Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Když nepřevezmu zásilku na dobírku, vrátí ji eshopu?

23. 10. 2021 v 11:17Off-line Anonym
Yes or no? :D
23. 10. 2021 v 11:20Off-line Anonym
Tak já jen tak víšco xd objednal jsem si narychlo dvě košile ale rozpadla se mi peněženka tak teď místo košil si chci z jiného eshopu objednat peněženku :D
23. 10. 2021 v 11:34Off-line Anonym
Chudý student :D
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
23. 10. 2021 v 12:38Off-line rondo  (93/170/70)
Ano zásilku nemušíš převzít vrátěj ji do eshopu.
23. 10. 2021 v 12:40Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Nie, nevrátia. Hodia ju do koša a majiteľ eshopu si ťa nájde a znásilní ťa. Robia to takto všetci osamelý buzeranti.. Si fakt úbohý.. Si radšej niekoho najdi..!
23. 10. 2021 v 13:27Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Proč by to posílali na celní úřad a co by tam s tím asi tak dělali? Normálně to po lhůtě vrátí odesilateli. Akorát nevím, jestli bude ten e-shop ochotnej mu pak ještě někdy něco na dobírku poslat.
A když už seš na tom tak mizerně, že nejseš schopnej zaplatit naráz dvě košile a šrajtofli, tak by bylo slušný tu objednávku košil zrušit, ať to zbytečně neposílají. Nechat si to poslat na dobírku a pak to ignorovat a nevyzvednout si to, sorry ale to není úplně fér jednání.
23. 10. 2021 v 13:28Off-line Anonym
Snažím se to už s tím eshopem řešit aby tu objednávku zrušili
23. 10. 2021 v 13:34Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Pokud to ještě neposlali, tak by to snad problém být neměl.
23. 10. 2021 v 13:36Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Pokud to teda nejsou košile šitý na míru, ale takový věci se na dobírku snad ani neposílají.
23. 10. 2021 v 13:38Off-line Anonym
Nene,jsou to nějaké košile z Croppu co byly ve slevě
23. 10. 2021 v 13:41Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Cywe, dvě košile ve slevě a to nejseš schopnej zaplatit?
Si radši vem ty košile a peněženku si kup zatím nějakou od Vietnamců, než dáš dohromady na lepší, ne? Hadry jsou vidět víc než šrajtofle.
23. 10. 2021 v 13:43Off-line Anonym
Tak hader mám dost (i když,hader není nikdy dost :D) ale já už víc než dva týdny nosím starou peněženku co už taky není v nejlepším stavu. košile jsou i s dopravou za 707 kč a peněženka za 528 kč
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
23. 10. 2021 v 13:46Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Košile - věc kterou si oblíkneš a je vidět.
Peněženka - věc, která je 99 procent času zastrčená někde v kapse.

Zkus o tom přemýšlet takhle.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
23. 10. 2021 v 13:48Off-line Anonym
Já potřebuju všechno,f**k,asi si najdu sugardaddyho :D
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 6  Nahlásit
23. 10. 2021 v 13:48Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Říkám, tak si zatím kup peněženku u strejdy Nguyena za 50-100 a tu "lepší" si pořiď třeba příští měsíc nebo jak budeš mít prachy. Nebylo by to smysluplnější?
23. 10. 2021 v 13:48Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Je anonymova vec, či tú objednávku zaplatí. Eshop je povinný predať ti tovar aj nabudúce. Ako zákazník čo kupuje niečo online máš možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Za odstúpenie sa považuje aj neprevzatie zásielky. Zásielka bude odoslaná odosielateľovi po istej dobe. Ak tovar už nechceš a hlavne ak ide o malý eshop bolo by fér oznámiť, že tovar už nechceš a neprevezmeš.

Nemaj žiadne výčitky. Je tvoja vec, keď sa rozhodneš niečo vrátiť alebo odmietnuť prevziať. Je to tvoje rozhodnutie a je to v poriadku.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
23. 10. 2021 v 13:49Off-line Anonym
Bylo nu,ale když už řeším s Polákama aby zrušili objednávku těch košil a do Metalshopu už přišla objednávka na peněženku tak už to asi nemá cenu :D
23. 10. 2021 v 13:54Off-line Anonym
Dobře,díky FelixGabriel
23. 10. 2021 v 13:55Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Pohoda :)
23. 10. 2021 v 14:01Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Prodat sice jo, ale můžou už ho klidně f**knout s tou dobírkou a říct, že jedině platba předem.

No, teď už je asi pozdě o tom přemýšlet, ale propříště. Za prvý si líp vyhodnotit prio***y a za druhý objednávat až tehdy, když víš na sto procent že tu věc opravdu chceš a budeš si moct dovolit to zaplatit. Nebudeš pak zbytečně přidávat práci jim i sobě.
23. 10. 2021 v 14:04Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Je úplne normálne, že si niekto niečo rozmyslí a je to v poriadku. Malým podnikateľom to vadiť bude, pretože aj 5 eur je pre nich výdavok ktorý sa im nepáči pretože často samotný majiteľ eshopu tú objednávku reálne v systéme kuká a rieši. Ale pri veľkom eshope je im to jedno. Hlavne každý eshop ak teda daná firma vie podnikať ráta s tým, že takéto výdavky budú mať a majú to zahrnuté v cenách. Potom je prevádzkovať eshop menej nákladné ako prevádzkovať kamennú predajňu.

Zákazník má právo v lehote 14dní vrátiť tovar, to je tiež dôvod prečo niektorí ľudia nakupujú online :D
23. 10. 2021 v 14:15Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
O tom nejsme ve sporu, právo na to samozřejmě má. Jasně, velkej e-shop těch pár drobných nepoloží, ale považuju minimálně za nějakou lidskou slušnost jim říct, že jsem si to rozmyslel a už to nechci.
23. 10. 2021 v 14:37Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Tohle já nerozporuju, teoreticky to možný je. Ono to odstoupení doopravdy není. Reálně se na to ale každej vysere. Za prvé by museli dokázat, že si to opravdu objednal ten konkrétní člověk a za druhé je vysoce pravděpodobný, že je to nějaká nemajetná socka, na který si leda tak hovno vemou.
23. 10. 2021 v 14:40Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Vrátí ji eshopu, ale eshop bude po tobě chtít uhradit náklady za dopravu navíc, což ti třeba ani nemusí dát vědět, protože to mají napsaný v obchodních podmínkách, se kterými s vytvořením objednávky automaticky souhlasíš a berou to tedy tak, že o povinnosti tyto náklady uhradit víš. A z takových drobností, na které se lidi vyserou nebo na ně zapomenou, se pak dostávají do exekucí. :-P
23. 10. 2021 v 15:09Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Exekuci bych v tomhle případě zařadil spíš do teoretické roviny. Nemyslím si, že by někomu stálo za to se kvůli těm pár korunám soudit, navíc ještě s hodně nejistým výsledkem.
23. 10. 2021 v 15:20Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Nepíšte tu blbosti a dezinformácie. Stačí si pozrieť zákon.. Konrkétne zákon o ochrane spotrebiteľa. Eshop nemôže konať v rozpore so zákonom. Eshop je dokonca povinný aj keď objednávku zaplatíš vopred a nepreberieš - vrátiť ti celú sumu, vrátane poštovného (teda aspoň základné poštovné čo majú v ponuke). Pokiaľ nejaký eshop v obchodných podmienkach uvádza niečo iné, kontaktovať obchodnú inšpekciu a oni si to s tým eshopom už poriešia :)

Eshop nebude a nemá právo nič vymáhať.. :D
23. 10. 2021 v 15:22Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Je treba sledovať zákony a nie "hlas ľudu". To, že nejaká histerická živnostníčka bude po tebe požadovať náhradu škody neznamená, že je to v poriadku. Stačí sa obrátiť na obchodnú inšpekciu a dajú jej zato ešte mastnú pokutu.
23. 10. 2021 v 15:26Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
To síce možné je, ale našťastie tu máme zlaté regulačné zákony EU :) Takže, neprevzatie zásielky je plne OK. Z pohľadu eshopu je úplne jedno, či to neprevezmeš alebo prevezmeš a pošleš späť.. aj tak to svoje poštovné musia zaplatiť z vlastného vracka, pretože ti musia vrátiť plnú čiastku vrátane poštovného. Je to tak a či sa ti to páči alebo nie, nič to na tom nemení. Podnikáš v danom obore? Ak áno, tak investuj do vzdelania.
23. 10. 2021 v 16:04Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Ehm, § 2118 občanského zákoníku - "Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme." Pokud to neudělá bez toho, aby předtím odstoupil od kupní smlouvy, je to její porušení.

§ 2002 OZ: "Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit." Od smlouvy pak odstupuje prodávající a s tím souvisí, že:
§ 2005 OZ: "Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o způsobu řešení sporů." Odeslání nevyzvednuté zásilky na dobírku je imho zcela jednoznačně "škoda vzniklá z porušení kupní smlouvy".

A nevím nic o tom, že by nějaký regulační zákony EU byly nadřazený českému OZ. Nebo kterej konkrétní regulační zákon EU tohle ustanovení ruší a zbavuje někoho povinnost dodržet podmínky uzavřené smlouvy? A obchodní inspekce je něco víc než soud a zákony? To asi sotva.

Že to s nejvyšší pravděpodobností nikdo soudně vymáhat nebude, protože ten opruz s tím za těch pár korun nestojí, je věc druhá.
23. 10. 2021 v 16:13Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Felix o koze, zatímco my o voze. Obchod samozřejmě má právo vymáhat po kupujícím náklady za škody, které eshopu nepřevzetím balíku vznikly. :-P
23. 10. 2021 v 16:17Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Jenom pro úplnost - v případě e-shopu se kupní smlouva uzavírá už tou objednávkou, ne až fyzickým převzetím, kdyby snad někdo chtěl rozumovat o tom, že dokud člověk nemá zboží, tak to žádná kupní smlouva není.
23. 10. 2021 v 16:20Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
No však jo, to jsem psal už výše.
23. 10. 2021 v 16:37Off-line lahonza2  (20/-/-)
Neumíš googlovat ty k****ne?
23. 10. 2021 v 23:52Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Ja sa pohybujem v danom obore eshopov a viem ako to v skutočnosti je. Nie, nemá eshop nato právo. Zákazník má právo na vrátenie plnej čiastky ktorú zaplatil, vrátane poštovného.
24. 10. 2021 v 01:55Off-line Kritik  (22/-/-)
No e-shop asi nebude rád, že platí poštovný a nedostane zaplaceno od zákazníka, i když Croppu mi fakt líto neni
24. 10. 2021 v 12:12Off-line FelixGabriel  (102/170/58)
Veľký eshop to má v cene. Je jedno, či zákazník nepreberie alebo tovar vrátí. Aj tak to poštovné uhradí nakoniec ten eshop. Veľké eshopy to majú v marži, proste dostatočne vysoké ceny a stále môžu byť lacnejšie než v obchode, pretože zabehnutý eshop nemá ani zďaleka tak veľké náklady ako predajňa. Vieš koľko % objednávok sa vráti do eshopu a eshop nič nepredal a ešte musel platiť poštovné? :) Niktoré eshopy dokonca preplácajú aj náklady na vrátenie, tam eshop platí poštovné 2x a stále sa im to oplatí. Len samozrejme nie každý je schopný pochopiť že ako to je možné.
24. 10. 2021 v 17:35Off-line TommenBaratheon  (20/174/74)
Tak znovu. Nepřevzetí dobírky NENÍ de iure odstoupení od kupní smlouvy. Sám říkáš, že "je dobré sledovat zákony" - tak je sleduj. Já jsem tu napsal konkrétní ustanovení zákona, podle kterých to vymahatelný je. Problém by byl s prokázáním, kdo tu objednávku doopravdy odeslal.

Odesláním objednávky uzavíráš kupní smlouvu, nepřevzetím zboží bez vážných důvodů podmínky kupní smlouvy porušuješ. Prodávající má na základě toho od kupní smlouvy odstoupit a požadovat náhradu škody, což je v tomhle případě marné poštovné.
A i kdybych přijal ten špatný názor, že nevyzvednutí dobírky je odstoupení od kupky ze strany kupujícího, tak pořád tím podle § 2005 OZ není dotčeno právo na náhradu škody vzniklé marným odesláním zásilky. V době odeslání prodávající nevěděl nic o tom, že kupující zboží už nechce, jednal v dobré víře že obchod bude uzavřen a zásilka převzatá i zaplacená a tím pádem tyhle náklady nemůžou jít k tíži prodejce.

Je to dost srozumitelný? Jestli ne a nestačí ti to ode mě, popros nějakýho právníka, ať ti to vysvětlí.

Že s tím e-shopy do jisté míry počítají a serou na to, aby těch pár korun soudně vymáhali, to už je věc druhá.
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload