Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Zhubněte do plavek: 12 tipů jak bezbolestně zhubnout

Všichni gayové chtějí být krásní a štíhlí, ale ne každý má pevnou vůli na to, aby do sebe přestal ládovat jedno jídlo za druhým. Sedavé zaměstnání, málo pohybu, nepravidelná strava a noční návštěvy lednice umí udělat divy.

1. Snídejte

Každé ráno si dopřejte zdravou pestrou snídani. Nasytí vás a navíc vám dodá energii do celého dne, čehož tělo patřičně využije a spálí potřebné kalorie. Nemusíte mít strach, že kvůli snídani přiberete kilogramy navíc.

2. Jídlo pětkrát denně

Přísun potravy by měl být rovnoměrný a nejlépe v pěti „chodech“ během dne. Snídaně, oběd a večeře je základ. Pokud chcete sami sobě prospět, dejte si mezi chody něco lehkého na svačinu.

3. Jezte v klidu

Jídlo zásadně nehltejte, ale jezte v klidu. Pět minut navíc vás určitě nezabije, jídlo si aspoň vychutnáte a nebudete se cítit přejedení.

4. Lehká večeře

Večeře by měla být příjemným zakončením dne, rozhodně nic těžkého, co by vás budilo ze spaní. Pokud budete mít na talíři zeleninu, je to značka ideál.

5. Zapomeňte na noční jídla

Poslední jídlo (večeři) byste měli jíst alespoň 2-3 hodiny před tím, než půjdete spát. Rozhodně zapomeňte na půlnoční výlety do lednice.

6. Zelenina je důležitá

Zelenina neobsahuje kalorie, což bude pro vaše tělo velké plus. Denně byste jí měli sníst aspoň tři porce, budete se poté cítit svěží a fit. Taková brokolice a červená paprika navíc obsahuje velké množství vitamínů A, B, C, D. Brokolice má navíc draslík, vápník, fosfor a další. Sáhnout můžete i po zelí či hlávkovém salátu, oboje dobře zažene chuť a hlad.

Foto: quinnanya, Flickr, Creative Commons

7. Hýbejte se

Bez pohybu ještě nikdo nikdy nezhubl. Nemusíte se zrovna drtit ve fitness, ale alespoň jedna či dvě hodiny pohybu je nutná. Postačí i běžná chůze, zkuste dojít proto do práce pěšky, zajet na kole, jít zastávku po svých a raději vyjděte i schody, než abyste jeli výtahem.

8. Zahoďte sladkosti a další neřesti

Čokoládové tyčinky, brambůrky, slazené vody (Coca-Cola, Kofola atd.) či energy drinky, to jsou všechno útočníci na vaši váhu. Chuť na sladké raději zažeňte vodou s citronem či žvýkačkou. Vyhýbejte se všem KFC, McDonald's či Burger Kingům. Alkohol a pivo také není to, co byste měli konzumovat.

9. Hodně pijte

Voda vás zasytí, budete se po ní cítit lépe, svěžeji a navíc vás přejdou myšlenky na jídlo. Ideální je samozřejmě voda z vodovodu a do ní pár kapek čerstvého citronu či zelený čaj.

Foto: swanksalot, Flickr, Creative Commons

10. Dejte přednost celozrnnému pečivu

Bílé pečivo není příliš vhodný kandidát na zdravou stravu, upřednostněte proto raději tmavé pečivo, ideálně celozrnné. 

11. Nepřežírejte se

I když se budete snažit sebevíc, pokud se budete opravdu hodně přejídat, stěží zhubnete. Jezte proto s mírou, nedávejte si přehnaně velké porce. Pokud jste zvyklí na větší porce, zkuste je postupně nenásilně zmenšovat.

12. Važte se jednou týdně

Jednou týdně se zvažte a naváženou hodnotu si zaznamenejte, ať vidíte postup. Když už nic z toho, je to motivující, abyste vydrželi do dalších měsíců. Nečekejte, že zhubnete ze dne na den, to nejde a pro tělo by to byl pořádný šok. 

„Od zítra začínám hubnout…“ je nesmysl. Kdo chce zhubnout, začne teď hned.

Foto: 23165290@N00, Flickr, Creative Commons

Onload

42 názorů ke článku

23. 04. 2013 v 19:32Off-line Frankie19  (19/185/72)
Je fakt nutný se tahy hádat o tmavym nebo celozrnym? :) Důležitější je, že ten článek vyjádřil, co vyjádřit měl :)
Souhlasím - 38   •  Nesouhlasím - 9  Nahlásit
23. 04. 2013 v 21:45Off-line derby00  (36/197/82)
to by nebyly tetky aby se hehadaly ;)
no a ted do me ;)
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 7  Nahlásit
23. 04. 2013 v 21:56Off-line power  (35/176/64)
místo pečiva doporučuji otruby a vločky, tak to dělám já :)
Souhlasím - 11   •  Nesouhlasím - 4  Nahlásit
23. 04. 2013 v 22:26Off-line Sunn  (36/-/-)
S tím mlékem je to dobrý vtip. Už asi 20 let se ví, že Mlíko je atomová bomba do těla a hubnutí nezpůsobuje. Tady je vidět jak internetové články člověku kecaj a lidi na to skočí
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 11  Nahlásit
23. 04. 2013 v 22:28Off-line Sunn  (36/-/-)
Viz to celorzrné něco. To bylo v modě kdy ?
24. 04. 2013 v 10:33Off-line Honza1  (24/175/70)
ještě by nebyl špatný nějaký návrh jídelníčku :)
28. 04. 2013 v 10:45Off-line Lu.Ke  (22/190/60)
Skvělej článek !! :-)
Myslím, že do toho 100% jdu!!
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
01. 05. 2013 v 22:10Off-line mortis  (23/172/63)
nevim jak vy, ale mě se celkem osvědčilo stát se "zrnožroutem", kdy sem se ráno normálně nasnídal, v poledne naobědval a večer navečeřel a během dne louskal buď slunečnicový semínka, nebo dýňový semínka..člověk pak nemá chuť tláskat se sladkým.. ta energetická hodnota je blbost, normální člověk, co nesedí celej den na pr*eli to spálí hravě a že obsahují oleje? ty oleje jsou rostlinný, takže žádná katastrofa ;)
Souhlasím - 9   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
27. 05. 2013 v 22:41Off-line romeromarino  (41/-/-)
ondra96 ma pravdu , no neviem ale ostatný 16 až 20 r. čo chcú ,komentovať taký to článok .............!!!!!!!!!!!!
04. 06. 2013 v 19:47Off-line EmoLife  (17/180/56)
mne staci nejest sladke a jest 2 - 3 krat denne a ranajky nemavam akorat desiatu a to aj tak len 2 rozky alebo tak :D
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
19. 06. 2013 v 17:47Off-line Lensar  (21/187/-)
Pánové dovoluji si oponovat. Tmavé pečivo se v 90 % barví karamelem. V těch semínkách jsou nenasycené kyseliny a celkově celozrné pečivo dodává energii postupeně ( tzv. pozvolné stoupání glikemického indexu). A mléko a výrobky z něj se musí pít ( jíst) protože.. 1) obsahují váník , 2) podporují rozmnožování bakterií e-coli. Které jsou důležité pro perystaltiku střev.. Nejet nich tak jsme na tom špatně. Nic ve zlém pánové
Souhlasím - 5   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
19. 06. 2013 v 20:21Off-line Anunnaki  (32/178/90)
Tak k tomu celozrnému, rozhodně je lepší než tmavé, které je dost často barvené karamelem. Pravda v semínkách je dost tuku, tedy energie, ale jsou to prospěšné tuky obsahující omega 3 mastné kyseliny, dále je tam vyšší podíl vlákniny a složité cukry tudíž delší pocit sytosti a nerozkolísá tolik hladinu cukru, semínka obsahují také poměrně hodně bílkovin, které by se u lidí snažících se zhubnout měly mít větší zastoupení, protože nakopnou růst svalové hmoty a tedy i zrychlení metabolismu a celkově dodají víc energie v dlouhodobém měřítku.
06. 07. 2013 v 18:37Off-line jentakten  (21/186/83)
Romeromarino: Víš, ono občas i ti 16-letí vědí víc než 40letý zblblý televizí
Souhlasím - 6   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
13. 07. 2013 v 02:25Off-line hegemon  (25/180/85)
"Zelenina neobsahuje kalorie...." Kdo to píše????
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
17. 07. 2013 v 19:13Off-line engma  (26/-/-)
Zelenina kalorie samozřejmě obsahuje, ale mnehem mééééně :-)
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
01. 08. 2013 v 06:52Off-line dmk  (18/180/76)
Základním pravidlem štíhlé postavy je:
Musíte hodně jíst, aby vaše tělo mělo sílu bojovat s nadváhou.
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
08. 08. 2013 v 23:27Off-line letec85  (37/178/70)
mikey moje slova ale oni to asi nechapov!
12. 08. 2013 v 23:42Off-line Oxford_Bitch  (22/174/101)
1. snídám
2. jím 3-4 denně
3. jím v klidu (kvalitní potraviny)
4. Malé porce
5. V noci nenavštěvuju ledničku
6. zeleninu také jím (radši jak ovoce)
7. hýbu se - dlouhé procházky se psem, práce na zahradě + cca 15 minut denně cvičím
8. Sladké moc nejím (žádné tyčinky typu snikrs, lion atd. Chipsy také ne - jen si občas "zobnu" ale že bych si koupil celý sáček a stláskal ho sám to ne) + žádné KFC ani jiné "fastfoody"
9. piju hodně - čistou vodu, čaje - nesladím (jen kávu)
10. NEPŘEŽÍRÁM SE
11. PROSTĚ NEMŮŽU SHODIT ANI KILO... co teď ?
13. 08. 2013 v 10:37Off-line jentakten  (21/186/83)
začít se hýbat více ..zkus s kamarádem posilovnu ..nezhubneš ..ale začneš měnit tuky na svaly :) a přece jen kilo svalu je hezčí než-li kilo tuku
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
13. 08. 2013 v 14:27Off-line Normal123  (30/176/77)
Jdu si dat snickers :-)
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
13. 08. 2013 v 14:31Off-line Oxford_Bitch  (22/174/101)
na posilku nemám moc času
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
13. 08. 2013 v 18:32Off-line jentakten  (21/186/83)
tak už nevím, jak ti poradit
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
30. 08. 2013 v 22:25Off-line romeromarino  (41/-/-)
jentakten Víš, ono občas i ti 16-letí vědí víc než 40letý zblblý televizí
Až budeš mať vek suď . Tak si zmen profil doktore .
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 5  Nahlásit
31. 08. 2013 v 15:45Off-line jentakten  (21/186/83)
Proč bych si měl kvůli někomu měnit profil? ..a kor kvůli někomu, jako jsi ty?
Souhlasím - 4   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
02. 09. 2013 v 19:43Off-line dctomi  (47/178/72)
to by si mel precist kazdej kdo ma nadvahu je to des aby 15ti lety kluk vazil 100 kg to je na hlasku velebnosti jdu blejt
Souhlasím - 2   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
03. 09. 2013 v 14:51Off-line jentakten  (21/186/83)
100kilo mít může :D ale né 30% tuku :D
Souhlasím - 3   •  Nesouhlasím - 2  Nahlásit
03. 09. 2013 v 20:08Off-line dctomi  (47/178/72)
no ty maj spis 90%
16. 09. 2013 v 14:36Off-line Thadeas  (29/181/75)
5 je trochen hlúposť, kľudne sa najedz aj 10 minút pred spánkom, spánok regeneruje, áno, ale zároveň potrebujete energiu na to, aby ste mohli spať.
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 3  Nahlásit
01. 12. 2013 v 18:15Off-line adam.ate.apple  (24/178/71)
Ja som za 2 mesiace schudol 9 kíl vďaka tomu, že som z jedálnička absolútne vyradil sladkosti, pečivo, cestoviny a hlavne zemiaky!!!
10. 01. 2014 v 23:29Off-line Radko1358  (24/169/60)
Ja som až moc chudý a to chcem pribrať. Venujem sa zdravej výžive a je to super sám si doma všetko vyrábám od mliečnych výrobkov až po pečivo. A hlavne som sa zbavil alergii :).
27. 02. 2014 v 08:29Off-line fogacer  (48/172/62)
No já už od dětství jaksi ne a ne přibrat. A to jsem dříve sportoval i jedl zdravě a i nezdravě. Dnes už sportovat nemohu díky nemoci a vozíku, ale zase jsem začal podstatně více jíst luštěniny, celozrnné pečivo a cerealie a samo zeleninu. Musím říci, že jsem sice moc nepřibral ale na rozdíl od dřívějška ani neubývám na váze (tedy až na pobyty v nemocnici nebo když se mi stav zhorší na jistou dobu. Jinak doktor mi řekl, že je to nejspíše geneticka záležitost (že nemohu přibrat více). Jinak cerealie a mléko doporučuji (ne cerealní tyčinky tam je cukru jak sviňa). kafe piji mnohem méně a jen presso bez cukru a mléka a hodně vody. Také mám rád čaje (ne ty ovocné) a to jak zelený tak klasický černý anglický,indický a nebo bilinkové čaje. Ale co se týká tloustnutí tak tu nikdo nezmínil, že je to také záležitost jak tělo dokáže spalovat přebytečné tuky! Někdo to má v pohodě a jiný naopak.
23. 04. 2014 v 22:12Off-line medved  (64/-/-)
denně 5 piv a je to
Souhlasím - 1   •  Nesouhlasím - 1  Nahlásit
15. 05. 2014 v 05:42Off-line hnedoocko  (26/177/88)
Clanok je absolutny bullshit... 1. zelenina na noc alebo na veceru zabezpeci akorat tak velky katabolicky proces v tele kde telo zareaguje tvorbou vacsich tukovych zasob .... pecivo ci celozrnne a ci cierne? bullshit !!!! ZIADNE pecivo! vazit sa raz tyzdenne? uprimne mame byt chlami nie dievcata 90:60:90 ..... vazim 82 kil.... mam 12 percent telesneho tuku momentalne.... a 46% mojho tela tvori svalova hmota.... rovnako vaziaci a mozno aj o 5 kil menej chalan s 30% tuku vyzera inac... chcete clanok o chutnuti? o cviceni? o tom ako správne jest ... preco je co a ako? kludne vam ho napisem.... lebo pisat takekto bullshity na kolene vie kazdy.....ps: zivim sa ako vyzivovy poradca a osobny trener.... mam plno certifikacii...a plno sportovych vysledkov.... (ak chcete niekto poradit tiez kludne napiste)
27. 12. 2014 v 11:10Off-line marrinek  (19/196/95)
Máte sice pravdu, semínka jsou určitá forma tuku, ano nehubne se po nich, celkově celozrnné pečivo je mnohem hůře ztravitelné, ale obávám se, že to zde autor trochu popletl. Ano celozrnné pečivo je zdravější než bílé, ale nezhubnete po něm, zrníčka jsou jako čistící přípravek, vyčistí střeva, ale v hubnutí nepomohou..
01. 01. 2015 v 12:21Off-line Betonica  (32/-/-)
No blábol zas... Prej se vážit jednou týdně... A jak poznám, jestli jsem shodil tuky nebo aktivní hmotu? Chjo, doktorka chytráčková s diplomem z Plzně... :(

Že prej zelenina neobsahuje kalorie... Tak to teda nevím, z čeho by ti vegani přežili :)

Kupříkladu tolik zmiňovaná a glorifikovaná brokolice ve 100g za syrova obsahuje 33 kcal :) Není to bůhví co, ale je to víc než "žádná kalorie".
12. 01. 2015 v 07:42Off-line weave  (29/177/-)
Vsechny rady krom 7ky jsou v zasade pravdive. Ano pohyb je potrebny ale ne ze bez pohybu nezhubnete to je blbost. Ja mel upraven jidelnicek denne 1200kcal neboli 5000kj a pul roku sem krasne hubnul po tri kila mesicne a to sem furt sedel u kompu a behem 5ti mesicu bylo 15 kilo pekne dole... Takze strava 85% pohyb 10% a zbytek nejaky ten vitaminovy doplnek - spirulina, chlorela, mlady jecmen napriklad.
27. 01. 2015 v 16:41Off-line Kocourekk  (17/185/57)
No, podle toho, co jsem nejenom viděl a slyšel tak nejlepší na hubnutí je voda z kohoutku, kouření a hlavně jíst neustále v kuse syrovátka. :D Sice vím, že to malé lidí vydrží, ale to vám naprosto zaručí zhubnout! <3
18. 05. 2015 v 15:05Off-line tuxis  (23/176/72)
pokud chcete nějaké tipy jak shodit přebytečná kila, tak mi napište. Mě samotnému se povedlo za 1 rok a 7 měsíců shodit 49 kg. (nebyly v tom žádné prášky, ani chirurgické zákroky, nemoci, čistě jen úprava jídelníčku a sport)
07. 07. 2015 v 09:34Off-line sport98  (18/183/63)
Značka ideál :D :D :D
04. 08. 2015 v 19:53Off-line Tycz  (37/180/72)
Zajímaví rozumbradové...
Chcete zhubnout? Vyberte si tu z od každého něco.
10. 09. 2015 v 14:58Off-line Tycz  (37/180/72)
Ahoj, Lukasi,
fakt, že jsi o 5kg lehčí ještě neznamená skutečné zhubnutí. Většinou se tak jedná buď jen o ztrátu vody z tělesných tkání anebo o úbytek skrytých svalových partií.
-----Abys skutečně hubnul, je třeba se zbavovat především tělesného tuku. A to se provádí dost obtížně, zvláště pokud se ti v průběhu života v organizmu usídlilo také velké množství tzv. základních - přesněji základových tukových buněk.
-----Těch se následně organizmus jen velmi těžce zbavuje. Na tyto základové tukové buňky se totiž velmi snadno nabalují běžné lipidy - tedy jakékoliv tuky ze stravy, a navíc ještě i tuky, které si organizmus vytváří kvůli energetickým zásobám pro případ "nouze" (náhlé fyzické zátěže), a také tytéž tuky, které se navíc vytvářejí v těle z nadbytku či nevyužití energetických složek - bílkoviny, škroby, cukry - při menší nebo i téměř žádné tělesné aktivitě, především např. ve spánku.
-----Pokud se tedy dále nevhodně stravuješ, a pojídáš třeba nadbytek bílkovin navečer, z části se z nich sice vytvoří jednoduché cukry, ale z větší části se nevyužité bílkoviny přemění taky na tělesné tuky a vytvářejí tak nadbytečné tukové zásoby v těle. A tuk je lehčí, jeho odbouráním se ti příliš nesníží váha, ale postupně zeštíhlí některé tělesné partie, a to později i dost viditelně. V některých místech bude tuk jen postupně vyměněn za svalovinu, což člověku vylepší i celkový vzhled.

-----Řešení: Vynechat ze stravy jakékoliv přidané tuky - oleje, margaríny, másla, sádla. Jídla nesmažit a z jídel si dle tabulky na potravinářském výrobku vybírat jen takové potraviny, které obsahují jen minimální množství tuku v rozsahu řádově jen jednotek gramů (nejvýše tak do 5 gramů, ale to už opravdu jen výjimečně), ideálně do jednoho až třech gramů tuku na 100 gramů výrobku.
Znamená to absolutně vyloučit hranolky, čipsy, krekery a další maštěné pochutiny. Masa, jako zdroje bílkovin, upravovat nejprve vařením (značná část tuku se tak vyvaří do vody, z ní se po zchlazení může ztuhlý tuk snadno odstranit; vývar rozhodně nevylévat, se zavářkou po částech odjídat) a následně si je pak bez tuku třeba opéct v troubě nebo na grilu. Pochopitelně tohle neplatí pro rybí maso, ale ani to není správné smažit na přidaném oleji nebo na másle. Rybí maso, lehce nasolené, případně okořeněné, je vhodnější jen podusit na keramické pánvi/v hrnci ať už na vařiči nebo pomalu a pod poklopem v mikrovlnce.

-----Lukasi, těch důležitých změn ve tvém stravování by se určitě našlo mnohem více. Důležitá je také dostatečná pohybová aktivita, která by se měla naplňovat spíše náhlými krátce náročnějšími akcemi, rozhodně ne dlouhými vytrvalostními běhy nebo obdobnými dlouhými jízdami na kole!
Kolo se vyplatí do mírných kratších kopců sprintérsky vyjížděných, ale s rozumem a s přestávkami!

-----Pokud chceš vědět o problémech stravování k hubnutí více, můžeš mi napsat e-mail na .
Přeju jenom zdar.-----------------------------------MUDr. Macej Tycz sg
23. 11. 2015 v 20:45Off-line david.danik  (42/186/108)
Oxford Bitch : Fitko má své výsledky a hlavně běháš na strojích za každého počasí a nenastydneš se to jedině doporučuji a pokud zvolíš kardio cvičení po sériích třeba 3 série po 10 což je obvyklé tak při tvé rovnoměrné zátěží svalů je výsledek viditelný protože svaly zabírají a tlačí na vrstvu tuků které se tlakem rozpouštějí =)
pokud nevíš kolik rozumně si naložit tak je tam trenér ten ti poradí ale většinou to poznáš sám že při akorát zátěži cítíš jak se svaly napínají a to je akorát na jednotlivé svalstva různý zatížení a po čase se svaly zpevňují a tudíž sám cítíš že víc zvládneš to je celý je to normální růst svalů a svalové hmoty =)
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2016 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Vytvořili: Zdeněk Večeřa a  Michal Kutňák,  design: Lukáš Churý
Onload