Chci normální auto i v budoucnu
25. 09. 2022 v 21:08 Anonym
Až evropské automobilky nebudou smět vyrábět a prodávat auta se spalovacími motory, ale jen ty na baterky, budu si moci přivézt auto ze země mimo EU, třebas z Turecka?
Ty budes ten sobec, co mysli na "svoje" dobro a vubec ho nezajima, ze EV je proste nutna zmena kvuli budoucnosti, vid? Btw nebudes moct, na podobny vychcanky se samozrejme myslelo. A i kdybys mohl, tak do nej nebudes mit co nalejt ... :-)
Souhlasím - 11 • Nesouhlasím - 20
Nahlásit
25. 09. 2022 v 21:13 Anonym
To je reakce nějakého fanatického progresivisty a voliče Zelených?
Souhlasím - 16 • Nesouhlasím - 11
Nahlásit
Pokud máš rád zastaralé technologie, můžeš si koupit koně a jezdit jako v 19. století:
https://monovisions.com/…9th-century/
https://monovisions.com/…9th-century/
Souhlasím - 11 • Nesouhlasím - 10
Nahlásit
Nikoli, nevolim zadny zeleny aktivisty. Ty budes jen ten hlupacek, co si myslel, ze EM je akce zelenych, protoze ti nedochazi spousta veci. Hele, zkus si precist tohle, to je presne pro hlupaky, mohl bys to pochopit ... :-)
https://www.idnes.cz/…technika_nyv
https://www.idnes.cz/…technika_nyv
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 14
Nahlásit
Tak já taky nechci žádnou elektrickou plečku, ale normální auto. A přesně kvůli těmhle d***lům chvílemi uvažuju o tom, že si jen tak natruc koupím SUV, ať se třeba všichni poserou.
Souhlasím - 15 • Nesouhlasím - 11
Nahlásit
Do tý doby se možná EU rozpadne, možná EV budou už srovnatelné/lepší ve všech ohledech než spalováky, nebo možná i***tům z EU dojde že dělaj chybu a ustoupí (pochybuji)
Řešit to teď je zbytečné. Až ta doba nastane, najdi nejlepší řešení jaké ti bude vyhovovat, pokud to bude dovezený auto ze zahraničí, ok. Jen, víš že když budeš mít jedinej spalovák široko daleko... asi pro něj nenajdeš benzínku, že?
Držet se jednoho typu pohonu pouze protože jsi na něj zvyklej není optimální řešení. Optimální řešení je najít to co vyhovuje nejvíc tvému usecase.
Řešit to teď je zbytečné. Až ta doba nastane, najdi nejlepší řešení jaké ti bude vyhovovat, pokud to bude dovezený auto ze zahraničí, ok. Jen, víš že když budeš mít jedinej spalovák široko daleko... asi pro něj nenajdeš benzínku, že?
Držet se jednoho typu pohonu pouze protože jsi na něj zvyklej není optimální řešení. Optimální řešení je najít to co vyhovuje nejvíc tvému usecase.
Souhlasím - 10 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
Kdo se jednou projel baterkacem, nebude chtit zpet spalovak. Krome dojezdu to ma jen pozitiva :-)
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím - 14
Nahlásit
Nevim, osobně jsem se s elektrikou měl možnost projet a děkuji nechci, nevyhovuje mi to, pro mě totálně mrtvý a chladný stroj, spalovák je pro mě spalovák. Komu vyhovuje elektrika nebráním mu. Čistá elektrika tu za naší generace nejspíš nebude. A pro největší vidláky UAZ splňuje i ty nejpřísnější Euro normy, takže není co řešit. Navíc já jezdím v zastaralých plečkách na dojetí které není problém hodit na veterána, a ty nikdy nezakážou.
Souhlasím - 8 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
I8051: Pro řadu lidí je ten dojez k***ická vlastnost, ale to co mu vyhovuje ať si každý rozhodne sám...
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Není baterka jako baterka a není spalovák jako spalovák…. Prostě je to tak jako není steak jako steak.
My jsme přemýšleli překonfigurovat SUV diesel na baterky ale zatím ten elektrický kit co nabízejí není tak cenově dostupný jak bychom chtěli.
V našem věku to už nějak dalších 30 let doklepu ikdybych měl jezdit jen veteránem 1x za 14 dní na nákup :D
I dnes se jezdí na dvoutaktech motorkách pro radost třeba stovky km a to že se musí míchat palivo je součástí tohoto zážitku.
Kdo bude chtít jezdit, tak jezdit bude, jelikož kde je poptávka tam je nabídka kluci ;) to je ekonomika trhu.
My jsme přemýšleli překonfigurovat SUV diesel na baterky ale zatím ten elektrický kit co nabízejí není tak cenově dostupný jak bychom chtěli.
V našem věku to už nějak dalších 30 let doklepu ikdybych měl jezdit jen veteránem 1x za 14 dní na nákup :D
I dnes se jezdí na dvoutaktech motorkách pro radost třeba stovky km a to že se musí míchat palivo je součástí tohoto zážitku.
Kdo bude chtít jezdit, tak jezdit bude, jelikož kde je poptávka tam je nabídka kluci ;) to je ekonomika trhu.
