Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Eshop - nepřevzatá zásilka

27. 07. 2018 v 20:51Off-line Anonym
Musím zaplatit nepřevzatou zásilku? Už mě eshop asi týden otravuje emaily
27. 07. 2018 v 21:05Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Podla zákona nie, odstúpil si týmto od zmluvy v zmysle zákona. Nemusíš nič, odpíš, že si týmto podla zákona odstúpil od zmluvy a nech ti už dajú pokoj :) Ovšem pokiaľ nejde o tovar na mieru či nejaký netradičný tovar napr. jedlo - v prípade jedla a pod neviem ako to chodí pri neprevzatí ale určite si si neobjednával jedlo z eshopu :-)
27. 07. 2018 v 21:16Off-line i8051  (50/184/97)
No on tebe otravuje emaily a ty zas jeho tim, ze jsi hajzl a neprebiras objednany zasilky :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
27. 07. 2018 v 21:46Off-line Peta80  (40/187/-)
Ze zákona je standardně 14 denní lhůta na odstoupení od smlouvy, když je zboží objednáno na dálku. Ale nejsem si jistej, jestli je to tak vždy. Co sis objednal a od koho?
27. 07. 2018 v 21:53Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Nemôžu žiadať ani náklady na dopravu.
27. 07. 2018 v 22:03Off-line i8051  (50/184/97)
Felixi, muzou a maji na to i pravo, jde jen o to, jestli se s takovym hajzlem chteji hadat kvuli par kackam: "Snazší to ovšem internetové obchody mají v případě, že zákazník zvolil dodání zboží prostřednictvím pošty nebo jiného dopravce. Dává tím totiž souhlas s úhradou ceny za dopravu a tu od něj pak může e-shop chtít. Souhlas může být součástí kupní smlouvy, kterou spotřebitel podepsal, postačí ale i zaškrtnutí služby na webové stránce obchodu."
27. 07. 2018 v 22:09Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Tak na slovensku žeby boli iné zákony? V tomto sa veľmi dobre vyznám a pokiaľ viem rovnaké pravidlá sú v celej EU. Pokiaľ sa rozhodne klient odstúpiť od zmluvy do 14 dní tak zašle tovar späť na adresu pre vrátenie zásielky a obchodník mu musí vrátiť zaplatenú sumu + poštovné, to však len do výšky najlacnejšieho poštovného ktoré v eshope ponúka. V prípade že zákazník zásielku neprevezme, berie sa to ako odstúpenie od zmluvy.
27. 07. 2018 v 22:18Off-line i8051  (50/184/97)
No, Slovensko bylo vzdy divny :-) Tohle je vyklad nejakyho pravnika z netu, vice jsem to nezkoumal. Nicmene kdyz neco prevezmu a vratim, dostanu zpet logicky jen cenu zbozi. To mi i prijde spravny, vracim zbozi, ne dopravu :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
27. 07. 2018 v 22:19Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Som si istý že je to rovnako aj v čechách :-) Do VOP si niektoré eshopy dávajú aj veci ktoré sú v rozpore so zákonom, stačí zavolať na ČOI a oni ti radi povedia ako to je.
27. 07. 2018 v 22:21Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
No logické to je, ale zákon je zákon. A keď na slovensku porušíš tento zákon tak ťa SOIka pojebe do zadku, to doslova oni doslova nato čakajú až ťa budú môcť pojebať do zadku a sami si usúdia koľko stoviek (v eurách) od teba zato vypýtajú a ty s tým nič nenarobíš :-D
27. 07. 2018 v 22:27Off-line Peta80  (40/187/-)
Čéče íčkoni, Felixoid má pravdu:

"§ 1832

(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

(...)"

Viz. https://zakonyprolidi.cz/cs/2012-89#…
27. 07. 2018 v 22:29Off-line i8051  (50/184/97)
Nooo Peto, a co tvuj bod 2? Kdyby nejlevnejsi doprava byla 0 (osobni odber) a zakaznik by si objednal dopravu domu treba pres PPL za 100? Kilo by zpet nedostal, protoze nejlevnejsi je 0, ne? Viz vyklad pravnika vyse :-)
27. 07. 2018 v 22:35Off-line Peta80  (40/187/-)
Co ty víš, proč to nepřevzal nebo nechtěl převzít. :) ... anonyme, jestli chceš poradit, tak holt budeš muset napsat, co a od koho sis objednal (výjimky tam totiž jsou). Anebo si sestudovat příslušné části OZ...
27. 07. 2018 v 22:37Off-line Peta80  (40/187/-)
Pokud by nejlevnější byla 0, tak by jakékoli jiné musel (asi) hradit. :) Otázkou je, jak by se k tomu postavil soud...
27. 07. 2018 v 23:00Off-line i8051  (50/184/97)
No sak to pisu celou dobu :-)
27. 07. 2018 v 23:11Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Osobný odber sa za dopravu nepovažuje, teda vráti mu najnižšiu čiastku podľa reálneho cenníka za dopravné v najnižšej ponúkanej hodnote. Áno íčko, je to tak. Pokiaľ si objedná expresné dodanie za napr. reálnu cenu 59,99 eur a rozhodne sa tovar vrátiť späť, zaplatí klient náklady na spätné doručenie a bude mu vrátené poštovné napr. v prípade SK pošty bežne 1,99 eur. Logicky, malý eshop by to zaťažilo ak by muselo hradiť rozdiel 60 eur v poštovnom pri veci ktorá stojí povedzme sotva 30 eur.
28. 07. 2018 v 00:22Off-line Anonym
Už jsem mu to poslal ^^ šlo o to, že měl s dopravou 3 dny spozdeni a já jsem to nemohl vyzvednout
28. 07. 2018 v 00:23Off-line Anonym
Zpoždění*
28. 07. 2018 v 02:20Off-line poklad  (100/176/68)
Íčko nemáš pravdu. Pokud je objednáno na adresu, tak není osobní odběr, zásilkovna ani nic podobného považováno za dopravu. Musí to být nejlevnější doručení na adresu.
28. 07. 2018 v 06:26Off-line i8051  (50/184/97)
Zde o dodani na adresu neni ani slovo :-)
"(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží."
28. 07. 2018 v 09:00Off-line pauxi  (46/178/79)
Mam malý e-shop, lidi co si objednávají a pak se ani neobtěžují převzít zboží fakt miluji. Oni si myslí , že jsme každý velký jak Amazon, nechápou , že kdyby takových hajzlů bylo víc , tak kvůli zbytečnému placení poštovného jednoduše radši skončím. Zatím těchto šmejdů moc nemam tak 2 měsíčně , to přežiji a ani s nimi o nepřevzetí nekomunikuji , prostě jdu dál
28. 07. 2018 v 09:03Off-line pauxi  (46/178/79)
Chodí mi takto i zboží od některých dodavatelů . Někdy čekají až bude objednávka kompletní , tj. zboží co nemají až jim dojde. Trvá to třeba 7-8 dnů, kdybych zásilku pro její zpoždění nepřevzal, nic by se nedělo, měli mne informovat , ale asi bych si na příště mohl hledat jiného dodavatele
28. 07. 2018 v 09:25Off-line pauxi  (46/178/79)
Stéčko, já mam ale i jinou práci , než každou adresu porovnávat nějaké databázi k****nů co nevyzvedávají . Když mi pošta na email napíšu, že zásilka nebyla vyzvednuta , vyzvu ho k vyzvednutí , ale to je vše , vše si dělám sám a víc nemam sílu ani chut
28. 07. 2018 v 09:27Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Steve to je síce logické, ale ver mi, že ČOI/SOI by ťa za toto pekne pojebala do zadku :-) Mastnou pokutou vo výške cca 10.000 czk by som povedal za diskrimináciu zákazníka - to čo ty tvrdíš síce je pekné a logické a ani zďaleka nie si prvý kto s týmto nápadom prišiel, avšak zákon ti tento dôvod na diskrimináciu neuzná.
28. 07. 2018 v 10:05Off-line pauxi  (46/178/79)
Přesně Felixi, zákon stojí jen na straně zákazníka , i když je to třeba zmr...d , co si dokola objednává a nic nepřebírá. Prodejce at vezme na poštovné ber kde ber. Jestli na to nemá , tak přece může skončit a jít dělat něco jiného
28. 07. 2018 v 10:17Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Však práve. Spotrebiteľa treba chrániť pred neférovými obchodníkmi. Obchodníci žiaľ však pred neférovými zákazníkmi chránený nie sú :/
28. 07. 2018 v 12:08Off-line pauxi  (46/178/79)
Hlavně je to neúcta k práci druhých
28. 07. 2018 v 12:14Off-line Peta80  (40/187/-)
U obchodníka se počítá s tím, že pokud není jeliman, tak si tyhle zvýšené náklady rozpočte do koncových cen...
28. 07. 2018 v 12:21Off-line stefo  (32/168/66)
Ja keď som kupoval z Alza eshopu, som mal lehotu asi 5 dni na prevzatie, no ja som dal predlžiť lehotu na prevzatie. Po 5 dni by neprevzatu objednavku zrušili.
28. 07. 2018 v 12:23Off-line pauxi  (46/178/79)
Stefo , když máš zájem zásilku převzít , vše se dá zařídit i prodloužit dobu převzetí , pro odesilatele je to porád lepší než nevyzvedlá zásilka
28. 07. 2018 v 12:26Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Steve ono fabrika či firma všeobecne ktorá ti niečo dodáva je niečo iné. Hlavne tam ide o B2B model kde sa riadi obchodním zákonníkom a neplatí pre nich zákon o ochrane spotrebiteľa. Takisto pokiaľ si niečo necháš vyrobiť, je jedno či si FO alebo podnikateľ, nemáš nárok na odstúpenie od takejto zmluvy.
28. 07. 2018 v 13:54Off-line colombo  (100/192/90)
Podle zákona má obchod nárok na zaplacení skutečně vynaložených nákladů (např. za dopravu, příp. balné...). Ignorovat v takovém případě výzvy k úhradě se nemusí vyplatit.
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
28. 07. 2018 v 14:24Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Už tu odzneli pravdy od ludí z fachu ale vždy sa najde niekto kto si vymyslí a schváli vlastný zákon na fleku a je mu úplne u p***le či z jeho výmyslov niekto padne na hubu alebo nie
28. 07. 2018 v 14:33Off-line colombo  (100/192/90)
Napsal jsem to nepřesně, pravda, není to podle zákona, avšak snad všichni obchodníci mají takové poplatky zakotveny v "obchodních podmínkách" a jestli-že zákazník zboží objedná, uzavírá tímto plnohodnotnou smlouvu a tedy s těmito podmínkami SOUHLASÍ.
P.S.: Nevyzvednutí zásilky a vyzvednutí s následným odstoupením od smlouvy do 14 dní není totéž.
28. 07. 2018 v 14:48Off-line Peta80  (40/187/-)
Colombo, část smlouvy, která je v rozporu se zákonem, není platná...
28. 07. 2018 v 15:07Off-line i8051  (50/184/97)
St63V (54/-/-) NOVÉ
Felix, víš jak to dělaj fabriky, když si zákazník neodebere zboží, nobo ho nezaplatí? Prostě jim příště zboží nevyrobí za porušování dohody.
---------------
no to je zase blabol, co? :-))
28. 07. 2018 v 15:21Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
Náhodou veď v tomto mal pravdu
28. 07. 2018 v 15:26Off-line i8051  (50/184/97)
Jasne, dneska si fabriky vybiraj zakazniky .. tak ten byl dobrej :-)
28. 07. 2018 v 15:39Off-line FelixGabriel  (100/170/58)
To síce nie, ale môžeu odmietnuť problematického klienta.
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2021 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload