Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Valachová: Děsí mě, že k maturitě z matematiky stačí devátá třída

18. 06. 2016 v 17:25Off-line misanek007  (24/-/-)
https://www.novinky.cz/…a-trida.html

uplne krava ZRUSIT MATIKU.
18. 06. 2016 v 17:49Off-line Hypatia  (31/185/72)
Četl jsi vůbec ten rozhovor ? Hlavní problém tkví v tom, že se studenti jednoduše nesnaží. Český systém školství je velmi benevolentní a nenáročný. Dovoluje proplout vzdělávacím systémem kdekoho. Ke zvládnutí zkoušky stačilo 33 bodů ze 100. Myslím si, že člověk, který se učí systematicky na zkoušku (který zároveň má seznam požadovaných znalostí), to musí dát (pokud na to má). Jestli Ti nejde matematika, tak si schválně spočti, kolik hodin mimo školy ses snažil, abys ji pochopil. Svádět vše na systém bez snahy je jednoduše pokrytecké.
Souhlasím - 33   •  Nesouhlasím - 9  Nahlásit
18. 06. 2016 v 18:12Off-line Tomass121  (29/186/78)
Konečně se někdo k tomu inteligentně vyjádřil, když na to budeš kašlat neočekávej, že ti ta matika půjde. Chyba není v učiteli, škole, nebo tím jak je nastavený systém známek, ale v tobě.
Souhlasím - 11   •  Nesouhlasím - 6  Nahlásit
18. 06. 2016 v 18:22Off-line Tomass121  (29/186/78)
No vidíš, tak proč se k této problematice vyjadřuješ? Když to jde mimo tebe?
18. 06. 2016 v 18:24Off-line misanek007  (24/-/-)
No nejde mimo me,kdo dostava asi ty petky ]:-> ]:->
18. 06. 2016 v 18:24Off-line Hypatia  (31/185/72)
Na nic Ti není. Argument, že derivaci a ani integrály nepotřebuješ k životu, je dosti invalidní. To, že to nedokážeš Ty využít v životě, je tvoje chyba :D (překvapivě). Jednou se řeklo, že vzdělání bude dostupné všem a že společnost má zájem o vzdělané obyvatelstvo, které bude více imunní vůči manipulacím. Bavit Tě nemusí (koneckonců ne každý je studijní typ), ale zvládnout něco pomocí píle je vlastnost dostupná všem ;-).
Souhlasím - 9   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
18. 06. 2016 v 18:31Off-line Hypatia  (31/185/72)
Ach děti, to byl příklad hyperboly, což je mimochodem i básnický prvek, který budete potřebovat u matu***y z čj :D.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 06. 2016 v 18:34Off-line Tomass121  (29/186/78)
Hlavně by sis měl uvědomit, že škola není od toho, aby tě "připravila na život," ale aby předala vědomosti, kterých dosáhla předchozí generace, aby pak těch pár geniálních vytvořili něco nového. Například mobil, žárovku, nebo počítač jsem si jistý, že obojí hojně používáš. Myslíš si, že kdyby je k tomu vzdělání ze začátku ve škole někdo nenutil, že by se k těmto objevům dostali sami od sebe?
18. 06. 2016 v 18:39Off-line Hypatia  (31/185/72)
Přesně tak, Tomáši. Ale to nemá smysl jim něco takového ani říkat. Nejlepší na tom je, že arogantní člověk většinou bývá ten, který ví málo a apriori odmítá. Takovým je dobře i bez vzdělání, není nad to být neomylný ve svém světě :D.
18. 06. 2016 v 18:41Off-line Tomass121  (29/186/78)
Matu***u v České republice má tolik lidí co na to ani omylem nemá. Tím, že je matika povinná se konečně trošku ta prestiž té České matu***y zvedne, protože lidé jako tady misanek007, kteří ani nedokáží udělat diskriminant ji nezískají.
18. 06. 2016 v 18:42Off-line Tomass121  (29/186/78)
Je pravda, že školství upadlo. A zvýšení obtížnosti matu***y je jedna z cest k tomu, aby se zase vrátilo zpátky tam kde bylo.
18. 06. 2016 v 18:47Off-line Hypatia  (31/185/72)
Zvýšení obtížnosti a hlavně standardizace je běžným krokem ke zlepšení kvality. Stačí se nechat inspirovat v zemích, kde dosahují vysokých studijních výsledků (i vědeckých). Počkat, vy si jako myslíte, že za komunistů bylo školství bůhví jak úžasné, jo ? :D Dnešní vzdělávací systém umožňuje těm nejschopnějším dostat se tam, kam patří. Dává lidem vymoženosti a možnosti. Smutný je jen fakt, že studenti to neumí využít a brečí, že jim chybí praxe (což je taky hodně mimo).
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 06. 2016 v 18:49Off-line Tomass121  (29/186/78)
Takže podle tebe je dobře, když lidi co na to nemají se cpou někam jen proto, že jsou arogantní? A pak nechápou, když jejich 0 0 schopností selže?
18. 06. 2016 v 18:52Off-line Tomass121  (29/186/78)
ČR je jeden z nejvíce obézních národů na světě, řekl bych, že tělovýchova nám prospěje
18. 06. 2016 v 18:52Off-line Hypatia  (31/185/72)
Matu***a reflektuje tvé znalosti a dovednosti v daném předmětu. Jestli Ti stačí 3 z matiky, tak nemusíš mít 1 z matu***y. A na 3 to dát není problém pro člověka tak sebevědomého, životaznalého jako Ty :D.
18. 06. 2016 v 18:55Off-line Hypatia  (31/185/72)
Já náhodou mám dost kamarádů na b***ských univerzitách a můžu Ti říct, že nikdo z nich nemá problém s matematikou a že "našprtat" se něco a získat určité penzum znalostí je absolutně normální pro ně. Konec konců je to jenom o tom, zda člověk dokáže něco pochopit, či ne.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
18. 06. 2016 v 19:02Off-line Hypatia  (31/185/72)
A myslíš, že Ti lidé se začali "učit" až na Vš, ne ? :D To Ti samozřejmě gratuluju, že tvé matu***ní předměty jsou zároveň tvým koníčkem :D
18. 06. 2016 v 20:05Off-line lumux  (27/183/88)
Matematika je hnus. Byl jsem na všeobecném osmiletém gymnáziu a stále nechápu, proč jsem měl matematiku oproti jiným předmětům čtyřikrát týdně.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 5  Nahlásit
18. 06. 2016 v 20:22Off-line tropikboy  (37/178/72)
Povinná matu***a z matematiky na všech školách je nesmysl. Jazykové, umělecké, humanitní školy, stejně tak jako spousta nástavbových studií, náročnější matematiku nepotřebují. Nevím, zda součástí povinné matu***y tak složité okruhy jako derivace a integrály, ale předpokládám že tam je analytická geometrie. Tohle opravdu není pro každého. A myslím si, že absolventi mnou jmenovaných oborů většinou nebudou v praxi potřebovat ani nerovnice nebo logické operátory. Naopak jsem pro povinnou matu***u na všech školách z cizího jazyka, ač sám jsem s nimi zápolil.
18. 06. 2016 v 21:15Off-line Vlado2  (61/180/80)
Pořád hledáte „zakopaného psa“ v povinné matematice. Ale on je zcela jinde!
Podívejte se na strukturu (známky) těch expertů, kteří u matu*** z matematiky propadají: Ani jeden z nich si tento předmět nezvolil tak úplně dobrovolně! Byli k tomu doslova přinuceni faktem, že matu***a z jakéhokoli cizího jazyka u nich v žádném případě nepřicházela v úvahu a v drtivé většině případů je jazykář nechal projít jen s tou podmínkou, že si nezvolí jím vyučovaný jazyk.
A výsledek nové koncepce matu*** (povinná matematika i cizí jazyk)? Procento žáků, kteří v současnosti propadají z matiky, se nijak rapidně nezvýší. Rozdíl bude pouze v tom, že tito jedinci zároveň propadnou i z jazyka a okamžitě se začne ozývat řev postižených na téma „nadměrná obtížnost všeho možného“.
Závěrem bych chtěl všechny ujistit, že derivace s integrály (matematická analýza) v testech nejsou vůbec a z analytické geometrie či loga***mů jsou použity pouze typové úlohy (dosazení do vzorce z tabulek + důsledky vyplývající přímo z definice) a všechny příklady z kombinatoriky lze řešit pouhou úvahou, bez použití vzorečků. Více než 60% obsahu se pak týká pouze učiva základní školy.
18. 06. 2016 v 21:34Off-line izom  (23/176/77)
V těchto testech konk. CERMAT je problém v tom, že žáci nejsou čtenářsky gramotní, důsledkem je pak nepochopení úlohy, tudíž ztráty bodú. Není problém dosadit do vzorce, vypočítat příklad, ale slovní úlohy jsou pro většinu tvrdým oříškem. Všude v přírodních vědách je stejně nejdůležitější trojčlenka :)
18. 06. 2016 v 22:52Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Že je potřeba udělat studium stední školy obtížnější, není tak docela pravda. Co je třeba udělat obtížnější jsou přijímačky na ty školy (tím ale neříkám, aby se všude na přijímačky cpala matika jako se to děje s matu***ou, protože to je stejný nesmysl, viz. níže). Je totiž kravina nabrat do škol studenty, kteří na ně evidentně nemají a udržovat je na ní tři/čtyři roky a teprve čekat na matu***u, aby oddělila "zrno od plev". V takovém případě, být tím žákem "plevelem", dal bych jich všem po hubě, protože bych ztratil čtyři roky života studiem na střední škole, do které jsem vůbec neměl být přijat. A to skutečně není chyba těch žáků, že ji nezvládli, ale tím systémem, který středním školám umožnil nabrat čtyřkaře a bez přijímaček, čehož školy samozřejmě využívají, aby snadno naplnily třídu a měly na ty žáky dotace od státu.