Souhlasím - 10 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Víš ona ta auta budou jezdit. Jen na ně budou vyšší daně, ale to mi je celkem jedno...nejsem žádná zelená socka, tak si prostě připlatím. Auto mi celkem dobře slouží a ještě pěkných pár let bude;-)
Na a až se posere, tak si koupím nějakýho tereňáka a budu si to užívat, jen ať se všichni poserou....tohle bolševický diktování v čem budu a nebudu jezdit mi je celkem u zádele;-)
Na a až se posere, tak si koupím nějakýho tereňáka a budu si to užívat, jen ať se všichni poserou....tohle bolševický diktování v čem budu a nebudu jezdit mi je celkem u zádele;-)
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Jistě kdo si myslí že spalovací motory vymizí je bláhový a najivní... vždy se dá najít cesta, byť formou veterána...a kdo chce si cestu k palivu vždy najde.. stejně asi jako nucený přechod motorových pil na baterie... můžou co chtějí, ale lesnickou techniku ani v příštím století na elektro neprevedou, taková technologie není. Takže pak stačí max. lesnické zkoušky a jede se dál...
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
Spalovací motory nevymizí, ale budou exotikou stejně jako teď koňský povoz. Mimochodem, elektrická letadla už jsou realitou. https://zdopravy.cz/…nada-126292/
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím - 9
Nahlásit
Jez1920FC22 (58/196/-)
To je sice hezký, co píšeš. Jenže každý není tak bohatý, aby si kupoval tak levné auta. A kupovat si el automobil v bazaru, je zcestný, protože stará baterie je víceméně v háji a nová s výměnou stojí, pomalu, jako nové auto
----------------
Jezina, nas odbornik bez ridicaku na EV a baterie. Zkus si nejdrive neco precist o problematice a pak zase pindej:
- za 10 let budou EV stejne drahe nebo levnejsi, nez klasicke spalovaky
- servis takovychto vozu je vyrazne levnejsi
- provoz bude levnejsi a muze byt i zadarmo
- baterie u EV se povazuje za "starou" pri poklesu kapacity na 80 %, coz nastane cca pri 500k - 1M km, pri tomto najezdu zahodis i cely spalovaci auto nebo bude mit 3 generalky v cene novyho auta
Jez1920FC22 (58/196/-)
Problém bude spíš v sehnání auta s ručním řazením, protože automobilky vyrábí víceméně auta s automatem.
-----------------
A proc by nekdo shanel manual, kdyz automat zajisti nizsi spotrebu, mensi poruchovost a plynulejsi jizdu? Nehlede na komfort jizdy? Takze problem to jiste neni, spise naopak. A manual v baterkaci? Vis vubec, jak to auto jezdi? Zrejme vubec, vid? :-)
To je sice hezký, co píšeš. Jenže každý není tak bohatý, aby si kupoval tak levné auta. A kupovat si el automobil v bazaru, je zcestný, protože stará baterie je víceméně v háji a nová s výměnou stojí, pomalu, jako nové auto
----------------
Jezina, nas odbornik bez ridicaku na EV a baterie. Zkus si nejdrive neco precist o problematice a pak zase pindej:
- za 10 let budou EV stejne drahe nebo levnejsi, nez klasicke spalovaky
- servis takovychto vozu je vyrazne levnejsi
- provoz bude levnejsi a muze byt i zadarmo
- baterie u EV se povazuje za "starou" pri poklesu kapacity na 80 %, coz nastane cca pri 500k - 1M km, pri tomto najezdu zahodis i cely spalovaci auto nebo bude mit 3 generalky v cene novyho auta
Jez1920FC22 (58/196/-)
Problém bude spíš v sehnání auta s ručním řazením, protože automobilky vyrábí víceméně auta s automatem.
-----------------
A proc by nekdo shanel manual, kdyz automat zajisti nizsi spotrebu, mensi poruchovost a plynulejsi jizdu? Nehlede na komfort jizdy? Takze problem to jiste neni, spise naopak. A manual v baterkaci? Vis vubec, jak to auto jezdi? Zrejme vubec, vid? :-)
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 7
Nahlásit
Eh, vymytej zelenej mozek
"elektrická letadla už jsou realitou" vs linkovaný článek "Jejich vstup do provozu se očekává v roce 2028" takže se očekává že budou realitou až za 6 let... ne že jsou. Tuším že jsem dřív četl o letadlech co už lítají, ale na ten link na podložení tvrzení dán nebyl.
Rvát současný baterky do letadel je dílo mozku úplně vymytého úchylnou zelenou ideologií. Jako jde to, ale kompromisy které jsou nutné jsou příliš.
Ne že by nešly udělat eco friendly letadla. Metan z bioplynu? Proč ne. Syntetický paliva? Výborně. Ale dnešní baterky? U letadel závisí na hmotnosti víc než auta? IUkázkový příklad toho když ideologie je na piedestalu na úkor rozumu.
Ne že nejde postavit letadlo na baterky, to samozřejmě lze alespoň pro kratší vzdálenosti, ale tlačit to násilím v zájmu ideologie, když jsou lepší řešení je kravina. Nakonec i ve zmíněném články ty letadla mají dolet 200km s tím že na delší vzdálenost, světe div se budou zas pálit uhlovodíky.
"elektrická letadla už jsou realitou" vs linkovaný článek "Jejich vstup do provozu se očekává v roce 2028" takže se očekává že budou realitou až za 6 let... ne že jsou. Tuším že jsem dřív četl o letadlech co už lítají, ale na ten link na podložení tvrzení dán nebyl.
Rvát současný baterky do letadel je dílo mozku úplně vymytého úchylnou zelenou ideologií. Jako jde to, ale kompromisy které jsou nutné jsou příliš.
Ne že by nešly udělat eco friendly letadla. Metan z bioplynu? Proč ne. Syntetický paliva? Výborně. Ale dnešní baterky? U letadel závisí na hmotnosti víc než auta? IUkázkový příklad toho když ideologie je na piedestalu na úkor rozumu.
Ne že nejde postavit letadlo na baterky, to samozřejmě lze alespoň pro kratší vzdálenosti, ale tlačit to násilím v zájmu ideologie, když jsou lepší řešení je kravina. Nakonec i ve zmíněném články ty letadla mají dolet 200km s tím že na delší vzdálenost, světe div se budou zas pálit uhlovodíky.
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
Za malou chvíli přijdou důležitější otázky díky válce,než moderní auta.Vše se posune do dalších let!
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
I8051 (51/184/97)
nutna zmena kvuli budoucnosti
-------
A proto si vozíš svoji tučnou zadnici v autě a nezvládneš ujít ani 50m pěšky, ty změno :-)
nutna zmena kvuli budoucnosti
-------
A proto si vozíš svoji tučnou zadnici v autě a nezvládneš ujít ani 50m pěšky, ty změno :-)
Souhlasím - 10 • Nesouhlasím - 6
Nahlásit
Power: Uprav si věk někam k reálnému číslu, než začneš soudit jiné :)
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 8
Nahlásit
Za A je technologicky elektromobil mnohem smysluplnější než spalovák - já bych do spalováku zpátky nepřešel....
Za B evropské automobilky budou smět spalováky vyrábět, ale ne prodávat na evropském trhu.
Za C mě strašně baví jak na to nadávají euroskeptické konzervy, které nám furt předhazují příkladnou velkou B***ánii, která že zlé EU odešla... Přitom VB zakáže prodej nových spalováků dřív než EU :D (tuším že 2030 proti 2035 v EU)
Mimochodem... Vzhledem ke stáří vozového parku v ČR budou po našich silnicích spalovací vozy jezdit ještě minimálně do roku 2050 a vzhledem k mentalitě anonyma (pravděpodobně vyšší věkové kategorie) ho tedy přežijí.
Takže neboj anonyme, budeš moci do smrti smrdět.
Za B evropské automobilky budou smět spalováky vyrábět, ale ne prodávat na evropském trhu.
Za C mě strašně baví jak na to nadávají euroskeptické konzervy, které nám furt předhazují příkladnou velkou B***ánii, která že zlé EU odešla... Přitom VB zakáže prodej nových spalováků dřív než EU :D (tuším že 2030 proti 2035 v EU)
Mimochodem... Vzhledem ke stáří vozového parku v ČR budou po našich silnicích spalovací vozy jezdit ještě minimálně do roku 2050 a vzhledem k mentalitě anonyma (pravděpodobně vyšší věkové kategorie) ho tedy přežijí.
Takže neboj anonyme, budeš moci do smrti smrdět.
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 7
Nahlásit
Až zelení k***ti a jejich pohůnci znepříjemní provoz spalováku natolik, že to už nepůjde ekonomicky unést, tak je plán koupit nějakou velkou bazarovou elektrickou mr__u, tou dobou dojetou do přijatelné ceny a s mrtvou baterkou. Třeba ten Rivian SUV, nebo něco jiného velkého, co odveze hromadu krámů. Pak koupím tu nejlevnější a nejmenší baterku, co tam jde dát, a ještě to s ní dojede na STK, a k tomu vezmu třeba 1.9TDi, nebo 1.9D od žabožroutů, od číňana koupim 50kW alternátor a celý to hodim do toho auta. Až nebude nafta, bude olej ze smažení pro vegany. Když nebude ani olej, frakční depolymerizace plastů, nebo dřevoplyn a zážehový motor, a v nejhorším, zase palety z práce a podělanej parní stroj! Uhlí z elektrárny nebo uhlí z parní turbíny, to už je pak jedno, a zelení dementi ať vzteky prasknou. Nemám miliony na elektrickou káru, protože se živím poctivou prací, ne převodem čistého papíru na potištěný, prázdné jednotky na plnou a ticha na kecy.
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
Stale mnozi nepochopili dulezitost EM v budoucnu. Vzdy se to hazi na nejaky zeleny, vladni spiknuti, iluminaty a buhvi jeste koho. Ja treba nejsem ani jeden z toho a EM fandim, protoze je skvela. No co, casem dospeje kazdej ... :-)
Joa Jezino, stale jsi nevysvetlil, proc bych mel chtit u EV manualni gyyr :--)
Joa Jezino, stale jsi nevysvetlil, proc bych mel chtit u EV manualni gyyr :--)
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 9
Nahlásit
Však dle gusta každého, proto by každý měl mít na výběr co se mu líbí víc. Nevím proč by neměl mít někdo na výběr mezi elektro nebo spalovacím motorem. Jedna a ta samá věc nemusí stejně vyhovovat dvoum lidem. Navíc EM je zatím násilně protlačována právě pouze z ekologických důvodů. Navíc o ekologii se nedá moc hovořit, taková ZF v KnO má zmetkovitost výroby kolem 25% a nikoho to netrápí, protože se to zaplatí, cca 27kilo hliníku které se zahodí na jeden nepodarek není úplně zanedbatelné, výroba hliníku není úplně ekologická záležitost..... Škodovce se akumulátory též moc nedaří.. takže nějaké silné protlačování je předčasné..
Navíc pochybuju že v dohledné době přejde třeba stavební technika ne elektromobilitu. Takže klidně budu jezdit třeba multikárou, taková mtřicítka v pohodě stovkou uhání...
Navíc pochybuju že v dohledné době přejde třeba stavební technika ne elektromobilitu. Takže klidně budu jezdit třeba multikárou, taková mtřicítka v pohodě stovkou uhání...
Souhlasím - 13 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
I8051: "za 10 let budou EV stejne drahe nebo levnejsi, nez klasicke spalovaky"
Pokud, tak to bude ale spíš výsledek umělého zdražování spalováků. Baterie do EV jsou aspoň zatím z celkem vzácných materiálů. Pokud se budou baterie používat na EV i k tomu aby se kvůli nestabilním obnovitelným zdrojům nezhroutila rozvodná síť, tak narážíme na to že těch materiálů bude málo. Růst nabídky je limitován a poptávka může letět nahoru šíleně. To znamená nárůst ceny což se projeví na cenách baterií, což se zas promítne do ceny EV.
Co by trochu mohlo ten tlak snížit je na stacionární bateriová úložiště začít konečně používat sodíkový baterie, ale za 10 let spíš čekám že si budeme vyžírat ten nedostatek... i s astronomickými cenami EV.
Nebo můžou být levnější kvůli hromadě dotací... ale to není levnější. To jen ostatní nutíš ti na to přispět násilím.
Pokud, tak to bude ale spíš výsledek umělého zdražování spalováků. Baterie do EV jsou aspoň zatím z celkem vzácných materiálů. Pokud se budou baterie používat na EV i k tomu aby se kvůli nestabilním obnovitelným zdrojům nezhroutila rozvodná síť, tak narážíme na to že těch materiálů bude málo. Růst nabídky je limitován a poptávka může letět nahoru šíleně. To znamená nárůst ceny což se projeví na cenách baterií, což se zas promítne do ceny EV.
Co by trochu mohlo ten tlak snížit je na stacionární bateriová úložiště začít konečně používat sodíkový baterie, ale za 10 let spíš čekám že si budeme vyžírat ten nedostatek... i s astronomickými cenami EV.
Nebo můžou být levnější kvůli hromadě dotací... ale to není levnější. To jen ostatní nutíš ti na to přispět násilím.
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Ale prrrd ekologie, ekologie je pouze jedna cast problemu. Hlavni je ten, ze pokud chceme jakoukoli mobilitu udrzet do budoucna tak, aby se dalo za 30 nebo 50 let dale presouvat "autama", protoze teleportace zatim uspesne prej moc nefunguje a aby byla mobilita dostupna vsem lidem, je nutny postupne prejit na alternativni reseni, protoze aktualni stav uz bude nemozny. Preci jenom prohnat vejfukem fosilni palivo, ktery potrebujeme i pro ostatni casti prumyslu (nekdy nenahraditelne), navic s ucinnosti 30 % je proste trosku plejtvani zdrojema :-)
A co se tezby tyce, tak aby jezdilo spalovaci auto, musi se PORAD do nej neco tezit a lejt, ale pro baterkac postavis jeden baterypek na 500000 km a po pouiti ho jeste muzes zrecyklovat :-)
Nicmene ano, neni nutne to aplikovat na vsechna odvetvi mobility, ale na masovej segment, coz jsou nakupni tasky na koleckach, to vyznam ma :-)
A co se tezby tyce, tak aby jezdilo spalovaci auto, musi se PORAD do nej neco tezit a lejt, ale pro baterkac postavis jeden baterypek na 500000 km a po pouiti ho jeste muzes zrecyklovat :-)
Nicmene ano, neni nutne to aplikovat na vsechna odvetvi mobility, ale na masovej segment, coz jsou nakupni tasky na koleckach, to vyznam ma :-)
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 8
Nahlásit
I8051: A to lithium jako vezmeš kde?
Právě ten masovej segment je ten hlavní problém... spousta a spousta baterek
Právě ten masovej segment je ten hlavní problém... spousta a spousta baterek
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Tak zatím se recyklovat lithiové články nevyplatí co mi je známo od lidí kteří se tím aktivně zabývají... přechod na jinou účinnější technologii má bejt postupnej a plynujel, tak aby ta technologie postupně nahradila technologii zastaralou a aby byla dostupná všem kterým byla dostupná technologie předchozí. Stejně jako technologická podpora a kompletní background určený k udržení té technologie v chodu. Což se zatím neděje, zatím je vše slepě vynucováno pár šílenci bez ohledu na následky. Mě nevadí elektomobilita, ale nesmyslnost s jakou je protlačována. Jestliže něco vyrábíme s 30% zmetkovitostí pod rouškou ekologie a nakonec někdo řekne že to je dostačující protože se to finančně vyplatí, není to krok vpřed..
Souhlasím - 10 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Lithia je vsude sest pulek a recyklace neni technologicky problem, pouze aktualne financne. Az bude potrebna, rozjede se rychlejc, nez si myslis a bude za pakatel :-)
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 7
Nahlásit
Ano, nasypeme to do moře....tam se toho vejde...
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Když hledáš lithium který je ekologicky i finančně přijatelné k těžbě tak ho zas tak moc není. Růst ceny zvedne finanční přijatelnost, ale to se právě projeví na růstu ceny EV...
K recyklaci, tu nerozporuji, ale spíš než finanční, tak škály. Nevyplatí se v malým množství budovat větší recyklační linky kde by byly úspory z rozsahu. Takže až bude víc EV, bude se víc recyklovat.
K recyklaci, tu nerozporuji, ale spíš než finanční, tak škály. Nevyplatí se v malým množství budovat větší recyklační linky kde by byly úspory z rozsahu. Takže až bude víc EV, bude se víc recyklovat.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Sranda je, že i8051 si s tím přechodem na EM vůbec nepolepšil a tak jako tak stále denně dřepí hodiny v kolonách jako největší chudáček :-) Fňuk :-)
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Až dostanu chuť na poslechnutí elektromotoru tak si pustim vysavač, nebo pračku. V autě to mít nehodlám, to snad zase oprášim skládačku a budu jezdit na ní.
Ale trochu vážně, obávám se že budou buzerovat tak moc že cena za phm, pokud budou vůbec běžně dostupné, bude natolik vysoká až bude běžný auto neprovozovatelný. Teoreticky připadají v úvahy paliva jako lpg atd, ale to je otázka. Navíc ne každýmu motoru to zrovna prospívá. Do měst mi to přijde jako dobrý nápad, ono čichat vejfuk nějakýho umělce kterýmu to kouří jak fabrika neni snem každýho. Ale proboha, ať nám to fakt tak nenutěj, to se lidem znechutí o to víc.
Plus provoz automobilů, ač jich je stále víc, se na emisích podílí velmi malým měřítkem.
Ale trochu vážně, obávám se že budou buzerovat tak moc že cena za phm, pokud budou vůbec běžně dostupné, bude natolik vysoká až bude běžný auto neprovozovatelný. Teoreticky připadají v úvahy paliva jako lpg atd, ale to je otázka. Navíc ne každýmu motoru to zrovna prospívá. Do měst mi to přijde jako dobrý nápad, ono čichat vejfuk nějakýho umělce kterýmu to kouří jak fabrika neni snem každýho. Ale proboha, ať nám to fakt tak nenutěj, to se lidem znechutí o to víc.
Plus provoz automobilů, ač jich je stále víc, se na emisích podílí velmi malým měřítkem.
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Hele íčko s baterkou sem měl tu čest a už nikdy v životě. Benzín je benzín, ale nikomu nic nevnucuji :). Vím, že pokrok si vždy vyžádá svou daň, ale já ji platit nehodlám. To s dovolením přenechám tobě :)
Souhlasím - 10 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Spalovací motory bych ještě neodepisoval, teď nedávno Astron Aerospace představili nový typ s dost zajímavým designem a tvrdí, źe má téměř nulové emise, viz. třeba VTM:
https://vtm.zive.cz/…default.aspx .
Jako elektromotory proč ne, jenže je tu pár jenže:
1) hustota energie v bateriích je pořád o dost nižší, než kolik je jí v benzínu/naftě, což je vcelku logické
2) aby byla elektroauta skutečně green, musela by se ta elektrika vyrábět nějakým k přírodě šetrným způsobem, což se nyní děje jen částečně (viz. zpráva ERÚ - https://www.eru.cz/…vrtleti-2022 ), takže se dá říct, že v současné době jezdí elektroauta z nemalé části na uhlí a plyn. Je sice možné, že se už brzy dočkáme fůze, viz. https://www.osel.cz/…ce-2024.html , ale to se teprv uvidí.
https://vtm.zive.cz/…default.aspx .
Jako elektromotory proč ne, jenže je tu pár jenže:
1) hustota energie v bateriích je pořád o dost nižší, než kolik je jí v benzínu/naftě, což je vcelku logické
2) aby byla elektroauta skutečně green, musela by se ta elektrika vyrábět nějakým k přírodě šetrným způsobem, což se nyní děje jen částečně (viz. zpráva ERÚ - https://www.eru.cz/…vrtleti-2022 ), takže se dá říct, že v současné době jezdí elektroauta z nemalé části na uhlí a plyn. Je sice možné, že se už brzy dočkáme fůze, viz. https://www.osel.cz/…ce-2024.html , ale to se teprv uvidí.
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Mno, je potřeba si uvědomit, že ty baterie se vyrábí v Číně takže jezdit můžete ekologicky, ale co tomu předchází je k přírodě dost nešetrné a to nemluvím o případné likvidaci která probíhá v Africe mimo jiné blízko zdrojů pitné vody na kterých budeme všichni brzy závislí :-).
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Tak baterky jsou zase kapitola sama pro sebe, páč tam se taky zkouší různé technologie...
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Furt se něco zkouší a zatím je to samý propadák :-)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Směšný je, že kouřící komín v zemích EU je špatnej ( teda do chvíle než je zaplacen odpustek jenž očistí exhalace od všeho zlého), ale stejně kouřící komín v Indii, Číně nebo emérice joooo to je cajk... To už je zelený, páč hulí na jinej GPS pozici a tam to tej přírodě nikdo neřekl že to jsou sračky.... tudíž jí to netrápí....
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
S těma elektromobilama je problém vlastně všude. Co se samotné energie týká tak není až takovej problém výroba jako rozvod
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Nechcete si udělat nějakou podzemní rezervaci a jezdit si s těma svýma fosilníma plečkama tam? Moc by to pomohlo životnímu prostředí na povrchu.
Souhlasím • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
A nechceš ty fosilio která ani auto nemá taky někam zalízt?
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Když všechny auta na benelin nahradite autama na elektřiku, tak budete potřebovat milion novejch elektráren... tolik přehrad postavit nejde páč by se na ty řeky nevešly, leta by to byla přečerpávací elektřárna typu dlouhé stráně, to bysme museli uřezat všechny kopce v evropě aby se tam vešly... nebo postavíme 50 tisíc elektřáren na uhlí, to bude hrozně moc eko... nebo postavíme 500 jaderek, v každým okresním městě jednu atomku... abyste měli gde nabíjet vaše autí na baterky :D
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
I8051 (51/184/97)
Dělám něco blbě, že přezdívku Capslock0 nemůžu na amatérech vůbec najít? Nejspíš je to tradičně zase nějaká tvoje patlanice z fotošopu viď.... :-)
Dělám něco blbě, že přezdívku Capslock0 nemůžu na amatérech vůbec najít? Nejspíš je to tradičně zase nějaká tvoje patlanice z fotošopu viď.... :-)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Zkus připojit kompjůtr k internetu....
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Ano vajco, delas stale neco spatne. Uz jen to, zes tu vystridal prezdivky
capslock0
vjaceslav
boyik20
evoluce
power
masturb20
je toho ukazka. Nicmene tolik nicku a stale honis na kole do slipecku nebo v doma koute, co? Cim to bude? ... :-)
capslock0
vjaceslav
boyik20
evoluce
power
masturb20
je toho ukazka. Nicmene tolik nicku a stale honis na kole do slipecku nebo v doma koute, co? Cim to bude? ... :-)
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 6
Nahlásit
Co jezdit veteránama a udržovat staré vozy v provozuschopném stavu?
Souhlasím - 9 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
To co píše Ičko na začátku není tak uplně pravda.. starý diesely mají spoustu možných alternativních paliv... takže bude na co jezdit...
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Jeeeee a jak to frčelo na trafo olej a propanbutan do sání...... To byly časy ještě skvělých mechanických řadových čerpadel...
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Nejlepší je jezdit na vypálený f***ovací olej, projede auto a cítíš hranolky :D
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
BussterX: Starý tanky jsem slyšel že maj motory schopný jet skoro na cokoliv (neověřoval jsem)... dost se jich teď válí na ukrajině v různým stavu, tak možná tam zajet, nějakej ruskej si zabavit a přestavět na "osobák" :-D
a zelenejm praskne cévka :-D
a zelenejm praskne cévka :-D
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Jo, jezdil tu u nás nějakej starej Medvěd, 190ka co si pamatuju a právě na friťák. Děda s Trábošem běžně na Toluen, známej do Okty 1.9tdi lil co se dalo, trafo olej, vyjetej, f***ovací... Starý Pažouti sou "ohleduplností" k těmhle palivům vyhlášený. Jen stát k tomu takovou ohleduplnost nemá, neboť mu tim unikaj velmi vysoký daně co platíme za běžný phm. Navíc, pokud to budou chtít vymýtit tak na tohle určitě nezapomenou.
A ať dou vážně do hajzlu. Jak tu bylo řečeno, támhle si banda k****nů pálí co se dá, sraček ve vzduchu že to celá Praha za leta nevytvoří, ale to je v pořádku, protože válka...
A ať dou vážně do hajzlu. Jak tu bylo řečeno, támhle si banda k****nů pálí co se dá, sraček ve vzduchu že to celá Praha za leta nevytvoří, ale to je v pořádku, protože válka...
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Jeziiis tady je sobecku ... no co :-)
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Jak sobečků? Víš jak pomůžeme ukrajině tím, že od nich nakoupíme starý rsuký vraky? :-)
Souhlasím - 6 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Nejlepším požíračem všeho je za mě bezkonkurenčně starej Opel kadet... neznám nic co by jelo na všechno co byť jen trochu hoří...a když to náhodou už neteklo, tak se to předehřálo a posunul se předvstřik...no nic je čas pořídit kadeta, vyjetýho oleje mám nekonečně a vazelínu spapaj kamna s troškou pilin....
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Btw anonyme, za 15 let bude i Turecko v EU ... :-)
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
I8051 (51/184/97)
Jo za 15 let určitě bude nějaká EU.... :-)
Jo za 15 let určitě bude nějaká EU.... :-)
Souhlasím - 7 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Pro mě za mně ať je na baterky třeba stíhačka gripen a dopravní letadla za sebou můžou tahat šňůru zaplou do zásuvky na ruzyni, já se jen ptám, kde se na to veme elektříka na to nabíjení a jestli to budou zdroje, které při výrobě elektřiky nevypustí do vzduchu víc oxidu než kdyby se jezdilo na benzin, když zelení bezmozci zakázali atomové elektrárny... nebo to utahne současná síť, když se za každým marketem postaví nabíječka? elektrika teď stojí 17x (SEDUMNÁCTRÁT) víc, než před 2 letama... bude za 10 let až se zakážou spalovací motory elektrický auto jen pro horních deset tisíc? O_o
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Kadett E má dle mě dost povedenej interiér co se vzhledu týče. Hodiny zakomponovaný do výdechů atd, pecka. Co sem slyšel tak ty diesely, tušim nejdřív 1.6 a později 1.7d, stály za nic - 1.7d v efkovejch Astrách (mimo 1.7 tds Isuzu) celkem problémový. Asi proto že vycházely z benzínový verze... Kdo chce jezdit na friťák a podobný ať si koupí Pežotka 205ku 1.7d, 405 1.9d atd, motory XUD, ne hdi... Nebo toho Medvěda, jen tam už sou ceny trochu vyšší. To sou sázky na jistotu.
Ale nikoho nenavádim, kdyby měl někdo problém, ja? :D
Ale nikoho nenavádim, kdyby měl někdo problém, ja? :D
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 5
Nahlásit
Já si jenom představuju, jak taková treska v majonéze řídí auto - vždyť ty sedačky musejí být od té majonézy strašně zas***ěný, ne? A neprokluzuje ti volant v těch zamajonézovaných ploutvých? :)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Treska_v_majoneze: Možná, nebo se přejde na paliva produkovaná z CO2 z nadbytků energie, nebo třeba vodík. Nebo se na dinosaury bude jezdit dalších 50let. Problém není přechod na jiný typ pohonu. Problém je když banda ideologickej fanatiků si vybere jednu cestu a všechny do toho tlačí násilím. Takovej ideologickej centrální plánovač má vždycky limit v tom že toho ví šíleně málo, zatímco v decentralizovaným volným trhu máš třeba i miliardy lidí kde řada z nich můžou přijít s řešeními který centrálního plánovače nikdy nenapadnou a jsou lepší, díky čemuž se na volném trhu prosadí.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
"Problém je když banda ideologickej fanatiků"
Od tebe to sedí :D
Banda moto fanatiků aktuálně způsobila, že kvůli jejich fanatismu je nutný auta nějak regulovat. Kdyby jezdili autama jenom ti, co to opravdu potřebujou, nikdo by je logicky nemusel regulovat.
Od tebe to sedí :D
Banda moto fanatiků aktuálně způsobila, že kvůli jejich fanatismu je nutný auta nějak regulovat. Kdyby jezdili autama jenom ti, co to opravdu potřebujou, nikdo by je logicky nemusel regulovat.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
Monogatari: Víš že mluvíš s někým kdo za tejden ujde obvykle cca 10* delší vzdálenost než ujede autem? Přičemž celá jízda autem je obvykle sdílená s další osobou která by potřebnou vzdálenost vzhledem ke zdravotnímu stavu už ani neušla? Myslím že zrovna já případ moto fanatika nebudu.
Ale protože jsi se ozval jako potrefená husa, tak tě celkem bezpečně můžu identifikovat jako ideologickýho fanatika kterej chce vnucovat násilím svoji vůli všem ostatním.
Ale protože jsi se ozval jako potrefená husa, tak tě celkem bezpečně můžu identifikovat jako ideologickýho fanatika kterej chce vnucovat násilím svoji vůli všem ostatním.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Na vodik to pujde blbe, holt stlaceni na 60 MPa se u pumpy dela blbe, kdyz by stalo auto za autem. A ta petelice, kdyby to prdlo ... :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Turecko o vstup do EU už nijak zvlášť nestojí a usiluje o členství v Brixu který má slibnější budoucnost a nikdo tam nikoho k ničemu nenutí tak i normálníma surkama se tam bude ještě nějakou dobu jezdit. Hele íčko a viděl si tu petelici když blafne baterka?
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Jo, videl, ale baterka neudela petelici, ta jen hezky hori a prska :-) Zase kdyz se ti rozepne vodik v milisekunde z 1 m3 na 600 m3, to ti otevre i dvere do garaze a zmrznou ti i v polici zavareny okurky ... :-)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
I8051: Vodík taky není můj typ, ale netroufám si predikovat trh, jen píšu pár možností. Ale už zřejmě aspoň něco vyřešený bude, když toyota mirai už mám pocit jezdí.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Jak se do police zavařej okurky? Na to je nějaká přechodová elektroda? Něco jako OK 67.70? Jaký to nese označení?
Souhlasím • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Hmm ta zastaralá technologie třeba v usecase karavan vyhrává celkem jednoznačně a jaksi pro ni nemáme náhradu.
Něco mi říká když něco nemá novější náhradu v alespoň některých usecase, tak to asi není zastaralá technologie.
https://www.autosalon.tv/…-u-dobijecek
Něco mi říká když něco nemá novější náhradu v alespoň některých usecase, tak to asi není zastaralá technologie.
https://www.autosalon.tv/…-u-dobijecek
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
"je nutný auta nějak regulovat"
"Kdyby jezdili autama jenom ti, co to opravdu potřebujou..."
No to je teda k***tina. A o tom, kdo potřebuje jezdit autem, by měl rozhodovat kdo a na základě čeho?
A já si hned sám odpovím. Víš, kdo bude rozhodovat o tom, jestli potřebuju jezdit autem nebo ne? Já, já, jen já, jak to zpíval ten král v tý pohádce. A všichni ostatní mi můžou vylízat ***.
"Kdyby jezdili autama jenom ti, co to opravdu potřebujou..."
No to je teda k***tina. A o tom, kdo potřebuje jezdit autem, by měl rozhodovat kdo a na základě čeho?
A já si hned sám odpovím. Víš, kdo bude rozhodovat o tom, jestli potřebuju jezdit autem nebo ne? Já, já, jen já, jak to zpíval ten král v tý pohádce. A všichni ostatní mi můžou vylízat ***.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Já, já, jen já
tak to sedí, to vás sobce krásně vystihuje
tak to sedí, to vás sobce krásně vystihuje
Souhlasím • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Tomene popř ti elvinna může může vyhulit při cestě z práce, hledá chlapíka co mu napustí pusu....
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Monogatari jak jako sobce? Zkus si sám něco vybudovat abys věděl co to obnáší a potom otvírej rypák neschopnej žebráku
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Monogatari: víš, to je úplně jednoduchý. Auto jsem si koupil za svý, řidičák si zaplatil ze svýho, benzín si kupuju za svý, pojistku, STK, servis a celkově veškerý náklady s tím spojený si platím ze svýho. Tím pádem jedinej, kdo bude rozhodovat o tom, co se s tím autem bude dít a kdy a kam bude jezdit, jsem já a všichni ostatní mi můžou co, Halík?
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Klucinek: sice nevím co tu elvin hledá nebo nehledá, ale je mi to srdečně jedno. A jestli s ním máš nějakej problém, vyřiď si ho s ním. Jak praví klasik: co mi není rovno, po tom mi je hovno.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
Bože...tady je zelenejch komoušů...prosímvá, pánové, kolik g skleníkových plynů vyprodukují auta se spalovacím motorem v EU?
Kolik tun vyrobí elektrána v horní dolní někdě v píčí mimo EU? Kolik tun vyorodukují lodě/letadla/zbraně/raketoplány/živočichové/lidi?
To je Evropan nějak vinná, že jako jediný subjekt v této hře musí trpět a platit?
Podívejte se všichni do svědomí...už jen váš metabolismus vyprodukuje nějaký to géčko skleníkovýho plynu....tak proč omezovat jen auta v Evropě?
Kolik tun vyrobí elektrána v horní dolní někdě v píčí mimo EU? Kolik tun vyorodukují lodě/letadla/zbraně/raketoplány/živočichové/lidi?
To je Evropan nějak vinná, že jako jediný subjekt v této hře musí trpět a platit?
Podívejte se všichni do svědomí...už jen váš metabolismus vyprodukuje nějaký to géčko skleníkovýho plynu....tak proč omezovat jen auta v Evropě?
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Fgjk (19/195/90)
Kolik tun vyorodukují... raketoplány
------
Poslední let raketoplánu byl ve 2011.
už jen váš metabolismus vyprodukuje nějaký to géčko skleníkovýho plynu
------
Ano vyprodukuje, za celej život je toho metabolismem vyprodukovaného skleníkového plynu asi tolik, jako 5 minutová jízda autem.
Kolik tun vyorodukují... raketoplány
------
Poslední let raketoplánu byl ve 2011.
už jen váš metabolismus vyprodukuje nějaký to géčko skleníkovýho plynu
------
Ano vyprodukuje, za celej život je toho metabolismem vyprodukovaného skleníkového plynu asi tolik, jako 5 minutová jízda autem.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Fgjk a co třeba taková sopka která jen když si prdne tak vychrlí víc bordelu než vyrobilo lidstvo za celou svou existenci
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Bombakul (27/175/70)
V tom případě naše milovaná EU vydá direktivní zákaz prdáni sopek :-)
V tom případě naše milovaná EU vydá direktivní zákaz prdáni sopek :-)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
EU za chvíli úředně sníží tělesnou teplotu na teplotu okolí, to pak budou úspory!
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Power (21/180/65)
Ano vyprodukuje (lidsky metabolismus), za celej život je toho metabolismem vyprodukovaného skleníkového plynu asi tolik, jako 5 minutová jízda autem.
--------------
Vazne? Clovek za den vyprodukuje necely 1 kg CO2, cili za zivot to dela 23 tun, za to Subarem ujedu 128 tisic km. A to za 5 minut vazne neujedu, protoze mi to nejezdi 1 536 000 km/h, coz je sestinasobek 6. kosmicke rychlosti :-)
Za 5 minut tedy auto udela cca 1 kg CO2, cili to samy, co bezny vojin za den. Takze ti ty propocty vajco nejak nevysly, pokud nemas (a to bohuzel ne), zivot jako jepice ... :-)
Ano vyprodukuje (lidsky metabolismus), za celej život je toho metabolismem vyprodukovaného skleníkového plynu asi tolik, jako 5 minutová jízda autem.
--------------
Vazne? Clovek za den vyprodukuje necely 1 kg CO2, cili za zivot to dela 23 tun, za to Subarem ujedu 128 tisic km. A to za 5 minut vazne neujedu, protoze mi to nejezdi 1 536 000 km/h, coz je sestinasobek 6. kosmicke rychlosti :-)
Za 5 minut tedy auto udela cca 1 kg CO2, cili to samy, co bezny vojin za den. Takze ti ty propocty vajco nejak nevysly, pokud nemas (a to bohuzel ne), zivot jako jepice ... :-)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
I8051 (51/184/97)
A na to si přišel kde že 1kg za den? To vyprodukuje možná tak tvůj bachor a se započítanou uhlíkovou stopou na výrobu žrádla kterým se krmíš.
A na to si přišel kde že 1kg za den? To vyprodukuje možná tak tvůj bachor a se započítanou uhlíkovou stopou na výrobu žrádla kterým se krmíš.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
No vcerejsi c**ka byla dobra, takze tam to mohlo byt realne tak dvojnasobek. A kde jsem to nasel? Zkus internet, tam neni jen porno o honeni ve slipeckach na kole ... :-)
Jsem si ted jeste nasel studii a tam pisou, ze produkce CO2 clovekem je podle zateze 20-70 l/h CO2, coz pri hustote CO2 (2 kg/m3) je 0.04 - 0.14 kg/h a dela to pak 0,96 - 3.3 kg/den. Takze to odpovida tomu kilu v klidu :-)
Jsem si ted jeste nasel studii a tam pisou, ze produkce CO2 clovekem je podle zateze 20-70 l/h CO2, coz pri hustote CO2 (2 kg/m3) je 0.04 - 0.14 kg/h a dela to pak 0,96 - 3.3 kg/den. Takze to odpovida tomu kilu v klidu :-)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.