (23/176/63)
Mychajlo90 - V KDU-ČSL a jiných konzervativních stranách, včetně TOP 09 a ODS, se nám podařilo najít poslance, kteří by byli ochotní odejít při hlasování ze Sněmovny. S SPD momentálně vůbec nejednáme, protože to nemá smysl - jsou zajedno proti.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 02. 2018 v 12:51On-line chesney.hawkes  (97/-/-)
Já se jim nedivím. Vy jste je napadli jako první. Vy, buzínkové z Prahy jste začali vyřvávat, že gayové jsou údajně všichni sluníčkáři a probruselští a další kydy. Přitom neproběhlo žádné hlasování v gay komunitě. Nemáte žádnou legitimitu. Jste samozvaní aktivisti. Mluvíte například za mě a já s vámi zásadně nesouhlasím.

Jsem pro rovná práva gayů a leseb, ale jsem zásadně proti, aby byli gayové a lesby označováni jako probruselští a sluníčkáři a vítači. Dále jsem proti inkluzi - dalšímu nesmyslnému výmyslu EU. Musel bych se zde rozepsat. Je toho hodně a mně vadí, že nějaká skupina pražských gayů se rozhodla mluvit za všechny ostatní. Nezeptali jste se na názor lidí v republice. Jednáte na vlastní pěst. Když už tak činíte, netvařte se, že reprezentujete všechny gaye a lesby v ČR. Není tomu tak!
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
17. 02. 2018 v 18:41On-line Mychajlo90  (27/185/67)
Fermin: Aspoň tak. A vzhledem k tomu, že se i v těhle stranách (kromě té zmiňované KDU) určitě najde i pár poslanců, kteří budou hlasovat pro (jenom za TOP 09 určitě Feri nebo Pekarová Adamová), tak by to mohlo mít docela slušnou šanci. Hlavně by bylo asi fajn jim v téhle souvislosti zdůrazňovat loňský průzkum CVVM, podle kterého dnes už víc než 50 % Čechů s homosexuálními sňatky souhlasí.
18. 02. 2018 v 16:53Off-line Fermin  (23/176/63)
Mychajlo90 - 52 % podle loňského CVVM a podle loňského Median víc než 60 % Čechů souhlasí s férovými sňatky. Počítám, že to letos zase stoupne.
18. 02. 2018 v 20:37Off-line Pav96  (22/-/-)
Blázni ! manželství je jen mezi ženou a mužem a to tady funguje už více než 1000 let. Jak jsem již jednou psal u veřejnosti to bude vyvolávat nechuť a odpor ke gayum a lesbám.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
19. 02. 2018 v 17:05On-line Mychajlo90  (27/185/67)
Fermin: Vida, o tom od Medianu jsem nevěděl, tak to je super :) Tak snad se to i díky tomu povede dotáhnout do konce.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 02. 2018 v 18:04On-line DJs.Zbynek  (33/175/70)
Tohle jsou P******ty dupnul bych tem fetkam na hlavu pro Bruselny
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
21. 02. 2018 v 09:51On-line tropikboy  (31/178/64)
Fermin - nemáš informace kolik poslanců TOP09 je proti, kolik je pro a kolik by odešlo? A jak je to u starostů?
Před 22 hodinamiOff-line Fermin  (23/176/63)
tropikboy - Pro je jednoznačně Dominik Feri. Problém nemá ani Jirka Pospíšil, ale ten není v parlamentu. Bližší informace zatím nemůžu poskytnout. Dočkej času. Podrobnosti o kampani vždy najdeš na stránkách "Jsme fér". :) :)
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2018 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload