Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Je tu někdo od železnice?

15. 11. 2017 v 13:46Off-line Anonym
Je zde někdo od železnice? Strojvůdci, průvodčí, výpravčí...? :-)
15. 11. 2017 v 18:06Off-line Mr.John  (20/185/69)
Anonyme, taky někoho takového hledám, na dráze je celkem dost buzerantů ale tady nikdo :D každopádně jestli ti nevadí že jsem budoucí výpravčí napiš.
A Akutole, ten "papír" je rozkaz a ten papír nese dopravci, tudíž jiný "firmě"
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
15. 11. 2017 v 18:44Off-line Mr.John  (20/185/69)
No jo, ale v tu dobu to byli ještě výpravčí pod ČD, ted už jsou pod Správou železniční dopravní cesty a to že Strojvedoucí ČD není technicky vybaven pro elektronické zaslaní rozkazu není problém SŽDC. A na otázku k čemu jsou využiju definici z předpisů: "Výpravčí je odborně způsobilý zaměstnanec k provozování dráhy a organizování a řízení drážní dopravy. Dráha byla sjízdná, to že lidi neuměj chodit není jeho problém, neměla tam ani co dělat.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
15. 11. 2017 v 19:19Off-line Radek1951  (70/175/75)
Akutole, ty jsi přeci jenom p*****c
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
15. 11. 2017 v 19:28Off-line Radek1951  (70/175/75)
Žádnou režijku nemám, fakt škoda mluvit
15. 11. 2017 v 19:37Off-line Stefja  (30/190/85)
Ne každý, kdo pracuje u kolejí, je nutně odborář. Naproti tomu - jak je vidět - tak každý, kdo má dneska přístup ke klávesnici může hodnotit povolání a prostředí, o kterém toho moc neví. A tak jo, zase sem se pobavil... :-)
15. 11. 2017 v 19:49Off-line Mr.John  (20/185/69)
Víš vůbec o tom, že existuje CDP (Centrální dispečerské pracoviště) v Praze a v Přerově právě diky tomu se má ušetřit na výpravčích, poněvadž jeden "výpravčí" (traťový dispečer) řídí více stanic a tudíž nenosí rozkazy? Najít špínu na dráhu na to čas je, ale o těchto modernizacích se tady nedozvíme.. Hlavně opět háziš špínu na výpravčí ČD který vlastně už neexistujou.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
15. 11. 2017 v 19:59Off-line Stefja  (30/190/85)
Každý vidí něco na něčem a není člověk ten, který by se zalíbil všem, ať už pracuje u jakéhokoli dopravce - co se dá dělat. Mě osobně to neštve, znám dobré i špatné lidi z různých oborů, různých profesí, nejrůznějších životních sfér a zobecňování mi prostě nejde. Asi se někde výpravčí plouží, určitě je to možné, ale já znám takové, kteří mají svoji práci rádi a pro plynulý provoz dělají maximum toho, co je v jejich kompetencích. A v dějepise pozor docela dávám pořád, už jen z toho důvodu, že je to jeden z předmětů, které pravidelně učím... :-)
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
15. 11. 2017 v 20:04Off-line Mr.John  (20/185/69)
Takže bys radši odjel na čas s tím, že nebude zajištěna bezpečnost napříkad tím, že strojvedoucí kvůli tomu že nedostane rozkaz vykolejí na pomalé jízdě nebo sejme někoho na otevřeném přejezdu protože přece pojedu na čas a na bezpečnost seru??
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
15. 11. 2017 v 20:14Off-line Stefja  (30/190/85)
Člověče, učím je tomu, co sem napsal výše - že v různých oborech v různém prostředí u různých profesí narazí na různé lidi. Tož holt Tebe zajímají ty negativní příklady od dráhy, brát Ti je nebudu. Určitě jich tu ještě pár uvedeš a já upřímně a bez nějaké ironie doufám, že díky tomu Ti bude lépe, protože si to tu všem železničárům, odborářům a komunistům nandal a spokojeněji usneš. Hezký večer přeju :-)
15. 11. 2017 v 22:46Off-line BussterX  (100/130/150)
Někde jsem viděl dokument o chystaném rušení hradlařů, vyhýbkařů atd a všechny traťové cesty budou centrálně řízeny z prahy přes pc programy, to není sc-fi, už se na tom pracuje prakticky a je to proces v běhu... to je výzva pro hackery...tak co chlapi, kdo si na to troufne se tam nabořit do systému a poslat pendolino proti vlaku s válcovanou ocelí?:D...
16. 11. 2017 v 01:17Off-line i8051  (50/184/97)
Akutole, ten defensuv clanek je super, ten znam .. ostatne kazdej jeho je super :-)
16. 11. 2017 v 09:32Off-line Jack-Horn  (47/185/95)
..já. Signalista Plzeň...
16. 11. 2017 v 19:15Off-line Mr.John  (20/185/69)
Vypadá to, že ožralej jsi tu jedině ty, když tu sdíliš články o jednom výpravčím ze dvou bulvárních plátků, o tom že je nadpis zavádějíci ani nemluvě... "výpravčí řidil vlaky". Proboha kdo to mohl vyblít??
16. 11. 2017 v 19:19Off-line i8051  (50/184/97)
Kluci, zalezte vsichni do vagonku a jedte spolu na vylet .. huhuuuu .. a do kolinaaaa :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 11. 2017 v 20:08Off-line Stefja  (30/190/85)
"Odborářský argot" sice neznám, ale jako bakalářskou práci jsem psal pojednání o železničářském slangu. Proto musím konstatovat, že teorie o přejímání odborných pojmů z ruštiny je sice zajímavá, ale na pevných základech nestojí - většina výrazů, které jsou pro železniční prostředí typické, pochází z němčiny a angličtiny. Jinak jak koukám, nic nového pod sluncem - stále samá snůška rádobyinvestigativního přístupu k profesi výpravčího. Je vidět, že průpovídka: "Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde." skutečně neztrácí nic na své nadčasovosti. Jen už to trochu ztrácí ten včerejší vtipný švih a působí to lacině, ale tak každá písnička se časem oposlouchá, tak už to chodí. Tož hezký večer :-)
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 11. 2017 v 20:08Off-line Mr.John  (20/185/69)
Výpravčí není nahraditelný, pořád musí být někdo kdo se rozhodne jestli to ten osobák stihne do další stanice, nebo ho předjede ECčko už tady, jen s tím rozdílem že nebude přímo ve stanici ale na CDP v Praze a nebude výpravčí ale traťový dispečer... Nadáváš tu na "České výpravčí" proč teda sdíliš článek o německém výpravčím? Je to lidský faktor, který na dráze byl, je a bude, hold se občas může něco pokazit ale většinou tomu zab. zař. stejně úspěšně zabrání.
Podívej se prosimtě do většiny stanic na jednokolejkách, víš kolik by se tam muselo investovat miliard aby to pokročilo?? To nejde tak rychle...

Červenou čepici nosí aby strojvedoucí poznal že on je tady zodpovědný za řízení drážní dopravy v této stanici a zpozdit vlaky jen tak nemůže, pamatuju si jak nám loni říkal dozorčí na pražském hlavním nádraží: "když se výpravčímu podaří zpozdit vlak, bude snížena jeho životní úroveň" (Pro blbce: přijde o prémie) Takže věř že fakt nemá zapotřebí někoho zpožďovat.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 11. 2017 v 20:20Off-line Mr.John  (20/185/69)
Docela mě baví jak si upravuješ příspěvky, tak proč s tím taky nezačít... To není jen o předjetí, co když bude nějaká výluka, mimořádnost, b***c v kolejišti (ostatně o jedný ženský jsi tady sdílel článek) Počítač nemá ten cit pro dopravu a pořád by pustil Ecčko a osobák zazdí o 7 min, za to něktěří odvážní výpravčí si to risknou, navíc kdyby to řidil ten tvůj počítač, komu by pak vzali prémie??
Jsi v ČR, tys tady viděl nějakou silnici čistě pro "samořídíci auta"? Prostě se smiř s tím, že výpravčí je potřeba, navíc je to krásně placená práce, skoro 24 tisíc bez premíi má i výpravčí v té nejmenši stanici, v praze na hlavním 27 tisíc a to do práce jde na 12 hodin přes den, další den 12 hodin přes noc a 3 dny volna...
Mimochodem, jednou mi říkal jeden vlakvedoucí, že se cítí mnohem bezpečněji na trati, kde vidí že to nějaký výpravčí obsluhuje než někde kde nikdo není a spoléhá se jen na PC. Dyť například výpravčí je pojistka kdyby náhodou jel vlak s otevřenejma dveřma.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 11. 2017 v 21:07Off-line BussterX  (100/130/150)
Akutol mně je fakt u p***le jestli budou dráhy automatizovaný a řízený centrálně nebo jestli se budou po peroně ploužit penzisti a v budkách u trati hejbat vejhybkama třeba skřítci :D akorát mě napadá, že budou dráhy krásně zranitelný a že jeden hekerskej útok může udělat tolik škody co 50 ožralých nádražáků za celej život nezvládne, toť vše, nemusíš mě agitovat :D když může agent STB babiš sedět ve vládě a být volenej 30% voličů tak proč by mě měl srát nějakej sedumdesátiletej děděk v nádražácké uniformě jen proto že kdysi byli železničáři u lihových milicí stejně jako třeba horníci a kováci :D
16. 11. 2017 v 21:18Off-line BussterX  (100/130/150)
"Nejnovější železniční zabezpečovací systém, který je zaváděn ve Velké B***ánii, není odolný proti případným útokům hackerů. B***ští odborníci varovali vládu, že nový evropský systém řízení evropského provozu by takovému útoku nemusel odolat a došlo by k "vážné dopravní nehodě".
Profesor David Stupples uvedl pro BBC, že nový digitální systém, který má zajistit mnohem bezpečnější provoz na železnici, není odolný proti "škodlivého softwaru nebo malwaru" a může naopak způsobit více škody než užitku. Expert na internetovou bezpečnost uvedl doslova: "chytrý malware dokáže například změnit reakci vlaku a při požadavku na zpomalení soupravy jí naopak zrychlí".

B***ská společnost Network Rail, která je odpovědná za upgrade řídícího softwaru, a která uvádí, že systém bude plně funkční v roce 2020, již přiznala, že tato hrozba reálně existuje. "Víme, že riziko kybernetického útoku se bude postupně zvyšovat i tím, jak budou zaváděny digitální technologie...úzce proto spolupracujeme s vládou, s bezpečnostními službami, našimi partnery a dodavateli v odvětví železniční dopravy i odborníky na kybernetickou bezpečnost. Chceme se ujistit, že systém bude zcela bezpečný".

článek vyšel vroce 2015 na http://www.secu***ymagazin.cz, dávám to sem jen tak jako pro představu ...:D
16. 11. 2017 v 22:42Off-line Stefja  (30/190/85)
A nebylo by lepší, kdybychom se Ti složili na IN-Gold, že by si jezdil po republice a odhaloval drážní nešvary osobně? To by bylo vcelku terno, s Tvojí předpojatostí vůči drážní dopravě dostaneš určitě místo v nějakém zavedeném periodiku a dokonce si troufám tvrdit, že na Tvé postřehy by vyčlenili samostatnou rubriku. Sice to chce zapracovat na stylistice a používání uvozovek, možná bych si pohrál s čárkami ve větách, ale jinak dobrý, fakt. Aspoň by ses zabavil a netrolil bys diskuze. Sice by to tady najednou nebyla taková sranda, ale možná by to bylo lepší pro bezpečnost zdejšího provozu :-) a klidně dám ze svého neodborářského a nudně neželezničního platu první pětikorunu, abych se zahřál na duši před tím, než si podám přihlášku do lidových milicí a nebo do sebe naklopím flašku vodky a nezavřu dveře. Sice jen ty od pokoje, ale aj tak :-)
16. 11. 2017 v 22:45Off-line Mr.John  (20/185/69)
A víš proč tomu žádný výpravčí nezabránil? Protože na této trati už je vše řízeno dálkově tak jak si ty přeješ :) tudíž žádný výpravčí na peróně. Podívej se, v jakém stavu mají ČD vozy, pořád existují staré klasiky kde se občas může stát že i při správném zavření při rychlosti 140 km/h dveře prostě otevřou, pak může i nějakej cestující vystoupit na špatné straně mimo peron, jak se toho mohla vlaková četa všimnout?
16. 11. 2017 v 22:51Off-line Mr.John  (20/185/69)
Opět články z minulého desetiletí, jak je u tebe zvykem... Dráha se posunula hodně kupředu, jen ty jsi furt v 20. století...

Stefja: Já ho mít na vlaku tak ho vykopnu dřív než by mi tam vlezl a nejsem sám co jsem se o tom bavil s pár kolegama :D
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
16. 11. 2017 v 22:54Off-line Stefja  (30/190/85)
Nějakého se zkus na ten chlast zeptat, třeba Ti to řekne a budeš to vědět :-). Já nemožu sloužit, ani jeden z mých známých a kamarádů na dráze ve službě nepije. Asi se na to mají až příliš rádi, bo nechat se od dráhy vyhodit za chlast, já nevim...to by pak mohli leda jít sázet stromky do paseky a takový odborář je pak (nejen) lidovým milicím k ničemu, protože nesabotuje dopravu a neohrožuje cestující na zdraví a životě. A těm lihovým vlastně taky, když už o něm nebudou pořádně psát ani na Novinkách - bys pak neměl co sdílet a to by byla škoda :-)
17. 11. 2017 v 06:55Off-line Jack-Horn  (47/185/95)
..parádní diskuze. Já jsem si myslel, že jsem na seznamce..
P.S. ..dělám na dráze dvacet let, a nestačím se divit, když to tady čtu... :/
17. 11. 2017 v 09:17Off-line Radek1951  (70/175/75)
Vidím, že se pan akutol zase jednou pořádně problil až do samého konce. Ale nedivme se mu, je to prostě pito*mec. A kdyby se mne snad zeptal proč si to o něm myslím, je jediná odpověď - bo to tak je!
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
17. 11. 2017 v 09:33Off-line tropikboy  (35/178/68)
Je to chyba zejména uživatelů Mr.John a stefja, že se pustili s tim i***tem do diskuze a reagovali na jeho příspěvky. Tak nízké příspěvky nestojí za to, aby na ně někdo reagoval. Další téma zralé rovnou na skládku jen kvuli jednomu i***tovi. Nicméně tazatelem je opět anonym, tak žádná škoda :)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
17. 11. 2017 v 11:30Off-line Mr.John  (20/185/69)
Tropiku, uznávám, že bylo akorát zdržování hádat se s ním, veř mi, že jsem už na to párkrát nechtěl reagovat, nicméně když už jsem tu byl, těch pár řádku ve prospěch profesí na železnici jsem napsal. Nenechám kydat špínu na svoje budoucí povolání od d***la kterej si hřeje p***l někde v kanclu a myslí si že je ředitel zeměkoule.
17. 11. 2017 v 11:32Off-line i8051  (50/184/97)
Umlatte se placackama :-)
17. 11. 2017 v 11:44Off-line Stefja  (30/190/85)
Neumlátíme :-) , na dráze plácačky nejsou. Maximálně tak někde v kanclu, proti mouchám :-) . Jinak jsem se tu do diskuze nepouštěl, z mého úhlu pohledu není šest příspěvků diskuze, ale samomluva. Diskutovat v plném významu s někým, kdo má klapky na očích a argumenty jak zaseklý kolotoč s houpacím koníkem dohromady, to bych se mohl unavit, to ne, to se mi nechce. Jak sem napsal výše, prostě mě to tu pobavilo :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
17. 11. 2017 v 12:50Off-line Mr.John  (20/185/69)
A opět jako kolovrátek pořád dokola... Rok zveřejnění článku je 2008 a jak jsem řekl, dráha se posunula kupředu například tím, že je zde větší buzerace aby lidi jako ty nemohli psát takový sračky.
Jestliže vím, že se pohybuju na hlavní traťové koleji, ještě k tomu na koridoru zbytečně se na ní nebudu zdržovat. Co vím, je to tam nepřehledný úsek, byť traťová rychlost okolo 80 km/h ale samý oblouk a strojvedoucí nemůže čekat že mu někdo bude stát na přechodu. A kdyby se výpravčí zvednul a šel tam, mimořádnosti by s největší pravděpodobností stejně nezabránil, vlak měl totiž postavenou vlakovou cestu a ta baba by se ještě urazila co si on na ní dovoluje řvát že tam jede vlak.
19. 11. 2017 v 22:26Off-line rotomob  (30/172/-)
Tak já se třebas starám o zabezpečovací zařízení ;) klidně napiš
20. 11. 2017 v 08:37Off-line Alda29  (33/192/85)
Slušný materiál :-)
Nám ve škole vždycky říkali, že dráha je buď moderní, nebo spolehlivá. Když je nějaká bouřka, nebo nějaké podobné nepříznivé počasí, tak si máme pustit Babitron a vidíme, že červenají tratě, kde je super moderní řízení a takové ty "jak za krále Klacka", ty jedou furt.

Což je svatá pravda. Když vypadne moderní zabezpečovací zařízení, tak je "ruční" řízení buď nemožný, nebo značně zdlouhavý a složitý, kdežto u těch nemoderních se to dá pořád celkem zvládat.
A ano, taky se cítím bezpečně na tratích, kde je výpravčí, který pozná třeba že s vlakem není něco v pořádku, než tam, kde jsou jen zamřížované dveře a okna a místo kloudného přístřešku a služeb, jen betonová bouda.
20. 11. 2017 v 08:58Off-line BussterX  (100/130/150)
Z poutavého líčení pana akutola nabyl jsem dojmu, že výpravčí je obvykle zvoník od matky boží důchodového věku který se s pološíleným výrazem zběsile pajdá se zažloutlým pergamenem v třaslavé ruce po peróně a po minutě zapomene kam vlastně spěchá :D
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2021 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload