Učiteľ Slovák v ČR

22. 01. 2023 v 12:21
Anonym

Ahojte, chcel by som sa vás spýtať ak s tým máte niekto skúsenosti, či je problém sa zamestnať ako učiteľ v Čechách ak som Slovák alebo nie. Ďakujem za podelenie sa každej užitočnej skúsenosti.

Ne pokud nejsi moc magor a máš učitelské minimum pro školu kam máš jít a pokud jsi rovnou anglictinar tak to docela jde
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit

22. 01. 2023 v 13:55
Anonym

Študujem dejepis, geografiu ale bojím sa že sa nebudem môcť zamestnať, pretože si myslím že všade vezmú na školu učiť radšej Čecha ako Slováka.
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím
Nahlásit

Vyučovací jazyk ve škole je čeština. Dnešní děti mají se slovenštinou problémy, takže pokud neovládás češtinu, asi jsou Tvé šance v českém školství sníženy.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit

Náš učitel matematiky byl osmdesátiletý dědek, který místo aby s námi probíral učivo, tak nám vyprávěl své zážitky ze života. Pokud na škole nevadil někdo takový, tak jako Slovák jistě nebudeš mít problém se dostat na některou z našich školu :-)
Souhlasím - 4 • Nesouhlasím
Nahlásit

Mě na ZŠ učila výtvarku Slovenka. Podle mě to fakt není problém. Když můžou jazyky učit rodilí mluvčí...

Slovák na český škole myslím fpoho, pokud teda ví kolik žaludků má kráva a neříká motýle...
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím
Nahlásit

Problém to není, ale bylo by nanejvýš vhodný se naučit plynule česky. Já jsem taky původem Slovák a ještě si moc dobře pamatuju, jak měli spolužáci v první třídě občas problém mi rozumět.
Není to o národnosti nebo občanství, na to celkem sere pes, ale uvědom si, že děcka narozený po rozpadu Československa už se na tu slovenštinu nemusejí úplně chytat. A učil bys generaci narozenou cca 2004 - 2017, pokud se bavíme o ZŠ/SŠ, tak si to uvědom.