Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 
PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Onload

Státní maturity, chcete je zrušit?

08. 05. 2020 v 21:13Off-line Anonym
Jak se díváte na státní matu***y?Píšou, že jim snad odzvoní. Mi příšly vždy nesmyslné. Škola si má matu***u připravit z učiva, které probírá. Je to mnohem užitečnější než státní matu***a. Celé školství by bylo dobré dostat na vyšší úroveň.
08. 05. 2020 v 21:25Off-line i8051  (53/184/97)
Byste chteli matu***u jen z instagramu a fejsbuku, co? Tak to prd ;-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
08. 05. 2020 v 21:41Off-line Lolitak69  (22/171/62)
I8051: Anonym nepsal že by se měly matu***y zrušit, ale že by měly mít jinou podobu.
Já bych na celém tomto přístupu k matu***ě změnil hlavně přístup učitelů. Spoustu věcí k matu***ě jsme začali probírat opravdu až na konci čtvrtého ročníku (a u některých věcí jsme se tomu věnovali třeba sotva 1 hodinu v prvním ročníku). Navíc jsou tu věci, které jsme se neučili vůbec a jako bonus jsou těžko dohledatelné na internetu. Za to umím spoustu věcí, které mi jsou u matu***y k ničemu.
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
08. 05. 2020 v 21:58Off-line Fgjk  (21/195/90)
Je matu***a opravdu důležitá...všichni říkají že to je jenom cár papíru...důležitější je snad to, co se ten člověk za ty 4 roky naučí, ne?
08. 05. 2020 v 22:11Off-line Lukrecius.01  (52/172/78)
A odrazem toho co umí by měla být ta matu***a...
08. 05. 2020 v 22:14Off-line Fgjk  (21/195/90)
Ano to chápu, ale to, že má někdo matu***u z matematiky automaticky neznamená, že je skvělej v matematice, nebo ano?
Mně osobně je to jedno. Já si už nějaký zkušební testy prošel a je to celkem ok
Já se jen ptám
08. 05. 2020 v 22:30Off-line Lukrecius.01  (52/172/78)
Tak asi to znamená, že clovek co odmaturuje z matiky na ni alespoň není vyloženě levej
08. 05. 2020 v 22:40Off-line Fgjk  (21/195/90)
To ano
Špatně jsem se vyjádřil, omlouvám se...znamemá povinná matu***a z matematiky lepší znalost učiva? A pozvedává úrověn školství?
08. 05. 2020 v 23:13Off-line Betonica  (39/191/93)
Mne celkove prijde soucasne, tak 20 let, skolstvi smutne. Mel jsem kratinkou epizodku ucitelskou, mam pratele ucitele. A ver mi, ze nechces vedet, co se deje po odchodu zaku... Jak reditele skol, zrizovatele tech skol, ministerstvo, odbornici na kde co... Jak celej ten mechanismus tlaci na "uspesnost". Z pozice ucitele, kterej je taky clovek a kterej uci svuj oblibeny obor, je tragedie, kdyz musis nechat projit i ty, kteri na to jednoduse nemaji, kteri nechteji rozumet tvymu oboru. I presto je musis nechat projit, protoze ti reditel nedovoli nechat proletet pulku rocniku. Jak se rodice, zejmena mladsich deti, neomalene pousti do debat o tom, co a jak ma ucitel ucit. Zda se mi, ze v soucasnosti je profikem na vzdelavani kazdej, kdo prosel zakladkou a kazdej tak muze zvanit ucitelum do remesla. To je skoro tak, jak kdybych ja zvanil doktorovi do jeho prace, protoze uz jsem prece v nemocnici nekolikrat byl, tak vim co a jak...

No ale k te matu***e. Jako absolvent dobre stredni skoly, ktera i dnes patri k tem narocnym, jsem zasadne pro statni matu***y. Nakonec, pripustme, ze je to stat, potazmo kraje a obce, ktere vzdelani plati. A proto maji stat (nebo kraje a obce) co mluvit do toho, jak se bude vzdelani provozovat a overovat.
Souhlasim ovsem a namitkou, ze viceleta gymnazia a odborne skoly by nemely mit napln zkousek stejne. Je jasny, ze budouci zdravotnik nebude patrne potrebovat derivace, Paretovo pravidlo nebo Krebsuv cyklus, oproti tomu zas gymnazista neumi prevazat ranu nebo provest ranni hygienu pacienta. Tedy za me statni matu***a ano, ale diferencialne podle typu a oboru skoly. Podobne jako je to na skolach vysokych. Ja jsem taky nedelal statnice z ekonomie nebo prava, protoze jsem na vysoke delal jiny obor...

Matu***a z matematiky... Inu, sam jsem s matematikou bojoval od vyssi algebry dal po celou dalsi dobu studia (a jako pardon, ale stereometrie? twl, to byl porod tisic, dodnes mam v usich priklady o rezech teles). Matematika mi prestala davat smysl od imaginarnich a komplexnich cisel. Ucil jsem se ji tvrde zpameti, reseni a postupy jsem umel jak basnicky. I presto jsem prosel na stredni i na vysoke (dodnes netusim jak). Takze bych i povinnou zkousku z matematiky nevidel tak cerne. Naucit se da, jen to chce hodne casu a drilu. Pamatuju si, ze pred zkouskou z matematicke analyzy a statistiky jsem pocital tyden kazdej den po praci hodiny a hodiny, abych to dal (a to jsme tam nemeli kdo vi co tezkyho). Tusim, ze to vyslo za D (2-), ale prosel jsem jako jeden z mala na prvni pokus.

Vis, kdyz slozis tezkou zkousku, jedno jakou, rikas tim nejen, ze jsi se naucil, ale take ze jsi oboru (zkousce) venoval dost casu a byl jsi ochoten dane veci porozumet alespon tak, abys prosel. A o tom zkousky jsou, o trpelivosti, pili a prekonani vlastnich hranic. Jednou u matu***y, priste treba v praci pri nejake certifikaci.
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
09. 05. 2020 v 09:40Off-line Karon.1  (25/185/137)
Ja bych bral kdyby nám nechali alespoň ustní ale ne oni rozhodli že i didakťáky takže jsme v p***li. Kdyby ta informace přišla alespoň dřív a ne 3 týdny před matu***ami. A už vůbec lituji ty co mají v plánu jít na vejšku to musí být fakt síla protože některý školy jedou podle svých datumů a vůbec to neposunuly.
09. 05. 2020 v 11:13Off-line dimelo  (30/170/57)
Mně přijde státní matu***a jako dobrý nápad. Je třeba to standardizovat, jinak výsledek nemá žádnou vypovídající hodnotu. Přijde mi v pohodě mít společnou část státní od Cermatu a část profilovou školní podle zaměření školy a studenta. Vlastně ale nevím, jak to vypadá teď, protože jsem maturoval 2012 a to to bylo ještě zase trochu jinak (vyšší a nižší úroveň na výběr atd.)
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
09. 05. 2020 v 12:58Off-line Vlado2  (61/180/80)
Malá rekapitulace:
Státní matu***y probíhaly písemnou formou (M, ČJ, RJ) do roku 1990. Nebyly úplně dokonalé, ale vcelku objektivně zjišťovaly to podstatné. Ústní zkoušky měly ve své režii školy, ale protože platily závazné jednotné osnovy, byly rozdíly v náročnosti na typově stejných školách naprosto minimální.
Nová politická garnitura ovšem bleskově rozhodla, že chtít po maturantech jakési standardní znalosti je nedemokratické a hlavně že je žádoucí, aby onen matu***ní glejt vlastnilo alespoň 80 % populace, což ve svém důsledku vedlo k zoufalému úpadku úrovně matu***ní zkoušky na "méně prestižních" školách.
Po dvaceti letech se tedy v roce 2011 centrální matu***y vrátily v podobě jednoduchých didaktických testů, doplněných v češtině a jazycích jen kraťoučkým slohem, o čemž se optimisticky předpokládalo, že by to mohla ona 80% část populace snad zvládnout. Matematika pak byla pro jistotu osekána "až na kost" a více než 2/3 didaktického testu je jen z učiva základní školy.
Do školní (ústní) části matu*** se vrchnost zasáhnout neodvážila, protože si byla vědoma obrovského rozdílu mezi úrovněmi jednotlivých škol (a schopnostmi jejich žáků).
Souhlasím s tím, že absolvent konzervatoře asi nikdy nebude ve své profesi potřebovat matematiku, řemeslník nebude cítit potřebu komunikovat pomocí dlouhých slohů a zemědělec také zrovna gramatiku "Oxford english" moc neuplatní. Ale pak tedy nenazývejme absolventskou zkoušku matu***ou!
09. 05. 2020 v 17:09Off-line igy  (38/173/81)
"Škola si má matu***u připravit z učiva, které probírá. Je to mnohem užitečnější než státní matu***a."
- Anonyma, můžeš prosím konkrétně rozebrat, v čem je to podle tebe užitečnější? Resp. v čem ty osobně vidíš účel matu***y pro studentovu budoucnost?
09. 05. 2020 v 17:43Off-line i8051  (53/184/97)
Matu***a je hlavne pomyslna laťka, aby studenty naucila se na neco soustredit, pripravit, naucit a nasledne zdolat. Aby mely nejakej meznik ve studiu, kterymu se budou nejakej cas venovat. To jestli latku pak pouzijou nebo nepouzijou, to uz je vedlejsi. Ja taky matiku ze ctvrtaku CVUT za poslednich 25 let nepouzil :-)
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
 
OnloadOnload
Copyright 2011–2024 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload