Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Evropská unie zahájila řízení proti Polsku a Maďarsku kvůli porušování lidských práv LGBT

Maďarsko, které nedávno přijalo zákon „chránící“ děti a mládež před takzvanou LGBTIQ+ propagandou ve školách, médiích a reklamě, momentálně čelí ostré kritice ze strany orgánů EU. V Polsku se zase naopak více než 100 regionů deklarovalo jako LGBT-free zóny, což se taktéž setkalo s odsouzením ze strany evropských institucí.

Evropská komise, výkonný orgán EU, z tohoto důvodu ve čtvrtek 15. července oznámilo, že podnikne příslušné právní kroky proti oběma členským zemím kvůli porušení základních práv LGBTIQ+ menšiny.

V příslušném dokumentu se usnesla, že maďarská antiLGBTIQ+ legislativa odporuje evropským hodnotám, a že je přímým porušením práva na lidskou důstojnost, ochranu soukromí, svobody projevu, přístupu k informacím a nediskriminační zacházení. Dále také vyjádřila výhrady proti stažení dětské publikace s LGBTiQ+ obsahem s odůvodněním, že propaguje „chování odporující tradičním genderovým rolím“.

Maďarsko a Polsko nejsou jediní. I Litva cenzuruje LGBTQ+ témata

„Evropa učiní vše proto, aby byla jakákoliv skupina občanů stigmatizovaná pro to, koho má ráda, jakého je věku, etnika, politického přesvědčení nebo náboženského vyznání,“ reagovala na negativní vývoj v Polsku a Maďarsku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová.

Podobný zákon, který momentálně platí v Maďarsku, přijalo v roce 2013 také Rusko, a k určité cenzuře LGBTQ+ témat dochází mimo jiné také v Litvě. V roce 2009 se jím zabývala Agentura EU pro základní práva. Na rozdíl od Maďarska, kde jej podpořilo téměř celé politické spektrum, se proti němu ostře ohradila tehdejší litevská prezidentka.

Následně byl upraven tak, aby bylo zakázáno šířit informace o sexuálních vztazích odporujících ústavě nebo občanského zákoníku, do čehož by teoreticky mohla spadat i LGBTIQ+ témata, jelikož litevská ústava definuje manželství jako výlučný svazek muže a ženy, a dosud nepřijala ani žádný zákon, který by upravoval soužití gay a lesbických párů.

Kanada není Polsko. Namísto „LGBT free zón“ se celá Kanada deklaruje jako země, kde není žádné místo pro homofobii

Titulní foto: © Depositphotos.com/jaycriss

Autor článku je gay aktivista, jenž se věnuje zkoumání právního a politického postavení LGBT komunity nejen u nás, ale i v celém světě.
Onload

