Proč auto, které jede na zpátečku, vydává jiný zvuk?
05. 03. 2017 v 19:43 Anonym
Všimli jste si, že auto, když jede na zpatečku, tak vydává takový jiný zvuk? Ale ne všechny auta, nevíte, čím to je? Všiml jste si toho někdo?
Prevodovka podla toho ako a kedy bola vyrobená ,ale nic ten zvuk neznamená.
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Zuby v převodovce se dělají zešikma ale na reverzu se dělají rovné protože se tam točí do dvou směrů a tam záleží jak dobře sou udělané když dobře tak nejsou slyšet když je to nějaká m***a jako třeba peugeot tak to mraští jako k***a
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
U automatu rozdil neslysim :)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
Mělo by vydávat úplně stejný zvuk jak na první stupeň když pouštíš spojku (rozjíždíš auto) pokud vydává jiný zvuk tím myslím hodně tak je asi něco ze spojkou, ale nejsem odborník :) .
Souhlasím • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
To jsou starosti... Tolik let za volantem, ale tohle by mě nenapadlo. :-) :-)
Souhlasím - 5 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
RayOfTheLight - tys asi nikdy necouval, co? :-)
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
I8051: aby taky jo, v 17 ti... :-)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Protože se motor točí obráceně
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 7
Nahlásit
No, já myslím,že je to proto aby si řidič všimnul, že couvá. Všimnul jsem si, že třeba bagr, když couvá, tak dokonce přerušovaně houká .....
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
A lode 3x kratce zahoukaj ... :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 4
Nahlásit
U aut se motor pozpátku netočí, ale u starých lodních motorů tomu tak je. Ty nové se už točí jednosměrně, a pro zpětný chod je u nich vratná převodová skříň. Ty staré ji nemají, a tak se musí motor zastavit a nast**tovat ho znova tak pomocí vzduchového ovládání, aby se točil obráceně. U nás má takový motor už pouze zadokolesový remorkér Beskydy a z podobného remorkéru přestavěná osobní loď Šumava. U německých a holandských nákladních lodí je typ takového motoru poměrně ještě běžný.
U auta to bude asi převodem, ona je ta zpátečka mnohem silnější (ale pomalejší) než jednička.
U auta to bude asi převodem, ona je ta zpátečka mnohem silnější (ale pomalejší) než jednička.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Teď jsem se slušně nasmál motor se točí opačně... i8051 auto jsem už řídil a jak píše gin může to být silnější, motor se točí pořád ve stejném směru a převodovka ti to převede na opačný smysl takže vzad.
RayOfTheLight - tak to shrnme, ze se motor v aute toci jednim smerem je logicky, tezko by se delalo casovani ventilu a vstriku obracene, gin to napsal jako vtip (doufam) :-) jiny zvuk zpatecky nedela teda ani motor ani spojka, ale dela to prevodovka, protoze to tak vydavaji sikme zuby prevodu, kdyz se otaci na druhou stranu, coz pri beznem pouziti zpatecky vybec nevadi. Tolik o problemu odborna literatura :-)
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
To je teda diskuze :D k tomu otáčení motoru když chceš aby pincek couval tak prpstě motor roztlačíš dozadu tsm je to uplně jedno pro ten motor akorat že stratíš předstih... Se dědovy se podařilo natočit i traktor naopak když mu to v kopci zdechlo a potom to sálo výfukem a spaliny šli do sání :D
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Já jednou stál u couvajícího náklaďáku a ten vám dělal takové: míp, míp, míp, míp, míp, míp, míp, míp, míp, míp, míp, míp... :-D
Jak napsal Marin. Převody pro jízdu vpřed je proveden koly se šikmými zuby, ale zpátečka je řešena koly s rovnými zuby, které jsou v provozu hlučnější, ale na výrobu levnější. Hluk na zpátečku nevadí, protože se používá jen krátkodobě. Když se ale podíváš na nějaké historické filmy, můžeš si všimnout, že dřív běžně takto hučely převodovky tehdejších aut, nebo autobusů i při jízdě vpřed.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Pípáni je jen kvůli upozornění na to že couvá něco velkého proto pípají naklaďáky, badry,...
a jak řekl nikdonevi tak hučí převodovky i u starší naklaďaku a traktorů protože je tam velké zatížení a nejsou tak kvalitně udělané...
a jak řekl nikdonevi tak hučí převodovky i u starší naklaďaku a traktorů protože je tam velké zatížení a nejsou tak kvalitně udělané...
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
06. 03. 2017 v 20:07 Anonym
Já třeba autům nerozumím, proto se ptám :)
To je takova ficura, abys jakztakz srovnal otacky ozubenejch kol, ktery se do sebe zasouvaj. Jinak bys na nich prepocital zoubky. U zpatecky to neni treba, protoze ta se radi, kdyz auto stoji. Teda mela by se tak radit, ale rikej to nekterejm :-)
https://cs.wikipedia.org/…5%99evodovka
https://cs.wikipedia.org/…5%99evodovka
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím
Nahlásit
06. 03. 2017 v 20:33 Anonym
Tak když couvas, tak co ti to připomíná za zvuk?
Ja tam mam CVT .. ani neslysis, ze neco knuci :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Nalital jsem s tim 300 bez jedinyho problemu .. takze slozity ano, ale i spolehlivy, navic to ani v manulau uz nedelaj :-) navic nemam auto na to, abych ho opravoval, ale abych s nim jezdil z bodu A do bodu B a mel jsem z toho radost :-)
Třeba pěkně je to slyšet na eRNDéčku... https://youtu.be/Ht2SV8ECGAw?… nebo https://youtu.be/xL1b2XSts0E?…
Nevím jak je to u dnešních náklaďáků, ale ten vehykl se kterým jsem před 30 lety jezdil, žádný synchron neměl. Pak se při řazení nahoru musela dvakrát sešlapovat spojka a při řazení dolů ještě do toho dávat meziplyn.
07. 03. 2017 v 18:40 Anonym
Ten zvuk se ti líbí? :D Co se Ti na tom líbí? :D
Slyšíš jak pracuje to jen tak někdo nepochopíš k tomu musíš mít vztah ne jak ostatní sednout a jet auto aby bylo co nejtiší a s nesinchronizovanou převodovkou vylámaly všechny zuby to sou zvířata a ne řidiči...
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Mas pravdu marine .. vztah k tomu je nutny mit. Urcite ale lepsi, nez vztah mezi tebou a cestinou :-))
Proč auto, které jede bez kol, vydává jiný zvuk?
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Někdo z redakce asi čte tento web... :-D http://www.autoforum.cz/…im-couvate-/
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.