A plošná povinná matu***a z matematiky je jednoduše blbost. Že ji má povinnou ekonomka, obchodka, stavební, strojní, gympl...tam to samozřejmě dává logiku. Ale rozhodně nedává logiku mít povinnou matiku někde na zemědělce, umělecké, gastronomické, hotelové, humanitní, pedagogické, sportovní, katolické... Nevidím jediný rozumný důvod k tomu, aby člověk s talentem na nějaké umění nebo třeba na sport tu školu neudělal (nebo v případě přijímaček se na tu školu vůbec nedostal) jen kvůli matice, která pro daný obor není prio***ní ani jakkoli jinak důležitá.
18. 06. 2016 v 23:26Off-line esthetique  (40/-/-)
Misanek007: ty pse hnusnej jdi uz nekam (si zalozit svuj 10. profil)...Hypatia ma pravdu, problem ma dve slozky: studenti se nesnazi, jsou totalne blbi, neumi si ani vybavit rychlost 60km/hod jako ze kazdou minutu se posunou o kilak. nevi jak rychle prumeene jde clovek pesky, jakvrychle jede ba kole. nevi nic a vse maj v peachi. chtej jen ziratvdo svyho mobilu. druha pulka peoblemu he, ze skoly neumi matiku KREATIVNE ucit. a to NA VSECH UROVNICH.
takze tak
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
19. 06. 2016 v 00:01Off-line Z.M.R.D  (50/181/80)
19. 06. 2016 v 00:24Off-line YoungHornyGuy  (24/182/67)
Pokud si někdo myslí, že české školstí je špatné a svůj neúspěch stále obhajovat tímto tvrzením je u mě jednoduše hlupák. Osobně se domnívám, že české školství je na tom ještě dobrě, největším problémem je stále větší počet liných a nezodpovědných studentů… Mí vrstevníci jsou prostě líní se učit a připravovat do školy, a pak svůj neúspěch svádějí na toto. Matu***a je vcelku směšná, měla by být rozhodně težší. Nemůžeme se pak divit, že každá lopata má matu***a a je na vysoké škole. Téměř každý obor má již matu***u, a to se na těch školách nemusí ani dělat přijímací zkoušky, tak kde to k sakru jsme?! Je prostě potřeba zvýšit nároky na přijímací zkoušky a matu***y, aby jsme konečně donutili ty zhýčkané p******ty se trošku snažit, a také je naučit zodpovědnosti.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
19. 06. 2016 v 01:44Off-line Charles2300  (32/183/85)
Tak jestli mas v 9 jednicku z MA tak..asi jo...ja ji teda nemel jak v 9..tak u matu*** :D
19. 06. 2016 v 07:55Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
YoungHornyGuy: "Pokud si někdo myslí, že české školstí je špatné a svůj neúspěch stále obhajovat tímto tvrzením je u mě jednoduše hlupák. Osobně se domnívám, že české školství je na tom ještě dobrě"

"Matu***a je vcelku směšná, měla by být rozhodně težší. Nemůžeme se pak divit, že každá lopata má matu***a a je na vysoké škole. Téměř každý obor má již matu***u, a to se na těch školách nemusí ani dělat přijímací zkoušky, tak kde to k sakru jsme?!"

Krapet protiřečení, nemyslíš? :-D :-P
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 06. 2016 v 10:34Off-line Bery  (30/-/-)
Jen se modlím, ať je misanek007 nějaký troll...
19. 06. 2016 v 11:40Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Obhájci matu***y z matematiky často připomínají, že matematika má zlepšovat logické myšlení a zlepšovat IQ. Ano, ale zlepšit IQ a logické myšlení může jen někomu, kdo matematiku pochopí. :-D Jsou naopak lidi, kteří mají přirozenou sociální inteligenci a těm matematika skutečně v ničem neprospěje, protože jejich životní cesta pravděpodobně povede jinou cestou (humanitní, sociální obory...). A tím, že bude povinná u matu***y na VŠECH školách těmto lidem, s talentem vcítit se do někoho/něčeho, akorát nesmyslně znemožní tu školu dokončit. Nevím, jestli někdy někoho v praxi bude zajímat (no samozřejmě nebude), zda-li nějaký pečovatel v domově důchodců nebo cvičitel psů určených pro postižené bude rozumět derivacím a integrálům.

Školství ale zřejmě nabralo dojmu, že jen rozený matematik má právo vystudovat a ti ostatní, že patří za lopatu. Ok, takže tu budeme mít samé matematiky a ekonomy, kteří na život budou stejně jako politici pohlížet jen formou čísel, tabulek a grafů. Takže ošetřovatel se střední zdravotnickou školou namísto toho, aby v první řadě uměl lidsky přistupovat k pacientovi a jednat s ním jako s člověkem, bude na něho pohlížet jako na číslo a léčbu mu bude vysvětlovat pomocí grafů a tabulek. :-D

Jednoduše řečeno: Matika povinná jen tam, kde ji člověk v daném oboru využije nebo přímo potřebuje. V opačném případě je to kontraproduktivní nesmysl.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 06. 2016 v 12:29Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Valachová: "máme tady apely na zlepšení matematické gramotnosti s ohledem na konkurenceschopnost technických oborů nebo IT, což je budoucnost, se kterou se budeme muset vypořádat."

Tak proč si k***a tu matematiku nezlepší a nedají k matu***ě na středních školách, které mají spojitost s technickými a IT obory? A proč to cpou každému, komu je nějaké IT úplně u zádele? Logika hadr. :-P

Valachová: "Vystavěli jsme za obrovské peníze vědecká a technická centra, která ale zejí prázdnotou. Chtěla bych, aby byla využívána dětmi, a tomu by se měly uzpůsobit vzdělávací programy a organizace výuky."

To ale není problém těch žáků, že si tady vláda za peníze daňových poplatníků vystavěla něco, o co tady evidentně nikdo nestojí. Suprově investované peníze. :-P
19. 06. 2016 v 12:51Off-line igy  (38/173/81)
Nechci vám kazit iluze, ale velkou součástí humanitních a sociálních oborů je statistika a to je v některých směrech vyšší matika, než co se učí i na technických školách.
Ale jo, kašlete na matiku, však k ničemu není. A pak se na facebooku vzájemně chvalte, že dokážete spočítat 8+11 (i když většina blbě) a najít jednu devítku mezi hromadou šestek. Ale jen se pak nedivte, že budete zavaleni exekucemi, protože nevíte, jak se spočítají procenta úroku.
19. 06. 2016 v 13:01Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Ke každodenním počtům ale člověk nepotřebuje MATEMATIKU s velkým M a ještě ji mít u matu***y, ale předmět OBCHODNÍ POČTY. Drtivé většině obyvatel stačí umět sčítání, odčítání, dělení, násobení, převody jednotek, trojčlenku, procenta...) a tohle všechno právě spadá pod obchodní počty, nebo chcete-li jednoduchou matematiku, která se učí na prvním stupni základní škole.
19. 06. 2016 v 13:07Off-line igy  (38/173/81)
Souhlas, v tom případě matu***u opravdu nepotřebujete. Ale dsiv a další asi mají pocit, že by se měly zrušit všechny předměty, co nemají rádi, resp. všechny předměty a zkoušky mít nepovinné a matu***u dostat po x letech studia jen tak za nic (ani za docházku ne). Ale to je samozřejmě nesmysl. Matu***u by neměl mít každý, ale jenom ten, co umí studovat a dokázal se na škole učit tak, aby ji složil, včetně té matematiky.
19. 06. 2016 v 13:07Off-line Vlado2  (61/180/80)
Lukino, ale takhle můžeme argumentovat proti jakémukoli předmětu na kterékoli škole. A postupným seškrtáváním toho, co pro život není nezbytně nutné, bys nutně dospěl k faktu, že cokoli nad rámec výuky prvního stupně základky je vlastně nadbytečné.
Dovol, abych ti připomněl, jak vypadala matu***a bezprostředně po svém zavedení do škol u nás:
Byla poskládána z více částí a vyznačovala se vysokou obtížností. Sloužila jako podklad (podmínka) pro přijetí na Univerzitu. Skládala se ze dvou částí - písemné a ústní.
Písemná část:
- slohová práce v mateřském jazyce
- slohová práce v dalším „živém“ jazyce
- překlad latinsky psaného textu do mateřského jazyka
- překlad řecky psaného textu do mateřského jazyka
- písemný překlad z mateřského jazyka do latiny
- písemná práce z matematiky
Ústní část:
- literatura a gramatika mateřského jazyka
- literatura a gramatika řecká
- literatura a gramatika latinská
- gramatika dalšího „živého“ jazyka
- dějepis či zeměpis
- matematika
- přírodní vědy či fyzika
Od té doby se nároky pouze snižovaly. Ministerstvo školství by si tudíž v první řadě mělo jasně odpovědět na otázku, zda má být matu***a nezpochybnitelným dokladem dosažené úrovně všestranného vzdělání (a schopností) jejího držitele nebo jestli pouze chce státem darované potvrzení o absolvování třinácti let školní docházky nazývat „matu***ním vysvědčením“.
19. 06. 2016 v 13:09Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Jdu do práce. Večer vám to tady Vokážu! :-P
19. 06. 2016 v 13:35Off-line SmutnyClovek  (24/180/70)
Míšo, latina se učí na gymnáziu, na střední po ní určitě nejsou ani stopy. Mohl by sis uvědomit, že každý člověk je jiný, ne jako ty. Takže si uvědom, že někdo chce studovat dále na VŠ třeba archeologii a tak dále. Stejný je to s matikou a fyzikou. Povinná matu***a by asi nemusela být zrovna nq všech středních, ale existuje spousta škol, kde ji potřebuješ denně. Takže máš i nemáš pravdu, diskriminant opravdu v životě nepoužiješ, alespoň v normálním, ale spousta dalších typů úloh, alespoň ze základních škol bss mohl. Střední škola(klasická) znamená, že jsi plně rozhodnutý a víš co chceš dělat, nebo si neměl na to se dostat na gymnázium. Gymnázium rozšiřuje vědomosti ve všech oblastech, ale stejně si na konci sám volíš, co chceš studovat. :)
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 06. 2016 v 14:53Off-line SmutnyClovek  (24/180/70)
Zase, neříkám, že to vědí všichni. A většinou ti co to nevědí, jdou na gympl.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 06. 2016 v 17:06Off-line bennett  (36/184/95)
Misanek007: Matematika se bohužel ve školách učí už stovky let úplně blbě, a proto ji většina lidí nechápe a v reálném životě ji neumí použít.
Na škole člověka ale akorát donutí nazpaměť se naučit vzorečky a dosadit do nich, aniž by věděl, k čemu je to dobré.
19. 06. 2016 v 17:27Off-line Domca18  (27/179/61)
No, asi takhle... Pokud něco chcete komentovat, tak si k tomu aspoň zjistěte informace. Povinná matika bude jen na gymplech, ekonomkách, ITčkách a průmyslovkách... Ve všech těchto oborech je matika potřeba. Hlavním cílem gymnázia je připravit studenty na studium na vysoké škole... Já nikomu nechci kazit iluze, taky jsem spíše humanitně zaměřený, ale pokud si někdo myslí, že půjde studovat psychologii, sociologii, ... A nesetká se (minimálně) se statistikou, tak je hodně mimo. :D Takže za mě by studenti na těchto typech škol maturovat z matiky měli.

Každopádně je podle mě blbost to uzákonit. V ČR za chvíli budeme mít zákon prostě na všechno. Co si ale myslím, že je smutné je to, že matu***u má fakt každý. Sám jsem ve třídě (gympl) měl spolužáky, kteří tam neměli co dělat. Na vystudovaní VŠ nemají, pokud si ji nezaplatí... Jenže co oni, když je na školu dotlačili rodiče... Školství potřebuje hlavně více financí, aby mohla přijít reforma financování škol. Pokud školy jedou na počty a ne na kvalitu, tak je to chyba. Pomalejší brzdí ty, kteří by mohli načerpat více informací, trápí se a ve výsledku jim ty 4 roky na střední můžou být úplně k ničemu, protože na konci neudělají matu***u.

Co se matu***y týče... Ať mi nikdo netvrdí cokoliv o náročnosti. Školní je asi všude jiná, ale státní matu***a je opravdu postavena tak, aby ji (inteligentní) deváťák udělal. Didaktický test ČJ zvládne úplně kdokoliv, kdo umí číst s porozuměním. To by se snad ani nemělo jmenovat test, protože na vědomosti je tam možná polovina úloh. Zbytek je vyhledávání v textu. Že jsou tam 3 otázky na literaturu... Já opravdu nevím, ale znát Obraz Dorianna Graye nebo bajky mi přijde jako základ. I když možná to mám jinak, k zábavě mi holt nestačí zajít si po šichtě s kamarády na pivo a mluvit o tom, že Sparta zase vyhrála... Občas mi přijde, že v dnešní době je člověk za svou inteligenci spíše perzekuován.
19. 06. 2016 v 18:01Off-line hleda  (28/179/56)
Souhlasím s ní!! Maturoval jsem loni a min. polovinu úkolů jsem jen tupě naťukal do kalkulačky a trošku nad tím popřemýšlel. A když maturanty nejvíc potrápí trojčlenka, tak se není čemu divit, že každý špačkuje... ale tu se na ZŠ učí taky :)
19. 06. 2016 v 18:24Off-line Bery  (30/-/-)
Domca18: Souhlasím s tebou víceméně ve všem, ale inteligence nespočívá v tom, kolik toho přečteš. Rád čtu, ale vážně nevidím smysl ve čtení knih, které mě nezajímají, jen proto, že je to jakýsi základ. U matu***y jsem málem vyletěl jen kvůli tomu, že mi ta kniha, kterou jsem si vytáhl, prostě při čtení nesedla.
19. 06. 2016 v 19:16Off-line Domca18  (27/179/61)
Bery: Ona to byla spíše narážka, nejedná se samozřejmě jen o knihy. Ale spíše takový základní všeobecný přehled.
19. 06. 2016 v 22:09Off-line inteligentni_lvicek  (33/175/75)
Matematika by neměla být drcení vzorců, což někdy bohužel je (třeba nutit lidi učit se nazpaměť součtové vzorce pro goniometrické funkce je hloupost). Hromada věcí, co se učí v gymnaziální matematice, je však široce použitelná. I v humanitních oborech by měli mít lidé nějaký matematický základ, včetně nějakého povědomí o elementárních funkcích, množinách, pravděpodobnosti a statistice apod.

(Pokud chce někdo dělat místo humanitních věd humanitní pseudovědy, kde bude rozebírat, jestli je uhlíkové vlákno gay, tak pak matematiku nepotřebuje, ale pak taky nepotřebuje matu***u. https://twitter.com/…view/status/ )
19. 06. 2016 v 22:29Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Vlado: Jenže matematika, narozdíl od jiných předmětů, se nedá naučit. Ta se musí pochopit. To je prostě fakt. Není to zkrátka předmět pro každého. A proto si stojím za tím, že nemá být povinně u matu***y.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
20. 06. 2016 v 00:05Off-line Vlado2  (61/180/80)
Lukino, pokud bychom se bavili o vyšší matematice, pak souhlasím s tím, že ta opravdu není pro každého. Ale ty základy, které obsahují současné matu***ní testy, by fakt měl zvládnout každý uchazeč o toto lejstro (ještě jednou: přes 60% testu je učivo ZŠ a nedostatečná je až pod 33%).
V předchozím vstupu jsem poukazoval na to, že neúspěchy v řešení matematických testů jsou z větší části způsobeny totální neschopností dotyčných maturovat z jakéhokoli cizího jazyka, protože všichni dosud mají možnost volby! Obávám se proto, že ustoupíme-li dnes od matematiky, budeme zítra ustupovat od cizího jazyka, protože „cit pro jazyk“ také přece nemají všichni. A ze stejného důvodu začneme snižovat laťku i v češtině.
Jsme tedy znovu na začátku. Budeme-li trvat na matu***ě pro většinu populace (záminkou je jakési pseudoprávo na vzdělání pro všechny), pak musíme ve všem snížit nároky tak, aby glejt získala i ona „poněkud alternativně inteligentní“ část národa. Opravdu chceme, aby získal matu***ní vysvědčení každý blb?
20. 06. 2016 v 09:40Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
To samozřejmě nechceme, ale taky proto říkám, že se mají ztížit/zlepšit/zefektivnit přijímací zkoušky na ty školy. Ale je na přes držku, když tě naberou bez přijímaček a se čtyrkama, nechají tě milosrdně projít ročníkama a vyhodí tě až u matu***y, kde jim najednou tvé výsledky nejsou dostačující. Takže jsi čtyři roky ztratil na škole, na kterou jsi zcela evidentně neměl a to jenom proto, že škola potřebovala naplnit třídu za každou cenu.

Nicméně, když vezmu v potaz, že matu***a je dneska úplně k hovnu (paradoxně jsou vyhledávanější lidi s učňákama, kteří mají praxi) a k hovnu bude, i když se bude střední škola jakkoli ztěžovat, tak si říkám, že ji vlastně každý b***c mít klidně může, protože mu ten papír beztak v ničem nepomůže. :-P
20. 06. 2016 v 10:18Off-line honzak  (33/183/65)
Matematika je základ už jenom pro to, že ostatní věci se dějou matematicky, i když v nich nejsou (vidět) žádný číslíčka. Když se to do hlavy nasouká na papíře a kalkulačce, tak to pak hlava odhadne i bez toho...

K čemu je pekařce statistika? Aby celej život nebyla v levym kvadrantu a nemotala housky, ale měla oprávněný ambice pokračovat v kariéře, nebo aspoň aby jí jeden den rohlíky nepřebejvaly a druhej nescházely o.O

Nevzdělanec nechápe, proč se co děje kolem něj. Zblajzne jakýkoliv i***tský argumenty že člověk je výtvor boží protože nos je strašně složitej a nemohl vzniknout evolucí.... o.O koblihy... o.O a prostě řeší pouze svůj id a ego, živočišný základy svýho přežití. Bohužel často špatně, protože je v babylonu a v něm se nevyzná, takže se o něco snaží (podnikat) a zvolí Babiše...

Na druhou stranu jsem doučoval chemii děti, kterých ve třídě propadalo 20. A vzhledem k tomu, jak rychle to někteří chápali odemně tak chyba není v chemii ani v nich... Jakákoliv reforma školství ty d***lní učitelky neodfiltruje. Ve školství je největší % zaměstnaných důchodců - ale jak to oni chápou? Veškerý v několika málo letech nabitý znalosti a vědomosti a nové poznání? Je skluz v předávání nových (universitních) znalostí do učebnic středních škol, natož jakej je skluz v předání znalostí z nových učebnic do hlav učitelek, které maturovali z marxismu a leninismu o.O o poslancích nemluvě o.O
20. 06. 2016 v 10:22Off-line honzak  (33/183/65)
Vlado2: no, neni lepší řešit ZÁKLADNÍ VZDĚLÁNÍ pro všechny a aby si oni z toho odnesli ty základní vědomosti, kteří by všichni měli umět (třeba těch 60% matiky v matu***ě!) a nehrotit matu***u pro každýho?
Misanek je příklad toho, že si tu nematiku nese už ze základky...
20. 06. 2016 v 10:32Off-line honzak  (33/183/65)
Škoda, že neni nějakej dovednostní strom obdobnej skillům z diabla, witchera nebo civilizace.... Aby člověk věděl, co se musí naučit pro co... a do kolika skillů nemůže dát expy, protože mu chybí matematika...
20. 06. 2016 v 10:44Off-line otto.pokoj  (31/191/80)
Za 13 rokov co som chodil do skoly pouzivam v IT obore, v ktorom pracujem iba vedomosti z Anglickeho jazyka a vramci vseobecnej znalosti gramatiku a zaklady matematiky. Vsetko ostatne som sa naucil praxou sam mimo skoly. Nechcem nikomu naznacit nech uplne sere na skolu, ale takisto to netreba prehanat. Skolstvo naozaj nefunguje tak jak by malo. Len malokde vobec ucia nieco prakticky, co by som povedal, ze je dost podstatne. Matu***a z literatury je taktiez nieco co pokial nejdes pracovat s knihami nevyuzijes, tak preco nutia vsetkych nech to vedia? Preco sa neuci v skole jak byt zdravy napriklad? Preco viem kto je ten a ten 1000 rokov mrtvy autor a co napisal a neviem co robit ked mi napriklad praskne zila?
20. 06. 2016 v 10:47Off-line honzak  (33/183/65)
"Matematický test musíme přizpůsobit tomu, abychom s jistotou věděli, že probíhá v mozku nějaká logická či analytická operace." jo, souhlasim s ministryní Valachovou. Když se mozek narodí, tak v sobě nemá tlačítka "log" a "^x" a zlomkovou čáru... Smyslem učení je nahrát do mozku tyto funkce (nejenom matematický), aby když je jejich potřeba, mozek nekonal vědomě (nespotřebovával svých ubohých 60 bitů / s vědomých procesů) a konal to v pozadí, v podvědomí, jen to vylovil a použil.

otto: no první pomoc je imho základnější znalost než loga***my :D
20. 06. 2016 v 10:48Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Tak k tomu, aby člověk nezblajznul jakýkoli i***tský argument matematiku nepotřebuje. K tomu potřebuje všeobecný přehled a rozum. :-P
20. 06. 2016 v 10:49Off-line honzak  (33/183/65)
Všeobecný přehled bez matematiky je všeobecný?
20. 06. 2016 v 10:52Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Tak předpokládejme, že člověk něco z té matematiky umět musí, když prošel devítiletou základní školou a třemi/čtyřmi ročníky na střední. Jde jen o to tu matematiku povinně nestrkat do matu*** a ne o to zrušit matematiku z výuky. :-P
20. 06. 2016 v 10:56Off-line otto.pokoj  (31/191/80)
:D prva pomoc? prosim ta emaci si rezu zily vo velkom a tusim to zvladaju aj bez nej :D
20. 06. 2016 v 10:58Off-line honzak  (33/183/65)
Otto: ? nejdřív píšeš, že je na hovno, že nevíš co dělat když Ti praskne žíla a pak se mi vysměješ za první pomoc?
20. 06. 2016 v 11:08Off-line misanek007  (24/-/-)
Kdyz praskne zila bude tahat nohu ok
20. 06. 2016 v 11:09Off-line otto.pokoj  (31/191/80)
No samozrejme, pretoze ked praskne tak mas modru podliatinu a to je tak cele :D schvalne som to ale napisal, pretoze fakt ked mi praskla pevy krat v posilke tak som nevedel co s tym ;) a ocividne nie som sam :P
20. 06. 2016 v 11:13Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Jenže když ti praskne cévka v mozku, tak modřina bude tím nejmenším problémem. :-D :-P
20. 06. 2016 v 11:31Off-line honzak  (33/183/65)
Prasklá cévka v mozku má velkou souvislost s první pomocí i matu***ou z matiky o.O
20. 06. 2016 v 13:11Off-line i8051  (53/184/97)
Berme to racionalne. Vzhledem k tomu, ze zijeme v realnym svete, je dobry, ze vime, jak ten realnej svet funguje. A na to staci matika a fyzika stredni skoly. Pak se spousta lidi nebude divit jak divizna vecem, ktery jsou kolem nej. Na druhou stranou je fakt, ze matika (analyza a algebra) na FELu byla silena a ackoli jsem porad v oboru, kterej jsem studoval, nepouzil jsem z ty VS matiky prakticky nic, mozna trosku derivace a FFT analyzu, coz jsem potreboval k projektu.

Takze matika ano v rozumnem mnozstvi vetsim, nez malem, ale zase se neprematikovat :-) hlavne to chapat a umet pouzit, specificky veci se daj operativne vygooglit

Je ale pravdou, zde vyse nekolikrat uvedenou, ze jista skupina idnividui se proste nechce a nebude ucit nic a bude jen nadavat, ze se porad po nich neco chce a kdyz propadaj, tak si najdou samozrejme zastupnej problem kdekoliv jinde, ale nikdy v sobe :-) a po skole se divej, ze se vsichni proti nim spikli a nikde se neuplatnej (a to maj preci skolu!) :-)

Ale zase na druhou stranu me tesi, ze je tu i dost mladochu, co to studium a znalosti berou vazne, nemaj to na salamu a chtej se nekam dostat .. kluci, drzim palce, je fajn, ze jste :-)
20. 06. 2016 v 15:04Off-line otto.pokoj  (31/191/80)
Jasne, a co ti odpromovani vysokoskolaci co makaju v mcdonalds alebo roznasaju postu? a to nehovorim o tych, ktori ziju u mamky do 30 :D tomu hovorim uplatnenie :D
20. 06. 2016 v 16:02Off-line i8051  (53/184/97)
Otiku - vetsinou je to tim, co studujou. Hodne lidi jde na skoly proto, ze chtej mit skolu. Jakoukoli. Proste oddaleni prace. Ale ne vsichni. Podivej se, kolik technickejch skol nema obsazeny mista a kolik jinejch, vetsinou netechnickejch, je preplnenecjh .. a pak se podivej, ze ti absolventi technickejch skol si to uplatneni najdou, protoze je to jejich konicek a obor, co je bavi a uz behem studia se snazej si neco najit a zahackovat. Mame prehrsel absolventu ekonomek. Ani se nedivim. Je to snadna cesta, zadny extra vlohy pro to mit nemusis a 95% lidi to dokonci v klidu. Ale zkus najit dobryho programatora nebo technika, co neco umi a hlavne (!) ma chut neco delat. Takovy uz jsou rozebrany, nebo delaj na sebe. Holt to chce o tom zivote premejslet uz odmala, co chci vubec delat a nespolehat se, ze mi vsechno nejak pristane v kline a ze to "nejak" samo dopadne. Ne, nedopadne :-)

A to, ze nekdo zjie u rodicu do 30 neni o vzdelani, ale o pohledu na zivot, pohodlnosti a nesamostatnosti :-)
20. 06. 2016 v 17:57Off-line Titan24  (30/168/56)
Dsiv: Až na to, že ten systém před rokem 89 vychovával vzdělané lidi, navíc vyžadoval větší nároky než dnes. A navíc dával lidem praxi ještě při studiu, což dnes bohužel chybí.
20. 06. 2016 v 22:09Off-line Domca18  (27/179/61)
Jedna starší učitelka, dneska už je jí přes 80 říkala - matematiku se dokáže naučit každý. Stačí jen počítat, počítat a počítat. Pokud to nechápeš, vypočítal jsi prostě málo příkladů... A je to pravda pravdoucí. Studenti si totiž tak po 3 příkladech řeknou - hm, tak to nechápu, to nemá smysl... Stačí se nevzdat...
20. 06. 2016 v 22:46Off-line Titan24  (30/168/56)
To je ale hloupá učitelka. Pokud si myslí, že se dá něco pochopit pomocí věčného opakování bez znalosti logiky věci je tak na hlavu. Můžu počítat xkrát, ale pokud to budu mít x krát špatně, tak to asi výžně nepochopím. ;)
20. 06. 2016 v 22:48Off-line Domca18  (27/179/61)
Titan24 - samozřejmě musí člověk počítat s někým, kdo mu to ukáže. ;) To je asi jasné, že pokud něco budu dělat stokrát a stokrát to udělám špatně, tak to na posté neudělám líp ;)
20. 06. 2016 v 23:37Off-line Titan24  (30/168/56)
No a někdo nemá bunky ani na to, aby chápal příklad stejně jako matikář. Já měl sice vždycky dobrý učitele, ale vím, že na to nemám buńky, tak jsem nikdy neměl z M lepší známku než 3 a to byla vždycky výjimka, kdy se mi povedlo napsat test na 3
20. 06. 2016 v 23:45Off-line honzak  (33/183/65)
Každej má jiný buňky... pak ale nemůže čekat, že bude mít matu***u, jako... každej... o.O
20. 06. 2016 v 23:47Off-line i8051  (53/184/97)
Honzak - znam i par bezbunecnych kousku :-)
20. 06. 2016 v 23:49Off-line Titan24  (30/168/56)
A představte si, že ačkoliv jsem antitalent na matiku, tak jsem se dostal na VŠ (humanitní vědy samozřejmě) a snad ji i úspěšně dostuduji
20. 06. 2016 v 23:56Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Vidíte ho, Titána? Potvrzuje má slova. Třeba je to talent, který bude nenahraditelný "humanitní vědec" a jek kvůli matematice by o něho svět přišel. :-P Tohle je pointa toho všeho, o čem jsem psal.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
20. 06. 2016 v 23:58Off-line Domca18  (27/179/61)
Titáne a jak jsi na tom byl s doučováním? Případně kolik času jsi té matice doma věnoval? :) Očividně ti nešla ani biola, protože buňky na to má každý :D
21. 06. 2016 v 00:10Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
A je zajímavý, že dislektik, disgrafik apod. má u povinné matu***y z češtiny (slohovky) velké výhody, aby nebyl diskriminovaný, ale někdo, kdo má pro změnu "poruchu" logického myšlení a zcela evidentně je prostě na matiku blbej, tak to nikoho nezajímá a musí udělat stejný počet bodů za stejný čas jako všichni ostatní.

Když povinná matu***a z matematiky pro všechny ve stejné obtížnosti, tak i češtinu, ať lidé s poruchami psaní a čtení napíšou jako všichni ostatní. Nespravedlivé, diskriminující? Ano. Stejně jako to má být s matematikou u matu***y.
21. 06. 2016 v 00:12Off-line honzak  (33/183/65)
Lukino: svět přichází o plno skvělých vědců z jiných důvodů., než z neschopnosti překonat základoškolskou matu***u z matematiky...
21. 06. 2016 v 00:14Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
I z jiných důvodů... jsi chtěl jistě napsat. :-P
21. 06. 2016 v 00:17Off-line honzak  (33/183/65)
No ono stačí neskloubit úvazek a mateřskou nebo nedostat grant a hned seš v p**i... Nějaká matika v 15 Ti o osudu moc nerozhodne. Schopnej vědec se do tý vědy bude stejně srát i když bude rok čekat na opravnej termín, ale když laborka nedostane prachy, tak se nemáš kam srát.
21. 06. 2016 v 00:39Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
A další věc. Když ti učitel češtiny přijde do hodiny 30 minut po zvonění, tak to studentům jistě tolik starostí nepřinese, protože se látku naučí ze script a nasrat na lempla učitele. Když ti ale to samé udělá učitel na matematiku, který přijde dlouho po zvonění, potom ti na tabuli napíše nějaký příklad a zase z té třídy zmizí, tak studenti se ten příklad asi těžko z nějaké učebnice naučí. Musí jim ho někdo alespoň vysvětlit.

