Nízké tresty za prohřešky na cestách...
17. 09. 2018 v 12:03 Anonym
Vadi vam to?Byli byste pro 100% navýšení pokut?Jak zvysit bezpečnost, nejake nápady?Vadi mi nejvíc nadrogovani...
Ano, souhlasím, dle statistik se jedná nejvíce o řidiče do 25 let věku kde je taky nejvíc smrťáků a bez vyhulení jointa (nebo užití jiné návykové látky) si už jízdu nedokáží skoro představit.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Za řízení pod vlivem návykových látek není co navyšovat. Tam jsou velké pokuty, sebrání řidičáku a hrozí i kriminál.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Patos732:to není pravda-cyklistů není tolik jako aut a jezdí po cyklostezkách-tam ke střetu s autem dochází minimálně
Souhlasím • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Denně potkávám dementní cyklisty, kteří místo toho aby jeli po cyklostezce, kterou mají hned vedle, jedou po nejvíc frekventovaných silnicích a pletou se autům pod kola... v noci zase nejsou osvětleni a atd..
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Patos: když sedím za volantem,nadávám na cyklisty a chodce,když jedu na kole,nadávám na auta a čokly,když jdu pěšky a není to výlet-nadávám úplně na všechno-pravda je někde uprostřed:)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Ype***: to si hrozny, ja nediskriminuju. Kdyz jedu autem, nadavam na vsechny :D Cesi jsou bezohledni a k tomu bohuzel casto neschopni ridici/cyklisti/motorkari (vyjimky existuji samozrejme).
Igni:máš recht-mezi náma, ani na tom kole mi to moc nejde,když se pořádně tak2x do roka někde vysekám. Ale výmluvu mám vždy perfektní:za všechno může počasí-a to i tehdy,když stojím v poli s prázdnou nádrží:)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Pro někoho je 1000 Kč velmi bolestivá pokuta, pro jiného je to cena jedné svačiny.. Takže plošné zvyšováni pokud bude asi vždy kompromisem, kdy se jedni budou pokutě smát a jiní nebudou mít do výplaty na jídlo. Částečně je to dnes ošetřeno bodovým systémem, ale stejně si myslím, že je tady lepší řešení v podobě procentuálního výpočtu pokuty. Pokuta se zkrátka odvíjí od výše příjmu. Vím, co namítnete. A sice že někteří podnikatelé s vysokými příjmy nemají třeba papírově téměř žádný příjem, ale i toto se dá jistě dořešit. Už to kdesi funguje, akorát si teď nevzpomenu, kde přesně.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Plošné navýšení pokut toho moc neřeší.
Fungovalo by to, co píše Mio.
Fungovalo by to, co píše Mio.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Pokud jde o pokuty za dopravní přestupky, tak se mi líbí Švýcarský model, kde se pokuta vypočítává z ceny vozu, ve kterém byl spáchán přestupek. Pokud jde o jízdu pod vlivem drog, tam už se z přestupků posouváme k trestnému činu obecného ohrožení. Pokud jde o to, kdo je z řidičů na silnici nejnebezpečnější, tak podle mně se jedná o důchodce, sváteční řidiče a tzv. kochaly, kteří svojí jízdou (v obci zpravidla 10 km/h pod limitem a mimo obec 20 km/h pod limitem) nutí ostatní účastníky provozu předjíždět a jinak nebezpečně manévrovat, navíc v komplikovaných situacích se často chovají nepředvídatelně. Cyklisté by se dle mého názoru měli silnicím vyhýbat jako čert kříži už jen kvůli vlastní bezpečnosti. Nehledě na to, že jejich vágní znalost dopravních předpisů a nepředvídatelné chování v provozu je často tím důvodem, který způsobí nehodu z účastí cyklisty.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
18. 09. 2018 v 08:40 Anonym
Po českých silnicích jezdí vraky, to by výši pokut moc nezvedlo...:-)
Vymera pokut ciste podle prijmu funguje dlouhodobe ve Finsku. Jenomze ja na tom nevidim nic spravedlive, je to akorat dalsi zpusob, jak potrestat nekoho za to, ze je uspesny, v tom co dela.
Krom toho, neprimo tohle funguje i u nas. A zrovna u drog, kdyz se to musi resit v ramci soudniho rizeni a ne blokovou pokutou na miste, tak soud i statni zastupitelstvi zohlednuji finacni situaci pachatele a podle toho navrhuji/ukladaji pokutu spolu s dalsimi sankcemi (jako je sebrani ridicaku).
Krom toho, neprimo tohle funguje i u nas. A zrovna u drog, kdyz se to musi resit v ramci soudniho rizeni a ne blokovou pokutou na miste, tak soud i statni zastupitelstvi zohlednuji finacni situaci pachatele a podle toho navrhuji/ukladaji pokutu spolu s dalsimi sankcemi (jako je sebrani ridicaku).
A je snad spravedlivé, že lidé jezdí i se třemi zákazy řízení a opakovaným trestům se jenom smějí ?? Do vězení se dostane jenom malé % z nich. To není jenom můj názor, to je prostě realita.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
18. 09. 2018 v 12:41 Anonym
Igni, jak tedy snizit karamboly,ktere jsou az přiliš časté?Vždyť jde "jen" o zdraví..?
18. 09. 2018 v 12:47 Anonym
Z hlediska skutečné nápravy má pokuta v procentech rozhodně hlubší efekt, i ten úspěšný musi pocítit na vlastni kůži,ne se jen za rohem smát...
Igni: Podle mě jde jen o špatné pochopení významu pokuty. Ty chápeš pokutu jako cenu za porušení nějakého pravidla. Jízda na červenou stojí tolik, překročení rychlosti o 20km/h má zas takovou cenu...
To je ovšem špatné pojetí významu pokuty. Pokuta má být citelným trestem, který by měl působit výchovně a přimět tě příště k větší zodpovědnosti. Proto by měl člověk s vyššími příjmy platit víc, než nějaká socka. To není o trestání za úspěšnost ve svém oboru, ale o trestání za porušení zákona. A pokud člověku s příjmem např. 50tis. měsíčně dáš pokutu 1000 Kč, tak to zaplatí s úsměvem a o kilometr dál už si ani nevzpomene, jestli to nechal někde v "mekáči" nebo za pokutu.
To je ovšem špatné pojetí významu pokuty. Pokuta má být citelným trestem, který by měl působit výchovně a přimět tě příště k větší zodpovědnosti. Proto by měl člověk s vyššími příjmy platit víc, než nějaká socka. To není o trestání za úspěšnost ve svém oboru, ale o trestání za porušení zákona. A pokud člověku s příjmem např. 50tis. měsíčně dáš pokutu 1000 Kč, tak to zaplatí s úsměvem a o kilometr dál už si ani nevzpomene, jestli to nechal někde v "mekáči" nebo za pokutu.
18. 09. 2018 v 16:53 Anonym
Misanku, právě naopak, zvýšila by se bezpečnost
Anonym: ale nehody nevyresis vyssimi pokutami :D zrovna ve Finsku, kde jsou ty pokuty, jsou ale take jedni z nejlepsich ridicu v Evrope. Ridicsky kurz trva rok, v ramci neho musi vsichni albsolvovat vycvik na mokru i snehu. A z kurzu vychazi skvele pripraveni ridici.
Vetsina nehod je zpusobena nekvalitnim ridicem - nezvlada se soutredit a neco prohlidne, nedokaze realne ocenit sve schopnosti a vlastnosti vozu a vozovky a jede moc rychle (vylitne ze zatacky), ma spatny odhad (predjizdi kde by nemel, protoze nevidi v protismeru, nebo vidi a neodhadne to). To nevyresis pokutou proste. Pokuta je nastroj spis represivni a zpusob jak dostat dalsi penize do rozpoctu mesta a policie.
Vetsina nehod je zpusobena nekvalitnim ridicem - nezvlada se soutredit a neco prohlidne, nedokaze realne ocenit sve schopnosti a vlastnosti vozu a vozovky a jede moc rychle (vylitne ze zatacky), ma spatny odhad (predjizdi kde by nemel, protoze nevidi v protismeru, nebo vidi a neodhadne to). To nevyresis pokutou proste. Pokuta je nastroj spis represivni a zpusob jak dostat dalsi penize do rozpoctu mesta a policie.
19. 09. 2018 v 13:32 Anonym
Dobre, bavme se o celkové ukázněnosti ridicu, ta není nejhorší, ale take není ok.
Anonym: jenomze to jde vsechno ruku v ruce s tou vychovou, jako i v jinych oblastech. Pokuty nic nevyresi. Obecne represe statu nikdy nic nevyresily. :)
19. 09. 2018 v 15:56 Anonym
Já si stojím za zvednutím pokut, výrazně, lidi prachy rádi mají, ve vlastní kapse. Igni, ty jsi proti, jak to tedy budeš řešit ty? Zjevně jsi se soucasným stavem spokojen, ale to jsi v menšíně a řešit si nic nepřeješ.,
Ja sem pro prekopani kurzu rizeni. Zavest system blizsi finskemu, kdy se do provozu dostanou opravdu hotovi ridici, ne nekdo, kdo se umi rozjet s autem a pozna znacky. To vyresi velkou cast smrtelnych nehod (protoze nejvic jich zpusobuji prave novi ridici).
Progresivni pokuty je jak rikam dalsi dan na bohate. A je to k nicemu, to ze nekdo jede rychleji jeste nutne neznamena, ze je nebezpecnejsi. Ona stara felda jedouci po okresce 80 a nove auto po ni jedouci 100 se stejne kvalitnim ridicem, je to nove auto mene nebezpecne, pro daneho ridice i pro okoli. To je proste tezky. :) To by se muselo zhohlednovat taky treba to, jestli mas vykonejsi brzdy, jestli mas asistencni systemu (jako nouzove zastaveni, vyjeti z pruhu atd) a podobne. A to by byla zase diskriminace chudych.
Progresivni pokuty je jak rikam dalsi dan na bohate. A je to k nicemu, to ze nekdo jede rychleji jeste nutne neznamena, ze je nebezpecnejsi. Ona stara felda jedouci po okresce 80 a nove auto po ni jedouci 100 se stejne kvalitnim ridicem, je to nove auto mene nebezpecne, pro daneho ridice i pro okoli. To je proste tezky. :) To by se muselo zhohlednovat taky treba to, jestli mas vykonejsi brzdy, jestli mas asistencni systemu (jako nouzove zastaveni, vyjeti z pruhu atd) a podobne. A to by byla zase diskriminace chudych.
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.