Online škola
Co na ni říkáte? Na základce by mi to vyhovovalo.../byl jsem v učení napřed takže nuda/...
/btw chcete tady taky někdo na práva?...hodně mě to baví, ale je těžký se dostat...
klidně i třeba co už studujete, díky...vím, že jsou i jiná fora, ale ted je tam dost
"mrtvo".../...5 let starý příspěvky asi budou k ničemu...
/btw chcete tady taky někdo na práva?...hodně mě to baví, ale je těžký se dostat...
klidně i třeba co už studujete, díky...vím, že jsou i jiná fora, ale ted je tam dost
"mrtvo".../...5 let starý příspěvky asi budou k ničemu...
Onlin výuka je velmi slušně řečeno na hovno
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím
Nahlásit
No, je to k ničemu. Mel jsem možnost být na třídních schůzkách a to co jsme tam slyšel byla hrůza. Prostě, snad to brzo skončí.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Online výuka podle mě ukázala kdo je schopný fungovat a kdo ne.
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Na základních a středních školách je to naprd, studenti se nedokáží učit pravidelně, pokud nejsou zatěžováni testy (já si teda pravidelně učivo i četl, naopak mě testy způsobovaly znechucení a učit na povel jsem se příliš nedokázal ...). Pro ostatní to je ale katastrofa, nevím, co budou umět....
Na vysoké mi však distanční výuka vyhovuje. Ano, chybí mi přátelé z vysoké školy, když je nemohu vidět osobně, blbnout s nimi, zajít na pivko... Nicméně jsem doma, mohu se věnovat i svým věcem, zahradě, kytaře, domácím mazlíčkům, jsem častěji s rodinou. Lidi, kteří mají druhou polovičku, tak mohou trávit čas u ní a nemusí ji vidět pouze jednou za týden nebo 14 dní (víkendy).. Nemusím pořád lítat tam a zpátky, cestovat ve stresu a nestíhat... Přednášky a cvičení online formou mi přijdou lepší i z toho hlediska, že u nich mohu jíst, nemusím spěchat na danou minutu do školy, nikdo mě během ní neruší, takže mohu lépe dávat pozor. Zároveň mám skvělý výhled na monitor a nesedí přede mnou žirafa, přes kterou bych se musel naklánět (Argumenty typu, že mám sedět vepředu, jsou k ničemu, protože v předních řadách sedí jedinci, vedle kterých sedět hodinu a půl jednoduše nezvládne nikdo normální). Online přednášku si můžete taky zpětně pustit (nebo si ji nahrát), což je velké plus, jelikož když vezmu prezenční přednášky, tak jsem si nestíhal zapisovat věci, co vyučující říkal, byl jsem z toho zmaten. No a na zkoušku jsem otevřel prezentaci vyučujícího, která byla napsána jen v bodech anebo pomocí vzorců (ano, prezentace nemají obsahovat mnoho textu, ale pro studenty učící se na zkoušku by ten text vhodný byl ;)), otevřel jsem i sešit a zjistil jsem, že nevím, z čeho mám látku pochopit. Při online výuce si jednoduše pustím přednášku znovu a nejasné věci mohu pochopit na základě mluveného slova.
Jistým kamenem úrazu je však praktická výuka, kdy se člověk nedostane do laboratoří, nemůže měřit na závěrečnou práci, to je z celé distanční výuky to nejhorší.... Psát protokoly na základě naměřených hodnot je zkrátka naprd, zde se nenaučíte pracovat s pipetami, byretami (u chemických oborů), vlastně s ničím...
Shrnul bych to tak, že na středních školách a základních bych obnovil výuku v plném rozsahu, jak to bude možné. Na vysokých bych změnil přístup, a to tak, že přednášky a cvičení by mohly probíhat online formou (nebo mohou probíhat online formou alespoň půl semestru). Například v zimním semestru, kdy je na podzim ještě mnohdy pěkné počasí, tak bych dal první půlku semestru online, studenti nemusí dojíždět (mnohdy tolik hodin..) a mohou užívat krásného počasí, kdy po online přednášce zaklapnou noťas a jdou ven, v letním semestru zase naopak.
Na vysoké mi však distanční výuka vyhovuje. Ano, chybí mi přátelé z vysoké školy, když je nemohu vidět osobně, blbnout s nimi, zajít na pivko... Nicméně jsem doma, mohu se věnovat i svým věcem, zahradě, kytaře, domácím mazlíčkům, jsem častěji s rodinou. Lidi, kteří mají druhou polovičku, tak mohou trávit čas u ní a nemusí ji vidět pouze jednou za týden nebo 14 dní (víkendy).. Nemusím pořád lítat tam a zpátky, cestovat ve stresu a nestíhat... Přednášky a cvičení online formou mi přijdou lepší i z toho hlediska, že u nich mohu jíst, nemusím spěchat na danou minutu do školy, nikdo mě během ní neruší, takže mohu lépe dávat pozor. Zároveň mám skvělý výhled na monitor a nesedí přede mnou žirafa, přes kterou bych se musel naklánět (Argumenty typu, že mám sedět vepředu, jsou k ničemu, protože v předních řadách sedí jedinci, vedle kterých sedět hodinu a půl jednoduše nezvládne nikdo normální). Online přednášku si můžete taky zpětně pustit (nebo si ji nahrát), což je velké plus, jelikož když vezmu prezenční přednášky, tak jsem si nestíhal zapisovat věci, co vyučující říkal, byl jsem z toho zmaten. No a na zkoušku jsem otevřel prezentaci vyučujícího, která byla napsána jen v bodech anebo pomocí vzorců (ano, prezentace nemají obsahovat mnoho textu, ale pro studenty učící se na zkoušku by ten text vhodný byl ;)), otevřel jsem i sešit a zjistil jsem, že nevím, z čeho mám látku pochopit. Při online výuce si jednoduše pustím přednášku znovu a nejasné věci mohu pochopit na základě mluveného slova.
Jistým kamenem úrazu je však praktická výuka, kdy se člověk nedostane do laboratoří, nemůže měřit na závěrečnou práci, to je z celé distanční výuky to nejhorší.... Psát protokoly na základě naměřených hodnot je zkrátka naprd, zde se nenaučíte pracovat s pipetami, byretami (u chemických oborů), vlastně s ničím...
Shrnul bych to tak, že na středních školách a základních bych obnovil výuku v plném rozsahu, jak to bude možné. Na vysokých bych změnil přístup, a to tak, že přednášky a cvičení by mohly probíhat online formou (nebo mohou probíhat online formou alespoň půl semestru). Například v zimním semestru, kdy je na podzim ještě mnohdy pěkné počasí, tak bych dal první půlku semestru online, studenti nemusí dojíždět (mnohdy tolik hodin..) a mohou užívat krásného počasí, kdy po online přednášce zaklapnou noťas a jdou ven, v letním semestru zase naopak.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Co se u nás na škole týče, tak je to bída s nouzí. Většina našich učitelů s počítačem už moc neumí, protože jsou staří a podle toho ta výuka také vypadá :sD no musím se učit 2x tolik, co předtím, ale není to nic, co by se nedalo zvládnout. Pokud to nezvládáš, tak potom nemáš na té škole co dělat :-)
Online vyuka je ok pro deti chytrejsi a v podstate burt pro hloupesi. Pro prumerne deti je to nic moc, protoze potrebuji vetsi dohled. A chybi socializace, coz je nejvetsi prinos skoly, zvlast na zakladce.
Co se prav tyce, tak uz to davno neni zadny extra tezky se tam dostat, dneska je relativne malo uchazecu (cca 60%) a bere se porad stejne mnozstvi jako za me pred 14 lety... Dneska uz zadna vysoka neni opravdu elitni (mozna jeste tak medicina), prave kvuli nedostatku studentu a zpusobu, jak je vyplacen prispevek vysokym (tedy za studenta), ktery nuti mit studentu co nejvic a ne jet ciste na kvalitu. Jasne, je to tezsi nez se dostat na ekonomku nebo hnojarnu, kam berou skoro kazdeho, ale tezke... kdyz berou pres 30% uchazecu bych to nenazval.
PS: Uz tam nejsem, nastesti :D Ale narocnost sla znacne dolu za tech 10 let, aspon co tak mam z doslechu od lidi, co tam jeste jsou.
Co se prav tyce, tak uz to davno neni zadny extra tezky se tam dostat, dneska je relativne malo uchazecu (cca 60%) a bere se porad stejne mnozstvi jako za me pred 14 lety... Dneska uz zadna vysoka neni opravdu elitni (mozna jeste tak medicina), prave kvuli nedostatku studentu a zpusobu, jak je vyplacen prispevek vysokym (tedy za studenta), ktery nuti mit studentu co nejvic a ne jet ciste na kvalitu. Jasne, je to tezsi nez se dostat na ekonomku nebo hnojarnu, kam berou skoro kazdeho, ale tezke... kdyz berou pres 30% uchazecu bych to nenazval.
PS: Uz tam nejsem, nastesti :D Ale narocnost sla znacne dolu za tech 10 let, aspon co tak mam z doslechu od lidi, co tam jeste jsou.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Větší p**ovinu jsem neviděl :D
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Vjaceslav-tak půjdete do parlamentu no
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Online výuka zvyšuje prestiž
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.