Souhlasím tedy s názorem, který tu už zazněl, že se mají zlepšit učitelé a potom ti žáci u matu*** z matematiky třeba nebudou mít tak otřesné výsledky.
21. 06. 2016 v 01:00Off-line Titan24  (30/168/56)
Tak já bych nejraději nebyl nějakým humanitním vědcem, ale textařem, kreslířem, nebo spisovatelem...
21. 06. 2016 v 20:23Off-line Domca18  (27/179/61)
Lukino, já jsem si téměř, že dyskalkulikové budou mít výhody určitě také. :)
21. 06. 2016 v 20:32Off-line petronius  (28/187/-)
Matematiku bych neprohluboval do sféry Mariánského příkopu ,ale vzal bych si z ní její hodnoty , které najdeš všude kolem sebe !
21. 06. 2016 v 21:10Off-line Vlado2  (61/180/80)
Pro Domca18: V praxi se s dyskalkuliky zachází stejně, jako s dyslektiky a dysgrafiky. Vtip je v tom, že s čistou diagnózou dyskalkulie se téměř nelze setkat, resp. projevuje se podobně, jako velice těžká dysgrafie ve spojení s určitou formou dyspraxie.
A protože dysgrafie je zase téměř vždy spojena s dyslexií, je vzdělávání takto postiženého jedince silně problematické, což prakticky vylučuje zdárné dokončení matu***ního oboru. Lehké formy samotné dyskalkulie (i když jsou zjevné) jsou bohužel téměř neodlišitelné od zanedbaného vzdělání a nikdo je u matu*** neřeší.
22. 06. 2016 v 00:33Off-line honzak  (33/183/65)
22. 06. 2016 v 18:42Off-line Z.M.R.D  (50/181/80)
Kdo není obdařen chápáním matematiky, tomu dozajista vnukla příroda jiné nadání.:-)
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
07. 11. 2016 v 17:55Off-line misanek007  (24/-/-)
MATICE srouby a matice a vektory traktory
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
08. 11. 2016 v 03:59Off-line Peta80  (43/187/-)
Miseline, tobe to nejak leze na mozeq, co? :)
Long live the Math!
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
08. 11. 2016 v 06:13Off-line esthetique  (40/-/-)
No jo, misanku, zase ses nemoh dopocitat svych profilu, tak tady vykvikujes, ze?!?
aneb kdyz jsem blbej a neco ni nejde, tak to zrusim a problem je vyresen....
08. 11. 2016 v 07:43Off-line misanek007  (24/-/-)
Estetik: nedelej ze jsi nejak disciplina. ok. dik za DEJINY PREPISUJICI informace.
08. 11. 2016 v 07:43Off-line misanek007  (24/-/-)
Mam jen 1.
08. 11. 2016 v 14:11Off-line misanek007  (24/-/-)
D***le
08. 11. 2016 v 17:59Off-line jn97  (26/-/-)
Je to kráva
09. 11. 2016 v 05:30Off-line esthetique  (40/-/-)
Travis6: ne k****ne, jeste jsem si neinstaloval cz klavesnici a muzu te ujistit, ze ani nebudu......
28. 11. 2016 v 20:03Off-line misanek007  (24/-/-)
A ty peta80 nepis p*****ny
28. 11. 2016 v 20:14Off-line misanek007  (24/-/-)
Budu pracovat v supermarketu.
29. 11. 2016 v 03:22Off-line i8051  (53/184/97)
Skvela kariera misule :-)
29. 11. 2016 v 15:02Off-line Titan24  (30/168/56)
Prostě jde o to, že i antitalent na matiku může být v jiných oborech, které také lidstvo potřebuje, užitečný (kolik učitelů jazyků je dobrých na matiku?) a rozhodně nelze takto těmto nadaným jedincům zavírat dveře na VŠ kvůli matu***ě z matiky
29. 11. 2016 v 15:19Off-line misanek007  (24/-/-)
A co kdyz neumi ani matiku ani jazyky ani biologii ani chemii ani spolecenske a ani literaturu
29. 11. 2016 v 15:19Off-line i8051  (53/184/97)
Misanku, o tobe se tu preci ale nebavime .. :-)
29. 11. 2016 v 15:27Off-line i8051  (53/184/97)
Ja? To bych si v zivote nedovolil .. :-)
30. 11. 2016 v 13:41Off-line Titan24  (30/168/56)
Tak takoví jsou třeba dobří na řemeslo, prostě nemůžou všichni dělat hlavou. Někteří hlavou, někteří rukama. :)
30. 11. 2016 v 15:05Off-line i8051  (53/184/97)
Nekteri nicim .. :-)
30. 11. 2016 v 15:59Off-line misanek007  (24/-/-)
Stejne vetsina tech co pracuji hlavou,by mela pracovat s lopatama.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
30. 11. 2016 v 19:36Off-line Titan24  (30/168/56)
Misanek: Ale no tak. To už tady jednou bylo a nikam to nevedlo, respektive vedlo to ke krachu
30. 11. 2016 v 19:43Off-line misanek007  (24/-/-)
Nezlob me
30. 11. 2016 v 23:32Off-line Titan24  (30/168/56)
Nebo co? :P
30. 11. 2016 v 23:34Off-line misanek007  (24/-/-)
Krach nujorske burzy
30. 11. 2016 v 23:36Off-line misanek007  (24/-/-)
Pokud nevidim smysl zivota ve skole, mam si teda pripadat tak, ze ho bez ni nikdy nenajdu ?
30. 11. 2016 v 23:37Off-line misanek007  (24/-/-)
Ale NE. neni to tak. Mame si myslet ze jako skrz skolu jdeme za tim nejakym CILEM. Ale p***om nam to hlavni unika. chapete. nechapete.
01. 12. 2016 v 00:53Off-line zvedavko  (44/175/85)
Misanku, ty si nic nepochopil :-)
01. 12. 2016 v 07:58Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Titan: Zatímco teď, kdy všichni budou mít matu***u a vysokou a nikdo nebude chtít dělat rukama, tak to ke krachu společnosti určitě nepovede. :-P
01. 12. 2016 v 21:26Off-line Titan24  (30/168/56)
To jsem přeci neřekl :D Já jsem za rozumné rozložení jak těch manuálních, tak těch, co se jim říká inteligence
01. 12. 2016 v 21:46Off-line misanek007  (24/-/-)
Hahahahaha
19. 03. 2017 v 22:12Off-line sexovac  (22/201/86)
Kateřina Valachová je kráva na entou.
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload