Jak jste spokojeni s dopravcem Arriva?
22. 12. 2019 v 09:49 Anonym
Co říkáte na Arrivu? Líbí se vám jak funguje nebo máte s ní špatnou zkušenost? O Vánocích budu muset cestovat a už teď mám z toho obavu.
Zlínský kraj- Arriva si dovezla soupravy, které už Němci nechtějí používat - prostě vrakoviště Evropy
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím
Nahlásit
Ale třeba i Leoš Express si doveze šunty z Číny a jestli jejich kvalita bude stejná jak kvalita čínských autobusů, které tady taky jezdí, tak mi celý Leoš může políbit zadní část těla :)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
No, na Zlínsku řídí vlaky Rumuni, ti ale taky neumí česky :)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
U nás ve městě má Arriva o víkendu pěkně naprd spojení s Prahou. A to nejsme žádná malá p***l. V sobotu první autobus pět minut před šestou, to je v pohodě... ale poslední autobus nám tam jede z Prahy ve čtvrt na osm, a pak nic. Pak se nemáme jak dostat do města, a to ani objížďkou. V neděli ráno jede první autobus ve tři čtvrtě na osm, to pro pracujícího člověka není úplně okey, a poslední aspoň vyjede z Prahy až v osm večer, to je jako asi dobrý. Ale furt jsme na tom lépe oproti našemu sousednímu městu, kam autobus o víkendu vůbec nezajíždí, takže pěší nohy to jistí. Ale ráno jede první autobus z Prahy ve tři čtvrtě na deset, to je jako dost pozdě. Takže ty jízdní řády někdo nedomyslel.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Marek - ztráta času, akutol zaspal dobu :D
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Tak lístok na dialkový autobus sa kupuje dopredu, hlavne kvôli nízkej cene viď porovnanie zakúpenie 15 dní predom 45 eur, zakúpenie 3 hodiny pred odjazdom 129 eur :-) a taktiež miesta aby boli.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Akutol hovorím o dialkových autobusoch, nie o vlakoch.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Uniklo ti všetko
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím
Nahlásit
A Arrivou jsem ještě nejel?
Jednotný tarif?
Courák ČD na trase Rumburk - Mladá Boleslav s vyřazenými rakvemi z rychlíkové trati 152 Kč, rychlík od Arrivy na stejné trase 100 Kč.
Ta Arriva asi bude pěknej šmejd, že je tak výrazně levnější.
Jednotný tarif?
Courák ČD na trase Rumburk - Mladá Boleslav s vyřazenými rakvemi z rychlíkové trati 152 Kč, rychlík od Arrivy na stejné trase 100 Kč.
Ta Arriva asi bude pěknej šmejd, že je tak výrazně levnější.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
No spíše než konkrétně k Arrivě, bych se vyjádřil k systému který se nyní rozjíždí celkově. Mechanismus a princip obslužnosti hlavně bočních tratí, který v současné době nabíhá ve "funkčnost" je spíše "Road to the hell". Tyto "malé" společnosti začínají narážet na jeden pro ně neřešitelný problém a to katastrofální, až nulové zázemí. A to jak systémové, servisní, maanagerské tak organizační. A nikdy ho nebudou schopni poskytnout svým zaměstnancům ani zákazníkům. Ovšem to umožňuje snižování nákladů a výsledných cen. Toto vše doposud dráhy mají, ač úspěšně pracují aby se toho všeho zbavily. Ono udržet v chodu takovou mašinerii jako je dráha je komplikovanější než se zdá. Za vypravením vlaku, udržením ho na trase, udržením vysoké bezpečnosti cestujících a v provozuschopném stavu stojí v pozadí více lidí než těch kteří jsou vidět. A pokud tito lidé a zázemí chybí vznikají obrovské problémy. Do toho je vše umocněno modlou kapitalismu, kdy si každý hraje na vlastním písečku. To má za následek nenávaznost spojů, nesmyslné přestupy, nesmyslné nakupování jízdenek atd. A opět se vracíme k nedostatečnému zázemí, vlakové soupravy leckde nebyli schopni vypravit protože prostě nepřišli zaměstnanci do práce, jelikož nač vést kmenové zaměstnance. Lepší je je vzít agenturní pracovníky s rychloškolením. Soupravy nevyjely i zdůvodu poruch na hnacích vozidlech. Servis na HV těchto společností je z 99% prováděn opět kapitalisticky a to v tzv. kooperacích nikoli kmenovými dílnami, které ani nemají. Jelikož velkou "mrtvou" položkou jsou servisní depa. Moderní politika provozování HV není v provádění period**kých oprav a revizí tak jak předepisují normy. Ale servis tehdy až se HV není chopno hnout z místa. Za HV již neexistují zástupná vozidla (opět mrtvá hmota), takže v případě poruchy se souprava prostě nevypraví. Další zhoubou těchto společností je jejich naprosto amáterský personál, který prošel rychloskolením. Viz jak se naposledy ukázal personál LeoExpressu obsluhující po novu trať z Ú.n.O. ve směru Lichkov. Jejich "kmenoví" strojvedoucí stavěli svévolně na zastávkách na znamení, tak kde stavět měli nestavěli. Lidé museli vystupovat o stanici jinde. Nebyli schopni udržet jízdní doby. Odůvodněno to bylo že strojvedoucí absolvovali pouze částečné poznání traťových poměrů. Jak je to možné???? Šokovaní zajíčci tvořící palubní personál pobíhali po soupravě když zjistili že jsou na palubě vlaku jedoucího opačným směrem. To je profi personál? Ale jízdné z Č. T. do Letohradu je dvojnásobně drahé a ještě kupujete dvě jízdenky. A veze vás souprava z roku 88 kterou původní provozovatel vyřadil. A to nemluvím o tom že leckteré spoje samozdřejmě na ČD nečekají a odjíždí třeba o tři minuty dříve. Takže v přestupné stanici čekéte hodinu. Rozebírat poměry v ČD nehodlám, tam je to druhá písnička. Pardon za OT.
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím
Nahlásit
Kdybys o tom něco věděl tak bys věděl že to už v principu křemík řídí... a až to bude kompletně křemík řídit bude víc mrtvých jak doposud. A to že nastoupil opilý strojvedoucí do služby je selhání jeho a měl by být stažen na dobro ze služby. A byl odhalen, podnapilých řidičů mnohem více a řidičáky se jim vrací.
Akutole o dráze nevíš vůbec nic, ano každý strojvedoucí musí mít krom stovek jiných atestů poznání traťových a staničních poměrů na trasách které obsluhuje. Což v principu znamená že traťe a stanice ve kterých se pohybuje musí znát po paměťi.
Akutole o dráze nevíš vůbec nic, ano každý strojvedoucí musí mít krom stovek jiných atestů poznání traťových a staničních poměrů na trasách které obsluhuje. Což v principu znamená že traťe a stanice ve kterých se pohybuje musí znát po paměťi.
Souhlasím - 8 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akutol-podle tvých příspěvků to vypadá že jediný ozraly alkoholik ses tady jedině ty :D
Souhlasím - 8 • Nesouhlasím
Nahlásit
Jen abych Tě uvedl maličko do obrazu. Představ si "pěknou" listopadovou noc, cca jedenáct večer, venku je 2°C, hustě prší, padla mlha. Je viditelnost cca 2 - 5 m. Ručka tachografu kmitá kolem 160km/h, jedeš pouze na pozičky protože každý pokus o to posvítit si je odměněn pouze bílou tmou. Za sebou máš 1000tun těžký osobní expres na 250km dlouhé cestě, ve kterým pospává 400 lidí. Jediné co je tvou prodlouženou rukou je opakovač VZ který ti říká co je na návěstidlu jeden úsek (což je 1000m) před tebou. Zábrzdná vzdálenost vlaku je 2000m. S tím že když šáhneš na brzdu trvá třeba 5 vteřin než se začne vůbec něco dít. A ty musíš vědět přesně kde se nacházíš, jaká bude následující stanice, jaká je v ní rychlost, jaké návěstidlo bude následovat, které je vjezdové, které oddílové. Musíš vědět kde jsou rychlostníky a na jaké z nich jedeš. V rozkaze máš uvedno že na kilometru 365,2 začíná výluka a je zde pomalá jízda. Jízda po nesprávné koleji atd. A ty tam jsi sám už 10 hodin a nikdo na tebe krom VZ nedává pozor. Už víš proč poznání?
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Koukám že Akutol si představuje práci fíry na dráze jak Hurvínek válku.
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Klucinek (29/176/72)
A ty musíš vědět přesně kde se nacházíš, jaká bude následující stanice, jaká je v ní rychlost, jaké návěstidlo bude následovat, které je vjezdové, které oddílové. Musíš vědět kde jsou rychlostníky a na jaké z nich jedeš. V rozkaze máš uvedno že na kilometru 365,2 začíná výluka a je zde pomalá jízda. Jízda po nesprávné koleji atd.
-------------------
no .. a tohle zvladnou bez chyby ty 2 gramy kremiku analyzovat 100x za sek***u a reagovat na cokoli do pikosek***y. A je fuk, jestli je listopad nebo cerven a jestli noc nebo den a jestli 2 nebo 19 stupnu :-) Tvl vzdyt to monstrum jezdi po kolejich a nemuze to nikam samo uhnout. Navic je jich tam omezeny mnozstvi a nemuze se to odnekud jentak vy***it. Muze samo jen dopredu nebo dozadu, to je takova 2D navigace s omezenym stupnem volnosti. To by uridila i stara dobra 8051 s 64kB kodu ... :-)
A ty musíš vědět přesně kde se nacházíš, jaká bude následující stanice, jaká je v ní rychlost, jaké návěstidlo bude následovat, které je vjezdové, které oddílové. Musíš vědět kde jsou rychlostníky a na jaké z nich jedeš. V rozkaze máš uvedno že na kilometru 365,2 začíná výluka a je zde pomalá jízda. Jízda po nesprávné koleji atd.
-------------------
no .. a tohle zvladnou bez chyby ty 2 gramy kremiku analyzovat 100x za sek***u a reagovat na cokoli do pikosek***y. A je fuk, jestli je listopad nebo cerven a jestli noc nebo den a jestli 2 nebo 19 stupnu :-) Tvl vzdyt to monstrum jezdi po kolejich a nemuze to nikam samo uhnout. Navic je jich tam omezeny mnozstvi a nemuze se to odnekud jentak vy***it. Muze samo jen dopredu nebo dozadu, to je takova 2D navigace s omezenym stupnem volnosti. To by uridila i stara dobra 8051 s 64kB kodu ... :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
8051 věř že neuřídila. Máme problém toto zpracovat na 32bitových procesorech. Jelikož tyto systémy jsou složitější než si může nezasvěcený myslet. Už máš jen problém se 100% určením polohy koleje. Plně automatický systém musí umět za každých okolností určit kolej na které se nacházíš, na kterou budeš vjíždět, ze které sjíždíš, musí znát přesnou polohu výměny atd. Toto vše se porzatím řeší přes GPS jelikož není jiný systém v současné době dostupný. V současné době není pro civilnbí sektor uvolněn dostetčně přesný systém GPS. Pro osovou vzdálenost kolejí 4000mm popř. 5000mm je současná přesnost GPS nedostačující. Argumenty že GPS dosahuje přesnosti do 0,5m jdou stranou, jelikož se nejedná o zaručenou přesnost. A spolehlivost takového měření není 100%. Což je pro zcela autonomní řízení víc než důležité. Samozdřejmě kolej je možné určit i jinými metodami. Další věcí je že takovýto systém musí brát v potaz okolní vlaky, jejich příjezdy do stanic, jejich aktuální polohy na trati a milion jiných dat aby optimalizoval polohu soupravy na trati. V současné době je dostupný nejmodernější systém AVV, který se v nouzi jede z GPS, a i tam musí strojvedoucí potvrzovat kolej na které se nachází. Jinak pro synchronizaci využívá magnetických informačních bodů MIB-6. V posledních třech měsícíhc rozjíždíme projekt kdy systém AVV začne plně spolupracovat se systémém ETCS stupně L1,k což mu do jisté míry poskytne dost možností automatizace a autonomnosti celého AVV. Časem se počítá se stupněm L2 (na což zatím naše tratě nejsou vybaveny). V systému L2 již jsou pro navigaci použity radiomajáky které zkracují traťové úseky, ale zároveň je prodlůužují, jelikož se jednotlivé soupravy budou udržovat mezi sebou na zábrzdnou vzdálenost kterou systém každé vedené soupravy vypočítíví pro daný okamžik. I8052 a jen bednu ETCS řídí 15ks 32 bitových výkonných procesorů. Ovšem zatím ani sami švýcaři jakožto strůjci systému neprošli atesty pro plně autonomní systém řízení a je zde nutná podpora strojvedoucího. Netvrdím že je to nereálné, ale zatím nejsou potřebné technologie natolik propracované aby byly schopny se stejnou bezpečností jako je obsluha lidskou posádkou. Systém si třeba neví rady s nejasnými návěstmi ke kterým dochází atd. Je to ze stejného důvodu proč auta též nemají oficiální autonomní systém řízení. Pokud nevěříš mě, kontaktuj Pana Dr. Ing. Ivo Myslivce (se kterým jsem v kontaktu) který tento systém sám programuje, uvádí jeho HW i SW části v život a to jak na lokomotivách tak i na trati a on Ti k tomu řekne mnohem více. jak říkám není to nereálné, ale v příštích 20 letech nerealizovatelné už jen z důvodu nutné invetice několikati stovek miliard korun do infrastruktury a vozového parku. Mohu k tomu říct více, ale to by bylo na mnohem delší článek.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím
Nahlásit
Akutol budeš se divit, ale Pí regulace řídí celou lokomotivu, a v případě nástavby se jí říka ARR. A ta šetří i 20% energie, ale věř nebo ne zkušení strojvedoucí se dostávají ještě nad tento systém. Takže elektronika vs člověk 0:1....
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Třeba blikající červená pane, ano procesor vyhlásí chybu a dál netuší co s danou situací a reaguje zastavením soupravy. Protože každá nejasná návěst je považována ze zákona za návěst s nejvyšší prio***ou čímž je návěst STŮJ. kdežto ten bolševik zahájí jízdu dle rozhledových poměrů a soupravu dovede kam je třeba..... pokud neznáš předpis D1 není se o čem dál bavit...
a k čemu je tam bolševik? No třeba proto že zákon stále ten střízlivý procesor neuznává za 100% náhradu ožralého bolševika. Což zatím potvrují i laboratorní testy ostatně i testy v běžném provozu.
a k čemu je tam bolševik? No třeba proto že zákon stále ten střízlivý procesor neuznává za 100% náhradu ožralého bolševika. Což zatím potvrují i laboratorní testy ostatně i testy v běžném provozu.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Proštuduj si pojmy něco jako zábrzdná vzdálenost soupravy, traťové oddíly atd. a pak hovoř. Naprosto nevíš co meleš. Meleš jen proto abys něco mlel.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím
Nahlásit
Tuto diskuzi s tebou ukončím, protože takovéto věci je možné debatovat pouze pokud jsou diskutující si sobě rovni. Tvá kotelna je chytřejší než řídící systém jaderného reaktoru, nechám tě u toho když si to myslíš.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím
Nahlásit
Naposled, nediskutuj něco o čem nemáš sebemenší povědomí. Řídícím systémům evidetně rozumíš jak kůň televizi.
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Naše dráhy jsou nejlepší a nejmodernější v celé Europě,ať se staví Akutol na hlavu jak chce. Klučínek nedej se! Ve Francii stačí jeden Makron(Akutol),a vlaky stojí. Odboráři všech zemí spojte se.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akutol,tos mě zklamal. Sodruh to ještě jde,soudruh by mě urazil. A co to je ten bolševik,sůdruch Akutol?
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akutol: táhni do Ameriky a netroll tady ty kapitalistickej křemíku xD
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Celá liberalizace je o tom, rozbít leta budovaný jednotný systém, který fungoval a zlepšoval se.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Nechápu jak může být někdo i***t a třicet let po pád komunismu se tím pořád ohánět. Doba se posunula jinam, jde teď o něco jiného, už není východ a západ jako dříve. Dneska je situace velmi nepřehledná a jako obvykle za všechno může Putin a někdy čínští soudruzi.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Jsou tam pěkný průvodčí v Arrivě :)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akutole nechceš už držet klapačku?
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím
Nahlásit
Když čtu některé příspěvky, tak mám zcela jasno, kdo tu je psychopat...
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Mysliš toho dopravcu ktory je tak "moderny" že dava na spoje vozne ČSD? xD tí ani na kolaje nepatria :D
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Dokod budeme trolla krmit, tak tu zamindrákovaný havlomilec bude zvracet. Tady mele furt něco o komunistickejch režijkách, přitom ty byly ještě dávno před tím.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Smaragd15: na koleje neparří hlavně vozidla, co nemají ani TRSku a posádku, co se neumí domluvit s výpravčími.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Arriva Stredni Cechy na trase Beroun-Praha uplne v klidu. Dokud jede dalnice, jedou busy nacas, ridici v klidu, platit lze kartou... Za me na pohodu.
Klucinku, kdyz to funguje rozsahleji a autonomne v Asii, tak to asi fungovat muze. Ze to nefunguje u nas, je jinej problem, ale nikoli objektivni.
Co se presnosti tyce, muzete zavolat Putinovi a on vam jiste rad uvolni presnejsi pozici, urcite ma i GLON*** neco takovyho jako americkej GPS/L2, kde je presnost v radech centimetru diky eliminaci chyby ionosfery. Navic vlak jede po kolejich ne? Takze nemuze jen tak preskocit samovolne na jinou kolej 4 metry vedle ne? Takze i z predchoziho pohybu vlaku se da jednoduse urcit, na ktery koleji je i bez hyperpresny pozice :-)
Btw Airbus A800 pristane zcela sam a to se jedna o stovky tun ve 3D prostoru se spoustou vnejsich vlivu .. a da to na metr presne. A to dokonce i na min vybavenejch letistich. A i letadel jsou ve vzduchu tisice a opet ve 3D .. a ze by se nekdy neco ve vzduchu srazilo? :-)
No a ze by vlacek neuridila 8051? Hele delam pro cinsky drahy takovej malej chytrej modul, kterej bere bezkontaktne (magneticky) uhel natoceni takovy ty masinfiracky paky a podle jistyho algo***mu to prevadi na PWM regulaci pro nekolikamegawattovej motor. Takze to ma hezky plynuly rozjezdy i brzdeni a i couvat to umi. Takze i ta mala 89C51AC3 uridi cinskej nekolikasettunovej vlacek jedouci 200 km/h :-)
Co se presnosti tyce, muzete zavolat Putinovi a on vam jiste rad uvolni presnejsi pozici, urcite ma i GLON*** neco takovyho jako americkej GPS/L2, kde je presnost v radech centimetru diky eliminaci chyby ionosfery. Navic vlak jede po kolejich ne? Takze nemuze jen tak preskocit samovolne na jinou kolej 4 metry vedle ne? Takze i z predchoziho pohybu vlaku se da jednoduse urcit, na ktery koleji je i bez hyperpresny pozice :-)
Btw Airbus A800 pristane zcela sam a to se jedna o stovky tun ve 3D prostoru se spoustou vnejsich vlivu .. a da to na metr presne. A to dokonce i na min vybavenejch letistich. A i letadel jsou ve vzduchu tisice a opet ve 3D .. a ze by se nekdy neco ve vzduchu srazilo? :-)
No a ze by vlacek neuridila 8051? Hele delam pro cinsky drahy takovej malej chytrej modul, kterej bere bezkontaktne (magneticky) uhel natoceni takovy ty masinfiracky paky a podle jistyho algo***mu to prevadi na PWM regulaci pro nekolikamegawattovej motor. Takze to ma hezky plynuly rozjezdy i brzdeni a i couvat to umi. Takze i ta mala 89C51AC3 uridi cinskej nekolikasettunovej vlacek jedouci 200 km/h :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
A máš v tej krabičce integrovaný DPV, CRV, ARR, AVV s optimalizátorem jízdních dob, řízení pomocných pohonů, PID regulátory diesel elektrickýho agregátu (buzení genearátoru, regulaci otáček spalovasího motoru), certifikovaný tachograf. Asi tak 650 zpětnovazebních signálů. Regulátor umožňuje 2500 poruchových stavů, má v sobě integrovanou diagnostiku. To vše komunikuje a spolupracuje s několikati druhama zabezpečovačů, tachografů, po novu s ETCS systémem. Sytém dle přísných norem zaznamenává a pečlivě ukládá každej pohyb páky, každej stav vstupů a výstupů pro následující možnost diagnostiky, popř příčiny havárie. Každej krok v je v každým CPU modulu zpracován v maximálně 1ms odestupech. Zásadní operace jako regulace výkonu, regulace EDB brzdy atd probíhá ve 100us intervalech. S tím že todle všechno je možný diagnostikovat a kdekoli po světě, regulátor odesílá každých 5 sekund asi 1500 provozních údajů na centrální server kde provozovatelé přesně vidí údaje o lokomotivě. Plus pro nás servisní údaje. A stovky jiných věcí. Myslím že Ti nemusím vykládat že toto 8051 nezvládne. Samozdřejmě že výkon procesoru je úměrnej požadovkům systému. Taky programuju a vím co se dá na osmibiťáku uhnat a s jakou odezvou. Jenže nezapomeň že drážní norma je přísností na úrovni norem leteckých. Takže nároky na EMC, spolehlivost, klima, odezvy, náchylnosti k rušení jsou milionkrát jinde proti hračkám. Což asi víš sám. Třeba Mirel VZ je založenej na procesorech ATMEGA32 a aby zařízení dostalo licenci skončili na 10ks těchto procesorech v jednom zařízení. S architekturou kdy výpočty a měření prováději tři paralelní jednotky současně (každá schodné topologie, řízená vlastním procesorem) a další nadřezená jednotka kontroluje schodnost jejich výsledku. A její korektnost kontroluje další nezávislá jednotka provádějící tytéž výpočty z jiných zdrojů. V případě neshody je okažitě vyhlášen stop. Toto požadují naše drážní normy a normy okolních států. A v tomto duchu je i regulace. Aby lokomotivy měly přechodnost. I dkyž mě samému se toto již zdá trošku nesmyslné.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
PS: ano v asii tyto systémy do určité míry fungují, v tom s tebou sohlasím. A důvody jsou i objektivní, oni tratě budovali již dříve modernější než my. A to jim umožnilo lehčí přechod na moderní systémy. Jenže zase když my jsme jezdili parníma vlakama oni ještě měli konězpřežky. Vše se dá, otázkou je jestli má něco takového smyslu budovat u nás a hlavně jestli je za co.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Klucinku, je to autonomni zarizeni a je tam jen nekolik watchdogu, kdyby se neco vysralo. Cely to je zality v plastovo/hlinikovym pouzdre, cumi z toho jen vodotesny LEMO. Ale proslo to hned atesty podle nekolika EN i cinskejch norem, az me to udivilo :-)
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
To chápu, ale je rozdíl jestli řeší něco co je součástí nčeho, nebo komplexní systém. A třeba v tuhle chvíli by jsi narazil na to co systém udělá když padne jeden z watchdogů. Padne procesor a co uděláš, resetneš řídící procesor, provedeš boot blabla... jenže... máš roztočenej spalovací motor na 2000 obrátek s generátorem kterej dodává v tu chvíli 1500kW. Setrvačný rotující hmoty jsou třeba 8 tun a systém nesmí dovolit aby došlo ke skokovýmu odlehčený tohole systému. Páč dojde k destrukci generátoru, přetočení motoru tak že třeba vylítaj ojnice (což se nám již stalo při vývoji) atd. takže se dostáváš k tomu že při pádu wathdogu musí něco řídící procesor okamžižitě zastoupit a převzít regulaci a systém dovýst do bezpečnýho stopu. A už jsi v tom kolotoči a pak se dostává k těm deseti procesorům. A takhle řešíš asi tak tisíc kolizních stavů. Ale todle už jsme uplně jinde. To je tak někde k pivu.....
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Watchdog zareaguje a behem cca 50 ms se to stihne otocit a zinicializovat. Vzhledem k tomu, ze si vystupni PWM kontroler pamatuje posledni stav pred vypadkem komunikace z procesoru, vubec se to na vystupu nepozna, jen 50 ms drzi shodnej vystup. Proto jsme to i vyhrali, protoze pouze nase reseni bylo schopny i po rest**tu jet okamzite znova a nemuselo to 15 sekund bootovat, nez to natahlo z flesky kod pro 32bit. A to je ta vyhoda tehle malejch embeeded reseni psanejch v asm oproti nabubrelejm systemum psanejm v buhvicem :-)
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Ano pro tuto aplikaci je to dobrý řešení, ale v okamžik kdy systém drží třeba linkový stykače nesmíš si dovolit ani 20ms výpadek. Samozdřejmě že v těhlech případech je jednodušší lepší. Sám nemám rád složitý řešení.
PS: jen pro srandu, dnes jsme s normama břídilové. Třeba vnitřní testovací předpis pro čkd říkal že každá karta řídícího systému než vyšla ven z fabriky strávila 650h zahořováním pak byla seřízena, pak 500h v klimakomoře, 390 hodin na vibráku, dalších 400 klimakomora s teplotníma rázama a následně 200h vibrace. Následně opětovný ověření funkce měření paramterů a popřípadě seřízení. Taky spolehlivost byla obrovská. Dnes dovezou tišťáky z profi fabriky a oni se po roce provozu objevujou mikrotrhliny.
PS: jen pro srandu, dnes jsme s normama břídilové. Třeba vnitřní testovací předpis pro čkd říkal že každá karta řídícího systému než vyšla ven z fabriky strávila 650h zahořováním pak byla seřízena, pak 500h v klimakomoře, 390 hodin na vibráku, dalších 400 klimakomora s teplotníma rázama a následně 200h vibrace. Následně opětovný ověření funkce měření paramterů a popřípadě seřízení. Taky spolehlivost byla obrovská. Dnes dovezou tišťáky z profi fabriky a oni se po roce provozu objevujou mikrotrhliny.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Tak nesmis pajet bezolovem, proto na dulezity veci jsou i vyjimky :-)
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
To se objevovali trhliny na cestách. Musel se změnit výrobce sklolaminátu a bylo to dobrý. Pod mikroskopem jsme pak zjitili že se na podkladní materiál blbě chytala měď a docházelo tak ke vzniku trhlin vibracema. Stejně jako nepřinutíš moderní kontruktéry aby ti dělali silnější spoje. Jinak kdo vymyslel bezolovo tomu bych urazil hlavu až u ř**i.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Akutol: odstěhuje se do RUska, když ti tak chybí bolševici, když je zmiňuješ v každý druhý větě.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Fakt miluju takový pomatence, nejsi náhodou příbuzný od Cibulky? To je taky magor...
P.S. Tak je tam zájezd do Ruska, no a proboha??? Sankt Petersburg je nádherný město. Podle tebe každý kdo jede do Ruska je bolševik? Jdi se léčit...
P.S. Tak je tam zájezd do Ruska, no a proboha??? Sankt Petersburg je nádherný město. Podle tebe každý kdo jede do Ruska je bolševik? Jdi se léčit...
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Návštěva mauzolea je standardní součástí snad vše zájezdů, chodí tam návštěvníci z celého světa a jeho návštěva nemá nic společného s politikou. Mimochodem, hned za mauzoleem je návštěva chrámu Krista spasitele. Taky by si mohl tvrdit, že když zaměstnanci ČD navštíví pravoslavný chrám, že chtěj tady v Česku šířit pravoslaví.
Když tě kouří nějaká buzna tak přitom začneš vykládat o bolševicích v ČD a při finálním orgasmu o Leninově mauzoleu?? Jestli jo, tak to musí být fakt zážitek...
Mě nevadí rozumně pokecat o politice, ale to co tady předvádíš je primitivní hospodský antikomunismus a to fakt nemá cenu diskutovat.
Když tě kouří nějaká buzna tak přitom začneš vykládat o bolševicích v ČD a při finálním orgasmu o Leninově mauzoleu?? Jestli jo, tak to musí být fakt zážitek...
Mě nevadí rozumně pokecat o politice, ale to co tady předvádíš je primitivní hospodský antikomunismus a to fakt nemá cenu diskutovat.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Kriste!!!! dost, už nemíním reagovat...
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Kde, kromě něktrých provozů metra, jezdí vlaky bez strojvedoucích? Až se tady ta elektronika poj.e, to bude rázem problém s přelidněním vyřešen.
No aktuol furt mele něco o bolševicích, tak ať si zajede do Rusla, nebo do jiný země ex SSSR, tam určitě na nějaký narazí.
No aktuol furt mele něco o bolševicích, tak ať si zajede do Rusla, nebo do jiný země ex SSSR, tam určitě na nějaký narazí.
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akutol: však počkej, až nastane geomagnetická bouře, tak těch mrtvých bude x desítek násobně víc.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akutole, kdysi jsem tě bral, protože jsi též štval Buřta, který mě ke své škodě zablokoval, že jsem mu nemohl dát kladný lajk.
Ale co tu píšeš o dráze je jedna nehoráznost za druhou. Já sice nádražák nejsem ale v té problematice se poněkud vyznám ale ne tak jako nádražáci, kteří v tom dělají celý život. .
.........................................................................................................
PS: slovo nádražák není od slova nádraží, ale znamená člověka, který se v problematice dráhy vyzná, což ty jsi tu vůbec neprokázal a napsal jsi tu mnoho nehorázných nesmyslů.
Chápu, dnes se používá spíše slovo železničář ale jako starý dědek takový purismus nemám rád.
To mne připomnělo našeho němčináře, on byl češtinář, ale v důchodu nás učil němčinu, kterou jsme měli jako jediný obor v celém Československu povinnou.
K***izoval, proč se nesmí používat jadrnné české slovo HASIČ ale místo toho se musí používat slovo POŽÁRNÍK, což v něm evokuje člověka, který ty požáry zakládá. Nesmíme být přiblblými jazykovými puristy.
Tak je to s tím NÁDRAŽÁK (ten co rozumí dráze) versus ŽELEZNIČÁŘ. Ale to je vlastně jedno, jak se ta profese nazývá. Akutol se tu totálně ztrapnil, protože si tu hrál na pana chytrého a přitom o tom ví kulové.
Ale co tu píšeš o dráze je jedna nehoráznost za druhou. Já sice nádražák nejsem ale v té problematice se poněkud vyznám ale ne tak jako nádražáci, kteří v tom dělají celý život. .
.........................................................................................................
PS: slovo nádražák není od slova nádraží, ale znamená člověka, který se v problematice dráhy vyzná, což ty jsi tu vůbec neprokázal a napsal jsi tu mnoho nehorázných nesmyslů.
Chápu, dnes se používá spíše slovo železničář ale jako starý dědek takový purismus nemám rád.
To mne připomnělo našeho němčináře, on byl češtinář, ale v důchodu nás učil němčinu, kterou jsme měli jako jediný obor v celém Československu povinnou.
K***izoval, proč se nesmí používat jadrnné české slovo HASIČ ale místo toho se musí používat slovo POŽÁRNÍK, což v něm evokuje člověka, který ty požáry zakládá. Nesmíme být přiblblými jazykovými puristy.
Tak je to s tím NÁDRAŽÁK (ten co rozumí dráze) versus ŽELEZNIČÁŘ. Ale to je vlastně jedno, jak se ta profese nazývá. Akutol se tu totálně ztrapnil, protože si tu hrál na pana chytrého a přitom o tom ví kulové.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Akutol (98/220/42)
To si pleteš, do Ruska za Leninem jezdí právě zaměstnanci ČD, viz osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/38-zol-pozvanky/4804-poznavaci-zajezd-kyjev-moskva-petrohrad-vlakem.
...........................................................................................................
Já byl na východ nejdál v Prešově, ale možná tam chtějí ČD sehnat ten kýžený zcela ekologický myší olej, na který viděli stát frontu na Rudém náměstí. Stáli tam dlouhou frontu s kanystrama, aby si koupili ten zázračný myší olej, před budovou budovou s nápisem Maus-oleum a pak odešli zklamaní, protože po vystání té fronty zjistili, že mezitím ten pumpař, který by jim ten zázračný myší olej prodal, umřel.
To si pleteš, do Ruska za Leninem jezdí právě zaměstnanci ČD, viz osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/38-zol-pozvanky/4804-poznavaci-zajezd-kyjev-moskva-petrohrad-vlakem.
...........................................................................................................
Já byl na východ nejdál v Prešově, ale možná tam chtějí ČD sehnat ten kýžený zcela ekologický myší olej, na který viděli stát frontu na Rudém náměstí. Stáli tam dlouhou frontu s kanystrama, aby si koupili ten zázračný myší olej, před budovou budovou s nápisem Maus-oleum a pak odešli zklamaní, protože po vystání té fronty zjistili, že mezitím ten pumpař, který by jim ten zázračný myší olej prodal, umřel.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Gin: on je jen zapřísáhlý antikomouš a havlovlezp***lka a především troll, který tu bude hejtovat všchno jiný, než on vypotí.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Me se desne libi, jak to tu akutol rozvasnil. At pise co pise, tak to tady dost lidi nerozdejchalo a malem jim prdla cevka. Chlapci, budte trosku nad veci, jste jak pavlacovy tety a chybi vam spetka asertivity a schopnost se zasmat narazce :-) hezke Vanoce
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
"Ale na to přišli už pánové David Dunning a Justin Kruger, čím větší nula, tím více si o sobě myslí :-)" tak teď jsi na to káp. Konečně něco pravdivýho.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Byl bych rád kdyby redakce pročistila toto téma, zvrhlo se to špatným směrem. Takže bych Vás poprosil uveďte téma do souladu s pravidly. Díky.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Gin (58/184/120)
https://www.idnes.cz/…a-zpravy_zuf
-----------------
To by se nestalo ani germaniu ... :-)
https://www.idnes.cz/…a-zpravy_zuf
-----------------
To by se nestalo ani germaniu ... :-)
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Zatím se ta Arriva moc nevyznamenala, vyzobala si rozinky (s počátku nechtěla vůbec jezdit do Šluknovskýho výběžku, všechny rychlíky po převedení na ní měly končit v Novém Boru, teď tam jezdí aspoň po protestech místních starostů aspoň některé) a na těch vyzobaných rozinkách předvádí nehoráznosti.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Do kopce to nevyjelo. To asi předvídali, proto nechtěli ten kus tratě přes Lužické hory. Speciálně ta Arriva neměla ty rychlikové trati, na kterých se to stalo řádně vysoutěžené. Byly ji přiklepnuty v jakémsi roztřelu. Ani nevím, co přesně ten rozstřel je. V každém případě bylo obejito řádné vysoutěžení.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Zima to prověří a hlavně ať to neodserou nevinní lidé.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Ale na Arrivu asi moc. Vyzobala si pouze pohodlné tratě, jinde by to asi nevyjela ani náhodou.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.