Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Nový film „Zákon lásky“ o manželství pro gaye a lesby v Česku. Ve sněmovně zaznívaly absurdní debaty, vzpomíná režisérka

Připravovaný film „Zákon lásky“ mapuje tříletou snahu iniciativy Jsme fér o přijetí zákona manželství pro všechny. Od začátku mělo jít o časosběrný dokument. Návrh zákona se ale zasekl v prvním čtení, což pochopitelně změnilo zamýšlenou podobu filmu. Stala se z něj tak spíše dokumentární tragikomedie o snaze prosadit stejnopohlavní manželství v Česku.

„Místo mapování procesu přijímání nebo odmítání zákona film zaznamenal absurdní, nikam nevedoucí debaty ve sněmovně. Ty jsou ovšem dokonalým zrcadlem současného českého politikaření,“ říká režisérka Barbora Chalupová, která stojí za dokumenty V síti nebo Český žurnál.

Filmaři chtějí film distribuovat také do Běloruska, Polska, na Ukrajinu a dalších zemí, kde toto téma ještě ani pořádně nezačalo. V rámci crowdfundingové kampaně proto vybírají peníze, které pomohou Zákon lásky dostat směrem na východ. Přispět může každý, kampaň poběží do 31. 3. 2021.

„Pokud by se u nás manželství (pro gaye a lesby – pozn. red.) uzákonilo, tak bychom byli první zemí východního bloku,“ říká režisérka v rozhovoru pro Prostor X a dodává: „Východ na nás trochu kouká jako na vzor, ale ráda bych jim tímto dokumentem řekla, že na tom nejsme zase tak dobře.“

Film Zákon lásky by měl vstoupit do českých kin v létě 2021.

Už 15 let nikdo neřeší kvalitu života českých homosexuálů, říká režisérka Barbora Chalupová
46 českých poslanců ze šesti stran chce uzákonit plnohodnotné manželství pro gaye a lesby

Titulní foto: youtube.com

Onload

31 názorů ke článku

18. 03. 2021 v 15:12Off-line Vjaceslav  (39/180/70)
Vztahy mezi bukvicema vydrží nanejvýš pár týdnů a nějakej papír o manželství na tom fakt něco změní :-)
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 15  Nahlásit
18. 03. 2021 v 15:59Off-line freshlemonade  (30/173/70)
@Vjaceslav hodně dobrej názor. Kvalitní!
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 8  Nahlásit
18. 03. 2021 v 16:42Off-line Vjaceslav  (39/180/70)
freshlemonade: Jistěže, papír ještě z nikoho lepšího člověka neudělal :-)
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
18. 03. 2021 v 17:01Off-line freshlemonade  (30/173/70)
@Vjaceslav přece nelze takhle generalizovat. I mezi homosexuálními lidmi jsou lidé preferující vztah, stejně jako u heterosexuálních. A "papír" změní hodně, minimálně sebevnímání a sebepřijetí kluků a holek, že jsou nejen před státem stejní jako ostatní. Čili to může z někoho udělat lepšího člověka ;-)
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
18. 03. 2021 v 18:34Off-line i8051  (50/184/97)
A v cem jsou ti gejove tak omezovani soucasnym RP? Myslim tim fakt neco realneho, co je OPRAVDU hrozne omezuje, ne tu jsmeferackou omacku. Hm?
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 5  Nahlásit
19. 03. 2021 v 12:10Off-line freshlemonade  (30/173/70)
Asi nechápu ten postoj. Proč by homosexuální lidé neměli mít právo na uzavírání manželství?
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
19. 03. 2021 v 12:13Off-line i8051  (50/184/97)
A co ti to manzelstvi prinese extra navic? RP je prakticky to samy. V nicem te neomezuje. Ty mas p***ele a nemuzete bez manzelstvi bejt? Proc? Ptal jsem se na REALNY problemy :-)
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 8  Nahlásit
19. 03. 2021 v 15:55Off-line Jurda177  (15/182/70)
@i8051 pokud se nepletu tak u RP máš menší dosah na své blízké ke kterým se v podstatě dle zákona nezařazujete, neboli máte menší dosah jak na partnera tak na děti když to v manželství už dle zákona nejste cizí natolik aby jste nemohli dítě vyzvednout ze školky, druhak třeba i pro mne to má psychický problém, já chci manželství dosáhnout jako stvrzení svazku a dosažení dospělosti.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
19. 03. 2021 v 16:07Off-line i8051  (50/184/97)
Mily Jardo, vse z toho, co uvadis, je naprosto v pohode zvladnutelne. Urcit skupinu blizkych osob lze u notare s tvym svolenim a plati to natrvalo. Stejne v "normalnim" pripade se prokazuje obcankou, zde k ni bude jen malej papir. Vyzvednuti ditete ze skolky? To delal muj bejvalak a vyzvedaval moje deti. Stacilo k tomu par slov s pani ucitelkou. A jestli chces manzelstvim dosahnout dospelosti, na to staci v tomto ohledu uplne stejne RP. Navic dospelosti se dosahuje jinymi ciny, nez svatbou/manzelstvim/RP. Takze kde je stale problem a co je tak silene neresitelne? :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
19. 03. 2021 v 16:24Off-line freshlemonade  (30/173/70)
Stále nechápu ten postoj, proč nechcete manželství. Jde snad o to, že to ušetří chvilku hlasovacího času zákonodárcům? Nebo chcete k tomu ušetřit jejich papír a tiskařskou barvu v zákoníku? A je jistě rozdíl mezi RP a manželstvím. Mimochodem, znáte nějaké hetero páry, které zvolili radši RP před manželstvím? A chápeme snad všichni rozdíl mezi právem a benevolencí ostatních, že ano?
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
19. 03. 2021 v 16:49Off-line Jurda177  (15/182/70)
jmenuji se jurda ne jarda to zaprvé, zadruhé, pokud to tedy nemá žádné takové nevýhody proč se prostě nezruší manželství a neudělá se jen RP?
19. 03. 2021 v 19:45Off-line i8051  (50/184/97)
Jurda177 (15/182/70)
jmenuji se jurda ne jarda to zaprvé, zadruhé, pokud to tedy nemá žádné takové nevýhody proč se prostě nezruší manželství a neudělá se jen RP?
----------------
Ty asi patris k tem "jsem buzna a kdo je vic?", co? Proc by se rusil status manzelstvi, co tu je stovky let jen proto, ze to par buzen chce? RP je dostacujici nastroj, kterej nikoho neomezuje. Jakmile by se manzelstvi buzen dosahlo, hned se objevi dalsi hnuti, kdo ho bude chtit jeste nejak premalovat na ruzovo a bude si dal vymejslet. Tvl ty bez do ty jsmeferacky sekty :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 6  Nahlásit
19. 03. 2021 v 20:11Off-line Sameth  (15/180/67)
Íčko promiň, ale rovnost by byla fajn. Ano asi se to dá udělat, aby to plně dostačovalo, ale proč tedy i hetéraci (kteří jsou teď v podstatě něco víc) mají svatbu a ne RP? Takže udělat to pro všechny stejně. Buď RP a nebo svatby pro všechny
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 03. 2021 v 20:19Off-line i8051  (50/184/97)
A heteraci snad chteji RP? Jo? To slysim prvne. Mohli by udelat pruvod za Registrovane partnerstvi heteraku ... :-)
19. 03. 2021 v 20:19Off-line Sameth  (15/180/67)
A klidně si tu říkej, že jsem buzna a d***a, ale některým by to usnadnilo život a já bych se taky rád někdy vdal (nebo oženil?). Navíc tu jde i o ten princip rovnosti
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
19. 03. 2021 v 21:13Off-line freshlemonade  (30/173/70)
i8051 pořád nevidím ten argument, proč to manželství nechtít. V čem je to ohrožení, které v tom vidíš?
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 03. 2021 v 21:33Off-line i8051  (50/184/97)
Ja se ptal prvni na to, proc ho chtit a v cem te RP omezuje. Odpovidani protiotazkou je dost detinsky :-)
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
19. 03. 2021 v 21:36Off-line Sameth  (15/180/67)
Protože proč dělat 2 názvy? Navíc pokud je to stejné, tak proč se to nejmenuje manželství. Sám jsi říkal, že musíš dělat nějaké věci navíc, které bys s manželstvím nemusel. Pokud se nepletu tak RP nemůžou adoptovat
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
19. 03. 2021 v 21:38Off-line Sameth  (15/180/67)
A upřímně líp zní "oženil (nebo provdal)" než "zaregistroval jsem se"
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
19. 03. 2021 v 21:48Off-line freshlemonade  (30/173/70)
i8051 na to ti už přece bylo zareagováno a odpovězeno, viz výše. Tvá odpověď proti tedy není. LOL
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 03. 2021 v 22:17Off-line i8051  (50/184/97)
Samethe .. ok, ty se ozenis? Se zenou? Takze budes mit manzelku? Tak jo ... :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 6  Nahlásit
20. 03. 2021 v 07:44Off-line Sameth  (15/180/67)
Psal jsem vdal, ale i oženil jsem napsal, protože nevím přesně, které použít. Heteráci to mají tak, že se žena vdá, ale já očividně nejsem žena
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
20. 03. 2021 v 07:48Off-line Sameth  (15/180/67)
Asi ti už došly argumenty, takže musíš napadat a dělat blbosti. Čekal bych, že když ti napíšu, že nelze adoptovat, tak napíšeš nějakej protiargument, protože mě přece podle tebe RP nějak neomezuje
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
20. 03. 2021 v 10:28Off-line mikaela  (46/176/60)
Mám dost známich na Slovensku a su rada že jím aspon´ radou mohu pomoct jakvyřešit jejich trable ale dost mě k tomu napomáhají stránky www.transgender.cz což né nadarmo říkam pročti si je a pak se se mnou bav
20. 03. 2021 v 10:40Off-line i8051  (50/184/97)
Sametaku, adoptovat dite take neni problem. Vse se v RP da. Jen to bude s vic obstrukcema. Vetsi problem ale budou hlavne ty standardni a administrativni podminky, ktery resej i heteraci, ty jsou 10x vetsi. Takze jen povolit adopce u buzen to fakt nijak vyrazne nezesnadni.

Vis, jak to cely dopadne, ne? Jsmeferaci za podpory par lidi vydupou buzni manzelstvi v totalne zmateny podobe typu kockopes a budou pro nej argumentovat adopcema a svatbama. A vysledek? Situace bude uplne stejna, jako ted. Zadnej narust adopci, zadnej narust svateb. Zakon pak bude tak deravej, ze bude chtit dalsich 20 zmen. Prijde mi, ze to maj to jako hracku, aby se nenudili. Jak si s ni dohrajou, hracku zahodej a zacne se hledat dalsi a nova hracka a s ni se realizovat. Bude to jako s RP, tam take vsichni rikali, ze chtej jen to RP a vic uz chtit nebudou. A ted? Uz najednou chteji manzelstvi. Co bude dal? Chceme buzniho prezidenta? Buzni parlament? Zakon o shromazdovani buzen pod konem? :-)

Ono by totiz bylo vyrazne jednodussi modifikovat RP o par bodu a tim ho priblizit manzelstvi. Melo by to i logiku, bylo by to rychly a v pohode proslo Snemovnou. U buzen totiz manzelstvi neni mozny a proto tim nabouravat a vyjimkama zasirat uz ted nedokonalej zakon o manzelstvi, je proste nesmysl a je jasny, ze to proste rychle a snadno nepujde. Tohle by probehlo rychle a v klidu.

Bohuzel ta jsmeferacka sekta se diky svym akterum a hlavne postupum a masirkam stala smesnou a nikdo je uz nebere vazne. Vsichni zakonodarci to chtej nejak uz prejit a mit od nich klid, vcetne tech, kdo jim driv fandili. Proste u jsmeferaku jsou lidi, ktery maj tu super buzni povahu, ze kdyz neni po jejich, zacnou se vztekat, dupat a prskat kolem sebe misto toho, aby vse poradne promysleli a racionalne a slusne zacali prosazovat.

Ja jim zkraje i fandil, ale po tom, co zacali oblejzat starosty a vysmate se s nima vsude fotit ve smyslu "Hele, Jarda Vomacka souhlasi s buznima svatbama" jsem si uz rikal, ze tohle je dost detinsky, za hranou a ze ti, co s timhle zacali, nemaj v tomhle hnuti co delat, protoze jsou nedospely a nemaji schopnosti neceho racionalne a v klidu politicky dosahnout. Nepromysleny tahy s velkou davkou afektu a masirky spolecnosti. To nefungovalo nikdy a v nicem a nebude fungovat ani zde. Pak prijde jeden Prajd a je vymalovano a jede se znova, protoze ten i tu cast populace (vcetne buzen), ktera tomu dava aspon malou sanci presvedci, ze takhle fakt ne :-)

Sorry, tohle je muj nazor a myslim, ze nebudu sam :o)
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
21. 03. 2021 v 02:11Off-line Toy  (49/178/78)
A není to náhodou hlavně kvůli jiným právům? O nějakej papír tady vůbec nejde, ale...! Registrované partnerství např, neuznává právo na dědictví. To znamená, že pokud přijde v téhle věci na lámání chleba, připadne dědictví rodině zesnulého podle zákona. Nikoliv partnerovi, který nemá nárok. Zřejmě by se podobných právních otázek v RP našlo víc. Nejsem zastánce ničeho v téhle věci a je mi v tuhle chvíli fuk, jestli budu s klukem na RP, nebo s papírem na manželství.
21. 03. 2021 v 11:03Off-line i8051  (50/184/97)
Toyi, treba dedictvi, se da vyresit i mimo RP standardni zaveti. Ono ani v klasickym manzelstvi to neni uplne tak primocary a i tam se hodi, pokud chci byt zaclenen do dedicu, zavet. A proto pisu, ze je snadnejsi a praktictejsi tyto nesrovnalosti oproti manzelstvi zaclenit do RP a je hotovo :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
22. 03. 2021 v 09:45Off-line i8051  (50/184/97)
To uz jsi beto prekonal dalsi C-cko, dalsi milnik bude 768 ... :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
23. 03. 2021 v 20:22On-line ellvin  (20/184/79)
Nyní jsou důležitější témata, která je potřeba vyřešit přednostně. Manželství mezi bukvicema jistě počká. Stejně... bukvicím manželství nevydrží leckdy ani celý rok. A pokud ano, tak po roce začnou vyhledávat... no oni tomu říkají "zpestření vztahu", ale manželství není o tom, že se manželé budou k***it s jinými. Nebo aspoň já bych si takovéto manželství nepředstavoval xD na to, abych se k***il s jinými nemusím chodit do vztahu xD
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
23. 03. 2021 v 21:34Off-line Toy  (49/178/78)
...amen
22. 04. 2021 v 23:38Off-line chut2  (25/168/66)
Konečne:)
Přihlas se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2021 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload