Proč nezačneme regulovat počet aut?
30. 06. 2020 v 06:00 Anonym
Všichni chceme bydlet v čistém a tichém prostředí. Přitom cesty jsou jen jedny a aut pořád přibývá.Proč nezačít regulovat počet aut? Parkovací místa nejsou a všude ty plecháče zavazejí.
Proč? Protože jezdit chtějí (skoro) všichni. Taky by mě zajímalo, jak by sis takovou regulaci představoval...
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Protože automobilový průmysl živí ropný průmysl a oboje roztáčí ekonomiku ty hloupá náno -_-
Souhlasím - 8 • Nesouhlasím - 3
Nahlásit
No celá věc se má tak že půlka světa žije z ekonomiky automobilového průmyslu. Tím myslím zaměstnanost. Nikoliv prodej. Protože u nás je akce 1+ 1 skoro zdarma.
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Dříve jsem si taky myslel, že jde o něčí zájmy a tak i o zájmy ekonomiky. Dnes už je mi jasné, že důvod je mnohem jednodušší. Lidi to prostě táhne sedět a vozit se. Je to i zábava, pohodlnost a navíc společenský status. Celospolečenský koníček. Dříve než byly auta, tak se na podobné úrovni používali koňské povozy. Ú́dajně bylo děsívé během dopravní zácpy ve městech jít po ulici, jelikož všude byla mrtvá rozkládající se koňská těla. Jeden týpek označil automobil za gauč na kolečkách, který pomalu, ale jistě zabíjí planetu a myslím, že má pravdu. V naší zemi to začíná být extrém, jelikož se vymykáme v mizernosti hromadné dopravy a v řídké síti cyklostezek. Já jezdil několik let hromadnou dopravou, nyní chvíli jezdím autem, ale brzy se k vlakům a autobusům vrátím. Jenom se netěším na ty vlaky ze 70tých let, špinavá ucpaná WC a jiném libůstky. Stačilo by málo, aby část lidí dala přednost něčemu jinému než autům, ale tady na to není vůle.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Nobody: U nás se městská hromadná doprava používá nejvíc z celé Evropy. Z té západní zcela určitě. Takže s "přeautovaností" to u nás z daleka není nejhorší, spíš naopak. :-P
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Každá regulace ti někde vybouchne do xichtu a nakonec ti ublíží víc než pomůže. Namátkou můžu odhadnou že přes nepřímé následky by takováto regulace mohla vést k takovému poklesu výběru daní a zároveň zdražení plastů (který máš dnes prakticky v každém výrovbku který používáš) a asfaltu kvůli omezení těžby ropy, že by se silnice (i ciklostezky) začaly rušit a na to by se následně napojilo zrušení autobusových spojů protože by neměly kde jezdit, ale jde o to jak a kde všude by ta regulace byla, čím větší zásah do trhu, tím horší následky.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Ja bych reguloval pocet duchodcu, to by bylo lepsi. Jsou vsude, vsude zavazeji a akorat nas stoji prachy :D
Nesnasim jakekoliv regulace, radeji rozvinme mestskou dopravu a predevsim vlakovou dopravu, pokud to bude pohodlne a rychlejsi nez auto, plno lidi bude jezdit radsi tim. Ale dokud treba do Brna jedem vlakem 2.5h, tak se na to kazdej vysere.
Nesnasim jakekoliv regulace, radeji rozvinme mestskou dopravu a predevsim vlakovou dopravu, pokud to bude pohodlne a rychlejsi nez auto, plno lidi bude jezdit radsi tim. Ale dokud treba do Brna jedem vlakem 2.5h, tak se na to kazdej vysere.
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Vjaceslav: V prumeru cesta trva min jak vlakem, a to do toho musis jeste zapocitat cestu na vlak a z vlaku. Podle dlouhdoobych odhadu jediny zpusob jak snizit provoz na D1 co se osobnich aut tyce je rychlodraha, ktera zvladne tu cestu za cca 50-60 minut. Jakmile je to pres hodinu, tak uz se to plno lidem proste casove nevyplati.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Vjaceslav: Trochu mas pravdu, ale obecne je to spis dlouhodobe poltiicka neschopnost, at uz CSSD, ODS nebo ANO. A zvlast ano s hlediska finacnich objemu mohlo stavet do aleluja, dalnice i rychlodrahy, ale tak slevy na jizdnem pro duchodce jsou holt lepsi poltiicky tahat, protoze tam je navratnost okamzita.
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Vjaceslav: cesta do práce mi ze zkušenosti trvá cca 40minut, od dveří ke dveřím. cesta vlakem trvá 43 minut rychlíkem, 54 minut normálním vlakem od nádraží k nádraží podle idos.cz, tedy nutno připočítat tak 20 minut na dopravu na poslední míli. Cestou z Třebíče do Jihlavy mi ani dálnice nevede. tak mi vysvětli jak je časově výhodné jezdit vlakem, který mívá zpožděni jako bonus.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Regulace je většinou prostor k nespravedlnosti a také ke korupci. Další důležitý aspekt je, že vlastnictví a provoz auta je zatížen velmi zajímavou daňovou zátěží, která jde do dopravní infrastruktury jen částečně.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Vjaceslav: A to mi rekni, ze polaci si naferovku z dotaci postavili kompletni dalnicni sit. Pred 2010 tam nebylo skoro nic, a dneska maji temer kompletni dalnicni sit spojujici krajska mesta a napojenou v nekolika mistech na nemecko ze zapadu, a z jihu de facto na nasi neexistujicici...
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Vhaceslav: Vynechal jsi hlavní část. ty časy. uvedl jsem ti reálný příklad cesty autem vs ideální případ cesty vlakem. Místo toho jsi reagoval na pounámku bokem.
Od kdy by mě mělo zajímat proč je zpoždění. potřebuju se dostat z bodu A do bodu B. Taky si tu nestěžuju na psychopatech ciklistech co nemají elementární znalosti dopravních předpisů a jedou po silnici jako by jim patřila celá a pak pruděj na forech co si to auta dovolujou jezdit po silnici zaplacené ze spotřební daně za benzín a daně silniční a bez aut by ani nebyla. I se spožděními za které u auta můžou oni, stále auto vychází lépe než vlak bez zpoždění.
Od kdy by mě mělo zajímat proč je zpoždění. potřebuju se dostat z bodu A do bodu B. Taky si tu nestěžuju na psychopatech ciklistech co nemají elementární znalosti dopravních předpisů a jedou po silnici jako by jim patřila celá a pak pruděj na forech co si to auta dovolujou jezdit po silnici zaplacené ze spotřební daně za benzín a daně silniční a bez aut by ani nebyla. I se spožděními za které u auta můžou oni, stále auto vychází lépe než vlak bez zpoždění.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Je čistý nesmysl chtít jakkoliv regulovat auta potažmo automobilový průmysl... Jednak je to zásadní část ekonomiky a druhak už to EU reguluje dost - emise, bezpečnostní předpisy atp.
A hlavně, na auta mi nesahej - je to můj velký koníček a na rozdíl od kluka je mnohem snašší si ho pořídit :D
A hlavně, na auta mi nesahej - je to můj velký koníček a na rozdíl od kluka je mnohem snašší si ho pořídit :D
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Vjaceslav: Chápu. příliš zbabjelí na útok na obsah, tak útočíš na formu.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Artenkotorer: Mas pravdu, a i Vjaceslav ma pravdu. Ze zbabjelí mi krvaci oci o_O
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Igni: můj děsnej pravopis v kombinaci s klávesnicí na mobilu je smrtící kombinace..
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Mimochodem, myslím že původní tazatel by se nechtěl vrátit do stavu před auty. Ve městě je potřeba se přepravovat a pěšky ani na kole toho moc nikdo nepřemístí. Byly tu tedy koně. No hlučnost asi na tom mohly bejt líp, ale rád bych podotknul, že koně produkují nejen plynný odpad jako auta, ale i tekutý a pevný. Koně jsou sice ekologičtější než auta, ale z dovolením, dám přednost autu před tím brodit se po ulici hnojem. Aneb Velká hnojová krize 1894. Naštěstí bylo vynelezeno auto...
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Potřeba auta je pochopitelná a to zejména u lidí z vesnic. Co už ale moc pochopitelné není, že například čtyřčlenná rodina vlastní čtyři auta a to ještě navíc jsou z té čyřčlenné rodiny dvě nezletilé děti. :-P
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Vjaceslav: Všechny tyhle prasárny vidím častěji dělat cyklisty. takže tyče v zadku jsou horší. ono na tom bude mít vliv to, že abys mohl mít tyč od kola v zadku tak řidičák nepotřebuješ, Zatímco abys točil volantem za jízdy a neporušoval zákon, aspoň jednou v životě to umět musí... a přesvědčit o tom někoho.
jsem euroskeptik, takže vedle s tím eu chytrolínem.
jsem euroskeptik, takže vedle s tím eu chytrolínem.
Souhlasím - 3 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Vjaceslav:Nobody: Vlaky ze 70.let jezdí kde? V Česku není nic staršího než cca rok 2000.
Je pravdou, že datem si nemůžu být jistý, ale na stoprocent ty vlaky se kterýma jezdím 90% tras, jsou na kolejích ještě z doby před sametovkou :o) Krásný umakart na zdech, vyzrálé podhoubí které plodí úrodu přímo v podlaze a spousta jiných věci mi to potvrzují :-D
S tím lobby mají někteří kluci trochu pravdu, vzpomínám si na údaje z USA, kde automobilové lobby koupilo hromadnou dopravu, postupně ji z likvidovalo do podoby, že jezdí jenom pár autobusů.
U nás je myslím velmi dobré pokrytí hromadnou dopravou, pouze věřím, že by kvalita mohla být lepší. Teď jenom záleží zda je zlepšení možné dosáhnout za současnou výši jízdného + dotace na osobu/kilometr.
Je pravdou, že datem si nemůžu být jistý, ale na stoprocent ty vlaky se kterýma jezdím 90% tras, jsou na kolejích ještě z doby před sametovkou :o) Krásný umakart na zdech, vyzrálé podhoubí které plodí úrodu přímo v podlaze a spousta jiných věci mi to potvrzují :-D
S tím lobby mají někteří kluci trochu pravdu, vzpomínám si na údaje z USA, kde automobilové lobby koupilo hromadnou dopravu, postupně ji z likvidovalo do podoby, že jezdí jenom pár autobusů.
U nás je myslím velmi dobré pokrytí hromadnou dopravou, pouze věřím, že by kvalita mohla být lepší. Teď jenom záleží zda je zlepšení možné dosáhnout za současnou výši jízdného + dotace na osobu/kilometr.
Kolisti maj obecne vydrncanej mozek, co ty nas CHLAPE? :-)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Vjaceslav: Já nepsal, že řidičák dělá lepšího člověka, ale že řidičák znamená, že jeho držitel aspoň během zkoušek musel vědět jak se chovat na silnici a popravdě, musí se umět na silnici chovat dost dobře na to aby jim i zůstal. Což o fanatických cyklistech říct nejde.
I8051: To ne, jsou normální cyklisti kteří jsou rozumní. No a pak jsou cyklisti, co jsou tak fanatičtí a zamilovaní do kola, že s ním udržují natolik intimní vztah, že mají tyč od sedátka tak hluboko zarytou v pozadí že jim už dosáhla mozku. Ti pak chodí do diskusí a nemají jinou zábavu, než napadat každého kdo nesdílí jejich životní styl.
Jen jsem ještě nepřišel na to zda byly tak fanatičtí i před tím, než jim ta tyč poškodila mozek. Co je příčina a co následek?
Jen jsem ještě nepřišel na to zda byly tak fanatičtí i před tím, než jim ta tyč poškodila mozek. Co je příčina a co následek?
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Igni. Zapomínáš na to že ty budeš taky důchodce, neurážej lidi který celí život dělaly a teď dostanou almužnu. A důchodci kteří dělají tak odvádí státu daně a tak svou prací si ten důchod čáštečně platí. Jseš obyčejný hlupák.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Juno: Pokud je řeč o jeho zmínce o návratnosti slev na jízdné pro důchodce, kde tam je jaké urážení? Popsal reálnou situaci kdy se peníze rozhází, místo uspoření, nebo investic. Před burešem jsme měli rezervy na krizové situace, s burešem rezervy projezdili důchodci a studenti, přišla krize a rezervy nejsou, tak se o tolik víc musí půjčovat a beztak draho, protože si teď půjčují všichni kvůli té stejné krizi. To není nic proti důchodcům, to je proti nezodpovědnosti naší aktuální vlády.
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Když ne regulovat, tak bych plechovou rakovinu aspoň nepodporoval v růstu.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Monogatari: Ideálně by stát neměl podporovat nic. Jeden člověk bude vždycky hloupější než kolektivní vědomí svobodného trhu, které tak lépe zvládne alokovat zdroje. Asi bych to přirovnal k Multi-agent systém z informatiky kde agenty jsou jednotliví lidé v tržním prostředí.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Juno: a kde je urazim? Jinak ne, nezaslouží popravdě, ve výsledku díky velkému růstu jsou na tom současní důchodci asi nejlíp, jak na tom důchodci budou, a to včetně nás mladých, co na to pekelně doplácíme. Důchodový systém v čr je krádež za bílého dne upřímně, ale o tom sem tu nepsal. A slevy na jízdném jsou nesystémová p*****na, místo ktere by se dal treba za státní postavit jaderný reaktor ;)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Protože nejde o ekologii a nikdy nešlo :) jde o bussines :) dokud se jezdí, musí se opravovat, musí se prodávat palivo a peníze se točí. To je celý a jediný důvod :)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Vjaceslav: Povídej, přeháněj :) https://www.kolotipy.cz/…-mohou-sami/
No tenhle posahanej slizkej cyklista se zelenym mozkem jiste svatej je. Aspon se tak porad tvari ;-) https://ctrlv.cz/SNKz
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Vjaceslav: Já s cyklistikou v tématu o autech nezačal, tak klídek ju? :)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím
Nahlásit
Vjaceslav (37/180/70) NOVÉ
I8051: Nevtírej se ! Mimochodem síření cizích fotek po internetu nahlášeno
-----------------------
Tuto fotku jsi zde s chloubou siril ty, viz zahlavi. A to i pres to, ze jsi nas nevaroval, ze nam to muze zpusobit ujmu na zdravi :-) Hele a copak se stalo? Uz se ti tvoje propagovana superslizkocyklisticka image nelibi? Prece to tu furt pises, jak je to super a ze tak "spravny vojin" ma vypadat. Nebo ted zase razis image drsnyho supervojaka s pendrekem? Tak se prece za sebe nebudes stydet, ne? :-)
Dneska mas nejakou vztekavou, copak? Prdla ti duse nebo ti spadnul retez? :-)
I8051: Nevtírej se ! Mimochodem síření cizích fotek po internetu nahlášeno
-----------------------
Tuto fotku jsi zde s chloubou siril ty, viz zahlavi. A to i pres to, ze jsi nas nevaroval, ze nam to muze zpusobit ujmu na zdravi :-) Hele a copak se stalo? Uz se ti tvoje propagovana superslizkocyklisticka image nelibi? Prece to tu furt pises, jak je to super a ze tak "spravny vojin" ma vypadat. Nebo ted zase razis image drsnyho supervojaka s pendrekem? Tak se prece za sebe nebudes stydet, ne? :-)
Dneska mas nejakou vztekavou, copak? Prdla ti duse nebo ti spadnul retez? :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Co jednou internet schvátí to na něm zůstane na věky.
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Tak tohle je Jezino tento rok asi nejlepsi tvuj napad, programatorsky to zvladnout jde snadno, jen by asi pribylo spousta novych nicku. Tam bych ale omezil, ze tema do poradny lze pridat az tyden od zaregistrovani nicku :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím
Nahlásit
Takova baba ve strednich letech, nudici se doma, zakladajici si zde hafo profilu, ze kterych pise dotazy, aby se nenudila .. uz ji asi 20x smazali, ale neda si pokoj. Nicmene tahle pitoma temata mohl psat i nejakej jinej pablb, co se nudi a nema do ceho pichnout. Mozna si mysli, jak je super, ale je to spis pacient :-) Sona mi zkraje nevadila, nicmene jeji silena vlezlost me odradila. Zbytek ti vysvetli Sona-ever-killer Onlip :-)
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Na to si vzpomeň, až budeš potřebovat dovézt balík, něco doma opravit, dostat se na dovolenou nebo se budeš stěhovat popřípadě se ti něco stane ... Počet vozidel nepřesahuje únosnou míru, jakákoliv regulace tedy na místě není.
Souhlasím • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Mel by nejakou zverejnit, vsak pise:
Vjaceslav (37/180/70): Toť. Největší hrdinové jsou tradičně připosránci bez fotky :D
aby teda nebyl priposranek :-)
Vjaceslav (37/180/70): Toť. Největší hrdinové jsou tradičně připosránci bez fotky :D
aby teda nebyl priposranek :-)
Souhlasím - 2 • Nesouhlasím - 2
Nahlásit
Jak si jednou zvykneš na vlastní auto,většina už nejezdí jinak!Vlaky jsou drahé,pomalé u nás, autobusy klimatizované a levnější!Já,když jezdím na chatu do Beskyd z Ostravska,tak i autobusem je to prima,už nejsou tak přeplněné,jak kdysi, a cestuje se velmi příjemně,když vedle mne sedí nebo si i přisedne fajny kluk,muž!Jinak se to nezmění,aut bude stále přibývat!
Souhlasím • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
No,a když tady píšete o cestě do práce,tak mne by cesta vlakem do Italy,kousek od Merána by stála 6.000,-bez slev a 24 hodiny,autobusem 80 euro a 12 hodin,no a autem 10 hodin a 50 euro,samozřejmě,že nejedu sám,ale auto jak je obsazeno,tak když řídím,tak i spolucestující mi cestu zaplatí a já jedu zadarmo,jen je musím v pořádku přivést do cíle z Česka,tak auto vítězí,i když dálnice jsou všude přeplněné,stále je to nejlevnější,nejpohodlnější a nejrychlejší přesun z Ostravska do Dolomitů v dnešní době!Jezdíme i 4X za rok!
Iglw: Zalezi kam jedes. Vlaky u nas jsou naopak docela levne, a vetsinou i dalkove popravde. Treba naopak do Warszawy, busem to mas 10- 12h a asi tisicovku, autem 7h a 1200-1500 (podle toho jak zere tvoje auto). Vlakem je to 10h, sedacky zacinaji na 450kc, lehatka na 800, luzka asi za 1200. Takze jasne, jedes o trochu dyl nez autem, ale bud muzes uset***, a nebo jedes relativne pohodlne pres noc, vyspis se a rano prijedes na misto. :) Ja miluju jizdu autem, do Warszawy mam ozkousene auto, vlak i letadlo, a proste zalezi co chces, kazde ma neco do sebe. Letadlo rychlost samozrejme, vlak pohodli, nesrovnatelne s autem nebo busem, no a auto svobodu a relativne solidni rychlost.
PS: A to podotykam, ze cesta do Warszawy vlakem neni idealni, protoze se jede pres Ostravu, kde se ceka na spoj z Vidne, ke kteremu se pripojuji vagony, protoze puvodni vlak jede na Slovensko. A stejne to neni o moc delsi nez tim autem.
PS: A to podotykam, ze cesta do Warszawy vlakem neni idealni, protoze se jede pres Ostravu, kde se ceka na spoj z Vidne, ke kteremu se pripojuji vagony, protoze puvodni vlak jede na Slovensko. A stejne to neni o moc delsi nez tim autem.
Tak Vajcochlape, muzes to jet preci na kole. Nebo mozna tim tvym desne chtenym obrnenym vozidlem ne? To prece neni plechovka, to je vozidlo pro CHLAPY :-)
Tvl a rychlosti chuze? Asi se ti nejak pomichaly jednotky rychlosti. Ja ti nevim, ale minulej tejden jsem dal Praha-Sibenik za klasickejch 10:30 i se snidani v Krapine. Ale je mozny, ze tvoje chuze je taky 100 km/h, jsi proste borec :-)
Tvl a rychlosti chuze? Asi se ti nejak pomichaly jednotky rychlosti. Ja ti nevim, ale minulej tejden jsem dal Praha-Sibenik za klasickejch 10:30 i se snidani v Krapine. Ale je mozny, ze tvoje chuze je taky 100 km/h, jsi proste borec :-)
Souhlasím - 1 • Nesouhlasím - 1
Nahlásit
Přihlas se a napiš svůj názor. Nemáš svůj účet? Zaregistruj se.