Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Bavil vás ve škole zeměpis a dějepis?

09. 02. 2017 v 21:43Off-line Radas97  (26/180/78)
Ahoj, asi to tady až tak moc nepatří, ale lepší místo pro můj dotaz mě nenapadlo.

Chci se zeptat jestli tady někoho bavil na škole zeměpis nebo dějepis. Popřípadě jaký vztah jste k těmto předmětům měli?

Ptám se z toho důvodu, že letos jdu studovat pedagogiku, tak si chci udělat obrázek jak moc ne/populární budu jako budoucí učitel těchto předmětů.
09. 02. 2017 v 21:56Off-line Haru  (26/-/-)
Jsou to dva ze čtveřice mých nejoblíbenějších předmětů - Aj, Sv, D, Z :) Nejoblíbenější učitelka na škole je právě naše dějepisářka :) Ale oblíbenost učitele není jen o předmětu, je to o tom, jak to budeš umět podat, jak dokážeš zaujmout studenty, a jak obecně na ně budeš působit :)
09. 02. 2017 v 22:01Off-line tomsylt  (43/176/75)
Dejepis sem vzdycky nesnasel. Me bavila fyzika a matematika. Ale naka historie??? Co bylo to bylo a to me nezajima. A jeste sme meli takovyho ucitele co mluvil furt monotone a ja u toho vzdycky usinal.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
09. 02. 2017 v 22:07Off-line Haru  (26/-/-)
O tom mluvím, učitel má být schopen vykládat svůj předmět tak, aby dokázal zaujmout i ty, kteří se chtějí věnovat jinému směru.. Jinak dějepis je nesmírně důležitý předmět. Historie je cyklická, vždycky byla. A dějepis nám má pomoct si to uvědomit a poučit se z chyb minulosti. To je na něm to krásné - vše navazuje, vše má souvislosti, a nakonec se to v pozměněné podobě stane o několik desítek/stovek/tisíců let znovu :)
09. 02. 2017 v 22:18Off-line Radas97  (26/180/78)
Je mi zcela jasné, že je to hlavně o lidech, o to, aby to ostatní bavilo, se budu snažit maximálně, jen mi v podstatě došlo,ze mozna žiju ve své iluzi, že to baví i ostatní kolem mě. Až teď, když jako jediný maturuju ze zeměpisu z celé třídy tak mi došlo, že to jeden z nejpopulárnějších předmětů zrovna není. :D takže jsem si chtěl ujasnit jak to mají ostatní a jestli snad najdu ve svých hodinách vůbec někoho kdo by o tyhle předměty jevil aspoň trochu nějaký zájem. Jsem rád že se aspoň jeden člověk tady našel :D
09. 02. 2017 v 22:22Off-line Iskariot  (30/-/-)
Radas97 Tak až budeš ten učitel , tak jsi tě rád přijdu poslechnou ,poněvadž v dějepise jsem dobrý pako , ten předmět mě absolutně nebavil a nezajímal, je pravda , že učitelka mě nikdy neupoutala výkladem , za to zeměpis jsem miloval, převážně Evropu , bylo to jak učitelem , tak i tím obsahem toho učiva.
09. 02. 2017 v 22:31Off-line Radas97  (26/180/78)
Iskariot, tak na to si ještě pár let počkáš, než se k tomu dostanu :D ale jsi vítán, každá pozornost a zájem potěší. :) snad budu v dějepisu lepší a zaujmu tě víc než ona. :D
09. 02. 2017 v 22:36Off-line Iskariot  (30/-/-)
Veř ,že zaujmeš-mladý hezký kluk ,mě zaujme vždy.. :D
09. 02. 2017 v 22:43Off-line Radas97  (26/180/78)
Snad do těch 25 nezplešatím nebo jinak nezošklivím :D to bych pak byl už asi bez šance. :D
09. 02. 2017 v 23:08Off-line shiroReloded  (30/178/85)
Mě to bavilo oboje, ale upozorňuju, že sem divnej pošuk a už na střední jsem byl v tomhle ohledu v menšině.
09. 02. 2017 v 23:59Off-line Martin147  (24/180/80)
Já jsem třeba na základce miloval zeměpis, dějepis jsem měl taky rád, ale byl můj méně oblíbený :d:3
10. 02. 2017 v 06:01Off-line Peta80  (43/187/-)
Me treba zemak a dejak na skole vubec nebrali (ted k tomu uz mam trochu jinej vztah), ja byl hlavne na IT a matiku (za to mi tu asi nalitaj minuska :)). Nicmene souhlasim s Haru, ze oblibenost ucitele neni jen o predmetu, ale i o jeho pristupu ke studentum a vyuce. Treba my meli na anglinu takovyho (relativne) mladyho borce, a i kdyz mi AJ moc nesla, tak jsem ho mel docela dost rad.
10. 02. 2017 v 08:56Off-line ThomPrag  (45/180/76)
Zeměpis byl fajn a hodně mě bavil i přesto, že učitelka byla pí... Dějepis nebyl špatnej, ale některá období nebyla zájímavá. U toho zeměpisu bych neviděl problém, tam zaujmeš celkem snadno. S dějepisem to vidím hůř, protože výklad historie není vždy jednoduchý, existuje více pohledů. Někdo to řeší tak, že se soustředí na dávnou historii, kde je těch rozporů minimum, a radši se té nedávné vyhýbá. To je špatně, protože historie posledních století, zvlášť toho 20., je důležitá. Bude hodně záležet, co do tebe nahustí na pajdě a jak potom pojmeš výuku. Ale co si budem povídat, záleží taky na těch spratcích, řediteli, učitelským kolektivu i rodičích.
10. 02. 2017 v 10:37Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Haru: Dějepis je právě nejméně důležitý předmět a to z jednoho prostého faktu - dějiny píší vítězové. Takže to co se člověk z dějepisu UČÍ NA ŠKOLÁCH, vůbec nemusí být historická pravda, ale pouze taková pravda, aby odpovídala aktuálnímu režimu. Nacisti měli svoji verzi dějepisu, komunisti měli svoji verzi no a kapitalisti mají taky svoji verzi dějepisu. Dějepis na školách zkrátka vždycky byl a vždycky bude manipulací. Zatímco v nacistickém německu vycházela děcka ze škol s tím, že má nenávidět Židy, protože se v dějepisu a literatuře o nich učili jako o póvlu, posléze v komunistickém československu se pokoušeli děckám za pomoci dějepisu vtloukat do hlavy, že na západě je nepřítel číslo jedna, no a stejný jev je překrásně vidět i na dnešní mladé generaci, která je pro změnu zase fanaticky antikomunistická.
10. 02. 2017 v 12:00Off-line majkii  (25/-/-)
S něčím se tu budu už opakovat. Řekl bych, že dějepis a zeměpis může být zábavný, záleží jen na tom, jak pojmeš hodiny až budeš učit. Monotónním výkladem a diktováním poznámek nejde zaujmout. Dějepis mi bavil, dokud jsme nedostali učitelku, která dokázala uspat výkladem. U zeměpisu platí to samé. Takže pokud se ti podaří, aby tě žáci vnímali a bavilo je to, máš vyhráno. Jinak přeji hodně štěstí ve studiu a následně během učení.
10. 02. 2017 v 12:40Off-line LostHere  (36/180/65)
Mňa bavil dejepis, no zemepis ani veľmi nie. Možno časť o fyzickej geografii, rôznych krasových javoch a zvetrávaní, ale neznášal som učiť sa rôzne priemysly rôznych častí sveta, slepé mapy a podobne. Na dejepisárov a dejepisárky som naopak mal vždy šťastie - či to bola naša dejepisárka na základnej škole náš triedny na gympli, naša dejepisárka a slovenčinárka po ňom či po nej naša dejepisárka, keď nás učili jedna dejepis, druhá slovenčinu. Ako tu už bolo viackrát spomenuté, je to aj podľa mňa o prístupe učiteľa a či vie daný predmet podať pútavou formou. Ja som napríklad práve pre tieto dva faktory nemal rád fyziku a matematiku (učené jednou nie príliš príjemnou učiteľkou) či chémiu a biológiu. Pred touto učiteľkou sme však mali "krutú dominu", učiteľku matematiky a zástupkyňu v jednom, ktorá chodila skoro stále oblečená v koži, s ňou bola aspoň zábava. A potom v dvoch posledných ročníkoch na gympli sme mali fyzikára a informatikára, s ktorým sa fyzika aj informatika dala (niekedy vysvetľoval fyziku aj v Športbare :))), aj keď stále som mal najradšej jazyky (aj, nj- jedna super učiteľka), dejepis a slovenčinu (viď vyššie) a NOS, psychológiu a filozofiu (naša triedna, tiež fajn učiteľka, ktorá vedela predmety správne podať). Ale záleží aj od študentov - aj my sme mali v triede ľudí, ktorí nemali radi práve dejepis a slovenčinu, ale trebárs fyziku a chémiu, či chémiu a biológiu. Ľudia sú rôzni.
10. 02. 2017 v 12:54Off-line Radas97  (26/180/78)
Těší mě tolik pozitivních ohlasů, čekal jsem spíš opak a tohle mě velmi mile překvapilo. Jsem rád že pokud se budu snažit zaujmout tak to nezůstane bez odezvy a ze to žáci nejspíš ocení. :)
10. 02. 2017 v 13:20Off-line Titan24  (30/168/56)
Hele mne vždycky bavily :) A v současné době jsem takřka na konci studia učitelství dějáku a společenských věd. Takže kdyby ses chtěl podělit o nějaké závěry, co mi to dalo a nedalo, tak můžeš. Pravdou je, že učit asi nepůjdu, ale budu k tomu aspoň vzdělán, i když jenom bakalářsky. Což považuju za největší problém, na UK máš didaktiku až v Mgr. studiu, takže tě sám systém připravuje na to, že s bakalářem se ani v pedagogice nikam nepohneš...
Jinak původně jsem chtěl na kombinace čeština a děják, kombinace děják a zeměpis bohužel v době, kdy jsem dělal přijímačky nebyla /dnes už myslím je/.
10. 02. 2017 v 13:25Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
Jako učitelé musíte být v první řadě větší čůráci než vaši žáci (o to víc, když budete učit puberťáky). Když nebudete, budou vás šikanovat a bít. .-D :-P
10. 02. 2017 v 14:39Off-line smaragd15  (22/180/85)
Ja se pri učení dejepisu uspim a pri zemepise mne vždy treskne takže tieto dva predmety jdou akurát dobre keď niekto nemôže zaspat :D
10. 02. 2017 v 14:44Off-line HardMode.Vesporax  (28/170/60)
Jsou to zajímavé předměty, pokud učitel není ten typ co se postaví před tabuli a odříkává učebnici. Když to doplní nějákýma zajímavostma a nejsou to všeobecné suché data, tak se i tyto předměty daj prohlásit za velmi přitahující!
10. 02. 2017 v 18:03Off-line Haru  (26/-/-)
Lukino_Luk - takovou zkušenost ze školy nemám.. Naopak je tuším i v zákonech, že škola má být apolitická. A i kdyby to byla pravda, tak se jim to moc nedaří - stačí se podívat na diskuse typu novinky.cz, komunistů je čím dál víc.. Já sice jsem "anitikomunistka", ale ne díky vlivu školy, ale díky prostředí, ve kterém jsem vyrůstala, rodinné historii, a vlastnímu zájmu poznávat svět :)
10. 02. 2017 v 18:10Off-line Lukino_Luk  (35/180/75)
No ale na novinkách nejsou mladí. Ti jsou naopak tady a zde je to vidět dost. Ale nejde jen o to. Jde i o to, že o konkrétních lidech se člověk učí jinak teď než se o nich učil v minulosti. Například Mašíni.
10. 02. 2017 v 21:10Off-line David.Taylor  (28/163/95)
Mě bavily oba předměty. Ale ne úplně celé...v dějepisu mě velice bavil starověk (hlavně starověký Egypt), středověk (období gotiky), novověk (kolonizace Ameriky) a druhá světová válka.
V zeměpisu mě bavilo všechno. Mám fotografickou paměť, takže jsem si dokázal pamatovat mapy. Dalo by se říct, že zeměpis byl můj nejoblíbenější předmět na základní škole.
10. 02. 2017 v 21:17Off-line Falco  (32/185/90)
Zeměpis jsem miloval celou základku a střední, doteď mě trochu mrzí, že jsem ho nešel studovat :) Dějepis byl jak kdy . občas za trest, občas k přežití, občas i zajímavý. Na oba předměty jsme měli stejného učitele a i když na něj většina lidí nadávala, já ho měl fakt rád. Zeměpis dokázal podat skvěle a uspokojil výkladem i mě, coby celkem náročného posluchače, a zároveň mě zvládl provést bez větší újmy dějepisem, který jsem fakt neměl v lásce - ideální učitel :)
10. 02. 2017 v 22:20Off-line misanek007  (25/-/-)
U nas ve skole jedna ucitelka primo naznacila, ze homosexualove jsou prasata a ze se ji libi nevyholeni chlapi.
10. 02. 2017 v 22:51Off-line smaragd15  (22/180/85)
Ja nevim o co šlo tve uči že homosexualove jsou prasata když to isté delaj i heterosexualové tak nevím co chtěla.
10. 02. 2017 v 23:21Off-line Titan24  (30/168/56)
Jinak co se týče zeměpisu, tak doporučuju všem na YT kanál Geography Now, je to sice anglicky, ale třeba u České republiky jsou i české titulky. Bere ty země podle abecedy, naposledy bylo Německo :)
11. 02. 2017 v 07:39Off-line i8051  (53/184/97)
Tak neexaktni vedy mi moc nesly, protoze se muselo naucit neco, co nema zadnou logiku a nelze z veci A domyslet vec B, na coz jsem vzdy ve skole spolehal .. hlavne teda dejepis, tam jsem byl v haj*lu. Proc se nemohly v historii dit veci nejak logicky? Treba vzdy k 1. lednu? Jak vlastne psal Cimrman :-) Btw zemak je zajimavejsi, to se da ove*** aspon cestovanim, dejepis neoveris :-)
11. 02. 2017 v 14:47Off-line Titan24  (30/168/56)
Ehm, ale v dějepisu se spoustu věcí konalo s logickou souvislostí...například, když se dělo A (např. byla krize), tak následovalo vždy B (např. stávky a nepokoje) - vše mělo důsledek a vše v dějiinách se musí vnímat v souvislostech. ;)
11. 02. 2017 v 15:03Off-line shiroReloded  (30/178/85)
I8051: Dějiny mají naprosto dokonalou logickou posloupnost, problém je, že se z nich učí jen ty nejvýznamnější kusy, představ si to jako sinusoidu ze který sou vidět jen vrcholy, a ty prostě jen nechápeš, jak ses z úrovně -1 dostal na úroveň 1.
11. 02. 2017 v 15:07Off-line i8051  (53/184/97)
Nepopiram, ze to nema souvislost, jen rikam, ze to ma naprosto nelogicky datumy. Prece mohli velci Habsburkove trosku premyslet a bud popravit 21/6 jenom 21 ceskych panu, nebo klidne at vyhodej vsech 27, ale at to udelaj az 27/6 .. sak by se nic nestalo, ale dobre by se to pamatovalo :-)

A Shiro, ok, ale sinusouda je spojita krivka, ale v historii je dost veci nespojitejch a nektere udalosti mohou gradovat a ne se vratit zpet k nule :-)
11. 02. 2017 v 15:41Off-line shiroReloded  (30/178/85)
I8051: je jedno jak gradují, vždycky se vrací zpět k nule.
11. 02. 2017 v 15:42Off-line i8051  (53/184/97)
No nevraceji, integral dejin neni nula, takze to musi mit vzestupnou nebo sestupnou tendenci, kdyby se uzaviraly v kruhu, tak by to byla prave ta nula :-)
11. 02. 2017 v 20:16Off-line PetrEM  (30/182/75)
Zeměpis byl fajn, ale dějepis jsem totálně nesnášel. Naprosto nudný předmět.
12. 02. 2017 v 14:25Off-line i8051  (53/184/97)
Dsive, tak skoda ze nemas trojky :-)
12. 02. 2017 v 17:22Off-line onlip  (61/180/84)
Radas97:
Jedna věc je okruh osobních zájmů, jimiž pro mne byla především biologie.
Nakonec jsem šel jinudy, protože mě osobnostně strhl profesor jazyka - ale to nebylo tematické stržení, protože jsem četl mraky textů už dřív, spíš jeho přístup.
Současně dlouhodobě vnímám, jak lingvistika úzce souvisí s matematikou, chemií, fyzikou, biologií. Dvouoborová studia v těchto kombinacích jsou nejlepší. Občas i tělocvikáři. Samozřejmě kombinace dvou jazyků.
Z praktické zkušenosti: ZSV si volí ti, kteří nevědí, kam jinam, je tam velký převis poptávky nad nabídkou. Bohužel u dějepisu je to podobné.
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload