Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu NaKluky.cz s užitím cookies souhlasíte. Další informace
Zprávy
Aby sis mohl přečíst zprávy, tak se musíš nejprve přihlásit :)
Onload
 

PŘIHLÁŠENÍ

Nemáš ještě svůj účet?

ZAREGISTRUJ SE ZDARMA
Registrace je snadná, rychlá a zdarma!
Zapomněl jsi heslo?
Onload

Martin Kubeš: Můžeme se rozloučit s liberální vládou?

Byli jsme svědky výsledků voleb do poslanecké sněmovny. Co to pro nás znamená? V mnoha ohledech velkou výzvu. Výzvu v tom smyslu, že bude velmi těžké vymanit se z trendu populisticko-demagogických přístupů k získávání hlasů, že nás čeká v mnoha ohledech velmi konzervativní vláda, ale také to bude zátěžová zkouška demokracie.

Pro LGBT komunitu toto bude doba, ve které se pravděpodobně dočkáme útlumu v protlačování našich práv. Můžeme očekávat časy, při kterých se bude klást důraz na jiná témata, než rovnost ve společnosti. Tento důsledek jsem vyvodil ze současného složení poslanecké sněmovny, jak nám jej ukazují výsledky. Vidíme zde strany, kterým současná práva našich lidí vyhovují, ba by je případně raději ještě omezily. Strany, které jsou nakloněny větší rovnosti, jsou ve finálním výsledku v menšině (i když máme na předních příčkách Piráty).

Strana Zelených, která měla v tomto ohledu zcela nejpropracovanější program, nezískala ani 1,5 % hlasů a tudíž nemá nárok na finanční příspěvky. Opravdu je to správné? Je správné, aby strana, která nejdůkladněji hájila naše práva, skončila takto mizerně? Kdo ví. To je na uvážení každého z nás.

Závěrem bych shrnul mou myšlenku asi jednou větou. Když si budete chtít stěžovat na to, že máme málo práv, vzpomeňte si, které strany nás dlouhodobě podporovaly a jak se (ne)prosadily.

Sněmovna má 82 férových poslanců! Češi jsou z hlediska homosexuálních sňatků na dobré cestě

Volby 2017: Známe nové férové poslance a poslankyně. Kteří z nich podpoří práva gayů?

Mladý Martin Kubeš se zastal gayů: „Není důvod, proč by se na základě sexuální orientace měly dělat rozdíly“

Titulní foto: © Depositphotos.com/asherstobitov

Autorem článku je politický komentátor a gay aktivista.
Onload

10 názorů ke článku

23. 10. 2017 v 14:08On-line Vlado2  (55/180/80)
Chtěl bych autora upozornit, že mu nic nebrání ve volnu intenzivně pracovat a veškerý výdělek předávat jakémukoli spolku o němž se domnívá, že hájí jeho práva. Ale protože zrovna tuto pidistranu považuje drtivá většina obyvatelstva za výrazného zemského škůdce, není jediný důvod ji přikrmovat z našich daní.
Dále bych poprosil autora, aby přestal klást rovnítko mezi termíny "právo", které je dané zákonem a "požadavky", kterých se domáhá. Chápu sice, že toto téma ve škole neprobírali, ale nastudovat si jej mohl i sám.
Souhlasím - 8   •  Nesouhlasím - 5  Nahlásit
23. 10. 2017 v 16:27Off-line i8051  (46/184/97)
Neprijde mi, ze bysme nemeli zadny prava nebo je meli nejak omezeny. Muze mi to nekdo v tomto buznim oboru vzdelany vysvetlit, abych netapal?

"Je správné, aby strana, která nejdůkladněji hájila naše práva, skončila takto mizerně a tudíž nemá nárok na finanční příspěvky ? " .. hmmm, myslite si naopak, ze by bylo spravne, aby ji naklady nekdo zaplatil? Pokud si to fakt myslite, muzete se na ni slozit a odeprit si znackovy hadriky a ajfony ... blbost, co? :-) Proste strana chtela do politiky, mela nejaky populisticky program (jakozto kazda jina strana) a neuspela, pro lidi nebyla zajimava .. to je cele, takovych stran je a bude spousta a lituje je snad nekdo z jejich volicu na podobnych forech? To, ze je v cela strany gay neznamena, ze zde udelame hnuti "buzny sobe" a zacneme stradat. SZ mela 1.5% glasu, volicsky pravo ma tak 5% LGBT, cili ani tretina je nevolila. Asi proto, ze vetsine jde o podstatnejsi temata. Takze je zbytecny zde fnukat :-)
23. 10. 2017 v 16:44On-line shiroReloded  (24/178/85)
Zelení měli možná nejprorpacovaněji vyřešenou otázku LGBT+ lidí, ale jinak to byla a je levicová strana, tedy v českých podmínkách strana nevolitelná pro kohokoliv, komu v hlavě zbyla trocha mozku.

Vlado2: Slovo "právo" lze použít i pro požadavky, kterých se člověk domáhá. Z hlediska odborné terminologie (právní hantec) se v tomto případě mluví o "lex ferenda" (právo, jaké by mělo být). To, co ty uznáváš za "právo" je v odborné terminologii označováno jako "lex lata" (právo, jaké je).
Oba dva tyto druhy práva mají místo ve svobodné společnosti a v případě soudního sporu platí zásada, čím vyšší soudní instance, tím větší je pravděpodobnost, že bude rozhodováno spíše de lege ferenda, než de lege lata.
23. 10. 2017 v 16:48Off-line i8051  (46/184/97)
Ti pravnici vokecaj vsechno :-) nicmene souhlasim
23. 10. 2017 v 16:51On-line shiroReloded  (24/178/85)
i8051: vokecávání (nejčastěji v písemné podobě) je základem právnické práce.
23. 10. 2017 v 16:54Off-line i8051  (46/184/97)
Tak jasne, prece by si za pul stranky jasnyho textu nemohli rict 10tis .. tak to rozepisou na 10 listu naprosto necitelne :-)
23. 10. 2017 v 17:58Off-line valine  (35/-/-)
Zelení jsou u nás malá strana, která se dostala do sněmovny jen nakrátko a nemá čím lidi oslovit. Havlův odkaz je zčásti (skoro) ve všech stranách, ekologie taky a equal rights není politická vize. Pokud nemají politickou sílu, pak je lidi volí stále míň...
24. 10. 2017 v 10:56Off-line simsalabim  (27/-/-)
Matěj Stropnický vypadá dobře, je inteligentní. Potud je to v pořádku. Ale ideologii, kterou vyznává, vyznává jen úzká skupina lidí, a to Pražáků. Má podobné názory jako Kalousek a spol. Tato skupina lidí ve volbách neuspěla. Ta skupina, kterým se říká pražská kavárna nebo havlisté nebo bruselisté už neudávají směr v ČR. To je fakt. Došlo ke změnám i v Rakousku a dalších zemích Evropy. A mně vadí, když se vytváří averze vůči gayům tím, že se prezentují gayové jako vyznavači této z mého pohledu nesmyslné ideologie. Stropnický mladší po svém vyoutování vyzval všechny gaye a lesby, aby volili jeho, že prý sdílejí jeho názory a on jim zajistí zákon o manželství a adopcích. Ale to je přece nesmysl. Gayové a lesby nežijí jen adopcemi a manželstvím, ale považují za důležitější třeba ekonomické otázky nebo otázky migrace.

A co se týká specializace Zelených, tedy ekologie, v té Zelení právě selhali. Když brání výstavbě silnic a dálnic kvůli dvěma žábám někde. Je to nesmyslná strana s vyšinutým programem a právem nedostala ani 1,5 %. A je nesmysl spojovat LGBT lidi s jejich programem.
24. 10. 2017 v 10:59Off-line simsalabim  (27/-/-)
A slovo populismus je vylhané slovo s prázdným obsahem. Je to jen ideologická nálepka právě těch, co se také vlísávají své voličské základně. Každý má jinou cílovou skupinu, ale vždycky hovoří k lidem, voliči jsou lidé. Populos, lid. Nadřazování se jedněch nad druhými je troufalé. Dělají to zejména oslové typu Martin Kubeš. Nevidí si do huby, ta namyšlená nádhera.
24. 10. 2017 v 11:05Off-line i8051  (46/184/97)
Asi jsou fakt erupce. Ale hned po ranu musim se simsousem souhlasit. Jdu si dat facku ... :-)
Přihlaš se a okomentuj článek. Ještě nemáš svůj účet? Zaregistruj se.
Onload
Načítám...
Onload
Onload
OnloadOnload
Copyright 2011–2017 NaKluky.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 1805-0506
Onload