33 názorů ke článku

16. 07. 2021 v 22:17Off-line I8051  (52/184/97)
No je fakt, ze i u nas ta vtirajici se a vsudevidena LGBT propaganda uz zacina stvat i LGBT segment :-)
Souhlasím - 7   •  Nesouhlasím - 17  Nahlásit
17. 07. 2021 v 01:12Off-line Steve.D  (49/185/129)
Není na světě člověk ten, který by se zavděčil lidem všem. Takže já bych na tvém místě podobné závěry nedělal. Pokud to ovšem není součástí tvé kampaně na rozklížení LGBT. Čemuž bych po zkušenostech s tebou i věřil.
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
17. 07. 2021 v 01:19Off-line I8051  (52/184/97)
Ty mas se mnou zkusenosti? No ja jsem rad, ze je nemam s tebou :-)
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 8  Nahlásit
17. 07. 2021 v 04:05Off-line Steve.D  (49/185/129)
Ale neříkej, už si okomentoval tolik článků, že se z toho dá ledacos vyčíst. Fyzicky tě poznávat nemusím.
Souhlasím - 11   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 07. 2021 v 15:28Off-line Firedog  (23/175/70)
Čím jsem starší, tím víc se mi líbí akce jako Prague Pride apod. Ani ne proto, že bych souhlasil s nějakým exhibicionismem, nebo násilnou propagací, ale spíš jako možnost ukázat prostředníček těm, co se mě snaží kvůli své ignoranci omezovat. S každým dalším nenávistným komentářem, s každou další "buznou" tato touha sílí. Nacpat jim to do chřtánu.
Souhlasím - 12   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
17. 07. 2021 v 15:35Off-line I8051  (52/184/97)
Ja ti nevim Firedogu, ale kdyz te urazej komentare s buznou, jiste te urazej treba komentare na novinkach s koblihama, slunickama a dalsima skupinama lidi v CR. A chodej snad koblihari a slunickari demonstrovat? :-) A ukazovat fakace ostatnim neprinese zadnej vysledek, spise naopak :-) Nejvic te budou igborovat, kdyz ty budes ignorovat je. Tyhle bitky mensin zadny demonstrace a pochody na svete nikdy nevyresily :-)
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 9  Nahlásit
17. 07. 2021 v 16:06Off-line Firedog  (23/175/70)
Zase akorát odvádíš pozornost k nesouvisejícím věcem. Být sluníčkářem, nebo volit Babiše je na rozhodnutí každýho člověka. Ok, s tím Babišem nevím (mentální retardace bude většinou asi vrozená, ale i tak). A rozhodně nebudu ignorovat to jak mě někdo uráží. Některým lidem to bohužel nevysvětlíš a nakonec je často nejlepší poslat je do p***le.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 07. 2021 v 16:08Off-line Firedog  (23/175/70)
Ten problém to sice možná nevyřeší, ale aspoň vidí, že existují určitý hranice.
17. 07. 2021 v 16:09Off-line Steve.D  (49/185/129)
Ty jsi spadl odkud? Samozřejmě, že kobliháři, sluníčkáři chodí demonstrovat. Co třeba Milion chvilek? Ty mne překvapuješ čím dál víc.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 07. 2021 v 16:13Off-line I8051  (52/184/97)
Jooo? Koblihari a slunickari chodi v pruvodech nahaty a v kozenejch obleccich? Vzdy celej tejden v srpnu? Ty spis prekvapujes sam sebe, aktivisto :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 5  Nahlásit
17. 07. 2021 v 17:07Off-line Steve.D  (49/185/129)
Nahatý jsem neviděl, maximálně spoře oblečený. Na kožených oblecích nevidím nic špatného. A průvod je jenom v sobotu. Navíc je letos zrušený.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 07. 2021 v 17:34Off-line I8051  (52/184/97)
Tak ok Steve, navlikni na sebe taky nejakej slusivej kozenackej uborek s obojkem, kdyz na tom nevidis nic spatnyho a bez do hezky pruvodu stekat. Treba si tam konecne najdes manzela, kdyz touzis po tom manzelstvi a konecne vypadnes ve 47 od rodicu z bytu ... :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 6  Nahlásit
17. 07. 2021 v 19:29Off-line Steve.D  (49/185/129)
Když ti tak vadí karnevalové převleky, tak by jsme nejspíš měli zakázat karnevaly. A někoho si najdi a nedotírej, já mám svého přítele.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 07. 2021 v 19:48Off-line I8051  (52/184/97)
Me nevadi karnevalove prevleky, me vadi buznapochod, ktery se za karneval vydava jen proto, aby se tam mohli producirovat exhibousi. A to bydlis s tim svym u rodicu, jo? No vy hste teda domacnost ... :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 6  Nahlásit
18. 07. 2021 v 00:51Off-line Bweepo  (24/175/60)
Aneb jak se dostat od cenzury ke vkusnosti oblečení na Prague Pride.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 07. 2021 v 01:41Off-line S-tront  (24/-/-)
Drahý Ičko, snáď nie je článok, ktorý by si nekomentoval. Prosím, uvedom si už, že si dinosaurus. A ešte taká menšia marginálna poznámka: nie je tvoja potreba vyjadriť sa ku všetkému, bez ohľadu na kvalitu, tiež len istou formou exhibicionizmu, ktorý tak k***izuješ v kontexte dúhových pochodov?
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 07. 2021 v 13:07Off-line S-tront  (24/-/-)
Najlepšia obrana je útok, alebo keď nemám čo povedať, tak budem zosmiešňovať pochod a posielať naň ostatných.
18. 07. 2021 v 13:25Off-line I8051  (52/184/97)
Buznapochod je smesnej sam o sobe, neni treba mu pridavat. A vy klidne bezte do parku strasit duchodce ... :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 7  Nahlásit
22. 07. 2021 v 21:36Off-line Steve.D  (49/185/129)
Ty už je strašíš teď. A omyl, my u rodičů nebydlíme.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
22. 07. 2021 v 21:41Off-line I8051  (52/184/97)
Nene ..."Bydlím: s rodiči v domě" ... :-)
22. 07. 2021 v 21:44Off-line Steve.D  (49/185/129)
To že to tam je napsané, ještě neznamená, že to je pravda. To tě nenapadlo?
22. 07. 2021 v 22:30Off-line I8051  (52/184/97)
Aha, ja jsem zvyklej psat o sobe to, co je pravda, ty jsi ale asi chamelleon a dost mlzis. A to chces vychovavat deti .. no poteskoste :-)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
22. 07. 2021 v 22:36Off-line Steve.D  (49/185/129)
Já nemám čas stále aktualizovat každou pitomost na webu jako ty.
22. 07. 2021 v 23:12Off-line I8051  (52/184/97)
Jojo, nemas cas 10 sekund, ale na vypisovani dlouhejch blabolu treba v tomhle vlakne, to je casu spousta :-)
23. 07. 2021 v 01:18Off-line Steve.D  (49/185/129)
Asi tak jako ty.
23. 07. 2021 v 23:23Off-line ShiroReloded  (30/178/85)
Podle článku předsedkyně Evropské Komise řekla: „Evropa učiní vše proto, aby byla jakákoliv skupina občanů stigmatizovaná pro to, koho má ráda, jakého je věku, etnika, politického přesvědčení nebo náboženského vyznání.“

Jsem jediný, komu tam chybí ten zápor, který by z té věty udělal vyjádření podpory pro LGB...+?
24. 07. 2021 v 03:22Off-line Firedog  (23/175/70)
Toho jsem si vůbec nevšiml. :D
24. 07. 2021 v 08:09Off-line Steve.D  (49/185/129)
Shiro, takové lži mohou napadnout jenom tebe.
05. 08. 2021 v 00:56Off-line Xander  (29/184/75)
Česko je na tom super, je to diametrálny rozdiel od Slovenska, ktore uz nestoji za nic podla mna. Nie len kvoli homofobii , aj ostatnym veciam ale to je jedno. Ja si myslím ze pridy su dolezite ukazuju ostatnym ze lgbt nie je mensina ale ze je to ohromne kvantum ludi. Ludi ktorí sa akurat odvazili mat radi nieco ine ako ostatni.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
28. 08. 2021 v 02:34Off-line Mettaton  (20/-/-)
Radši budu stát na straně Maďarska a Polska než li na straně svazu evropských socialistických republik. já jako gay jsem nucen říct že LGBT komunita začíná být ne jen nezkutečně otravná a netolerantní ke svému okolí, ale hloupost lidí a politizace tohoto tématu který je zcela viditelně zneužíván jako agitka politických stran které tato stránka vědomě propaguje, mě nutí si myslet, že část LGBT komunity si vůbec neváží svobod, o kterých by si pár dekád zpátky mohla nechat jen zdát. Boj LGBT komunity zpočíval v tom, že si její členové přáli aby na ně bylo pohlíženo stejně jako na ostatní, a to především proto že byli považování za okraj společnosti a mít někoho z této komunity mezi přáteli rovněž nebylo vnímáno pozitivně. Dnes když můžeme žít svobodně jako všichni ostatní, stejně ztrácíme svůj čas na takovích přežitcích jako jsou pride pochody místo toho abychom dělali něco produktivního.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
28. 08. 2021 v 04:11Off-line Steve.D  (49/185/129)
Polsko tě ani nepustí do některých zón na svém území, Maďarsko zakazuje i informace o homosexualitě, to chceš?
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
28. 08. 2021 v 13:34Off-line Mettaton  (20/-/-)
politické strany si z naší sexuální orientace dělají agitku k volbám. opakuji ZE SEXUÁLNÍ ORIENTACE. jak ubohou musí mít politici úroveň když musí stavět svou politickou kampaň na bolševickém zvyšování daní, fanatickém velebení svazu který se vervomoci snaží zrušit národní státy svou přemrštěnou centralizací, který chce mít možnost dohledu i nad soukromím obyvatel a na primitivních zvířecích pudech? Poláci a maďaři mají přesně z tohoto strach, že se i u nich začne objevovat simpatie pro tuto degenerovanou politiku která se jen snaží v každém spektru nahrabat voliče ale ve finále není schopna řešit největší potíže jako je ekonomická nestabilita. místo toho aby se snažila LGBT komunita a EU vést rozsáhlou doskuzi ve které by obě strany došli ke kompromisu, si jen LGBT komunita pořádá své pochody které jsou prostě pro mnohé pobuřující a když tím nedosáhnou svého, nebo nedej bože když jim je zakázáno je nadále pořádat, místo toho aby se snažili vysvětlit své chování, místo toho aby se hlasitě dožadovali diskuze (když říkám hlasitě zkutečně tím nemyslím bavit se o tom na netu :) ) jdou si pobrečet k EU která se rovněž nesnaží dopátrat vysvětlení a kompromisu a místo toho na dané země uvaluje svoje tresty, když má EU potřebu se pak chovat takto agresivně vůči dané zemi, nemůžeme se pak divit že v dané zemi mínění o LGBT komunitě rapidně upadá a daná země se snaží se vůči této komunitě vyhradit. a ohledně těch míst kam nesmí gayové, mí děláme v podstatě to samé když v některých zemích existují bydlení pouze pro homosexuáli a místa jako jsou gay zóny, obě strany se vzájemně jedná vůči té druhé uzavírá místo toho aby obě strany opustili svou komfortní zónu a začali své spory řešit jako rovní s rovnými. to že někteří členové LGBT komunity dokáží být opravdu otravní a musí každému cpát že jsou to unikátní sněžné vločky a fakt že někteří opravdu považují humor směřovaný vůči LGBT komunitě jako zlou a sprostou homofóbii, tomu všemu už jen dodává korunu, s tímto chováním prostě nemůžeme čekat že bude mít někdo za potřebí řešit tyto problémi.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
01. 03. 2022 v 22:37Off-line HledamMladyPero  (58/184/70)
EU dlouhodobě ignoruje levicový extremismus. Teď si všimli, že je potřeba nakopat ruský fašisty, ale LGBT hnutí je formou fašismu obětí, který se vydává za boj zalidská práva. Maďaři a Poláci to pochopili. Mimochodem, Zóny bez LGBT neznamenají, že tam nemůžeš, ale že tam nemlžeš šíířit svou propagandu. Jsem na kluky, ale slovo gej se pro mně stává urážkou. Šimon Formánek
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
Přihlas se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload

Podívej se na další – Homofobie:

Podívej se na další – Politika:

Podívej se na další – Litva:

Podívej se na další – Gay manželství a registrované partnerství:

Podívej se na další – Polsko:

Podívej se na další – Rusko:

Podívej se na další – Maďarsko:

Mohlo by tě zajímat:

Nejnovější články:

OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload