Máterádi staré Hi-Fi přístroje?
Bylo tady před hodinou krásné téma staré Hi-Fi přístroje kam jsem chtěl přispět, ale zmizelo. Jenom bych chtěl říci, že mne tato oblast velmi zajímala a mám z roku 1972 Quada reproduktory elektrostaty které hrají tak krásně, že nechci jiné. Také jsem měl Thorense gramofon a Revoxe magnetofon s velkýma cívkama, potom totéž anglického Ferrographa. Dneska zájem o tuto oblast velmi upadá, každému stačí chrastítka v uších. ostatně na poslech této hudby to docela stačí.
Já se zajímám o historické Hi-Fi, ale spíš okrajově. Sbírám všechny možné technické zajímavosti, od každého něco. Mám pár TESLA beden, B100, B101, B115, transiwatt TW44, AZS223, a různé měřící přístroje většinou TESLA, z nichž některé normálně používám při opravách všeho možného. Těch, co nevyužiju, se rád zbavím výměnou za jinou technickou zajímavost.
Sice nic z toho moc Hi-Fi není, ale Revoxe a pořádný gramec si plánuju pořídit, k tomu i CD hranatého designu (nemusí být TESLA) a kazetový deck. Zesilovač budu mít vlastnoručně sestavený, navržený jedním kamarádem (200W 4ohm, 4xKD3773).
Sice nic z toho moc Hi-Fi není, ale Revoxe a pořádný gramec si plánuju pořídit, k tomu i CD hranatého designu (nemusí být TESLA) a kazetový deck. Zesilovač budu mít vlastnoručně sestavený, navržený jedním kamarádem (200W 4ohm, 4xKD3773).
Mám elektronkové gramorádio (původně byla součástí i televize) JLSE Tonmobel, nádherně hrající, nějaký ten kazetopáskový přehrávač Tesla a když uhnu z tématu tak PMD-85, sharp MZ-800...kde ty časy jsou...
Nedávno jsme byl v prodejně Hi-Fi a dověděl jsem se, že jsou jediná prodejna v Praze která prodává kvalitní soupravy. Kde jsou ty časy nadšenců z sedmdesátých let kteří pro to obětovali mnoho peněz. Jediná výhoda dnešní doby je zlepšení kvality starých nahrávek a přepis na CD. Potom možnost najít na netu vše co si přejeme.
Přepisem se ničí kvalita, taky můžete zaregistrovat, že u starých singlů Supraphon zničil přepisem veškerý zvuk nahrávek. Katastroficky dopadla treba singlovka Venuše od Hany, která z ní nejlépe od původních zvukových stop
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Sněžnýho muže z roku 1969 Supraphon raději ani neobtěžoval čistit a vydali to rovnou z čs televize jako by se nechumelilo :-D protože věděli že přepisem by si na sebe upletli pomlázku od posluchačů :-D
Vlastně si nedokážu ani představit jak by přepsali Hospešiovou viz Jsem zrádná bój nebo od Maruš - Cesty vody k řekám. Vždyt to by byla nadzvuková prasárna přepisovat to. :-D
Podle mé zkušenosti se přepisem dá mnoho zkazit, nebo zlepšit. V každém případě hraje vinyl lépe ne CD, jako kdyby to hráli na CD někde dál od nás.
Já bych to amatérsky nazval tak, že tomu cd tak trošku chybí hloubka, hlavně ty starý velký rádia měli okolo repráků namísto kusu plastu nějaký dřevěný maso co dělalo docela slušnou ozvučnici.....ty nové bývají spíše takové krystalky ...
Ano vinyl hraje lépe, protože ty nahrávky byli na vinyl záměrně dělaný. CD už kvalitu vinylu znehodnocuje zvláště nahrávky z let 1968 až 1970 jsou na CD zvukově znatelně horší a proto to prakticky nikdo nestahuje. Spousta těchto nahrávek nejde vyčistit a proto se vydávají rovnou z archivů české televize nebo ripů z čs. rozhlasu a už tak si hodně lidí stěžuje na horší kvalitu zvuku. osobně bych uvítal nahrávky Vladěny Pavlíčkové nebo Sally Sallingové po kterých pase hodně kluků co sbíraj vinyly jenže ten zvuk nezachrání ani Hifina a silně pochybuju že ty nahrávky někdo bude čistit. Jediná spása a naděje byl Pan Rychtařík ale ten už není.
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.